بازدید 75706
وضعیت کرونایی «آلمان» معادلات را تغییر داد

احتمال تعلیق «بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها» و موکول شدن آن به آینده!

عجیب و چه بسا دور از انتظار است، اما اوضاع وخیم کرونایی در آلمان، معادلات مسئولان کشورمان را به هم ریخته تا جایی که ممکن است بازگشایی مدارس به وقتی دیگر موکول شود؛ تعویقی که البته مدتش معلوم نیست، چون به رغم مشابهت‌های کشور‌هایی مانند آلمان با کشورمان، وجوه افتراقی هم وجود دارد که موجب بروز بحران در آلمان شده و برای پیشگیری از تکرار آن در ایران، باید تدابیری ویژه بیندیشیم و اجرا کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 24 November 2021
تابناک اجتماعی
عجیب و چه بسا دور از انتظار است، اما اوضاع وخیم کرونایی در آلمان، معادلات مسئولان کشورمان را به هم ریخته تا جایی که ممکن است بازگشایی مدارس به وقتی دیگر موکول شود!

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله یک روز از سومین مرحله بازگشایی مدارس در کشورمان و بازگشت تمامی دانش آموزان ابتدایی و همچنین دوره متوسطه اول به کلاس‌های درس، بحث درباره تبعات جبران ناپذیر این رویداد به نقل محافل در کشورمان تبدیل شد، تا جایی که بررسی این موضوع در دستورکار روز گذشته کمیته علمی کرونا قرار گرفت و همزمان با بحث و تبادل نظر اعضای این کمیته کشوری، مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در خصوص تبعات بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به مسئولان ستاد ملی کرونا هشدار داد!

احتمال تعلیق «بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها» و موکول شدن آن به آینده!در اطلاعیه‌ای که اپلیکشن ماسک در زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان منتشر کرد، وضعیت وخیم کرونایی این روز‌های آلمان، نتیجه کاهش محدودیت‌ها در این کشور در پی کاهش آمار‌های کرونایی اعلام شده و در ادامه با تاکید بر این که «بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، عادی‌انگاری در مسئولان و مردم، کاهش سطح مراقبت‌ها و محدودیت‌ها، کشور را با خطر قطعی موج ششم مواجه می‌کند»، در خصوص افزایش مرگ و میر با بروز هر خیز کرونا، بی سرپرست شدن کودکان بسیار و از دست رفتن فرصت تحصیل شان برای همیشه هشدار داده شده بود.

دورنمای وضعیتی که اعضای کمیته علمی کرونای کشورمان هم بر این باورند که با بازگشایی مدارس پیش روی کشورمان قرار دارد تا جایی که دیروز در پنجاهمین نشست این کمیته و بعد از ساعت‌ها بحث و بررسی، بر آن شدند که ادامه بررسی این مساله را به نشست‌های جانبی کمیته علمی کشوری موکول کرده و در نهایت، طی ۲۴ ساعت موضع رسمی شان را در خصوص مراحل جدید بازگشایی مدارس و دانشگاه اعلام نمایند؛ تصمیمی که به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد تا در آنجا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به  تصمیمات نهایی منجر شود.

روندی که دکتر قاسم جان بابایی، رییس کمیته علمی کشوری کرونا در تشریح آن می‌گوید: «در کمیته علمی، صرفا بحث‌های کارشناسی و بررسی مطالعات و تجارب بین المللی مطرح می‌شود، اما تصمیم ستاد ملی، جمع جوانب همه مسائل اجتماعی و سیاسی است؛ یعنی اگر تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته شده، اعضای ستاد ملی همه جوانب را در نظر گرفته و بعد تصمیم گرفته اند، اما بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی باید گام به گام باشد و هر گامی که بر می‌داریم، باید ارزیابی شود که چقدر بار بیماری کرونا اضافه شده یا اگر اضافه نشده، گام بعدی را برداریم.»

وی در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در کشور‌های منطقه و کشور‌های اروپایی مانند آلمان، اتریش و... رخ داد، تاکید می‌کند: «اگر بحث بازگشایی مدارس مدیریت شده نباشد و قرار باشد همه دانش‌آموزان در یک مدت زمان کوتاه در کلاس باشند، باعث ایجاد نگرانی خواهد شد. البته مدرسه می‌تواند محلی برای آموزش واکسیناسیون افراد خانواده باشد، اما حتما باید در مدارس سیستم رصد داشته باشیم تا اگر مواردی رخ داد، بلافاصله شناسایی کرده و هم مانع از تعطیلی وسیع مدارس شده و هم مانع از ایجاد بی اعتمادی در جامعه و مردم شویم.»
 
احتمال تعلیق «بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها» و موکول شدن آن به آینده!

البته وضعیت کرونایی این روز‌های کشور‌هایی مانند آلمان، تفاوت‌هایی با وضعیت کشورمان هم دارد. وجوه افتراقی که دکتر حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا مورد اشاره قرار می‌دهد و می‌گوید: «بررسی وضعیت کشور‌هایی مانند آلمان و هلند که مجددا با موج بیماری مواجه بودند نشان می‌دهد که اگرچه میزان واکسیناسیون آن‌ها از نظر درصدی، نسبت به ما خیلی بالاتر و از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین نسبت به ما بیشتر بود، آن‌ها بحث واکسیناسیون زیر ۱۸ سال را به طور جدی مورد پیگیری قرار نداده بودند و همچنین در بازگشایی‌ها بسیار بی محابا عمل کردند.»

دو عاملی که به تاکید وی موجب بروز پیک‌های جدید شیوع بیماری در این کشور‌ها شده و کمیته علمی کرونای کشورمان را مجاب به توصیه به بازبینی درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشورمان کرده است؛ توصیه بازبینی در اقداماتی که پیشتر مورد تایید همین کمیته قرار گرفته و در نهایت با تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است؛ تغییر موضعی که به تاکید جماعتی، با توجه به نرسیدن به ایمنی جمعی در ایران و همچنین برخوردار نبودن کودکان کشورمان از واکسیناسیون کافی، ضروری است.

البته نرخ واکسیناسیون کودکان بالای دوازده سال در کشورمان عدد قابل توجهی است؛ اما مشکل آنجایی خودنمایی می‌کند که بدانیم هنوز در کشورمان پروتکلی برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نداریم و به تاکید کمیته علمی کرونا، این نقیصه می‌تواند موجب بروز پیک ششم کووید ۱۹ در کشورمان شود. نکته‌ای کلیدی که موجب شده برخی کشور‌ها برای رفع آن واکسیناسیون این گروه سنی را در دستور کار قرار دهند؛ مثل چینی‌ها که واکسیناسیون کودکان سه سال به بالا را در دستورکار قرار داده اند یا آمریکایی‌ها که تزریق واکسن به کودکان ۵ سال به بالا را شروع کرده اند.

سلسله مباحثی که نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشورمان، به رغم آنکه اجرایی شده، ممکن است به زودی تعلیق شده و اجرایش به تعویق بیفتد؛ تصمیمی که با توجه به عدم بروز پیک ششم کرونا ـ که پیش بینی شده بود نیمه آبان ماه آغاز خواهد شد ـ و کاهش آمار‌های کرونایی کشورمان، اتخاذش منطقی به نظر می‌رسید، اما بحرانی شدن اوضاع در کشور‌هایی مانند آلمان، همه را نسبت به عواقب احتمالی اش نگران کرده تا جایی که ممکن است اجرایش به بعد از تهیه و ابلاغ پروتکل کودکان زیر ۱۲ سال و پیشرفت واکسیناسیون در این گروه به میزان قابل قبول موکول شود.
 
احتمال تعلیق «بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها» و موکول شدن آن به آینده!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۲
حالا اینم اسمش بازگشایی مدارس هست روزی ۳ ساعت کلاس ۴۰ دقیقه ای که نشد تدریس حضوری اینقدر این برنامه مشکل داره که نیاز به گفتن نیست آدم فکر میکنه فقط میخواستن فرم مدرسه رو بفروشند و پول کمک به مدرسه و غیر انتفاعی رو بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
خودتان خواستيد و اصرار داشتيد مدارس به هر نحوي باز شود. پدر و مادران کم تجربه يا بي حوصله خواستند از دست بچه ها در منزال راحت شوند لذا اصرار اصرار که مدارس بازگشايي شود. و گرنه همه کساني که اندک فهمي از بيماري تنفسي دارند مي دانند که بيماري تنفسي با اين رفتارهاي بي محابا تشديد مي شود

بنابراين نق نزنيد. خود کرده را تدبير نيست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
،مشکلات بازگشایی مدارس زیاد است تدریس با ۲ تا ماسک کنترل بچه ها که به هم نزدیک نشوند ۲ تیکه و ۳ تیکه شدن کلاس با این شکل نه امتیاز کلاس حضوری وجود دارد و نه امتیاز کلاس غیرحضوری
سمانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
باسلام .خدایی اگرهم می خواستن مدارسو بازکنند ؛نباد کلاس اول ودم ابتدایی باز می شد چون اون بتده خداها اصلا" بلد نیستن ازخودشون دربرابر خطرات کرونا درمدرسه وراه مدرسه محافظت کنند .تازه واکسن هم براشون تایید نشده .درضمن همین بچه ها میرن منزل مادربزرگ ها وپدربزرگ ها رودرگیر می کنند.کاش تاپایان سال که نمیشه درکلاس درس پنجره ها روباز کرد حداقل مدارس ابتدایی اول ودوم ازطریق شاد تحصیل می کردند . مسئولین آموزش وپرورش تورو خدا با جان این طفل معصوم ها بازی نکنید .من خودم دراین چند روز دیدم که اصلا" تومدارس امکان رعایت موارد بهداشتی که اعلم کردند وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
منافع (بازکشایی مدارس) نسبت به ضررهای آن بسیار اندک هست. جان افراد زیادی در جامعه مجددا در خطر جدی قرار می گیرد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
سوای موضوع حمایت از مدارس غیرانتفاعی (که عموما برای ،خودِ مسولین آموزش و پرورش هستند) موضوع بهران گاز و برق در ایران جدی است و تنها راه حل گذر از این مخمصه تعطیلی مدارس برای 30 درصد کاهش مصرف است
احمد
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
لعنت به این کرونا.و چینی ها که کرونا.را برای جهان به ارمغان آورده بودند
تنها تصمیم عاقلانه که ممکن است در این مدت بگیرید تعطیلی مدارس است سه روز بچه مدرسه رفت 22 روز بخش کرونا بستری شدم با 70درصد بالاتر درگیری ریه الان هم 15 روزه ترخیص شدم با دنیایی عوارض کلیه کبد سینوسها و.... یکم مسئولین به فکر مردم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
سیستم پزشکی باز دنبال بهانه هستند تا فرهنگ و اقتصاد مملکت را نابود کنند. حربه شان هم کروناهراسی است. اینجا هم نتوانند آمار را بطور جعلی بالا ببرند آلمان را بهانه می‌کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بنده پزشکم و خیلی ببخشید ولی فکر می کنم یه کم مبالغه میفرمایید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
ناشناس 1618 شما پزشک سهمیه ای هستید؟ از همانها که با 0% زیست شناسی قبول شدند؟؟؟
ببینید وقتی آلمان با واکسیناسیون حدود 90 درصدی آنهم بهترین نوع واکسن دوباره دجار کرونا شد این یعنی شکست واکسیناسیون و آنچه بود که کارشناسانی مثل پروفسور لوک مونتینیه گفتند که واکسیناسیون ویروس را وحشی و موجب بروز سویه های غیر قابل کنترل و مقاوم به درمان میشه اما هیچکس گوش نداد در ایران هم با همان خط غربی ها .اکسیناسیون آنهم از نوع چینی با تمام قدرت انجام شد که حدود 80 درصد از مردم واکسن به آنها تزریق شد اما مطمن باشید کرونا تازه شروع شده و تا 5 سال دیگه با این وضعیت جا خوش کرد
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بهترین نوع واکسنو خوب اومدی.اوج حقارتو تو صحبتهای خیلیا میشه فهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اتفاقا آمار تزریق واکسن آلمان از ایران پایین تر است و مردمش استقبال نمی کنند بخاطر این وزیر بهداشت المان با عصبانیت به مردمش گفت اگر واکسن نزنید همه میمیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اتفاقا آلمانی ها هم مثل ایرانی ها فکر کرده اند امریکا قصد نابودی نژاد ژرمن را دارد و اکثریت واکسن نزده اند و ماسک هم استفاده نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اطلاعات غلط به مردم ندهید. آلمان هم پر است از ضد واکسنهایی جون شما. اگر اطلاعات درست میخواهید ارجاع بدهید به چین و امارات که تقریبا کرونا را با پوشش بالای واکسن مهار کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
با واکسیناسیون ۱۰۰ درصد هم باید پروتکل ها رعایت شوند و ترجیحا تا ساخت داروهای موثر آموزش غیرحضوری باشد
ناشناس
| Slovakia |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
آقای محسن کارایی واکسنهایی که غرب ساخته ثابت شده سود حاصل از تولید برکت و نورا و ... خیلی چسبیده نه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
واکسن ها سبب گسترش کرونا شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
افرادی که میگن آمار واکسیناسیون ایران بهتر از آلمان هست یه نگاه حداقل به متن خبر بندازم حالا نگفتیم تو گوگل یه سرچی بزنن،
جمعیت ایران ۸۴ میلیون و آلمان ۸۳ میلیون
جمعیت بالای ۱۲ سال هر دو کشور تقریبا ۶۸ میلیون
واکسیناسیون دوز اول آلمان ۵۹ میلیون و ایران ۵۶
دوز دوم آلمان ۵۶ میلیون و ایران ۴۶
دوز سوم آلمان ۷ میلیون و ایران ۱ میلیون
اونا فایزر زدن و ما سینوفارم
تعداد تست روزانه آلمان ۲۰۰ هزار و ایران ۱۰۰ هزار
تعداد تست آلمان سال پیش هم ۲۰۰ هزار بود ولی ایران ۳۰ هزار
ابتلای آلمان سال پیش نهایت ۲۵ هزار نفر بود ولی امسال طی دو هفته شده ۷۰ هزار که داره بیشتر هم میشه
مدیونین اگه فکر کنین واکسن ناکارآمد بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
در کنار واکسیناسیون کافی باید ماسک هم زده بشه و پروتکل ها هم رعایت بشه نه این که همه چی آزاد بشه، اشتباه آلمان هم این بود فقط 60 درصد مردمش رو واکسن زده بود و بازگشایی ها رو زود انجام داد
هر روز تعداد زیادی انسان از بین می روند این بازگشایی خیلی خطرناک است و جامعه را بحران مواجه خواهد کرد یک مدت صر کنیم به نفع همه است. خیلی از خانواده ها عزیزانشان را از دست داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
متاسفانه تا وضعیت سفید میشود بازگشایی ها شروع میشود و دوباره وضعیت قرمز میشود
هر نادانی می داند که تا زنجیره کرونا در همه گروه های سنی کاملا قطع نشود، بازگشایی ها و بازگشت به زندگی عادی، نتیجه ای جز فرسایشی شدن کرونا و سردرگمی مردم و مسئولان و تعطیلی های زمان دار بیشتر و پی در پی و مرگ و میرهای بیشتر نخواهد بود. ربنا زدنا عقلا و فهما و علما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
باید دارویی کشف شود که جلو بیماری را بگیرد واکسنها فقط شدت بیماری را کم می‌کنند و ویروس همچنان گسترش می یابد
باز نکنید لطفا فعلا تا کارهای انجام شده که خوب پیش رفته خراب نشود
حتی اگر باز شود بچه ها را نمیفرستیم چون جانشان از علم خیلی مهمتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
با نظرتان کاملا موافقم. فقط نمی دانم واقعا در مدرسه های
کاش علم آموخته می شد.کنونی علم آموزش داده می شود یا ایدئولوژی
شما هم مثل من فکر می کنید کشورهای غربی عملا این بحران کرونا را کش دادند تا از شر پناهجویان خلاص شوند تا از به قدرت رسیدن افراد مهاجر ستیز مثل ترامپ تو اروپا جلوگیری شود؟
تا بلاروس یک کریدور برای مهاجران باز کرد و پناهنده ها سرازیر شدند به اروپا سریع امار کرونا به صورت نجومی تو اروپا بالا رفت.
و به نظر می آید بعد از کرونا احتمالا توافقات اقتصادی غرب با ایران و افغانستان و سوریه و عراق بوجود خواهد امد چون اروپا دیگر ظرفیت پناهنده ندارد.
خیلی جالبه
دانش آموزان با حضور در کلاس و تا پایان کلاس و حین مراجعه به منزل در برنامه شاد بقیه دبیران شروع به حضور و غیاب و تدریس می کنند و هنوز دانش آموزان در مسیر به منزل میباشند
با این شرایط بیماری

فقط باید بگویم پناه بر خدا
خیلی از موضوعات به هم گره خرده و به نظر من دولت و کمیته های مربوطه صداقت لازم را با مردم ندارند، موضوع فقط به پیک ششم و نرخ مرگ و میر کرونا مربوط نیست که اگر اینگونه بود حتما قبل از اعلام دست پاچه مسئولان در مورد بازگشایی دلایلی که الآن اشاره شده است در مقاله فوق، قابل بررسی و در دسترس بود، به نظر من موضوع به کمبود گاز، برق و افزایش آلودگی هواست که با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تشدید هم می شود، خدایا شکرت که این مشکلات را در مسیر راه قرار دادی والا این جماعت بی مسئولیت دلشان به حال مرگ ما و فرزندانمان نمی سوخت
از طرفی بردن و آوردن دانش آموزان با خانواده هست. شدیم سرویس مدرسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
تکلیف پدر و مادران شاغل چی میشه. چطوری بچه رو یک ساعت ببرند مدرسه و بیارند و سر کار هم برن. اگر با سرویس بخوان بروند که 6 نفر تو یه پراید کنار هم می نشینند. متاسفانه
حرف دوستان درست ولی بچه ها دد منزل هم مشکلات حاد روانی برای خود بچه ها و پدر مادر ها ایجاد کرده نرفتن به مدرسه هم راه حل نیست همه میدونن که بچه ها به طور کلی از فضای درس و مدرسه دور شدن وعملا درسهای دوسال گذشته رو یاد نگرفتند و این خودش یه فاجعه هست آموزش آنلاین اونهم با شاد و ... باید در فضای کنترل شده بچه ها به مدرسه برن و امتحان بدن و درس خوندن رو جدی بگیرند و الا مشکلاتی به وجود میاد که خارج از بجث در این مکان هیت .
حداقل برای امتحان دادن بچه ها باید فکری کرد چراکه همه ما فهمیدیم که امتحان آنلاینی که تا به حال بردار میشد یعنی کشک
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
دوست عزیز این مشکلات همگی تقصیر دولت است دوساله که با شل کن سفت کن هایی که انجام میده معلوم نیست هدف چیه مردمو اسیر کرده مردم که گفتن تعطیل کنید تا کرونا تموم شع بچه ها دوسال دیر تر پایه بالا تر میرفتن بالا بهتر بود یا الان که بدون سواد دارن میرن بالا یا میرفتن مدرسه کرونا میگرفتن یکم فک کن بعد دهنتو باز کن
تعطیلی مدارس و دانشگاهها بسیار تصمیم درستی است مگر می شود با جان آدمها بازی کرد؟!! جان انسان است بسیار با تفکر جلو بروید
بازگشایی بی حاصل اگر هدف آموزش است این روش درست نیست با هفته ای یک روز فقط به درد آموزش ابتدایی مخوره که یک معلم دارند نه راهنمایی و دبیرستان که هر کتاب یک معلم دارد و در ضمن از زمان بازگشایی آمار کرنا هم بالا رفته . باید حداقل تا عید یک تحمل عقلانیتی صورت گیرد و شاید دارو و درمان آن هم صورت گیرد و جامعه به 85 درصد واکسن برسد
باز گشایی مدارس دانشگاه ها ورزشگاه ها سینماها و.... یعنی نادیده گرفتن تمام پروتکلها و ایجاد پیک جدید کرونا در کشور مثل راهی که اروپا رفته
بازگشایی ها و حضوری شدن امتحانات کار اشتباهی است.
آخه مگه این ستاد بیسواد هستن خیلی زشت هست خودتون با کشورهای دیگه مقایسه میکنید اونا از ما زودتر واکسن زدن دوباره کرونا اومده میخواهید کشور ما دوباره پیک نداشته باشه آقایون این موضوع روکم کنونی بر نمی داره جون مردم درخطرهست مگه زیر صد نفر بمیرن مهم نیست متاسفم برای همه مسولین
تا زمانی که آخرین فرد در کشور دوز یادآوری، دوزسوم، واکسن کرونا را تزریق نکرده باشه، بازگشایی ها و عادی انگاری ها کاری عبث و بیهوده است....خیلی بایستی محتاط بود.
اینهمه ملت میرن تفریح و دور دور توی خیابونها و عروسی و مراسم ختم و بازار و هزار کار غیر ضروری.اونوقت فقط مدارس مسبب کرونا هستن؟ ما خانواده ها خسته شدیم از تدریس مسخره آنلاین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اینو بدونید که ما از همین قشر میترسیم و نمیخواهیم که بچه ها حضوری برن سر کلاس
ما توی روستا دو ماهه با رعایت پروتکل بهداشتی، حضوری کامل تدریس
میکنیم با جمعیت بالای 20نفره کلاس.
مسیولین هی حرف از تعطیل بودن مدارس نزنند.
همش شهرهای جلوی چشمتان رو میبینین
انگار بقیه عددی نیستن، این همه مدارس روستایی با جمعیت بالای 5میلیون کشور حضوری هستن لطفا آمار غلط ندین به جامعه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
برو عمو جان بزار باد بیاد
باید شجاعت بازگشایی را داشت و از محدود کردن کودکان و دانشجویان در درون خانه پرهیز نمود و به جای آن شرایط ایمنی را افزایش داد و هم چنین به همه دانش آموزان و دانشجویان اصول درست ایمن کردن خود و محیط را از بیماری آموزش داد.
ماندن دانش آموزان و دانشجویان شرایط آموزشی و کیفیت آن را بسیار نگران کننده کرده است.
در ضمن نگرانی از این نکته است که ممکن است دولت به دلیل نداشتن بودجه کافی در شرایط مالی کنونی، بیشتر میل دارد تا از زبان خانواده تاییدی برای هر چه دیرتر کردن باز شدن مدرسه ها و دانشگاه ها را دریافت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
لطفا اظهار نظر نکن. شما همه را به باد ميديد. خودت تو خانه قايم شدي بقيه را ميفرستي روي مين. ياد فيلم اخراجي ها افتادم و کارکتر شريفي نيا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
متاسفانه گاهی اوقات جماقت را با شجاعت اشتباه می گیریم
لطفا جون بچه ها رو بازیچه قرار ندین ابتلا شدن خودشون یکطرف درگیر شدن اعضای دیگر خانواده با این سرایط اقتصادی و تحمیل هزینه درمان یکطرف تجارب تلخ دیگر کشورها را مجدد تجربه نکنیم
زگهواره تا کرونا علم بجوی
خود بچه ها که چیزیشون نمیشه چقدر ما ادم بزرگها خود خواهیم به خاطر جون خودمون حاضریم اونها بی سواد بار بیان و بدون اینده ، بنده حاضرم بمیرم ولی فرزندم باسواد بار بیاد
همه جا محدودیتها را بر داشتن فقط مدارسی که تازه دانش اموزها مصون هستند مشکل دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بچه بدون والدین چه جوری باسواد میشه؟
کی سرپرستی بچه آدم رو قبول میکنه؟
اشتباه نکنید باید همه در سلامت کامل باشند تا فرزندان بتوانند بدون دغدغه تحصیل کنند.
مگر همه بجه ها واکسن زده اند که به مدرسه بروند؟ خدای نکرده برای یکی هم اتفاق بدی بیافتد غیر قابل جبران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
شما مطميني مصون هستند؟؟؟؟؟؟؟. بچه ها ناقل باشند بيماري را ميدهند به پدر و مادر.
در ميخوره؟ اونوقت بچه بدون پدر و مادر به چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
چقدر باید ساده لوح و سفیه بود تا چنین نظر بی ربطی رو داد... اون معلم و یا استاد دانشگاه هم جونش رو از سر راه اورده دیگه... چرا همیشه شعاری و احساسی خرف میزنید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
مگه خون معلمها و اساتید دانشگاه از پرستارها و کارمندهای و .... رنگین تره
معلوم شد این کامنت های مخالفت با باز گشایی را کیا میدارن دانش آموزهای تنبل گوشی به دست و معلمها و اساتید بی حال از خود راضی
البته دولت و اولیاء مدارس هم بدشون نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
مشکل بزرگ جامعه ما نادان هایی هستند که بدون داشتن هیچ گونه اطلاعاتی در مورد همه چیز اظهار نظر می کنند
مدت هاست که مراکز علمی اعلام کرده اند که کودکان هم مانند بزرگسالان مبتلا می شوند و حتی فوت می کنند.
اگر حداقل اطلاعاتی از بیمارستان های خودمان هم داشتی متوجه میشدید که بخش کرونا اطفال دارند و تعداد زیادی کودک در آنجا بستری هستند و متاسفانه فوتی هم دارند
اول منار جنبون را می دزده بعدا دنبال مقنی برای کندن چاه می گرده!
تو خونه به شرط اینترنت خوب و سامانه های رایانه ای مناسب ، آموزش با حضوری فرقی نداره ، فقط باید امتحاناتشون حضوری باشه تا بچه ها درس رو جدی بگیرند.
وای نه! مدارس باید بازگشایی شوند. تدریس به صورت مجازی کار مشکلی است و دردسر زیادی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
با امکانات جدید تدریس مجازی کامل است
رئیس جمهور فعلی و سابق و معاونان و مشاوران آنها دکترا دارند . وزرا و نمایندگان مجلس دکترا دارند . در شهر مقدس قم از هر 5 نفر ؛ 4 نفر آیت الله ، حجت الاسلام ، ث و طلبه هستند اما هنوز در حل بدیهی ترین مسائل جامعه حیرانیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
بخاطر اینکه همشون فکر کردن دکترا دارن پس رفتار کرونا رو تشخیص میدن و با یک واکسن قضیه حل میشه ولی نمی‌دونستن ویروس رو با واکسن نمیشه کنترل کرد اونم واکسنی که هنوز خودش تاییدیه نداره و چندین سال طول می‌کشه تا واکسن شناخته بشه
از آلمان باید عبرت گرفت. فردا دیر است آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید فعالیت های آموزشی را آنلاین انجام دهد
چاره ای نیست از مسئولان می خواهیم که هر چه زودتر به همان حالت قبل مجازی سیستم را برگردانند
این ویروس یا هرچه که هست ، ساخت دست موجودی به نام انسان است . که هر سال دوز یا دز آنرا افزایش می دهند .
یک جنک میکروبی است . جنگ نظامی با سلاح نیست . جنگ جدید میکروبی .....

هدف کم کردن جمعیت بشر ........7 میلیارد آدم در روی زمین زندگی میکند ......با 7 میلیارد نگرش .

از جمله خودم . که 5 میلیارد آن زیادی است .........زاد و ولد بی برنامه و مثل موش ............

مملکتی که نمیتواند شکم ملتش را یر کند ......

70 درصد مردم آلمان پبر و فرسوده هستند و بیش از 80 سال سن دارند ....تمام برای دولت هزینه ی نگهداری دارد .

دولتها باید یک طوری شر آنها خلاص شوند و ...........کرونا بهترین ویروس و بی صدا و بدون مخارج آدم را میکشد ...

امثال ما بود و نبودشان در دنیا فرقی نمی کند فقط فضا را اشغال میکنیم .............


چین کمونیست ..........هندوستان ................... 2.5 میلیارد فقط آنجا هستند ......................
اینا میدونم که کرونا شکست ناپذیر پس باهاش باید کنار امد
بازگشایی مدارس از ابتدا هم اشتباه بود
نه دارو ونه واکسن هیچکدام جلو بیمار شدن افراد را نمیگیرند و همچنین جلو گردش ویروس در جامعه را هم نمیگیرند جلو جهش ویروس و ایجاد گونه های جدید را هم نمیگیرند بنابراین باید پروتکل ها بصورت سختگیرانه ادامه یابد تا در وضعیت قرمز قرار نگیریم و به خودمان و کادر درمان کمک کنیم
چطور بچه ای که آنلاین درس خونده بره حضوری امتحان بده
بازگشایی مراکز آموزشی مثل این است که یک کوهنورد عنقریب می خواهد قله را فتح کند زیر پایش را خالی کنیم تمام زحمات او به هدر می رود و خودش هم قربانی می شود. استرس مردم کم بود حالا دیگر از بچه خودم هم می ترسم . در خانه ماسک میزنم
با یک روز در هفته اسمش بازگشایی نیست اسمش آزمایش هست انگار بچه ها موش آزمایشگاهی هستند
امسال هم باید مدارس غیر حضوری بشه امتحانم‌غیر حضوری مگه چی میشه دولتم کاسه داغ تر از آش نشه
اصلا چرا باید مدارس باز شوند وقتی هنوز کرونا در جهان تمام نشده؟!!
یعنی مردم بهتره؟!!
با جان بچه های ملت بازی نکنید!
سرعت اینترنت را بالا ببریدخواهید دید آموزش مجازی به دلیل استفاده معلمان از فیلمهای آموزشی و تجربیات وفعالیتهای دیگر همکاران بسیار بهتر وکارآمدتر از حضوری واتلاف وقت های آن است .اما با این وضعیت که هم خر را می خواهید وهم خرما نمیشه .دولت باید وضعیت امروز را درک کند !!
سلام لطف کنید امسال هم مدارس آنلاین باشه چون بابازشدن مدارس جونمون به خطر میفته
سلام و درود خدمت شما واقعا متاسف هستم برای این مسولین بی توجه وقتی این همه آمار زیاد رو توجه ایی نمیکنن وقتی کل ایران جز چندین شهر قرمز در وضعیت زرد و نارنجی هستن آخه چه اهمیتی داره وقتی فرزندان ما اونم برای دوساعت برن مدرسه بعد مریض هم بشن و خانواده رو هم درگیر کنن به نظر من یه خورده دیگه به تدریس آنلاین باید ادامه داد یه ذره به فکر مردم و خانواده ها باشید توردخدا التماستون میکنم من خودم چند بار مبتلا شدم دخترم کلاس یازدهم تجربی هست هنوز نشده یه دوز واکسن هم بزنه چون هروقت خواست بزنه علایم سرماخوردگی رو توی خونه یکی از اعضای خانواده بود
تورو خدا قسمتون میدم تصمیم رو یه برسی کنید جان و سلامت اعضای بچه ها خیلی مهم تر هست چطور شما میتونید مارو مطمین کنید که بچه ها روی صندلی که میشین قبلش ناقل باشه
توروخدا التماستون میکنم برسی کنید
واقعا یعنی چی که مدارس باز بشه توی این شرایط وقتی روز به روز آمار زیاد داره میشه و مرگ و میر که کل ایران به جز چند استان و شهر همش زرد و نارنجی هست توی این اوضاع توروخدا این کار رو نکنید بچه ها چه گناهی کردن برای دو ساعت چهار ساعت اونم کلاس کل خانواده ها رو درگیر کنید لطف کنید یه برسی کنید بعد خبرگزاری کنید متاسفم واقعا
فکر کنم خیلی از افراد از رفع پیک پنجم آن هم به شکل ناقص و نصفه نیمه ناراحت هستن و می‌خواهند زودتر آتش خروشان موج شش را راه‌اندازی کنند و 50 هزار نفر دیگر رو بفرستن زیر خاک.
با تشکر از مدیریت انقلابی با بصیرت
با این وضعیت کلاس های حضوری صلاح نیست به هیچ عنوان
همینقدر بگم بهتون که دولت بی پول تر از این حرفاس که بخواد دانشگاه ها رو باز کنه.شک نکنید حالا حالاها دانشگاه ها مجازیه.چه بسا بعد از کرونا...
سلام الان شهر یاسوج اوضاع خیلی خرابی داره مدارس هیچ امکاناتی ندارن نه اب هست دستمونو بشوریم نه الکل هست هیچی نیست اینایی که میگن بازگشایی شهری مثل اسوج یا شهر کرد الان دمای معمولی انها 5- تا 10- درجه هست که ادم بدنش به لرزه میوفته چطوری میگین پنجره ها باز بشه همین الان مدرسه ای که دوستام میرن 30 نفر از دانش اموزان کرونا گرفتن معلم شیمی و زیست بستری هستن داخل بیمارستان چند دانش اموز یا معلم باید به خاطر کرونا و بازگشایی در این سرما کشته بشن تا بفهمین الان موقع خوبی برای بازگشایی نیست میزاشتین برای سال بعد عید که هوا گرم تر میشد و بیشتر مردم واکسن شون رو زده بودن نه الان تو این سرما و بدبختی از شما تصمیم گیران عزیز تقاضا داریم که امتحانات نوبت اول تمامی پایه ها رو مجازی برگزار کنید و بازگشایی مدارس رو تا سال اینده به تعویق بندازین
برای اینکه صبر نکردین که به واکسیناسیون بالای ۷۵٪ جامعه برسید. مثل بقیه کارهایتان فقط شعار ‌‌ظاهرسازی و‌ساده انگاری!!!
تازه دو‌هفته هم باید صبر میکردین مصونیت ایجاد بشه! من امروز دوز دوم را بزنم که نمیشه فرداش راه بیافتم تو خیابون !!! تازه زدن ماسک و فاصله کذاری را هم که هبچ نظارتی نیست!
من دیروز رفتم تره‌بار هیچکدام از کارکنانش ماسک نداشتن!!!
مسخره کردین مدرسه ها الان حضوری هست من امروز صبح مدرسه بودم
به مشکل کرونا اضافه کنید آلودگی هوا و تهدید قطع گاز،که با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها،میلیون ها متر مکعب گاز مصرف شده در حالی که درها و پنجره‌ها باید باز باشند و انرژی هدر رفته فقط آلودگی هوا افزایش می یابد.
امیدوارم هرچه زودتر تدبیری درست انجام بشه آخه این بازگشایی دیگه چی بود با این اوضاع چندبار باید با جون مردم بازی کنید آخه کی میخواید تصمیم درست بگیرید
سلام یعنی چی دست بچه هامون رومیگیرم خرید میبریم دور همی میبریم مسافرت میبریم هرجاکه دلمون بخواد میریم وقتی مدرسه ها باز میشه همه میگیم جون بچه هامون در خطر این جاهای دیگه که بابچه ها میریم در خطر نیستن واقعا که یکم واقع بین باشید بی خودی بچه هارو بدبخت نکنیم با صحنه نگاری خودمون سعی کنیم هممون کاری کنیم که بچه ها به مدرسه بروند در
من اجازه نمیدم فرزندم مدرسه بره هنوز کرونا تموم نشده
مدارس اصلا تهویه مناسب ندارند
به چه دلیلی باید بچهارو به مدرسه بفرستیم مگه کرونا از بین رفته!!!!! مدارس اصلا شیوه نامه هارو رعایت نمیکنن
از طریق شاد آموزش بدید بچه ها اگر ناقل باشند همه رو آلوده میکنند و سلامت خودشان و خانواده رو به خطر می اندازند.
لطفا اینهمه که به به فکر جذب نیرو وگرفتن مجوز برای استخدام معلم هستین اندازه ی سر سوزن هم به بچه های بیگناه ما فکر کنین که چون ابتدایی هستن بیشتر در معرض بیمارین

اخه شماها که شورای کرونا هستین چطورممکنه بچه از این کلاس های منظم بندازین تو یه خط بی نظمی که معلوم نیست کی مدیر هوس کنه بچه ها حضوری درس بخونن وکی مجازی وهمینطور از تدریس های منظم شاد هم برسیم به هفته ای ۲ساعت دو روز حضوردر مدرسه ومعلمی که هیچ ارزشی به حرف وجون بچه های ما نمیده وانتظار داریم چند دقیقه یک بار همین معلم پنجره ها رو باز کنه هم از درس بیفتیم وهم.....
من دانشجو هستم بحثم به خاطر درس امتحان نیست هردو دز هم زدم .آیا در اتاق ۴نفره و خوابگاه ۳۰۰تا ۴۰۰دانشجو هست چند درصد فکر می‌کنید من کرونا نگیریم.به نطرم میشد تا عید مدیریت می‌کردند.
سلام
لطفاً شما اول پایان کرونا رو اعلام کنید بعد مدارس و دانشگاه‌ها رو بازگشایی کنید
لطفاً،خواهشا،تمنا میکنیم بازگشایی رو به تعویق بیندازید.
دختر من هر روز به صورت حضوری میره مدرسه یعنی از شنبه تا چهارشنبه و روزی ۳ ساعت .توی هر کلاس هم ۱۷ تا دانش آموز ...ایا ما جون بچه ها مون رو از سر راه پیدا کردیم ؟امیدورم مدارس تعطیل بشه.
آخه چه باز شدنی؟
خوابگاه که باز نکردن من هنوز مجازی درس میخونم. فقط اونایی که نزدیک مدرسه هستن حضوری میرن آخه ما چه گناهی کردیم. دیگه خسته شدیم. معلم که نمیتونه هم مجازی درس بده هم حضوری. بچه ها تماس تصویری میگیرن تا بتونم کلاس رو دنبال کنم .راستش اینقدر نت ضعیفه که هیچ چی مشخص نیست. حالا بازم خدا خیر بچه‌ها بده.
چقدر داد بزنیم! داره میلیون ها استعداد از بین می‌ره. کم نیستن کسایی که قید درس رو زدن. تو رو خدا کاری کنید
بازکردن مدارس و دانشگاهها زود بود حداقل اونا که قصد بازگشایی رو داشت میزاشتن اوضاع بهتر میشد و تعداد بیشتری واکسینه می شدند و برای سال جدید اقدام میکردند
ما که بهمراه همکلاسی هایمان هر چه سعی کردیم کلاس های دانشگاه آزاد قم در مقطع کارشناسی ارشد ، کماکان مجازی بشود ، مسئولین محترم دانشگاه قبول نکردند و برای کسانی که حصوری نرفته بودند غیبت منظور کردند. اما حال چند هفته بعد که مطمئنا پیک ششم بیماری کرونا شروع شدو باعث درگیر شدن دانشجویان و خانواده‌های آنها با این بیماری گردید،آیا باز مسئولین ذیربط حرفی برای گفتن دارند و تبعات این تصمیم غلط و زود هنگام را خواهند پذیرفت.
چرا شما مسئولین به فکر سلامتی بچه هانیستید خودتان بیشتر از همه عادی انگاری میکنید ۳۰ درصد مردم مخالف اموزش حضوریند چرا به نظر انان اهمیت نمیدهید چرا حضور درمدرسه را با غیبت و کسرنمره و...اجباری کردیدبجه ها هم هوایی شدن که برن مدرسه
بخداوندی خدا قسم اگه اتفاق بدی برا ی بچه هامون بیفته انتقام سختی ازشما خواهیم گرفت
چرا مدرسه رااختیاری نمیکنید هرکه خطر پذیر بود بیاید
حرف از چه اطمینانی میزنید درحالیکه۱_ واکسن ایمنی بالایی ندارد۲_تهویه هوا بسیارنامناسب ۳_فاصله های نیم متری بسیار بد۴_عدم ضدعفونی مدرسه درهر زنگ تفریح۴_و.....
میخاهید ما را به سرنوشت آلمان و..گرفتار کنید بعد هم با پررویی بگویید بچه ها از مدرسه کرونا نگرفتند
ما بچه هارا به مدرسه نمیفرستیم
کلاسها رامجازی کنید
اقا این نقشه هست برا خالی کردن جیب مردم با نام کمک به مدرسه برای ضد عفونی کردن مدارس بگید پول بدید جون بچه های مردم هویج که نیست
سلام الان بخاطر تخلفات سال ۹۹ وزرات علوم که باعث شده دانشجو شهر خودش دانشگاش و رشتش هست قبول نشه بره شهر دیکه الانم حضوری نشد هزینه و مشگلات زیادی برای خانوادها تحمیل شده مهمانی انتقال م نمیدن چرا اینقدر مردم رو به عناوین مختلف و برای رضایت ی حداقل جامعه اذیت نی کنید خدا رو خ شش میاد و دوباره بلا جدید می‌فرسته به مسائل مشکلات مردم توجه و اونارو در اسرع وقت رسیدگی کنید
سلام بعنوان یک دبیر، بنظرم بازگشایی مدارس کار خیلی خوبی است و یک جلسه تدریس حضوری برابر است با ده جلسه تدریس مجازی اما.... اما ایکاش مسولین آ. پ صبر می‌کردند تا به سطح 80 درصدی پوشش واکسن دانش آموزان برسیم بعد و صد متاسفانه اینکه اصلا پروتکل های اعلام شده از طرف مسولین ستاد کرونا به هیچ وجه رعایت نمی‌شود و من نگران خیز موج ششم و هزینه ای سنگین جانی و مالی برای دولت و خانوده ها هستم. مواردی که در مدارس متوسطه اصلا رعایت نشده است 1.عدم درخواست و دریافت کارت واکسن (دو دوز) از دانش آموزان، چرا که قرار بود در بدو ورود دانش آموزان کارت وامسن خود را نشان دهند بعد وارد مدرسه شوند، هیچ در خواستی مبنی بر ارائه کارت واکسن توسط مدیر یا معاون مدرسه انجام نشده و نمی‌شود و جالب اینجاست که خیلی از بچه ها اصلا واکسن نزده اند و اگرم زده‌اند فقط دوز اول 2.عدم وجود امکانات تهویه در کلاس چرا که با روند کاهشی دما در اکثر شهرهای کشورمان مجبور به بستن در و پنجره کلاسها هستیم چرا که دانش آموزان میکوبند هوا سرد است و لطفا پنجره رو باز نکنید و طبیعتا در شرایط کنونی بسته بودن کلاسها و عدم تهویه هوا اقلا عاقلانه و عامی نیست 3.قرار بود فاصله فیزیکی در کلاسها رعایت شود که اصلا راعیت نمی‌شود تازه بعد از گروه بندی در اکثر مدارس متسطه دوم شهری نصف کلاس شده 18 نفر و جز 10، 20 سانتی هر صندلی فاصله بیشتری از اون یکی صندلی ندارد 4.در خود مدارس فقط یک ضد عفونی ا لیتری وجود دارد که آنهم در اختیار مغون مدرسه هست و باید ازش بخواهی یکم به دستات اسپری کنه، نه دستگاه ضد عفونی در وردی سالن مدرسه نه محلول ضد عفونی در اتاق دبیران، نه ماژیک و تخته پاک کن مجزا برا دبیران و.... 5.قرار بود دانس آموزان و دبیران در بدو ورود تب سنجی شوند که متاسفانه اصلا چنین چیزی وجود ندارد و این کار طبعات زیادی در پی خواهد داشت 6.قرارربود دانش آموزان و معلمانی که وامسن نزده‌اند تست پی سی ار منفی ارایه دهند که اصلا چنین کاری اتفاق نمی افتد 7.وضعیت سرویس بهداشتی مدارس هم که وخیم تر از قبل است 8.قرار بود مدارس کلاسها را قبل و بعد از ورود خروج دانش آموزان ضد عفونی کنند که در مدرسه ای که دبیر ضد عفونی پیدا نمی‌کند بعد از کلاس به دستش بزند ضد عفونی کل مدرسه...... ؟! من یک معلم ایرانی هستم و به دانس آموزانم عشق می ورزم و تو این دو هفته بازگشایی مدارس خدا می‌داند از دیدن چهره دانش آموزانم چقدر شاد و سر حال شدم اما ایکاش یکمم صبر میکردن تا وضعیت به ایمنی ثابتی می‌رسید، آموزش حضوری صد البته بهتر است از آموزش مجازی اما جان دانش آموزانم هزاران بار مهمتر است از آموزش حضوری. من آموزش کم کیفیت مجازی (شاد ) با ایمن را حتما به آموزش حضوری پر ریسک ترجیح میدم. با امید ریشه کن شدن قطعی این ویروس منحوس و سربلندی ایران آباد، یک معلم
چرا اینجوری میکنید من خودم دانش آموزم از بس درس نوشتیم به خدا دستم درد می‌کنه از بس امتحان دادیم به خدا دیگه مغزم نمیکشه هر روز امتحان و درس گفتن اگه در امتحان ها شرکت نکنیم ترک تحصیل میشه
ترو خدا به داد ما برسید من کلاس هشتمم به قرآن دیگه نمی‌کشم
ساعت خوابم شده ۲ ساعت در شب
جان اون کسی که بهت شیر داده به داد ما برسید شدت از بس امتحان داریم شام نمی خورم روانی شدم تو خونه رنگ هر روز امتحان
من توی استان چهارمحال و بختیاری هستم شهر کرد
به به جون مادرم دیگه نمی‌کشم کور شم اگه بخوام دروغ بگم
توی مدرسه ما اصلا دانش آموزان رعایت نمی کنند توی هم توی هم
من الا۴ هفته دارم امتحان میدم توی این ۴ هفته ۲ بار امتحان ریاضی و ۲ بار فارسی امتحان دادم معلم ها درک نمی کنن مشق زیاد میدم
من خودم بابام مریض هست اگه من کرونا بدم بهش
چه خاکی سرم بریزم
تورو به جون اون کسی که دوست داری به ما کمک کن به خدا دیوونه شدم
دیگه نمی کشم
مدارس را ببندید لطفا
وای چه بازگشایی..... معلوم نیست کی برگردد به قبل ازشهادت سردار عزیزمون
بازگشایی مدارس و آموزش فیزیکی به صلاح تمامی دانش آموزان است , امورش مجازی ضرراتی به عمل می آورد و قابل جبران نمی باشد بنابراین آموزش حضوری یک ضرورت است با رعایت ملزمات بهداشتی می‌توان به صورت حضوری در مدرسه فعالیت کرد بنابراین هیچ چیزی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری باشد ... ممنون از همیاران سلامت کشور..
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام خسته نباشید به مسولین عزیز گرانقدر
راستش من در استان سیستان وبلوچستان هستم مدارس مون از مهر ما بازگشایی شوده هست امسال مدارس مون مجازی نشوده است خواهشمدنم مدارس جنواب سیستان وبلوچستان رو مجازی کنید تا مریضی کم شود نه تنها مدارس سیستان وبلوچستان مدارس همه استان تا چند وقت مجازی کنید تا مریضی رو به کم کاسته شود تا خداوند متعال انشالله کرونا رو از شرح مردمش کم پاکش کند
وسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته به امید موفقیت
ازتون خواهش میکنم انصاف داشته باشید سعی نکنید فقط بع فکر منافع خودتون باشید همش کشکه میگن تو مدرسه رعایت میشه آخه کی با وایتکس کلاس تمیز می‌کنه توی این هوای سرد که آدم کنار بخاری سردشت چطوری با پنجره باز درس بخونیم دوماه از سال رفته واقعا کارتون چیه می‌خوابید مدرسه بار کنید .... میخوایید مردم بع کشتن بدین
بیشتر از مشکل کرونا عدم باز گشایی به دلیل کمبود گاز و برق و هزینه های مدارس دولتی و دانشگاهها
ترا به خدا این کار را نکنید با جون بچه های مردم بازی نکنید من که نمی فرستم
سلام والا هیچ اولیایی راضی نیست بچه شو به مدرسه بفرسته تو این شرایط کرونایی
من معلمم
از مدرسه تا منزلم حدود ۱ ساعت راه است .نه سرویس فت و آمد دارم نه بهم انتقالی دادن .مسیر خونه تا مدرسه اونم با یک بچه ۳ ساله واقعا برام سخت هست .با تاکسی و بعضی از قسمتها باید با اتوبوس خودمو به مدرسه برسونم .اتوبوسی که حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر نشسته و ایستاده بدون ماسک با پنجر های بسته باید رفت و آمد داشته باشم
این همون شرایط ویژه رای بازگشایی مدارس هست .
در کلاس درس بدون تخته بدون تهویه هوا با ید ۱ ساعت تدریس کنم زنگ تفریح همه بچه ها کنار هم و بدون ماسک هستند ...کدوم پرتکل ...کدوم رعایت ...پایه ۱۲ نظری هستم حدود یک ماه ونیم در حال رفت و آمد هستیم ....یک عده بی مسولیت فقط بفکر ابن هستند که در مدارس باز شود اما قیمت و بهای این بازگشایی برای منه معلم چقدر هست خدا داند ....جان به کف به مدرسه ای دور افتاده میروم در حالیکه نمیدونم آیا تا ماه آینده سالم خواهم ماند یا خیر ....
من نمیتوانم به شاگردم بگوم از پشت نایلون با فاصله یک متری با من حرف بزن ....
فقط در تمام این مدت بفکر فرزند ۳ ساله خود هستم که خدا نگهدار تمام بچه ها باشه ......هیج کس اهمیتی به سلامت و بهداشت نمیدهد فقط حضور در مدرسه ....ان هم به هر قیمتی ....
هزار و یک مشکل در جامعه داریم بعد دولت به فکر بازگشایی مدارس و سطح سواد افتاده! اگر کرونا در کشور دوباره خیز بردارد مقصر اصلی آن دولت بی تدبیر هست فقط همین! مردم مقصر نیستند این دولت هست که برای مردم ایجاد مشکل می کند
خجالت بکشید حالا واکسیناسیون بالای ۷۰٪درصد نرسیده برای چی دانشگاه ها ومدارس باز بشه یه ذره به خودتان بیاین تاکی میخواهد به این روش پیش برین الان بیشتر درصد جامعه ایی دانشگاهی و مدارس ها نتوانستن یا نسبت به سن شون یا نوبت شون نشده واکسن بزند آن موقع مسنولین بی جهت بدون در نظر گرفتن آمار بالای کرونا بی دلیل میخواهند دانشگاه ها ومدارس باز کنن باید به مسنولین گفت یه کم به خودتون بیاین یه ذره خجالت بکشین حیا کنید منطقه رها کنید تا جوانان پا به عرصه میدان بگذارند وجهاد فی سبیل الله انجام بدهند تا یه ذره دل مردم آرام بگیره ؟ واقعا مسنولین باید گفت خیلی متاسفم براتون با این شرایط اقتصادی دل مردم خون میکنید به جای اینکه یه گره از مردم باز کنید نمک تو زخم شون می پاشید که باید ۱۰۰٪دانشجویان ودانش آموزان به دانشگاه ومدرسه بروند واقعا که اون دنیا باید جواب نوجوانان وجوانان بدید این طفل معصوم ها چه گناهی کردندکه باید اسیر کج فهمی شماها بشن وبه آتیش شماها بسوزند خدا باعث وبانیش این جور آدم ها نابود کنه که باعث مرگ ومیر بی جهت وبی دلیل مردم میشوند خدا از خیر وبانیش نگذره که جزه اصحاب کفار وکافران هستند دیگه حرفی برای موندن نمی مونه که آدم بخواد بزنه آدم به اینجور افسوس وآیه مایوسی ونامیدی بخوره واقعا که؟
باسلام. مدارس باید غیر حضوری باشد درعوض روش های غیرحضوری راباید پیشرفته تر کرد. بااین وضع معیشت اگر پیک جدیدی شروع بشه خیلی ها جون خود را از دست می دهند
تورو خدا جمع کنید بچه هادر خطر هستن والا من ی پسر کلاس دومی دارم پارسال اول بود خودم پا به پای معلم باهاش مجازی کار کردم خیلی هم عالی یاد گرفت نگید انلابن نمیشه بعضی ها خوششون میاد بفرستن بچه رو از سر بازکنند چطور دلتوک میادیکم وقت بزاریانلاین هم میشه خوند از خواب گردشتون بز
نه به حضوری
باز کردن مدارس اصلا صحیح نیست من به شخصه کرونا رو تو بدترین شرایط کرونا گرفتیم وکلی مشکل تنفسی دارم بارفتن بچه هام به مدرسه مخالفم از همون اول هم کرونا رو جدی گرفتم مگر در مواقع ضروری اصلا جایی نمیرم من که رعایت میکنم باید پاسوز بقیه که رعایت نمی کنند بشم اصلا انصاف نیست فعلا که رضایت به رفتن مدرسه ندادم از این به بعدم نمیدم بفرستم مدرسه با مسئولیت خودم ولی مدرسه پول بیمه رو زودتر دریافت میکنه
بازگشایی مدارس از ابتدا اشتباه بود ،اگر مدارس غیر حضوری باشه هیچ اتفاقی نمیفته
در شیراز یه دانش آموز رفت مدرسه بعد دوروز کرونا گرفت انتقال داد به خونواده ش الان همگی بدجور درگیرن کمی با احتیاط جلو لرید
وای از دست شماها آدم دیونه میشه مردم عزیز تو مراسمای مختلف کرونا نیست گیر دادین به مدرسه
توروخدا بزارین امسال هم مدرسه هم مجازی بشه کرونا هنوز تموم نشده مدارس دانشگاه ها باز شده ویروس بیشتر میشع آمارمرگ ومیر بالا میره یه بچه ابتدایی نمیتونه رعایت کنه گناه داره
با سلام من و خانواده ام برای انجام کارهای ضروری هر کدام به نحوی بیرون می رویم و کارهای خود را انجام می دهیم دانش آموز .معلم و شاغل هم داریم .ولی همیشه پروتکل ها رو رعایت کردیم و خدا رو هزاران مرتبه شکر کرونا هم نگرفتیم .
الحمدلله
سلام بله مگر میشود تو این وضع کرونا مدارس را باز کرد تو را خدا با جان بچه های ما بازی نکنیدوای بر تصمیم گیریهای بی مدبرانه و
گوش ما پر است از این حرف ها در بحث تقلب هم تقصیر خودتان هست چون میتوانید به دانش آموز دانشجو بگویید وب کم روشن کننن و مراقب باشید تقلب صورت نگیرد به همین راحتی این مجازی بستر هاش باشه اتفاقا خیلی هم خوب میشه
چطور هزاران جای دیگه بچه ها میرن کرونا نیست اگه قرار تعطیلی باشه بایذ همه جا رو تعطیل کنید نه فقط مدارس
متأسفانه رئیس جمهور پاشو کرده تو یه کفش که دانشگاه ها باید باز بشن مدارس هم باید باز بشن تصمیم عجولانه و باعث مرگ تعدادی افراد گرفتن
کلاس حضوری خیلی خوبه ولی اول باید زیرساختها فراهم بشه.مدرسه با جمعیت زیاد باز شده با وجود این که ۲ گروه شدند تو کلاس فاصله ندارند واکثر بچه ها رعایت نمی کنند
به نظر من باز گشایی مدارس اصلأ درست نبود الان با آمدن این کرتا ویروس که بیشتر کودکان و نوجوان درگیر میشن درست نبود
بازگشایی مدارس هیچ تاثیری درکرونا نداردچونکه تعطیلی' مدارس مساوی است بامسافرت خانواده ها مخصوصا تهرانی ها که شهرهای کوچیکو آلوده می کنند.
یجوری میگن نگران افت تحصیلی بچه هان انگار الان تو این کشور همه نخبه ها دارن کشور رو اداره میکنن، اتفاقا بی سواد باشن حداقل یه پست و مقامی میگیرن در اینده
آقای رئیس جمهور، همکار قبلی شما هم پارسال خواست مدارس و دانشگاهها را باز کند، مردم قبول نکردند و به هیچ وجه بچه هایشان را به مدرسه و دانشگاه نفرستادن!!!
بهتر است مدارس حداقل تا اردیبهشت و گرم شدن هوا تعطیل شود. وگرنه با وضعیت بسیار بدتر مجبور به تعطیلی خواهیم شد. 2 سال تعطیل بود، لذا این چند ماه هم رویش. متاسفانه تصمیم گیری ها در ایران بسیار دیر وقت و ضعیف اجرا می شود. همانند امدن آتش نشانی به محلی که کاملا سوخته شده و عملا این اتش نشانی کارش بیهوده است. لذا خواهشا فورا مدارس تعطیل شود.
بازگشایی مدارس اصلا در این شرایط درست نیست حدود نیمی از دانش آموزان واکسینه نشده اند در این سرما نمی توان با بازگذاشتن در و پنجره تهویه مناسب ایجاد کرد اکثر مدارس سرویس ندارند و پدر و مادر باید جای سرویس کار کنند و شما تصور کنید پدر و مادر شاغل و سه فرزند دانش آموز را چگونه باید سرویس داد حداقل اختیاری کنید و سیستم مجازی را کمافی السابق ادامه دهید.
یعنی انقدر از دانش اموزان یا دانشجو ها بدتون میاد که مدارس یا دانشگاه را باز میکنید که کرونا بگیرم واقعا برایتون متسفم همچنین کشوری داریم کشور آلما حداقل پیشرفته است که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده کشور مون درحد المان نیست
بابا مدارس دانشگاه تعطیل کنید که هم شما راحت بشید هم ما از استرس دربیام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار