بازدید 14760
۳
گزارش کامل پنجمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر؛

نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» در جشنواره فجر برای اهالی رسانه بلامانع اعلام شد / نمایش دو فیلم در بخش خارج از مسابقه

در نامه‌ای از سازمان سینمایی به متولیان جشنواره فجر تاکید شده که نمایش فیلم سیمایی «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» برای خبرنگاران و منتقدین در جشنواره فجر بلامانع است. این نامه مجوز پخش تک سانس این فیلم در سینمای رسانه‌ها و منتقدین برای استمزاج از ایشان باشد؛ درخواستی که کف مطالبه سازندگان این فیلم در مقطع کنونی محسوب می‌شود... «شین» و «عنکبوت» در خارج از مسابقه نمایش داده می‌شود...
کد خبر: ۹۵۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 05 February 2020

از مغز استخوان تا روز بلوا / نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» در جشنواره فجر برای اهالی رسانه بلامانع اعلام شدپنجمین روز جشنواره فیلم فجر با رونمایی از فیلم‌های بلند داستانی «مغز استخوان»، «روز بلوا»، «خوب بد جلف 2: ارتش سری»، فیلم مستند «عالیجناب» و فیلم کوتاه «عزیز» همراه شد؛ اما اتفاق مهم روز، نامه سازمان سینمایی مبنی بر بلامانع اعلام شدن نمایش فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» برای اهالی رسانه در جشنواره فجر  و همچنین قطعیت یافتن نمایش دو فیلم در بخش خارج از مسابقه است.

به گزارش «تابناک»؛ جشنواره فجر سی و هشتم از شنبه دوازده آغاز شد تا بیست و دوم بهمن با نمایش و داوری 28 فیلم بلند داستانی در دو بخش اصلی و نگاه نو، ده فیلم کوتاه داستانی و ده مستند همراه خواهد بود. همچون چند دوره پیشین، سینمای خبرنگاران سینمایی و منتقدین فیلم، سینماملت تعیین شده است. در این دوره با کاهش خبرنگاران غیرفعال یا غیرمرتبط، عوامل فیلم ها در کنار اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت حضور دارند و میهمانان و هنرمندان در پردیس سینمایی چارسو به دیدن فیلم‌ها خواهند نشست.

اگر جزو تماشاگران جشنواره در سینماهای مردمی هستید، راهنمای کامل فیلم‌ها جشنواره را مشتمل بر مشخصات تمامی فیلم‌ها از اینجا می‌توانید ببینید.

پنجمین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی دستیار پیشین اصغر فرهادی، «روز بلوا» اثر بهروز شعیبی، «خوب بد جلف 2: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم خانی، فیلم مستند «عالیجناب» به کارگردانی سجاد ایمانی و فیلم کوتاه «عزیز» اثر سیدمهدی موسوی برزکی همراه شد؛ آثاری که هیچ کدام نتوانست انتظار مخاطبان حرفه‌ای سینما را تامین کند و به شدت ناامید کننده بودند.

 

آشغال‌های دوست داشتنی اصل به سینمای رسانه‌ها می‌آید؟

نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» در جشنواره فجر برای اهالی رسانه بلامانع اعلام شد / از مغز استخوان تا روز بلوا

شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که در نامه‌ای از سازمان سینمایی به متولیان جشنواره فجر تاکید شده که نمایش فیلم سیمایی «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» برای خبرنگاران و منتقدین در جشنواره فجر بلامانع است. این نامه مجوز پخش تک سانس این فیلم در سینمای رسانه‌ها و منتقدین برای استمزاج از ایشان باشد؛ درخواستی که کف مطالبه سازندگان این فیلم در مقطع کنونی محسوب می‌شود.

این نامه در حالی صادر شده که چندی پیش شهاب حسینی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور که رونوشت آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، درخواست کرد با رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران دستور نمایش نسخه اصلی «آشغال‌های دوست داشتنی» با حضور این بازیگر در جشنواره فجر را صادر کند.

در بخشی از این نامه آمده است: «در مورد عملکرد دولت شما در بهبود شرایط جامعه و مردم، قضاوت کلی را به عهده خود مردم می‌گذارم. اما به عنوان یک شهروند و یک حق رای که داشتم، بهبودی در شرایط مردم ندیدم. بخصوص از نظر معیشتی و رفاه که در سایه امنیت آن بتوانند تعاملی مهربانانه‌تر با یکدیگر داشته باشند. حال از شما درخواستی دارم و آن رفع ممنوعیت حضور دوباره بهروز وثوقی بر پرده سینمای ایران است. با حضور ایشان در فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» محسن امیریوسفی که در همین دوره جشنواره فجر در دسترس است، امید دارم با موافقت شخص جنابعالی این فیلم که در راستای گفتگو و تعامل ملی است در جشنواره فجر برای اهالی رسانه و مطبوعات اکران شود.»؛ نامه‌ای که با سکوت این طرفین مواجه شده است.

 

 

مغز استخوان

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و هشت
کارگردان: حمیدرضا قربانی
تهیه‌کننده: حسین پورمحمدی
نویسنده: علی زرنگار
بازیگران: بابک حمیدیان، جواد عزتی، بهروز شعیبی، پریناز ایزدیار، نوید پور فرج
فیلمبردار: مرتضی قيدی
تدوین گر: هایده صفی‌یاری
خلاصه داستان: الان مسئله‌ی شما چیه؟! می‌خواین بگین قانونی نیست؟! یعنی اینجا همه‌چی همیشه قانونی اتفاق می‌افته؟! هممون درستیم؟! هیچکی هیچ غلطی نکرده تا حالا؟! 

 

 

روز بلوا

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و هشت
کارگردان: بهروز شعیبی
تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان
نویسنده: بهروز شعیبی
بازیگران: بابک حمیدیان، لیلا زارع، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی و داریوش ارجمند 
فیلمبردار: امین جعفری
تدوین گر: فرزاد هوتهم
خلاصه داستان: عماد، استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه است که ناگهان توسط پلیس با اتهام‌هایی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده‌اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

 

 

خوب، بد، جلف 2: ارتش سری

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و هشت
کارگردان: پیمان قاسم‌خانی
تهیه‌کننده: محسن چگینی
نویسنده: پیمان قاسم‌خانی
بازیگران: پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش و امیرمهدی ژوله 
فیلمبردار: حسین جلیلی
تدوین گر: میثم مولایی
خلاصه داستان: روایتی از ماجراجویی‌هایی یک فوتبالیست سابق و یک بازیگر درجه دو که از بد حادثه بازیگر سینما شده‌اند

 

 

عالیجناب

فیلم شهردار تهران به جشنواره فجر راه یافت، مستندهای تحسین شده بیرون ماند
کارگردان: سجاد ایمانی
تهیه‌کننده: رضا دانش‌پژوه، سجاد ایمانی
داستان: روایت زندگی قهرمان ملی بوکس که دچار مشکلی بزرگ شده و در پی حل آن است.

 

 

عزیز
کارگردان: سیدمهدی موسوی برزکی
تهیه‌کننده: سیدمهدی موسوی برزکی

 

افزایش تعداد داوران، منجر به قضاوت عادلانه‌تر می‌شود

نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» در جشنواره فجر برای اهالی رسانه بلامانع اعلام شد / از مغز استخوان تا روز بلوا

تورج اصلانی با اشاره به افزایش تعداد داوران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ نسبت به سال‌های گذشته بیان داشت:خوش‌بینم که نگاه‌های بیشتری با زاویه دیدهای تخصصی‌تری بر فیلم‌ها نظارت خواهند داشت. فکر می‌کنم تعدد داوران به قضاوت عادلانه‌تر کمک می‌کند اما زمانی که تعدادشان کمتر است احتمال بروز اختلاف سلیقه بین داوران بیشتر می‌شود.

این داور بخش سودای سیمرغ ادامه داد: فکر می‌کنم تعداد داوران این دوره به قضاوت منصفانه آن‌ها کمک می‌کند مخصوصا اگر معیار، سینمای حرفه‌ای باشد. باتوجه به اینکه اولین باری است که تجربه داوری در جشنواره فجر را دارم باقی داوران ممکن است در یک رشته سینمایی دیگر ازجمله طراحی لباس، چهره و... تخصص بیشتری از من داشته باشد. خوشبختانه افراد مختلف با نگاه‌های متفاوتی در این جشنواره حضور دارند، این تعداد هیئت داوران را به فال نیک می‌گیرم.

اصلانی تاکید کرد: فارغ از اینکه چه اسم‌هایی در این جشنواره شرکت کردند محتوای فیلم‌ها برایم اهمیت داشت، طبیعتا اکثر فیلم‌ها تولید و نتیجه تلاش همکارانم در سینمای ایران هستند. به عنوان داور نباید برایم نام کارگردان‌ها اهمیتی داشته باشد بلکه نحوه ساخته شدن و چگونگی انتقال مضامین و محتوای فیلم‌ها به مخاطبان برایم اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه تنوع تولیداتی که امسال در جشنواره فجر وجود دارد یکی از نکات متمایزکننده این دوره از دوره‌های پیش است، افزود: نگاه‌های متنوع‌تری در سی و هشتمین دوره جشنواره فجر دیده می‌شود تا یک طیف خاص. این نشان‌دهنده نمایندگی فیلم‌های مختلف این دوره در سینمای ایران است.

 

نمایش دو فیلم در خارج از مسابقه فجر 38

بنا به درخواست تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شین»، این فیلم در خارج از مسابقه روی پرده سینمای رسانه خواهد رفت و این فیلم ساعت 22 شنبه 19 بهمن در پردیس ملت به نمایش درمی‌آید. همچنین به درخواست «جواد نوروزبیگی» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عنکبوت»، دومین ساخته ابراهیم ایرج‌زاد، یکشنبه 20 بهمن در سینمای رسانه اکران خواهد شد.

پیش از این «ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در نشست رسانه‌ای جشنواره و در پاسخ به تقاضای خبرنگاران اعلام کرد که در صورت ارائه تقاضای کتبی تهیه‌کننده فیلمی جهت نمایش محدود در این دوره جشنواره، آن فیلم پس از ارزیابی دبیرخانه جشنواره و تأیید مغایرت نداشتن با آئین‌نامه‌ جشنواره فیلم فجر، می‌تواند به عنوان فیلم خارج از مسابقه، به برنامه جشنواره در سینمای رسانه اضافه شود. باید دید این قانون برای فیلم آشغالهای دوست داشتنی اصل نیز اجرا می‌شود؟

 

سه فیلم با 6 سانس فوق‌العاده در روز پنجم جشنواره

محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر در گفتگو با ستاد خبری جشنواره درباره سانس‌های فوق‌العاده روز پنجم جشنواره سی و هشتم گفت: در پنجمین روز از جشنواره سه فیلم درخت گردو (محمدحسین مهدویان) در سینما بهمن، شنای پروانه (محمد کارت) در باغ کتاب و پردیس کورش و روز صفر (سعید ملکان) در سینماهای آزادی، جوان و ماندانا به سانس فوق‌العاده رسیدند.

 

در نشست فیلم «مغز استخوان» مطرح شد:
رای برخی تصمیم‌ها باید با وجدانمان تصمیم بگیریم

نشست فیلم «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی با حضور کارگردان فیلم، حسین پور محمدی (تهیه‌کننده)، علی زرنگار (نویسنده)، پریناز ایزدیار، بهروز شعیبی، نوید پورفرج، احمد ساعتچیان (بازیگران)، مرتضی قیدی (مدیر فیلمبرداری)، بابک میرزاخانی (آهنگساز)، امیرحسین قدسی (طراح صحنه)، محمود دهقانی (طراح چهره پردازی)، علیرضا مجمع (منتقد) و با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

قربانی در ابتدای نشست در پاسخ به این سوال که ایده فیلم چگونه شکل گرفت، گفت: وقتی خواستم فیلم دوم را شروع کنم تصمیم گرفتم با نویسنده ماهری کار کنم که فرد قصه‌گوتری باشد. من نگاه آقای زرنگار را دوست داشتم .برای کار چندین طرح وجود داشت اما در نهایت به این طرح رسیدیم. کارهای قبلی‌ او را دنبال کرده بودم و برای نگارش فیلمنامه صحبت کردیم. کار و فضای ذهنی او را دوست داشتم و چند ماه برای رسیدن به این قصه صحبت کردیم و از نتیجه قصه هم راضی هستم.

زرنگار هم درباره ایده فیلم که چقدر از واقعیت نشات گرفته، گفت: این قصه واقعی نیست. من به عنوان یک زنی که در این شرایط قرار دارد نامه‌ای به قوه قضاییه نوشتم اما پاسخی نگرفتم.

قربانی درباره نزدیکی نقش پورفرج در این فیلم با نقش‌اش در مغزهای کوچک زنگ زده گفت: قصه ما قابلیت این را داشت که نزدیک به آن نقش باشد. وقتی به نوید برای ایفای این نقش فکر کردم احساسم این بود که می‌تواند از عهده آن بر بیاید و ما تلاش کردیم از نقش قبلی او دور باشد که فکر می‌کنم این اتفاق افتاده است.

ایزدیار درباره این که چقدر به شخصیت زن فیلم حق می‌دهد گفت: من اگر جای بهار بودم حتما همین کار را انجام می‌دادم و به او به عنوان یک مادر کاملا حق می دهم. از نظر من هیچ عشقی بالاتر از عشق مادر به فرزند وجود ندارد.

زرنگار درباره سانسور بخش‌هایی از فیلم گفت: من متاسفم که عواملی می‌آیند و اثر را تکه پاره می‌کنند. پایان فیلم اسیر ممیزی شده است و ناگزیر بودیم پایان اثر را تغییر دهیم.

شعیبی درباره نقش خود در فیلم گفت: واقعیت این است که وقتی می‌خواهم به عنوان بازیگر به یک پروژه بروم همه معیارهای من برای انتخاب مساله، بازیگری است و من این پروژه را انتخاب کردم چون امنیت خاطر داشتم. از سویی دلیل انتخاب این نقش تفاوت ظاهری این کاراکتر بود. من همیشه در نقش‌هایی حضور داشتم که کمی ژولیده بوده و در این فیلم نقش یک وکیل آراسته را ایفا کردم. درباره اینکه ارزشی بودن خود را حفظ می‌کنم بیشتر این است که دیگران اصرار به این ماجرا دارند.

پورمحمدی هم در پاسخ به این سوال که آیا برای گیشه و اکران زمان فیلم را کم می‌کنید یا خیر گفت: این موضوع بستگی به بازخوردهای جشنواره دارد. پس از جشنواره درباره این موضوع تصمیم خواهیم گرفت.

قربانی در پاسخ به این سوال که چرا کاراکتر اصلی پیشنهاد سوم پزشک مبنی بر پیوند بند ناف را انتخاب می‌کند، توضیح داد: این انتخاب به منطق داستان بستگی داشت و ما سه کارشناس حقوقی داشتیم که در پروژه همراه ما بودند.

او همکاری اصغر فرهادی در نگارش فیلمنامه را تکذیب کرد وگفت: من شاید در حوزه کاری خودم از افرادی مشاوره گرفته باشم اما این فیلمنامه را علی زرنگار به تنهایی نوشته است.

پورفرج درباره شباهت این نقش به نقشش در «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت: من نقشی را انتخاب کردم که خیلی از رفتارهایش شبیه به کاراکتر قبلی است و فقط جغرافیایی که در او قرار گرفته تفاوت دارد؛ اما من سعی کردم کار متفاوتی ارائه دهم.

در ادامه قربانی نیز تاکید کرد: نقش نوید در «مغزاستخوان» بسیار متفاوت از فیلم قبلی‌اش است و نمی‌توان این دو حضور را به هم شبیه دانست.

قربانی در پاسخ به انتقادی مبنی بر دوپاره بودن فیلم گفت: من فکر نمی‌کنم فیلم دوپاره باشد. ما با قصه‌ای متصل سر و کار داریم. در فیلم تقابل بین عقل و احساس در راستای هم پیش می‌رود. در روند فیلم رفتارها و منش کاراکترها را نشان دادیم تا در نهایت اتفاق‌ها منطقی به نظر برسند.

زرنگار درباره تقابل به وجود آمده در داستان، بین فقه و عقل گفت: وظیفه فیلمنامه‌نویس مطرح کردن سوال است. این فیلم یک قصه است و قرار است مخاطب را به چالش بکشد. ما قصد نداشتیم که فقه و عقل را در تقابل هم قرار دهیم.

قربانی درباره میزان بالای اتفاقی بودن رخدادهای فیلم گفت: ما بیشتر دوراهی‌ها را انتخاب کردیم و اتفاق‌ها در فیلم بدون پیش‌بینی رخ نمی‌دهد. اتفاق‌ها در این داستان منطبق با سیر قصه است.

ایزدیار درباره تکراری بودن نقش‌هایش گفت: به عنوان یک بازیگر وقتی یک سری فیلمنامه می‌خوانید و خوشتان می‌آید نهایتا تصمیم به بازی در آن می‌گیرید. فکر می‌کنم مشکل از فقدان فیلمنامه‌ها و نبود ژانر است.

زرنگار در پاسخ به این سوال که آیا شما دنبال دور زدن قانون قصاص و نشان دادن زنای محصنه در فیلم بودید، گفت: من قصد نشان دادن زنای محصنه را نداشتم و به دنبال دور زدن قانون هم نیستم. من فقط یک قصه روایت می‌کنم و اینکه برای برخی تصمیم‌ها باید با وجدانمان تصمیم بگیریم.

مرتضی قیدی مدیر فیلمبرداری «مغز استخوان» درباره فیلمبرداری این اثر گفت: جامعه ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری به این نوع فیلم‌ها نیاز دارد. دوربین در این فیلم کاراکتری بود در میان دیگر کاراکترها با یک فاصله دور.

بابک میرزاخانی هم درباره همکاری در این پروژه گفت: کارکردن با آقای قربانی سخت است و هر موسیقیدانی درباره همکاری با او هشدار می‌دهد؛ اما حضور در این پروژه واقعا لذت بخش بود.

علیرضا میرسالاری بازیگر کودک «مغراستخوان» هم درباره حضورش در این فیلم گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا هستم و از اینکه کارگردان فیلم به من اعتماد کرداز او سپاسگزارم. همچنین از خانم پریناز ایزدیار و بابک حمیدیان برای اینکه به من در این فیلم کمک کردند ممنون هستم. اما افتخار همکاری با آقای جواد عزتی را نداشتم.

 

 

در نشست خبری فیلم «روزبلوا» مطرح شد:
باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم

نشست فیلم «روزبلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور کارگردان فیلم، مهران کاشانی(نویسنده)، لیلازارع، داریوش ارجمند، محمد علیمحمدی (بازیگران)، امین جعفری (مدیرفیلمبرداری)، کارن همایونفر(موسیقی)، سیدعلیرضاعلویان (صداگذار)، سارا سمیعی(طراح لباس)، کامیاب عشایری (طراح صحنه) و سحرعصرآزاد (منتقد) با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

منتقد فیلم در ابتدای نشست بیان کرد:فیلم «روزبلوا» را با فیلم‌های قبلی بهروز شعیبی مقایسه کردم و برایم اهمیت داشت که این فیلمساز داستان‌‌های مختلفی دنبال کرده است و متناسب با دغدغه‌های روز داستان را روایت کرده است.

کارگردان فیلم در خصوص ایده این فیلم گفت: ایده اولیه براساس مشکلات اقتصادی که این چند سال در کشور ما به وجود آمده من را برای ساخت این فیلم درگیر کرد اما در ابتدا قصد نداشتیم در مورد روحانی فیلمی را بسازیم.

او گفت: طرح را به موسسه اوج پیشنهاد دادم و فیلم اگر هر مسئله و موضوعی دارد حاصل تعامل ما با مهران کاشانی بوده است و این فیلم پیشنهاد ما بوده است.

شعیبی در مورد موسیقی «روز بلوا» نیز گفت: کارن همایونفر بهترین موسیقی ممکن را برای این فیلم ساخت.

شعیبی تصریح کرد: بر این باورم که روحانیت بخش تاثیرگذار جامعه است و در این فیلم قرار بوده که درامی را بر همین اساس شکل دهیم.

نویسنده فیلم تصریح کرد: من آدم سیاسی نیستم و انتخاب شخصیت روحانی به این دلیل بود که در ساختار جامعه اثر گذاری بیشتری دارد. من در این فیلم به درام فکرکردم و به دنبال تعریف شخصیت فرد روحانی او را مردی تصور کردم که دچار لغزش می‌شود و تلاش می‌کند آن را اصلاح کند.

کارگردان «روز بلوا» در ارتباط با نقش‌های فیلم گفت: فکر می‌کنم در مورد نقش‌ها هر استنباطی کنید درست است. مخاطب می‌تواند هرگونه که دوست دارد فکر کند. شخصیت روحانی در این فیلم ساده لوح نیست. او هنگامی که در دایره خانواده قرار می‌گیرد و متوجه می‌شود که از اعتمادش سواستفاده شده است و بعد از آن دست به اقداماتی می‌زند. شخصیت‌ها در این فیلم نسبت به یکدیگر طراحی شده‌اند.

لیلا زارع بازیگر نقش «راحله» در «روز بلوا» تصریح کرد: کاراکتر زن در فیلمنامه روحانی اینگونه تعریف شده بود که بیشتر از اینکه حرف‌های همسرش برایش اهمیت داشته باشد به حرف‌های پدرش اهمیت می‌داد.

همچنین کارگردان واژه عدالت را کلید واژه این داستان عنوان کرد و گفت: باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم. ممکن است کدهای مختلفی در فیلم وجود داشته باشد که مارا یاد بسیاری از آدم‌هایی که می‌شناسیم بیندازد.

کارن همایونفر آهنگساز این فیلم نیز بیان کرد: از همه عوامل این فیلم تشکر می‌کنم. موسیقی این فیلم زمان زیادی دارد و در فیلم حل می‌‌شود. این موسیقی از عمد به این سمت طراحی شد.

شعیبی در ارتباط با داستان فیلم بیان کرد: در این فیلم با درام طرف هستیم و اگر بیشتر وارد بیان پرونده‌ها می‌شدیم مخاطب از داستان فیلم که بیان روابط بین کاراکترها بود دور می‌شد. ما نمی‌خواستیم پرونده سیاسی را در این فیلم باز کنیم و به آن بپردازیم.

داریوش ارجمند در ارتباط با نقش‌اش در این فیلم بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی را تسلیت می‌گویم. معتقدم علت ساخت این فیلم به اندازه کافی گویا است و هرکس در این چندسال در ایران زندگی کرده باشد با این داستان درگیر شده است.

این بازیگر ادامه داد: بسیاری خودسوزی را در بخش‌های مختلف شهر و زندگی شهری در خصوص مشکلات جامعه دیده‌ایم و این فیلمنامه با شجاعت به این کاراکتر در داستان پرداخته است.

او‌ با بیان اینکه انتخاب بازیگران به درستی انجام شده، افزود: فیلم «روز بلوا» بسیار درخشان است و جسارت کارگردان را نشان می‌دهد.

نویسنده در ارتباط با گویا نبودن اطلاعات و دیالوگ‌های فیلم گفت: اگر مخاطب این چنین حس کرده ضعف کار من است؛ اما باید بدانیم داستان فیلم سیاسی است.

لیلا زارع در ارتباط با نقش خود در فیلم توضیح داد: برای هر نقشی که می‌خواهم بازی کنم تحقیق می‌کنم. طبیعتا برای بازی در این نقش با افرادی که سبک زندگی نزدیکی به این کاراکتر داشتند رفت و آمد و با آن‌ها گفت وگو کردم.

در ادامه این نشست، شعیبی در ارتباط با ساخت این فیلم گفت: اگر در این فیلم راجع به گفت‌وگو حرف می‌زنیم به دنبال این هستیم که در دنیای واقعیت نیز به نسل پرسشگر برای آینده بهتر پاسخگو باشیم.

کارگردان این فیلم تاکید کرد: من با هر تهیه‌کننده دیگری نیز این فیلم را به همین شکل که دیدید می‌ساختم.‌

شعیبی درارتباط با فیلم «روز بلوا» گفت: این فیلم راجع به اخلاق است و در آن هر فرد با عقاید خودش بر پایه اخلاق و انسانیت به دیگران کمک می‌کند.

شعیبی در ارتباط با تصویری که در ارتباط با روحانی در این فیلم به نمایش گذاشته شده است،گفت: روحانی فیلم ما در قم زندگی نمی‌کند و در فضای لاکچری تهران زندگی می‌کند و نمی‌توانیم زندگی او را به همه روحانیت مرتبط کنیم.

محمد علیمحمدی نیزدر ارتباط با نقش خود در «روزبلوا» گفت: هیجان و تجربه مهم‌ترین بخش این نقش بود.

امین جعفری مدیر فیلمبرداری «روزبلوا» در ارتباط با قاب‌های فیلم گفت: در کادربندی به دنبال بیان بخشی از روایت‌های فیلم، درماندگی‌ها، نگفته‌ها و نادیده‌ها هستیم؛ مانند سکانس آشپزخانه که روحانی و همسرش در پشت دیوار با یکدیگر صحبت می‌کنند.

 

در نشست خبری فیلم «خوب، بد، جلف2؛ ارتش سری» مطرح شد؛
از ستاره پسیانی عذرخواهی می‌کنم که نقشش به دست دوستان ممیزی شد

نشست خبری فیلم «خوب، بد، جلف2؛ارتش سری» به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی با حضور کارگردان، محسن چگینی (تهیه‌کننده)، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا (بازیگران)، آیدین ظریف (طراحی صحنه)، عباس عباسی (طراح چهره‌پردازی)، حسین ابوالصدق (صداگذار)، میثم مولایی (تدوینگر) حسین جلیلی (مدیر فیلمبرداری)، علیرضا مجمع (منتقد) و با اجرای منصور ضابطیان امشب چهارشنبه شانزدهم بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا مجمع (منتقد) بیان داشت: این فیلم در ادامه فیلم قبلی پیمان قاسم‌خانی است. تصورم این است که این فیلم استاندارد لازم برای یک فیلم کمدی را دارد اما نکته‌ای که وجود دارد این است که پیمان قاسم‌خانی به جشنواره علاقه‌مند نیست زیرا این فیلم معیارهای لازم برای حضور در جشنواره را ندارد.

وی افزود: نکته دیگر «خاطره بازی» است که قاسم‌خانی در این فیلم روی آن دست گذاشته است.

پیمان قاسم خانی در ادامه نشست گفت: کارگردانی این فیلم به صورت مشترک با محسن چگینی بود و اگر از لحاظ تکنیکی پیشرفتی نسبت به کار قبلی من دیده می‌شود مدیون محسن است.

وی ادامه داد: توقع ما از جشنواره فیلم فجر این بود که مثل یک ویترین عمل کند و اگر کسی از فیلم خوشش آمد برایش تبلیغ کند. در جشنواره‌های فیلم ایران هیچ جایی برای فیلم‌های کمدی نیست اما اگر به واسطه این جشنواره اتفاق خوبی برای این فیلم بیفتد خوشحال می‌شوم.

سام درخشانی نیز درباره حضور خود در فیلم‌های کمدی عنوان کرد: زمانی که بحث مارکت پیش می‌آید بازیگر محدود می‌شود. من دوست دارم نقش‌های درام هم بازی کنم اما همیشه فیلم‌های کمدی مخاطب بیشتری دارند. سعی دارم در انتخاب‌هایم تعادلی بین فیلم‌های درام و کمدی برقرار کنم.

ریحانه پارسا هم درباره معروفیت خود پس از سریال «پدر» گفت: طبیعی است که یک بازیگر پس از بازی در اولین حضورش از خود راضی شود و بگوید دیگر برای چه باید تلاش کنم اما برای من این اتفاق نیفتاد. لحظه‌ای که تیتراژ قسمت آخر سریال «پدر» تمام شد به خودم گفتم که پس از پایان هر کار به آن تکیه نکنم.

او ادامه داد: اگر بعد از سریال «پدر» یک سریال با همان موضوع بازی می‌کردم می‌توانستم آن دو را کنار هم بچینم اما در حال حاضر نمی‌توان این کار را کرد زیرا به عنوان دومین کارم در یک فیلم سینمایی کاملا متفاوت بازی کردم.

حامد کمیلی نیز درباره نقش خود در این فیلم گفت: همیشه کنجکاو بودم که نقش‌های جدید بازی کنم فکر می‌کنم در این فیلم زیاد از خود همیشگی‌ام دور نبودم. از بازی در این فیلم راضی بودم و برایم تجربه جدیدی بود.

قاسم خانی همچنین درباره حضور علی اوجی در این فیلم تصریح کرد: از علی خواستم مانند یک «فک» در این فیلم بازی کند و همیشه آویزان باشد. او هم دقیقا همین کار را انجام داد. قول می‌دهم در «خوب، بد جلف3» نقش بهتری به او بدهم.

او با بیان اینکه این فیلم جهت‌گیری سیاسی ندارد، گفت: این فیلم هیچ جهت‌گیری سیاسی ندارد و اگر جریان سیاسی در آن دیده شده فقط برای پیش‌ رفتن فیلمنامه و جریان فیلم بوده است.

او ادامه داد: از مونا فرجاد برای حضور در این فیلم تشکر می‌کنم زیرا با اینکه نقشش چالش خاصی نداشت اما آن را پذیرفت.

وی افزود: از ستاره پسیانی عذرخواهی می‌کنم که نقشش به دست دوستان ممیزی شد اما اگر حذف نمی‌شد قطعا خیلی بیشتر می‌خندیدید. این فیلم در ابتدا 182 دقیقه بود که با زحمات میثم مولایی به 115 دقیقه رسید. خوشحالم که گوهر خیراندیش در آمریکا است وگرنه اگر ایران بود به خاطر قسمت‌های حذف شده فیلم ناراحت می‌شد.

او ادامه داد: این فیلم با قسمت اول تفاوت خاصی ندارد فقط از نظر ژانر کمی تفاوت وجود دارد.به این معنا که در قسمت دوم به ژانر کمدی اکشن نزدیک است.

گوهر خیراندیش هم طی تماس تلفنی در این جلسه مشارکت کرد و گفت: به پیمان عزیز از راه دور سلام عرض می‌کنم. دوست داشتم در کنارش باشم و این فیلم را با هم می‌دیدیم. نمی‌دانستم دقیقا کجای فیلم قرار دارم اما پس از تعریف این فیلم سریعا پیشنهاد بازی را پذیرفتم.

او ادامه داد: اگر کارگردان تشخیص می‌دهد که یک سری از صحنه‌ها باید حذف شود باید این کار انجام شود زیرا او بیشتر و بهتر می‌داند. امیدوارم تمام کسانی که به تماشای فیلم نشستند لذت برده باشند.

پیمان قاسم‌خانی ضمن تشکر از عوامل فیلمش گفت: از تمام عوامل که با تمام وجود کنار ما بودند تشکر می‌کنم، پژمان و سام مانند عضوی از خانواده ما بودند همچنین حامد کمیلی نیز من را سورپرایز کرد زیرا توقع این بازی خوب را از او نداشتم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
یعنی یه بار دیگه باید بلیت بخرم برم واسه دیدن بهروز؟
افراد شرکت کننده در این جشنواره از نظر هنری بسیار بی مایه و ضعیف هستند.مقوله فرهنگ در بدترین حالت خود بسر میبرد .
مردم عادي چه گناهي دارن كه نمي توانند بدون سانسور ان را نگاه بكنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر