بازدید 46170
هزار و هشتصد و نود و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ادعایی درباره ماجرای درخواست روحانی از صداوسیما! / چه کسی سرلیست اصلاح‌طلبان می‌شود؟ / برداشت هاشمی‌طبا از اظهارات کدخدایی

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: وقتی هاشمی رئیس مجلس بود احساس می‌کرد مجلس هیچ‌کاره است / تمجید مجری الجزیره از خطبه عربی رهبرانقلاب و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 19 January 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
وقتی هاشمی رئیس مجلس بود احساس می‌کرد مجلس هیچ‌کاره است

مسیح مهاجری در گفتگو با انتخاب گفت: آقای هاشمی زمانی که رئیس مجلس بود احساس کرد که اصلا مجلس هیچ‌کاره است، چهار نفر آن‌جا [در شورای نگهبان]نشسته‌اند و جلوی همه مصوبات مجلس را می‌گیرند. این کار از نظر ایشان توجیهی نداشت؛ بنابراین با امام صحبت کرد و از ایشان خواست که راهی را پیشنهاد بکنند. البته این راه طبیعی است و در فقه ما و در کشور‌های مختلف نیز وجود دارد که جایی وجود داشته باشد، به اختلافات ورود کند و حرف آخر را بزند. امام فرمودند: جمعی باشند که در این زمینه مصلحت مملکت را در نظر بگیرند به شرطی که این مصلحت مخالف قانون اساسی و اسلام نباشد.

لغو ۸۰ درصد سفر‌های ورودی گردشگری به ایران

حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران پیش از این با اشاره به ضرر‌های وارده به هتل‌ها به خاطر حجم رزرو‌های ابطال شده، گفته بود: خسارت سنگینی به اقامتگاه‌ها وارد شده است، هم از ناحیه ابطال مسافران داخلی پس از سهمیه‌بندی بنزین و هم پس از حوادث اخیر که حجم لغو رزرو مسافران خارجی را افزایش داده است. بررسی‌های اولیه در هتل‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد رزرو گردشگران اروپایی و آمریکایی در یکی دو ماه آینده لغو شده است. این لغو‌ها تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ ادامه دارد. حمزه‌زاده گفت: با توجه به این شرایط و درک وضعیت آژانس‌های مسافرتی ما از هتلداران می‌خواهیم در صورت ابطال رزروها، طبق قرارداد با آژانس‌ها رفتار کنند. اگر آژانسی با هتلی قرارداد ندارد توصیه می‌شود طبق ضوابط رزرو و ابطال اقدام شود. همچنین لغو رزرو مسافران انفرادی که خارج از آژانس سفر می‌کنند نیز تابع دستورالعمل لغو است.

کنعانی‌مقدم: جامعه روحانیت میان اختلافات پایداری و قالیباف داوری می‌کند

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا هم درباره صحبت‌های اخیر بیادی مبنی بر انصراف دادن جبهه پایداری از شورای ائتلاف به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای بیادی عضو جبهه پایداری نیست و نمی‌توان ادعای او را ملاک قرار داد. هنوز از سوی جبهه پایداری در این خصوص خبری منتشر نشده است». او در پاسخ به این موضوع که اگر پایداری حاضر به ائتلاف نشود، آیا شاهد ارائه چند لیست انتخاباتی خواهیم بود یا خیر، بیان کرد: «شورای ائتلاف مجموعه بزرگی از طیف‌های مختلف اصولگراست و با کنار رفتن یک طیف مشکل خاصی پیش نمی‌آید». او درخصوص ضرورت ائتلاف اصولگرایان با یکدیگر هم گفت: «تجربه گذشته نشان داده است که اگر همه جناح‌های سیاسی با یکدیگر ائتلاف نکنند شاهد ریزش آراء و توفیق رقیب خواهیم بود و این موضوع پسندیده‌ای نیست؛ بنابراین ضرورت دارد که یک لیست ارائه شود تا اصولگرایان بتوانند با قدرت وارد مجلس شوند». کنعانی‌مقدم درباره بحث سرلیستی اصولگرایان هم گفت: «بحث سرلیستی فقط در تهران مطرح است و در شهرستان‌ها جایی ندارد. ما هم در تهران برای سرلیستی به دنبال سلبریتی‌های سیاسی نیستیم و احتمالا سرلیست در یک رأی‌گیری بین نامزد‌ها مشخص می‌شود». او در پایان درخصوص اختلافات طیف قالیباف با جبهه پایداری هم تصریح کرد: «همه اعم از آقای قالیباف و اعضای جبهه پایداری یک مکانیزمی را پذیرفته‌اند و آن داوری و نظارت جامعه روحانیت مبارز است و اگر اختلافی ایجاد شود، جامعه روحانیت مبارز حَکَم خواهد بود».
 
حمایت تمام قد یونسی از علی مطهری
 
مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از رد صلاحیت علی مطهری انتقاد کرد.حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در خصوص راه حفظ وحدتی که زیر تابوت سردار شهید قاسم سلیمانی به وجود آمده، اظهار داشت: به نظر من بهترین الگو خود قاسم سلیمانی است. یعنی مسئولین باید مدل این سردار شهید عمل کنند. از سیاسیون و مردم کرمان بپرسید که آیا قاسم سلیمانی آنجا مرزبندی داشت؟!وی در مورد رد صلاحیت‌ها هم برای انتخابات مجلس تاکید کرد محروم کردن مجلس شورای اسلامی از شخصیت‌های مثل علی مطهری که فرزند شهید و خود یکی از شخصیت‌های برجسته اسلامی و ملی است، به نفع دشمنان ملت و به زیان نهاد قانونگذاری کشور است و رد صلاحیت ایشان چه توجیهی دارد؟! یا رد صلاحیت نماینده‌ای آزاده مانند محمود صادقی که خود فرزند شهید و یکی از نمایندگان لایق و شایسته و شجاع مجلس هست، با چه توجهی انجام می‌شود؟! تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس هم همین طور است.
 
ادعایی درباره ماجرای درخواست روحانی از صداوسیما!
 
یک منبع مطلع جزئیات بیشتری از ماجرای درخواست رئیس جمهور از رئیس سازمان صداوسیما را فاش کرده است.در پی انتشار خبری از قول محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر تذکر روحانی به ریاست سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، یک منبع مطلع جزئیات بیشتری از این موضوع را در اختیار خبرنگار مشرق قرار داد.به گفته این منبع آگاه روحانی از علی عسگری خواسته است از این پس صرفاً بسته‌های خبری تهیه شده در نهاد ریاست جمهوری عیناً، بدون هرگونه دخل و تصرف و دقیقاً آنگونه که در معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تهیه می‌شود، باید از صدا وسیما پخش شود.این منبع اضافه کرد رئیس صداوسیما در جواب با تاکید بر اینکه صداوسیما تاکنون کمال همکاری را با دولت داشته و این امر برای همه مخاطبان مشهود است، با این درخواست مخالفت کرده و گفته است که چنین درخواستی در دوره هیچ‌یک از رؤسای جمهوری پیشین سابقه ندارد و با هویت رسانه و آرامش جامعه در شرایط فعلی نیز ناسازگار است.علی عسگری همچنین تاکید کرده چنین اقدامی به نفع خود دولت هم نیست و اعتبار فعالیت‌های رسانه‌ای دولت را به شدت نزد مخاطبان زیر سوال برده و آن را کم اثر می‌کند.
 
چه کسی سرلیست اصلاح‌طلبان می‌شود؟

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: راهبرد اصلی اصلاح طلبان این است که صرفا در حوزه‌هایی اقدام به ارائه لیست کنند که چهره‌های شاخص اصلاح طلبان حضور داشته باشند و در تهران با این وضعیت پیش بینی می‌شود که تنظیم لیست کامل سی نفره بسیار سخت باشد و احتمالا اصلاحات لیستی کمتر از سی نفر را ارائه خواهند کرد.احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، درباره احتمال سرلیستی ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات گفت: نام برخی از افراد از جمله مجید انصاری و کواکبیان برای سرلیستی جبهه اصلاح طلبان مطرح است.او ادامه داد: البته این احتمال وجود دارد که در فرایند مجدد بررسی تایید صلاحیت‌ها برخی دیگر از دوستان هم تایید شوند، اما به طور کلی در مجموعه اصلاح طلبان تاکنون هیچ بحثی درباره سرلیست نشده و هنوز به طور قطعی مشخص نیست که وضعیت سرلیستی به چه صورت خواهد بود.شریف درباره احتمال ارائه لیست ائتلاف اصلاح طلبان گفت: همانطور که پیش از این هم اعلام شد راهبرد اصلی اصلاح طلبان این است که صرفا در حوزه‌هایی اقدام به ارائه لیست کنند که چهره‌های شاخص اصلاح طلبان حضور داشته باشند و در تهران با این وضعیت پیش بینی می‌شود که تنظیم لیست کامل سی نفره بسیار سخت باشد و احتمالا اصلاحات لیستی کمتر از سی نفر را ارائه خواهند کرد.
 
تمجید مجری الجزیره از خطبه عربی رهبرانقلاب

مجری سرشناس شبکه قطری الجزیره از سخنرانی "شیوا و بدون عیب" مقام معظم رهبری به زبان عربی تمجید کرد.جمال ریان، مجری الجزیره در واکنش به خطبه عربی مقام معظم رهبری در صفحه توییتر خود نوشت: شهادت می‌دهم که سخنرانی (آیت الله) علی خامنه‌ای، رهبر ایران به زبان عربی شیوا و بدون عیب بود و شنیدن "زبان عربی" از زبان او هزار بار بهتر از شنیدن آن از زبان بسیاری از حکام عرب است.وی همچنین نوشت: نظرات و دیدگاه‌های شما مهم است.مجری سرشناس شبکه قطری الجزیره در توییت دیگری نوشت: کار‌های رسانه‌ای و چگونگی نطق و سخنرانی و تجوید حروف "زبان زیبایمان" را از جوانی در رادیو اردن و توسط ادیب و خبرنگار بزرگ مصری فاروق شوشه (رحمت الله علیه) آموختم و شهادتم به زیبا سخن گفتن رهبر ایران به زبان عربی چیزی جز شهادت به حق که او مستحق آن است، نیست.مقام معظم رهبری بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته را به زبان عربی برای برادران و خواهران عرب، بیان کردند.
 
برنامه ائتلافی اصلاح‌طلبان از زبان گرامی‌مقدم

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: امسال ائتلاف اصلاح طلبان یک ائتلاف درون حزبی است و قطعا از نامزد‌های دیگر وام نخواهند گرفت.اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتمادملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وجود افرادی که در قِبال پرداخت پول نام خود را در فهرست نامزد‌های انتخابات قرار می‌دهند، گفت: این موضوعات بیشتر تهمت است و واقعیت ندارد.او ادامه داد: تا حالا هم چنین موضوعی در جریان اصلاح طلب سابقه نداشته و بیشتر فضاسازی ضد جریان اصلاحات صورت گرفته است. ناگفته نماند که ما در شرایط کنونی اصلا نامزدمان تایید صلاحیت نشده که بتوانیم لیست دهیم و این موضوعات مطرح شود. احزاب صرفا بر اساس شایستگی و براساس صلاحیت‌ها و سوابقی که وجود دارد نامزد‌ها را معرفی می‌کنند؛ بنابراین من به طور کلی این موضوع را رد می‌کنم.گرامی مقدم همچنین درباره تغییر موضع برخی نامزد‌ها پس از ورود به مجلس گفت: اینکه افراد ابتدا در لیست اصلاح طلب یا اصولگرا قرار گرفته و بعد تغییر موضع می‌دهند موضوعی طبیعی است که وجود دارد و علت هم این است که ائتلاف‌های قبلی اصلاحات در دوره‌های قبل بر مبنای اصلاح طلبی نبود، بلکه براساس استراتژی و راهبردی بود که ذیل آن قرار بود با جریان اعتدال ائتلاف کنند. ذیل همین موضوع اصولگرایان معتدل هم در لیست اصلاح طلبان قرار گرفتند و طبیعی بود که در همان چهار چوب خودشان فعالیت کنند البته بعد‌ها از طرف اصولگرایان هم افرادی مطرح شدند.
 
اظهارنظر مشاور مرحوم هاشمی درباره پاسخ کدخدایی به روحانی

مشاورمرحوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه ردصلاحیت اصلاح‌طلبان، عملا نرخ مشارکت در انتخابات را پایین می‌آورد، درباره اجماع اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست واحد تاکید کرد: کسی نمانده که بخواهند به لیست واحد برسند.«غلامعلی رجایی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اظهارات «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به درخواست رییس جمهوری برای تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها افزود: این شخصی کردن قضیه است و بدترین پاسخی که آقای کدخدایی می توانست بدهد همین بود که بگوید اعتراض رییس‌جمهوری به دلیل ردصلاحیت بستگانش است.مشاور رسانه‌ای شهردار تهران خاطرنشان کرد: حسن روحانی رییس قوه مجریه، رئیس نهاد مجری قانون اساسی و شخص بعد از رهبری است و اظهارات سخنگوی شورای نگهبان به نظر من رد گم کردن و پاک کردن صورت مساله است. وی به این سئوال پاسخ دهد چرا اصلاح‌طلبان در استان‌ها ردصلاحیت شدند.وی یادآور شد: ردصلاحیت اصلاح‌طلبان، عملا مشارکت در انتخابات را پایین می‌آورد و تنور انتخابات را سرد می‌کند. صحبت‌هایی با عبدالواحد موسوی لاری داشتم و وی هم با اسحاق جهانگیری و در نهایت قرار شد که رییس‌جمهوری با مقام‌های مربوطه درباره ردصلاحیت‌ها صحبت کند.
 
زن ایرانی که طرفدار ترور سردار سلیمانی بود!

کسی که از ترامپ برای ترور سردار سلیمانی تشکر کرد، لابی‌گر اسلحه به یک گروه شبه نظامی در لیبی از کار درآمد. ساغر اریکا کسرایی، زن ایرانی که ویدئویی را منتشر کرده و از رئیس‌جمهور آمریکا برای ترور سردار قاسم سلیمانی تشکر کرده بود در واقع یک لابی‌گر فروش اسلحه به یک گروه شبه نظامی در لیبی از کار درآمد. وی در سال ۲۰۱۹ برای یک شرکت لابی‌گر مستقر در تگزاس به نام لیندن گاورمنت سولوشنز کار می‌کرد. این شرکت از سوی ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر، افسر سابق دولت معمر قذافی که حدود ۲ دهه اخیر ساکن ویرجینیا بوده و در این ایام برای سازمان سیا کار می‌کرد، اجیر شده بود.
 
جبهه پایداری ساز جدایی کوک کرد؟

ادعای حسن بیادی مبنی بر انصراف جبهه پایداری از شورای ائتلاف اصولگرایان واکنش‌های متفاوتی در پی داشت. حسن بیادی کنشگر سیاسی اصولگرا، امروز درباره اینکه آیا جریان اصولگرایی به وحدتی برای ارائه لیست می‌رسند، با اشاره به نقل قولی از بعضی از مسئولان شورای ائتلاف جبهه اصولگرایان مبنی بر اینکه جبهه پایداری از ائتلاف اصولگرایان انصراف داده است، گفـت: از یک سو تمامیت خواهی‌هایی که در جریان اصول‌گرایی وجود دارد و از سوی دیگر در نظر گرفته نشدن حقوق جامعه بزرگ اصولگرایی منجر به این می‌شود که یک ائتلاف فراگیر و مؤثر در این جریان صورت نپذیرد.وی با بیان اینکه اگرچه این نوع وحدت هم آثار خوبی در میان مردم ندارد، تاکید کرد: اهدافی که این ائتلاف‌ها پیگیری می‌کنند به دور از خواسته‌های مردم است و هنوز نتوانسته‌اند خواسته‌های مردم را احصاء کنند. عضو شورای شهر دوم و سوم تهران اظهار کرد: مسئولان این ائتلاف بر اساس خواسته‌های گروهی و باندی خودشان تصمیمات را اتخاذ می‌کنند، بنابراین حتی اگر برنده مجلس هم شوند، پیروز اثرگذار نخواهند بود و نتیجه مثبتی را در بر نخواهد داشت. دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی تصریح کرد: قبول حضور آقای قالیباف در شورای ائتلاف، بیشتر به ضرر وی خواهد بود و دلیل آن هم این است که وقتی کسی تفکری را ارائه می‌دهد باید افرادی را انتخاب کند که متناسب با آن تفکر باشند. در همین رابطه سقای بی‌ریا در گفتگو با «نامه‌نیوز» درباره این موضوع گفت: «ما از ابتدا هم در شورای وحدت نبودیم که اکنون بخواهیم از این ائتلاف انصارف دهیم. در رویکرد ما هیچ تغییری ایجاد نشده است و بر همان منوال سابق حرکت می‌کنیم». او در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که در آینده به این شورا بپیوندید و ائتلاف با سایر طیف‌های اصولگرایی را بپذیرید، اظهار کرد: «جبهه پایداری بر اساس یک الگوی خاصی حرکت می‌کند که در آن الگو وحدت با تعامل میسر می‌شود، یعنی ما با همه طیف‌ها تعامل داریم و این مسیر هم ادامه دارد».
 
درخواست انتخاباتیِ محمد هاشمی از مسئولان

محمد هاشمی رفسنجانی گفت: زمینه حضور حداکثری مردم را مسئولان و به خصوص اعضای شورای نگهبان به وجود می‌آورند. مسئولان باید شرایطی را ایجاد کنند که مردم احساس کنند رقابتی در میان است و این طور نباشد که رقابت صرفا میان نیرو‌های یک جبهه سیاسی رخ دهد.
 
برداشت هاشمی‌طبا از اظهارات کدخدایی: مجلسی با نمایندگان فاسد الاخلاق داریم

سید مصطفی هاشمی طبا معتقد است، رد صلاحیت حدود ۹۰ نفر از نمایندگان کنونی، بدین معنا است که ما اکنون دارای مجلسی با نمایندگان فاسد الاخلاق هستیم. بر این باور هستم شورای نگهبان نمی‌تواند در مقام قاضی عمل کند و اگر محکومیت قضایی از قبل وجود داشته باشد، می‌توان بر اساس آن قضاوت کند. سید مصطفی هاشمی طباء، فعال سیاسی و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با بحث‌هایی که این روز‌ها پیرامون روند رد صلاحیت‌ها برای انتخابات مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان و اظهارت عباسعلی کدخدایی، سخنگوی این شورا به ویژه پیرامون رد صلاحیت نمایندگان فعلی حاضر در مجلس به خبرنگار «انتخاب» گفت: «اظهارات آقای کدخدایی پیرامون رد صلاحیت حدود ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی در مجلس به دلیل مسائل مالی و سیاسی را می‌توان مبهم مورد ارزیابی قرار داد.» وی افزود: «این گونه اظهارات بدین معنا است که ما اکنون دارای مجلسی با نمایندگان فاسد الاخلاق هستیم. شورای نگهبان نمی‌تواند در مقام قاضی عمل کند و اگر محکومیت قضایی از قبل وجود داشته باشد، می‌توان بر اساس آن قضاوت کند.» این فعال سیاسی در ادامه تاکید کرد: «این‌که خبری یا مدرکی ارائه شود که حتی حق دفاع برای طرف در نظر گرفته نشود، در ذهن نمی‌گنجد. واقعیت این است که شورای نگهبان باید بر اساس محکمات قضاوت کند و نه اطلاعات. اگر کسی خطایی را انجام داده، باید حتما مجازات شود، معنی ندارد که کسی تخلف مالی انجام داده باشد و اکنون در مجلس بنشیند و قانون تصویب کند و از آن طرف برای انتخابات مجلس آینده رد صلاحیت شود.»
 
جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه سقوط هواپیما

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق بررسی‌های این کمیسیون علت سقوط هواپیمای اکراینی خطای انسانی است و گمانه زنی هایی، چون جنگ الکترونیک هنوز اثبات نشده است. حجت الاسلام مجتبی ذالنور در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خط هواپیمایی اکراین در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس کمیته ویژه بررسی ستاد کل نیرو‌های مسلح، نماینده سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جانشین فرمانده کل ارتش، رئیس هواپیمای کشوری و مدیر فرودگاه بین المللی امام (ره) در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافتند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان مذکور هر یک گزارش‌هایی از بررسی‌های انجام شده خود درباره سانحه سقوط هواپیمای اکراینی ارائه دادند. ذوالنور بیان کرد: نمایندگان حاضر در این جلسه همه سئوالات و ابهاماتی که درباره سقوط هواپیمای اکراینی وجود داشت، مطرح کردند و این مسئولان هم به صورت کارشناسی شده و با دقت کامل به این سئوالات پاسخ دادند. وی افزود: یکی از مباحثی که در این جلسه مطرح شد ابهاماتی بود که در خصوص احتمال جنگ الکترونیک و هجوم سایبری در این حادثه مطرح بود که تقریباً تا الان این موضوع منتفی است مگر آنکه در آینده اطلاعاتی در این راستا بدست آید و اثبات شود که حملات و خرابکاری سایبری وجود داشته است، اما فعلاً این موضوع اثبات نشده است.

واکنش محسن هاشمی به ردصلاحیت ها

رئیس شورای شهر تهران در رشته توئیتی با اشاره به رد صلاحیت‌های انجام شده توسط شورای نگهبان نوشت : «دشمن کم رونق کردن انتخابات وکاهش بستر مشارکت مردم را می‌خواهد در این میان وظیفه شورای نگهبان و صداوسیما در انتخابات حساسیت ویژه دارد.محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران طالبی را به صورت رشته توئیت در صفحه شخصی خودش منتشر کرد و نوشت: «درباره سخنان صریح رهبرانقلاب نشان داد که برای نظام، همچنان پرشور شدن انتخابات اولویت نخست است و همه دستگاه‌ها موظفند بستر ایجاد مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند؛ وظیفه شورای نگهبان بعنوان نهاد ناظر و فیلتر حضور کاندیداها در انتخابات و صداوسیما، حساسیت ویژه‌ای دارد».وی افزود: «اگر بخشی از جامعه احساس کند که بی‌طرفی در تایید صلاحیت‌ها و یا استفاده از تریبون‌های ملی، رعایت نشده است، طبعا انگیزه آنان برای مشارکت کاهش می یابد باید عدالت و بی‌طرفی در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها و تخلفات انتخاباتی در هیات‌های نظارت رعایت شود.»رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: باتوجه به تهدیدات بی‌سابقه و اقدامات تروریستی دولت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نظام، دلسرد کردن مردم، کم رونق کردن انتخابات و کاهش بستر مشارکت مردمی، دقیقا اقدامیست که ستون پنجم دشمن می‌خواهد در این شرایط حساس به جمهوری اسلامی وارد کند؛ باید مراقب باشیم که در برنامه دشمن حرکت نکنیم.
 
توکلی: آقای روحانی! روی پای خود ایستادن به‌معنای قطع رابطه با دنیا نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس‌جمهور باید بپذیرد که ایران توانایی ایستادن روی پای خود را دارد، اما معنای روی پا ایستادن قطع رابطه با دنیا نیست و معنای ارتباط با دنیا هم نوکری آمریکا نیست. احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "تاکنون فردی نگفته است که برای داشتن اقتصاد قوی باید روابطمان را با دنیای بیرون قطع کنیم"، گفت: اعتقاد ما این است که در حال حاضر ظرفیت‌های مختلفی در کشور وجود دارد که می‌توان به‌اتکای آن‌ها اسیر خارج نبود، به‌قول امام امروز کشور‌های مختلف مثل محله‌های مختلف یک شهر هستند و نمی‌توانند مستقل از هم زندگی کنند. به‌گفته توکلی، آقای روحانی کار‌هایی خوب انجام می‌دهند، اما کار‌هایی بدی هم انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها فرافکنی است، یعنی یک موجود موهوم و بدشکل را می‌سازد و آن را به منتقدین و مخالفان خود می‌چسباند. وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور افزود: به‌اعتقاد بنده ایشان فرافکنی می‌کنند که "اگر (در آینده) کاری انجام ندادم به این دلیل است که دیگران نگذاشتند. "توکلی گفت: این درحالی است که یک سیاستمدار مقتدر بایستی موانع را از جلوی پای خود بردارد. اگر قرار بود فردی رئیس جمهور شود و هیچ مشکلی و مخالفی مقابلش وجود نداشته باشد چه نیازی به رئیس جمهور داشتیم.
 
نمایندگان مجلس علیه سفیر انگلیس متحد شدند

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: بیش از ۲۰۰نماینده مجلس در بیانیه‌ای از دولت می‌خواهند تا بر اساس این قانون وضعیت سفیر انگلستان در ایران را تعیین تکلیف کنند. حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ دی) پارلمان ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (ع) در تذکر شفاهی خود گفت: یاد و خاطره شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهدای هواپیمای اوکراین و جانباختگان حادثه کرمان را گرامی می‌داریم. وی افزود: این روز‌ها مردم با طومار‌هایی از مجلس می‌خواهند که "وضعیت سفیر انگلستان در ایران را مشخص کنید"، ملت عزیز ایران بدانند مجلس قانون مصوب کرده است.

واکنش کدخدایی به اظهارات لاریجانی

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به صحبت‌های امروز رییس مجلس درباره رد صلاحیت‌ها گفت: اگر رییس محترم مجلس در جریان قرار نگرفته اشکال از نمایندگانی است که مراجعه کردند، اما جزئیات را اعلام نکرده‌اند. ما به عنوان شورای نگهبان از جهت قانونی ممنوعیت داریم که جزئیات پرونده‌ها را به افکار عمومی اعلام کنیم.عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان، نمایندگان رد صلاحیت شده را پذیرفتند و جزئیات پرونده‌ها یکایک برای آنان روشن شد، گفت: در قانون انتخابات مباحث مربوط به سوءاستفاده‌های اقتصادی، اخلاقی و مقابله با حاکمیت را داریم و مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات خارج از اینها نیست. انتظار این است نمایندگانی که در شورای نگهبان حضور پیدا می‌کنند و از جزییات پرونده‌شان مطلع می‌شوند اطلاعات را در اختیار مقامات قرار دهند.سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به صحبت‌های امروز رییس مجلس درباره رد صلاحیت‌ها گفت: اگر رییس محترم مجلس در جریان قرار نگرفته اشکال از نمایندگانی است که مراجعه کردند، اما جزئیات را اعلام نکرده‌اند. ما به عنوان شورای نگهبان از جهت قانونی ممنوعیت داریم که جزئیات پرونده‌ها را به افکار عمومی اعلام کنیم.کدخدایی خاطرنشان کرد: مراجع چهارگانه بعد از اعلام نظر هیات‌های اجرایی نسبت به ۱۵ هزار ثبت نام انتخابات مجلس اظهار نظر کردند. نظراتی که شورای نگهبان داده بسیار دقیق و مبتنی بر مستندات متقنی است که در پرونده وجود دارد. ممکن است اسناد جدیدی به دستمان برسد که می تواند درباره تغییر نظر اعضای شورای نگهبان هم موثر باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴۴
اصولگرا واصلاح طلب هردو رفوزه شدند
پاسخ ها
Admin
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
از رخشان بنی اعتماد و باران کوثری میخواهیم که دوباره فراخوان بگذارند و کشور را به آشوب بکشند و اغتشاش کنند و به دوقطبی شدن جامعه دامن بزنند تا نه هیچ هواپیمای خارجی ای من بعد به ایران نیاید و علاوه بر فوتبال کل رشته های ورزشی دیگر هم حق میزبانی در ایران را نداشته باشند و کشورهای پیزوری مثل آل سقوط و بحرین و کویت دم تکان دهند و مسخره مان کنند درود بر همه سلبریتیهای مردم خواه و مرفهین بادرد!
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مسیح مهاجری در گفتگو با انتخاب گفت: آقای هاشمی زمانی که رئیس مجلس بود احساس کرد که اصلا مجلس هیچ‌کاره است، چهار نفر آن‌جا [در شورای نگهبان]نشسته‌اند و جلوی همه مصوبات مجلس را می‌گیرند. این کار از نظر ایشان توجیهی نداشت!!!!!!!!!!!!!!
اونوقت آمریکا هم کنگره داره و هم سنا و بااینکه کنگره با ۵۰۰ رای به عدم کفایت سیاسی ترامپ رای میده، سنا با ۹۹ رای ترامپ رو تبرئه میکنه!
دموکراسی چه واژه غریبیست در ذهن برخی از مسوولین
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خطاب به حجت الاسلام یونسی مشاور حسن روحانی

نماینده مجلسی که به جای پاسخگویی به دانشجوی مملکت میگوید که قرص ضدبارداری در جیبم دارم نه فقط برای نماینده شدن بلکه برای هیچ منصب دیگری شایستگی و صلاحیت ندارد لااقل در ایالات متحده آمریکا به حرکت این نماینده میگویند تجاوز جنسی کلامی که باعث استعفای هر مسوولی در هر پست و مقامی میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
احسنت به احمد توکلی
Admin
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جالبه زمانیکه احمدی نژاد رو ردصلاحیت کردن ردصلاحیت کردن خیلی خوب و عالی بود اما الان شد بد!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خان محمد علی ؟ فراموش نکنید که در امریکا قدرت احزاب وجود دارد . در امریکا رییس جمهور حق وتو دارد .. اگر در انجا سنا دارد برای این هست که حقانیت اثبات شود . در آن مجلس هیچوقت افراد را تا جهل سال در مناصب قدرت نگه نمیدارند . برای اینکه اختلاف سیاسی سیاسیون و افراد سیاسی به سطوح جامعه کشیده نشود اجازه نمیدهند بیشتر از چند سال مسولیت اجرایی و سیاست گذاری دخیل باشند . دادگاه و قوه قضایه مستقل دارد .......
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
من بلد نیستم
بلدم نیستم
من بلد نیستم
پس چی بلدی بعد ۷سال سلطنت ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خان محمدعلی تو خودتو ناراحت نکن اینا دعواهاشون زرگریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اصولگراها کمتر دعدعه رد صلاحیت دارند و تا قبل از صندوق رای مشکل خاصی ندارند اما اصلاح طلبان واقعی همیشه مشکل رد صلاحیت دارند و...
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جرم سخن قرص ضد بارداری جریمه اش بیشتر هست یا جریمه ۱۲ هزار میلیارد تومانی ؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خون ترامپ باید ریخته شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خانممد زدی تو خال
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خدایی تابی بگو . چرا جمله جلوگیری از سو استفاده از قدرت را حذف کردی ؟ آیا دلیل خاصی داشت ؟ چرا از متن نطرم حذف کردی ؟ مگر رییس مجلس امریکا نگفت ترامپ را استیضا میکنیم‌چون از قدرت در قصیه جویبادن و گفتگوی تلفنی با رییس جمهور اکراین و کمک‌مالی امریکا به اکراین ........سواستفاده کرده است .
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اعتراض به عدم تایید صلاحیت به صلاح نیست
بنده خودم اسمم در بین تایید شدگان نبود ولی اعتراضی هم ندارم چون معطقدم اعتراض قانونی نیست و مصلحت ندارد. البته بنده ثبت نام هم نکرده بودم ولی مهم اینست که اعتراضی هم نکردم. احسنت بر خودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
کجایی محمود که ایران تورا میطلدمرد بزرگ کجایی که کلیدهای زنگزده و وارفته در داخل قفل گیر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
فقط محمود
که اگر بود جهان درید مابود
تنها راه پیش روی کشور عزیزمان برای آبادانی فرزندآوری بیشتر هست.

عزیزان من تا میتواند فرزندان خود را زیاد کنید. ایران برای ساخته شدن نیاز به نیروی جوان و تازه برای کارهای مختلف مثل سربازی و کارگری دارد.

در حال حاضر حتی دیگر برای افغانی ها هم نمیصرفد که برای کار به ایران بیایند بنابراین باید خودمان روی پای خودمان بایستیم.

هر خانواده ایرانی حداقل باید صاحب 5 فرزند شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
یعنی هدف بدنیا آوردن پنج کارگر در هر خانواده باشه؟
لابد هر کس بخواد بچه اش تحصیلکرده بشه باید جمع کنه بره همونجایی که اون مدل رفاه و اینا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
کلا حالت خوبه تو؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خیلی موافقم.چون آینده از آن جوانان است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
هرکی نمیخواد کارگر بشه جمع کنه از ایران بره:))
کلا با صدا و سیما کاری نداریم

حیف بودجه ای که به این سازمان تعلق می گیره و حیف اون وقتی که بیننده پاش میشینه .
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ماهم با شبکه های ماهواره ای اصلا کاری نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خود تو نبودی که خودت را کشتی برای نود؟
خخخخخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شما نبودی برای نود میمردی،یا با صحبت گزارشگر برنامه "رازبقا در مورد" میگفتین کنایه وتوهین میکنن .
شما که همه شبکه هارو نگاه میکنی چرا نگران بودجه اون سیماییا
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
آقا حسین صدا و سیمای میلی شما روی ماهواره است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
حیف صدا و سیما که تو بیننده اش باشی
روحانی با همین صدا و سیما و شعارهای توخالی و وعده های پوشالی در همین صدا و سیما به ریاست جمهوری رسید

تحریم صدا و سیما از الطاف الهی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
رای مردم به روحانی نوعی اعتراض به کل وضعیت بود
من از کسی تا الان نشنیدم که فرزندان و خانواده های ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا به خصوص آن دسته از آنهایی که والدین آنها در ایران در پست های مهم دولتی هستند، یا جز کارکنان شرکت نفت هستند و یا پزشک هستند و یا عضو هیات علمی هستند و حقوق ها و کارانه های نجومی از بیت المال دریافت میکنند و هیچ بازدهی برای کشور ندارند برای مقابله با تحریم های آمریکا و مقاومت به ایران بر گردند

آیا مقاومت کردن فقط برای مردم عادی هست؟

مسئولین که هیچ دردی ندارند و همه چیز برای آنها محیا هست. خانه دولتی، خودروی دولتی ، حقوق های بالای 50 میلیون تومن

آیا فقط دستمزد افراد نامبرده باید بر اساس کتاب دستمزد کالیفرنیا و فوب خلیج فارس پرداخت بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مهیا نه محیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
بله دوست عزیز
کسانی باید مقاومت کنند و داشته باشند که دست‌شان به هیچ جا بند نیست و در بند نان شب هستند
انار از نارنگی بسیار خوشمزه تر است.
فردوسی فرمود:

پس آن نامهٔ زال پاسخ نوشت / بیاراست چون مرغزار بهشت

نخست آفرین کرد بر کردگار / بران شادمان گردش روزگار

ستودن گرفت آنگهی زال را / خداوند شمشیر و کوپال را

پس آمد بدان پیکر پرنیان / که یال یلان داشت و فر کیان

بفرمود کین را چنین ارجمند / بدارید کز دم نیابد گزند

نیایش همی کردم اندر نهان / شب و روز با کردگار جهان

که زنده ببیند جهانبین من / ز تخم تو گردی به آیین من

کنون شد مرا و ترا پشت راست / نباید جز از زندگانیش خواست

فرستاده آمد چو باد دمان / بر زال روشن دل و شادمان

چو بشنید زال این سخنهای نغز / که روشن روان اندر آید به مغز

به شادیش بر شادمانی فزود / برافراخت گردن به چرخ کبود
دولت پر ادعا و صدا و سیمای کم مخاطب که دیگه این حرفها نداره .

بزار تو جنگ زرگری خودشان باشند
اگر اصلاحطلبان حتی از جلوی املاک نجومی عبور کنند رد صلاحیت میشوند و سبقه دار می شوند برای موارد بسیار کوچکتری دادگاهی میشوند.اینکه مرغ اقای کدخدایی ولی هنوز یک پا دارد نشان از این دارد که ایشان از فضای باز اطلاعاتی که مردم به مدد رسانه های اجتماعی بدست اورده اند اطلاعی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
۹۰ درصد کار شورای نگهبان سیاسی هست . برای اینکه بالاترین مقام‌سیاسی اول کشور یعنی رییس جمهور را تایید صلاحیت میکند . اینکه برای مردم گارد میگیرند که ما کار سیاسی نمیکنیم بلکه حقوقی میکنیم . بخشی از افکار جامعه را قانع میکند ولی بخش کنشگر سیاسی را قانع نمیکند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اگه اصلاح طلبها راست میگن ودنبال شفافیت هستن .علت رد صلاحیتشان را بانامه شورای نگهبان رسانه ای کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
خدایی خودت فهمیدی چی گفتی سبقه جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
بهترين پيشنهاد و دادي ناشناس 00.03
ولي اين جماعت فقط دنبال ماهيگيري از آب گل آلودن. ميخوان با فشار رسانه اي احراز صلاحيت بگيرن
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
از یک اصلاح طلب عادی نه سرشناس پرسیدم چرا رد صلاحیت شدی گفت موقع ثبت نام کارت ملی ام را نداده بودم. !؟ بله اینم یک نوع شفافیته از نوع اصلاح طلبان هست. اخه یکی نیست بگه به این ادم که چرا داری
پناه میبرم به خدادروغ میگی؟
حالا شما مدعی ها که همان 4 تا مصوبات تایید شده که دولت محترمتان ان را اجرا نمی کند و یقشان را نمی گیرید برای بازخواست که چرا ان را اجرا نمی کنند برای ما روشن است که دست شما با دولت برای..... در یک کاسه است
رنگ شما حنایی دیگر ندارد برای رد گم کنی
دیگه خسته شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
کمی استراحت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
خسته شدی برو بخواب.خمیازه هم نکش.دهنت بو میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
خسته که چه عرض کنم
اتفاقا بهتر شد افرادی مثل اقای مطهری در مجلس نیستد که با دروغ های شاخ دار و ضد امنیت ملی فضای غبار الود ایجاد کنند در جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
آنچه گفتی بیشتر وصف حال کریمی قدوسی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
قدوسی هم مانند ایشون ولی کریمی قدوسی بیشتر اتهام به افراد میزد که بیشترش هم درست بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
22:45
مثل کریمی قدوسی چیزی نگو که روز قیامت وبال گردنت شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
علی مطهری=قرص ضدبارداری در جیب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مطهری بیاد بگه یک طرح برای بهبود اقتصادی مملکت در این دو دوره نمایندگی پیشنهاد کرده اگر راست میگه
اقای توکلی بیزحمت شعار دیگر بس است روی پا ایستادن را تشریح کنید.نشود مثل ان ۲۴ اقتصاد دان که گفتند به داخل توجه کنید اما باز روی تولید و صادرات ده راهکار اقتصاد مقاومتی ارائه دادند.گویا اصلا اقتصاد دان نبودند و مانند شما شعار مطرح کردند.بدون ارتباط با دنیای بیرون چطور میشود مواد اولیه جهت تولید تهیه کرد؟چطور میشود تولید را به فروش رساند؟پول ان در حالت تحریم چطور جابجا میشود؟کشتی و هواپیمای حامل اجناس چطور و با کدام بیمه تردد خواهند کرد؟دست بردارید اقا راهکار عملی بدهید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اول آقاي روحاني و شما بگيد چه شخصي و چه گروهي گفتن با دنياي بيرون ارتباط نداشته باشيم و بعد اين نظر و به چالش بكش. مسئله اينجاست كه در نظر شما دنياي بيرون خلاصه ميشه در امريكاي هار گردنكش زورگو و چهارتا كشور فزرتي اروپايي. وگرنه حتي با مراودات اقتصادي با كشورهاي همسايه و هند و چين و .. و حذف دلار و جايگزيني واحد پولي خودمون و كشورهاي طرف مراودات اقتصادي ده ها و صدها برابر مراودات با چند كشور اروپايي به نفع اقتصاد كشور هست. ولي امان از بي ندبيري و وادادگي فكري
ایران بهترین کشور دنیا برای زندگی هست.
وقتی هاشمی ریس مجلس بود شروع به تغییر دادن قوانین به نفع اشرافیگری و سرمایه داری کرد.

بسیاری از مصبت های امروز ایران نتیجه کارهای ایشان هست.
خوب بحمدالله همه مشکلات حل شد
دیشب خواب عجیبی دیدم. نمیدونم در خواب بودم یا بیداری اما نمیتونستم تکون بخورم. در همین حالت یک کسی به من نزدیک شد، ایشان یک سینی با کیک خامه ای همراه داشت. گفتم اینها برای چیست. گفت این برای افراد پاک و راست گوست و یکی از آنها متعلق به توست و 6 عدد دیگر برای افراد دیگری هست.. تو باید نمانده مجلس شوی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
همراه کیک ساندیس نبود ؟ اخه کیک باید با ساندیس باشه . ایندو از نعمات بهشتی هستند . هر کی بخوره بهشت میره
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
دقت نکردی ببینی چندمیشو بهت داد؟
باردعده ايي ازنمايندگان پاكدست وشجاع كه اصالتا ولايي وازخانواده معظم ومعزز شهيدواز پيشروان انقلاب نيزميباشندمردم رابه شركت درانتخابات مردد كرده وخواهدكرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شان شهدارو پایین نیارید با این ادا واصولها.
پسر نوح هم پیغمبر زاده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
گيرم پدر تو بود فاضل ، از فضل پدر تو را چه حاصل؟
اون دو فرزند شهيدي كه مد نظرتونه نه منش و رفتارشون به پدران شهيدشون رفته و نه عملكردشون ولايي بوده.
رد صلاحیت 90 نماینده معنایی جز این ندارد که مجلس فعلی نمی تواند و نباید به کار خود ادامه بدهد شرعا قانونا و از نظر سیاسی کار آن تمام شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مجس 290 عضو دراد مهندس نه 90 نفر
لطفا باز کامنت پر نکنید از کسانی ک میگن رأی نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چکار کنه؟مثل بعضیا سانسور کنه الکی بگه همه چی ارومه خوبه؟این جواب میده در صورتی که تابناک تنها رسانه خبری فارسی زبانان دنیا باشه
در جایی که مربوط به انتخابات است نباید شعارهای افرادی که رأی نمی دهند را اینهمه پر تعداد منتشر کنید.
تازه اکثرشون دقایق آخر از لج طرف مقابل میرن رأی هم می دهند.
در دنیا بیش از 60 درصد رأی دهندگان برای اینکه ائنایی ک دوست ندارن رأی نیارن می رون رأی می دهند
حاصل 6 سال زمامداری آقای روحانی یک دولت ناکارآمد و یک مجلس است که به شدت زیر سوال رفته این هم میراث روحانی دو رکن از سه رکن مملکت فشل شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
دولت تدبیر و امید ای جانم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
زیر سوال رفتن دولت و مجلس بخاطر اینه که از جنس خودشون نیست ، تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
هم دولت روحاني هم مجلس فشل نتيجه راي خود ما مردم هستن. اين بار بدون تاثير از شعارها و شلوغ بازيهاي كانديداها ، با تحقيق و چشم باز راي بديم تا خودمون از نتيجه راي مون چندين سال ضربه نخوريم و داغون نشيم.
باتخريب رقيب به ديواركشي و ژست بلد بودن زبان دنيا و ليستي راي گرفتن و....انتخاب كنيم نتيجه ش بهتر از اين نميشه
سقای بی ریا، عجب اسمی
اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
برای اجرای دمکراسی و رقابت انتخاباتی نیاز به قدرت احزاب هست . لطفا به این سوال پاسخ دهیید وقتی حزب نداری . وقتی رقابت سیاسی و تفاوت دیدگاه سیاسی و نظری وجود نداره بفرمایید برای چی انتخابات برگذار میکنید . اگر قرار بر نمایش دمکراسی باشه ،فکر نمیکنی نیازی به اینهمه هزینه ها نیست . به هر حال الان تکلیف مردم‌چیست ؟ بجای این دو تفکر شکل سوم تفکر و حزب سوم را حاکمیت قبول نداره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
زنده باد محمود
اخیرن اخبار آلودگی شیر های کارخانه ای رو همه شما شنیدید. در صحت این اخبار اصلن شک نکنید چون مسئولین وزارت بهداشت اون رو تکذیب کردن.

تمام محصولات لبنی تجاری رو اگر نگاه کنید در ترکیباتش از شیر خشک وارداتی چینی استفاده میشه که در اروپا و آمریکا وارداتش ممنوع هست علاوه بر این برای تامین چربی شیر هم از روغن کنجاله سویا یا پالم استفاده میشه که در مورد سویا، 100 درصد سویای دنیا تراریخته هست و ارتباط اون با بیش از 10 بیماری مهلک شناسایی شده و روغن پالم هم ارتباطش با بیماری های قلبی و عروقی ثابت شده تازه جدای از اینها در مراکز نگه داری گاو شیری برای تغذیه این دام از سویا و ذرت تراریخته استفاده میشه چون خیلی ارزون هست و سمومی که در این محصولات وجود داره به راحتی وارد شیر میشه

جدای از اینها محصولات کشاورزی که در ایران تولید میشه مقدار زیادی باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی داره. همه شما حتمن شنیدید که در شمال ایران چقدر آمار سرطان بالاست . یکی از دلایل اون همین موضوع هست

علاوه بر این شما در اخبار شنیدید که اکثر کشورهای دنیا از واردات خشکبار ایران، محصولات غذایی و ... به دلیل آلودگی فراوان به سموم یا آفلاتوکسین خودداری میکنند و قبل از واردات اونها آزمایش هایی را به منظور سنجش سموم آنها انجام میدن. هیچ وقت از خودتون پرسید این مواد غذایی برگشتی مثل خشکبار کجا میره

اینها در نهایت وارد بازار داخلی میشه و اگر دقت کرده باشید خشکبار در ایران تنها ماده ای هست که به خاطر دخالت مافیا و سلطان خشکبار بدون هیچ بسته بندی بهداشتی و تاریخ انقضایی عرضه میشه و هر چقدر از زمان تهیه خشکبار بگذرد و نگه داری اون مناسب نباشه سم آفلاتوکین که هیچ رنگ و بویی نداره بر روی اونها ایجاد میشه و در نهایت باعث ابتلای فرد به سرطان کبد میشه

آمار ابتلا به سرطان های مختلف در ایران بسیار بالاست. تنها کافی هست که یک روز به بخش سرطان بیمارستان شهر خود برید تا ببینید سن ابتلا به سرطان در ایران چقدر پایین اومده

اما در این شرایط وخیم ما میتونیم چه کار کنیم

از دست ما کار زیادی بر نمیاد اما میتونیم مصرف این مواد را (در مورد خشکبار) قطع کنیم یا کم (در مورد مرغ، ماهی های پرورشی، میوه، سبزی و لبنیات) کنیم. مثلن به جای اینکه هر روز از این مواد استفاده کنیم، هفته ای یک بار از اونها استفاده کنیم یا رعایت یک رژیم غذایی و کم خوری میزان ورود این مواد مضر را به بدنمان کاهش بدیم.

امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشید و هرگز پاتون به مطب و بیمارستان باز نشه که دودنمانتان بر باد میره و باید دار و ندارتون رو بفروشید و به جیب پزشکا بریزید.
ایران کشور ثروتمندی هست و وقتی میتوانیم به راحتی چند ملیارد دلار در ونزوئلا، لبنان، فلسطین و آفریقا به صورت رایگان پروژه اجرا کنیم و چند صد ملیارد دلار بابت یک نیروگاه اتمی که حتی برق خود را نمیتونه تامین کنه به روس ها پول بدیم و هر سال ملیارد ها دلار آشغال با عرض دولتی از چین وارد کنیم یا خودروهای لوکس را با ارز دولتی برای فرزندان مظلوم وزرا ، نمایندگان مجلس ، مدیران دولتی ، کارکنان شرکت نفت، پزشکان، قضات، سرداران و اعضای هیا علمی دانشگاه ها از چین وارد کنیم و به آنها حقوق های بالای 50 میلیون تومن در ماه بدهیم.

چرا نباید سیستان، خوزستان، هرمزگان، ایلام، کرمانشاه، کهکلیو و کردستان را آباد کنیم و به مردم عادی هم کمی از این سفره رنگین بدهیم تا آنها هم از زندگی اندکی لذت ببرند.

مگر انسان چند سال عمر میکند که بخواهد در زجر و عذاب برای یک لقمه نان انواع حقارت ها را تحمل نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شما فرمودید انسان چند سال عمر میکند این سوال را از انهایی که رفتند خارج سوال کنید ما که یادمان رفته چند سالمان است که بدانیم چند سال عمر خواهیم کرد وقتی با بازنشستگی تازه باید دنبال شغل دیگری بگردی که بتوانی امرار معاش کنی دیگر فکر کردن به درازی عمر چه معنا میدهد جز شرمندگی بیشتر در مقابل زن وفرزند چه خیری دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توجه کنید:
ما نه به کشوری حمله کردیم.
ما نه قصد کشورگشایی داریم.
ما بمب هسته ای نداریم و در طول تاریخ چنین نظارتی بر برنامه ی هسته ای هیچ کشوری نبوده.
ما بیشترین شهید رو در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر دادیم.
ما به کاک مسعودها کمک کردیم و حالا زبون درازی میکنن...
ما بی منت به کشورهای درگیر تروریسم کمک کردیم.
ما چه کار بدی کردیم که حتی رئیس جمهور فرانسه با چنین وقاحتی نام یکی از عناصر هویت ملی هر ایرانی رو جعل میکنه؟
این همه دشمنی با ایرانی به خاطر چیه؟
توجه کنید،جعل نام خلیج فارس یا تحریم مبارزه با حکومت یک کشور نیست،مبارزه با هویت و جان و مال مردم یک کشوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شما؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگر دنبال بمب اتم نیستید پس درصد غنای بالای اتم واسه چیست ؟ گیرم‌که حرف شما درست باشد . اتفاقا امریکا کشور ما را تحت فشار گداشته که به همان سمت حرکت کنیم . البته امریکا میگوید که اینقدر فشار وارد کنیم تا حقانیت ثابت شود . الان بهترین راه حل این هست که تحت آزانس ثابت کنیم که از اول دنبال بمب اتم نبودیم . حتی با جنگ و درگیری با امریکا هم‌باشه نباید دنبال بمب اتمی رفت .
این احمد توکلی کاش یه چند روز دولت رو میدادن دستش تا ببینیم این فرمایشاتشو چجوری پیاده می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مطمئن باش اگر آبادش نمیکرد مثل آقایون خرابترش هم نمیکرد
تابناک جون جمع کن بخش نظر سنجیاتو وقتی هر کدوم خودت رو دلت میخاد پخش میکنی هرکدوم رو هم دلت نمیخاد پخش نمیکنی من تو این چند روز تو چند تا نظر سنجی شرکت کردم نه توهینی کردم نه حرف زشتی زدم نه فینگلیش نوشتم واقعا برات متاسفم وبرای خودم بیشتر متاسفم که تا حالا مخاطب تابناک بودم
مناقشه و درگیری کشور با آمریکا و اسراییل سلانه صدها ملیارد دلار به اقتصاد نداشته کشور عزیزمان ضرر و خسارت وارد میکنه

99 درصد این خسارت و فشار این ضرر و زیاد بر روی کمر مردم عادی و مفلوک هست و از جیب اونها جبران میشه

این راهی که داریم میرم قبلن توسط کشورهای دیگه ای مثل کره شمالی، کوبا و شوروی سابق رفته شده و انتهاش بن بست هست.


کشور ما تبدیل شده به لو لو خور خوره دنیا و شما اخبار دنیا رو که ببینید همیشه یکی از اخبار بد دنیا مربوط به ایران هست
صدا وسیما در چهار سال اول روحانی مواضع رییس جمهور را انقدر تحریف شده، سانسور شده و تقطیع شده منعکس میکرد که مثلا در زیر نویس شبکه خبر میشد جلوی هر جمله نقل شده از ایشان چند علامت سوال و تعجب قرار داد. رییس جمهور برای جلوگیری از این کار شش سال دیر اقدام کرده بعد از کلی ضرر که به کشور بخاطر اقدامات رسانه ملی وارد شد. اتفاقا الان وضع کشور جوری نابسامان شده که رسانه ملی اجبارا با دولت هماهنگتر شده
اقای توکلی نیروهایی را که نگذاشتند روحانی به وعدهایش عمل کند را موهوم میداند. جناب توکلی ؛ حداقل با خودتان صادق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شما کامنت گذاران حامی روحانی هم با ملت ایران صادق باشید نه طلبکار
فقط امروز فردامیکنیم که روز انتخابات برسه وبریم صف ببندیم وبه اصلاح طلبان رای بدیم
بهتر است انتخابات در ایران به کلی برچیده شود چون بیشتر از آنکه انتخابات ، انتخابات باشد متاسفانه انتخابات، انتصابات است. با این کار چند صد ملیارد تومن هر 5 سال در کشور صرفه جویی میشه که میتونه به عوان پول تو جیبی فرزندان مظلوم مسئولین در دیار غربت استفاده بشه. اگر این کار انجام شود من قاطعانه از آن حمایت مینمایم.
دوستان بنده یه نکته میگم که عینا دلیل سیاسی بودن یا نبودن ردصلاحیت ها مشخص و مردم قضاوت کنند
هرکس رد صلاحیت شده بیاد نامه رسمی شورای نگهبان رو عینا و بدون کم و کاست منتشر کنه تا مردم قضاوت کنند
اگر هم منتشر نمیکنه کلا هیچی نگه
بقیه هم کاسه داغتر از آش نشن و هرکس خودش از خودش دفاع کنه با همین انتشار نامه
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
دو کلمه حرف حساب
زندگی باید زندگی باشد، زندگی که زندگی نباشد، زندگی نیست.
دست از زاد و ولد بردارید.
بهترین راه حل برای خروج امریکا از عراق این هست که از مردم همپرسی انجام گیرد و نیازی به ادو کشی خیابانی و اتیش زدن ها نیست
کنعانی مقدم گفت . جامعه روحانیت بین قلیباف و پایداری ها داوری میکند ...... سوال . واقعا در جبهه اصولگرایان در انتخابات اینده در حوزه سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد و فرهنگ چه برنامه ای دارند که باعث شد با هم توافق نداشته باشند . جز این هست که در همین جناح هم یک گروه با عقل و علم میخواهند کشور را اداره کنند و گروه دیگر با احساس شعار و پوپولیستی ..... آیا در عصر جدید واقعا اداره کشور با حداقل سواد امکانپدیر هست . ؟ مکانیزم اداره کشور فقط فقط با مبانی علمی هست . برای اینکه عقل و علم هستند که خسارت های احساسی و هزنیه های مالی و جانی و اختلافات را کم میکنند و باعث رشد و شکوفایی کشور میشوند . اصولگرایان قبل از اینکه در یک جبهه واحد برای مردم شعار افرینی کنند اول تکلیف خود را در حوزه سیاست با مردم شفاف کنند که آیا شعار اب و نان و رافاه جز الویت چندم انها هست ؟ اگر جز اولوین اول انها نیست مردم و خودم رای نخواهم داد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
برنامه های اصلاح طلبان را دیدیم که مملکت را گل وبلبل کرد
به پاس خدمات بی شائبه نمایندگان محترم مجلس بخاطر سکوت مرگبار در مقابل گرانی بنزین، اینجانب بی صبرانه منتظرم تا در ماه آیند به پای صندوق های رای رفته و نمایندگان جدید را انتخاب کنم، البته به شرط آنکه قول بدهند که همچون نمایندگان قبلی، بر روی صندلی خود راحت بخوابند و زیاد سر و صدا راه نیندازند
اقای کدخدایی! حالا ,برای یکبارهم که شده,ممنوعیت خ ودساخته راکناربگذارید! یاحداقل بدرخواست خودافراد,دلایل واقعی ردصلاحیت آنهارااعلام فرمایید!
پاسخ ها
واقع بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
خوب چرا خود افرادی که ادعاشون میشه، نامه شورای نگهبان رو که بهشون اعلام شده علت رد صلاحیتشون چی بوده رو منتشر نمی کنند
البته اگه ریگی به کفششون نیست
یه چند روزی بود کشور پر از التهاب بود و پزشکان یه نفس راحت کشیدند. چون افکار عمومی از کلاهی که این صنف سر آنها گذاشته دور نگه داشته شده بودند.
اگر حداقل مدارس تعطیل نشوند با وضعیت یخبندانی که در پیاده روها و حیاط مدارس است قطعا شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود
تابناک حتما پیگیری کن
اول رد صلاحیت میکنند وبعد از آن رسیدگی.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
رسیدگی به شکایت است پروفسور بالتازار
هیچ کجای دنیا در دنیایی دیگر وقتی بحث رای و دمکراسی هست ،نماینده مجلسی را بخاطر تذکر قانون اساسی و شجاعت در بیان و ایفای نمایندگی رد صلاحیت نمیکنند . کلا تندروهای ایران الگوهای مردم سالاری را وارونه تعریف میکنند و میگویند انچه که به مذاق و سلایق سیاسی ما سازگاری ندارد قبول نداریم . یعنی اگر امروز گفتیم از روی پرچم امریکا و فردای دیگر گفتبم در مجلس از روی پرچم روسیه عبور کنید اگر عبور نکردید نه اینکه رد صلاحیت میشوید بلکه ماندن شماها بضرر کشور هست . آیا سیاست و سیاستمداری و سیاست ورزی چنین تعریف میکنند . در کجای کتاب های عروم سیاسی نوشته شده است که پرچم کشور دیکری که مردمش دوست دارند بی احترامی شود . در صورتی همین شگرد اتیش زدن پرچم هر سال دهها میلیارد برای کشور اب میخورد
خبر‌هایی که در صورت صحت، این پرسش را در بین افکار عمومی برمی انگیزد که چگونه است شورای نگهبان در یک فرایند چند ده روزه به رد صلاحیت این دو به دلیل مسائل مالی رای داده است، اما در فاصله چند روز از اعلام، از نظرش برگشته و مجددا آنان را تایید صلاحیت کرده است. قدرت واکنش را برم.دو رییس کمیسیون ردی تایید شد یه تکون دیگه 90 تا هم تایید می شون ان شا الله نه خانی بود ونه خانی هست همه چیز خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دلیل اصلی این هست که سواد و معلومات سیاسی و حقوقی و اقتصادی بعضی از نمایندگان‌مجلس از خود کسانیکه که تایید صلاحیت میکنند بیشتر هست . در کارهای سیاسی و اقتصادی و کارشناسی سیاسی و پزشکی نیازی به تایید حقوقی ندارد . نیازی به رد صلاحیت از نطر نگاه سیاسی ندارد . جامعه ما اینقدر باید پیشرفت کند که اگر یک فردی از کشور دیگر شهروند و تابعیت ایران گرفته است بتواند از طریق رای مردم نماینده مردم شود . حقانیت و محبوبیت را مردم تعیین و مشخص میکنند .
از شورای جناحی توقع چی دارید ؟ اگر زمانی کسی مثل سید اصلاحات از دستش در می رفت در موقع تصویب لوایح و مصوبات حسابی از خجالتش در می امد و روزی نبود که مشکل برای دولت اصلاحات نتراشه بعد در دوره هاله نور تمام گیر هایش به دولت به انتها رسید و ساکت ساکت شد دوباره در این دوره فعال شده
بیچاره شدیم.اصلاح طلبها سر لیست ندارن ...
انشالله ته لیستشون هم منقطع بشه تا کلا از دست اصلاح طلبی راحت بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
خخخ
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
نه به انتخابات نمایشی و فرمایشی
آقای یونسی!
برای نمایندگی سهمیه فرزند شهیدی نداریم.
به درک که اصلاح طلب ها لیست ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به درک که اصولگرایان تفاهم ندارند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به جهنم که گفتی بدرک
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
به درک که گفتی به جهنم
بهزاد
| United States of America |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
راحت باشین کلا بگین مرگ بر مخالف من
هر اصلاح طلبی در انتخابات شرکت کند یک خیانتکار است چرا باید با این وضعبت تایید صلاحیتها شرایط موجود را تایید کنند بگذارید مجلس یک دست برای خودشون درست کنند ببیند چه کاری می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اگر اصلاح طلبان را طیف تندرو اصولگرایان حاصر نیستند در رقابت سیاسی و قدرت سهیم کنند بنظرم چانه زنی جهت تایید صلاحیت ها خیانت به ما مردمی هست که بشدت دنبال اصلاحات اقتصادی و سیاسی در کشور هستیم . گردن کج کردن برای تایید صلاحیت در چنین مرحله ای نه اینکه خیانت هست بلکه به شعور سیاسی مردم بی احترامی میشود . اصلاحات و اصلاح طلبی مربوط به شخص نیست بلکه مطالبه مدنی و صنفی و سیاسی بخشی از جامعه هست که میخواهد کشور بسمت پیشرفت مثل المان و فرانسه و زاپن حرکت کند اما حالا که حاصر نیستند اصلاح طلبان را حتی با اقبال مردم تایید صلاحیت کنند کلا بی خیال انتخابات شوند .
مسولین خیلی از مرحله پرت هستند ؟ در بهترین حالت ،حداکثر شانزده میلیون نفر از مجموع افراد دارای شرایط رای دادن در این انتخابات شرکت میکنند ؟ زیرا بیش از ۸۰٪ مردم ایران اکنون مشکل معیشت دارند ؟ در همین سال ۹۸ و در نیمهٔ دوم حداقل افزایش خدمات دولتی مانند آب و فاضلاب ،و برق ،و گاز ،و تلفن ، عوارضات ،بیش از ۴۰٪ افزایش داشته است ، تورم ،و گرانی ارز ،و بنزین هم در همین خدود میباشد ؟ مسولین دارند از جیب مردم فقیر حکومت میکنند ،زیرا اینکه هست ادارهٔ‌کشور نمیباشد ؟ مسولین اشتباه نکنند ؟ تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی بخش اعظم آن مربوط به منش خود آن شهید بود ، که وارد بازی سیاست زدگی ،و جناح بازی نشدند ،‌ سعی در عدم آلوده به فساد اقتصادی میکردند ؟ بیش از نیمی از حمعیت تشییع کننده ،معترض مسئولان هستند ،و انتقاد ،و اعتراض واقعی دارند ؟ برای بازگشت به آرمان مردم از انقلاب اولین ،و ضروری ترین کار ، اصلاحات اساسی در قانون ،و بازنشسته شدن مسولین چهل ساله میباشد ، مردم طرح نو میخواهند ؟ وعده ،و ، وعید را که چهل سال است شنیده اند ؟،،جنگ بین خودیها ،و جنگ بین دیگر گروه ها در منطقه ، بجز خسران چیزی نصیب مردم ایران نمیکند ؟،،مردم ،آرامش ،و رفاه میخواهند ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مردم چه کاره اند که رفاه میخواهند
شورای نگهبان هم باید انتخابی باشد
خان محمد علی آقا ... این سایت که هنوز بازه و فبلتر نشده ..http://xx/.... اونوقت یکی میتونه بگه چرا؟؟؟؟؟؟
آقایون مسئولین تابناک، چرا توی اخبارتون اینقدر بی ادبانه از مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نام میبرید؟ همه میدونن ایشون چه جایگاهی داشتند و مثلماً نیازی نیست که امثال من از سوابق و خدمات و جایگاه اون مرحوم براتون سخنرانی کنم. همونطور هم که میبینید توهین کنندگان به اون مرحوم به اذن خدا الان جزو منفورتربن افراد هستند.
میشه این تبلیغ درمان کچلی رو حذف کنید؟
واقعا چندشیه عکسش.
حالم بد میشه.
لازم نبود شورای نگهبان بگه. با این افتضاح نمایندگان کاملا روشن بود که خیلی ها شوم فساد مالی دارند. وگرنه مملکت اوضاعش بهتر از این بود.
درود و سلام خدا بر رهبر فرزانه که افتخاری برای ایران و ملتهای آزاده است.
وای بر عر کسی که از نام ایشان جهت منافع شخصی و چاپلوسی و تملق گویی سو استفاده میکند.
مجلس را تعطیل کنید نمایندهها انرا به خانه بفرستید .بعد هم ما میگوییم همه شما بروید شما میگویید مردم مجبورند یا اطلاح طلب را انتخاب کنند یا اصول گرا ..................بیهوده .تقلا میکنید
هدفها نامطلوب واخلاقيات مردم را ازمسولين جدا كرد هركدام راه خود را ميروند
پیشنهاد می کنم لیست جدید اصلاح طلبان در انتخابات مجلس: لیست امید جون خودمون و دوربری های ژن قشنگ مون
صدا و سیمایی که برای نظر مردم احترام قائل و پربیینده ترین برنامه ها را با نظر شخصی حذف می کند و در بعضی از برنامه های زنده هرجور که خودش بخواهد تحلیل می کند و حرف آخرش هم این است که ما درست می گوییم . جدای از چگونگی عملکرد دولت، پیشنهاد رییس جمهور پیشنهاد به جایی است.
برای مقابله با آمریکا دیگر پرچم آن را آتش نزنیم، بلکه مسئولین گرین کارت های خود و فرزندانشان را آتش بزنند که بزرگترین ضربه را به آمریکا خواهد زد.
بدا به حال ما خبر تمجید و تخریب بیگانگان از خودمان جزو اخبار مان است.
در ضمن مدیران هر سال یکی از قله های ناکارامدی را در کشور فتح می کنند.
خسته شدی برو بخواب.خمیازه هم نکش

تابناک جان ، این توهین نیست به نظرت ؟

این در پاسخ یک هم وطن گفته شده
اقای توکلی تو خیلی اعتماد به نفس داری شما یکبار تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردید مردم چهار پنج میلیون رای بهت دادند وهم ورت داشته منتخبین مردم با رای بالای 20 میلون اختیار حرف زدن ندارند
انتخاباتی تک قطبی بین یاران قالیباف و پایداری ها . ادم های عصبانی
در حق اون بنده خدایی که به مرحوم هاشمی و آقای یونسی کنایه زده است ؛ دعا می کنم که خداوند به ایشان وخیلی های دیگر سواد سیاسی عنایت بفرماید
اصلاح طلب ها انتظار دارن رای بیارن که اعتراض دارن
من شورای شهر تهران و ریاست جمهور و مجلس بهشون رای دادم و یک فرق اساسی دارن که الان در سن 50 سالگی بعد از 35 سال حضور در مسائل مملکتی بهش رسیدم

اصلاح طلب یعنی نگاه به خارج و ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه و شعار شعار شعار

اصول گرا ها اهل بیشتر کار هستند تا شعار ( البته فضای سیاسی و اجتماعی بسته تر ) کاراهای انجام شده زمان رفسنجانی اصول گرا رو ببین تا وقتی ایشون متمایل شد به اصلاح طلب ها کارهای احمدی نژاد رو ببینید در شرایط تحریم و شرایط تحریم الان
سلام
خوانندگان محترم بدانند که انچه بر سر ما در تهران آورده شده پیروزی لیستهای منتشره که با اسپانسرهای گردن کلفت شهر را قرق می کنند و وقتی موفق می شوند هیچ کاری برای مردم نمی کنند چون با هم هم خط هستند. انشالله به افرادی رای بدیم که جزو لیسته نباشند و
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار