بازدید 21237
۷

جت‌های اختصاصی به ایران می‌آیند؟

حدود ۹۰ درصد پروازهای داخلی در حدود ۱۵ فرودگاه داخلی انجام می‌شود و با توجه به وجود ۶۰ فرودگاه در ایران و ظرفیت خالی زیادی که در این زمینه وجود دارد می‌توان از دیگر پتانسیل‌های پروازی مانند ایرتاکسی‌ها بهره‌ بیشتری برد.
کد خبر: ۹۴۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 01 December 2019

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند برای احداث ایرتاکسی‌ها شرایط اختصاصی آن را فراهم کنند تا به آن‌ها مجوز بدهیم که تاکنون برای برخی از آن‌ها موافقت اصولی صادر شده و می‌توانند در این زمینه از جت‌های اختصاصی تا هواپیماهای ۱۰-۱۵ نفره بهره‌ ببرند.

به گزارش «تابناک»، مرتضی دهقان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد پروازهای داخلی در حدود ۱۵ فرودگاه داخلی انجام می‌شود و با توجه به وجود ۶۰ فرودگاه در ایران و ظرفیت خالی زیادی که در این زمینه وجود دارد می‌توان از دیگر پتانسیل‌های پروازی مانند ایرتاکسی‌ها بهره‌ بیشتری برد.

وی افزود: در حوزه پروازی و جابه‌جایی مسافر با توجه به اینکه اقتصاد صنعت حمل ونقل هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است این اقتصاد را باید به گونه‌ای توانمند کرد که خودش را شکل دهد. خدماتش را به صورت مستمر ادامه دهد. در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته بین دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و... مباحث مختلفی از قوانین و زیرساخت‌ها مانند نرخ ثابت دولتی و... را ایجاد و تسهیل کردیم تا هم شبکه پروازی آزاد و از انحصار خارج شود و نرخ به گونه‌ای باشد که هم برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی داشته باشد و در زمان مناسبی بازگشت سرمایه‌اش را برآورد کند و هم برای مردم حق انتخاب و قدرت خرید وجود داشته باشد و بتوانند از پروازهای مختلف استفاده کنند.

دهقان ادامه داد: در این راستا پیشنهادی را به شورای عالی هواپیمایی بردیم که به تصویب رسید، این پیشنهاد تاسیس شرکت های هواپیمایی که یکی از ‌آن‌ها ایرتاکسی‌هاست اما با این تفاوت و ویژگی که شرایط یکسانی برای متقاضیان ایجاد شود که از انحصار جلوگیری شود و به عنوان مثال اگر یک نفر بخواهد شرکتی فقط برای ایرتاکسی‌ها تاسیس کند، نیازی نیست به اندازه یک شرکت هواپیمایی فول سرویس سرمایه ثابت، ساختارهای فنی و بازرگانی و دیگر الزامات را داشته باشد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در این زمینه برخی از متقاضیان درخواست تاسیس شرکت‌های ایرتاکسی را ارائه داده‌اند که موافق اصولی برای آن‌هاد صادر شده است و این مسئله تنها منحصر به شرکت‌های هواپیمایی موجود در کشور نیست؛ چرا که می‌خواهیم رونق شرکت‌های مختلف هواپیمایی از جمله ایرتاکسی‌ها را خارج از تمرکز شکل گرفه هم رونق دهیم و در این زمینه رغبت بیشتری در متقاضیان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی به عنوان یک دستگاه رگولاتوری نمی‌تواند تسهیلات برای شرکت‌های متقاضی تاسیس ایرتاکسی فراهم کند اما همه مسائل در این زمینه دیده شده و متقاضیان باید تا حدی از آورده خودشان استفاده کنند، گفت: هزینه‌ها و چگونگی رونق ایرتاکسی‌ها بستگی به نوع هواپیمایی دارد که شرکت‌ هواپیمایی متقاضی از آن استفاده می‌کند و هیچ مشکلی برای واردات انواع هواپیماها از جت‌های اختصاصی تا هواپیماهای ۱۰-۱۵ نفره وجود ندارد، چرا که شرکت‌ها و متقاضیان هر طور شده در شرایط سخت کنونی این هواپیماها را وارد می‌کنند و بسته به استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌توان برای آن مشتری قائل شد که هر کدام هزینه و جامعه هدف خاص خودش را دارد. بنابراین هر کسی هم بخواهد از این بستر استفاده کند، بسته به نوع هواپیمایی که انختاب می‌کند، هزینه‌اش را پرداخت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷
یادش بخیر سال 1356 در فرودگاه مهرآباد ایرتاکسی سوار شدیم که بصورت تفریحی و گردشی مردم را سوار می کرد و دور تهران یک دور کامل میزد .
الان هم می تواند مردم را بین فرودگاه های دوشان تپه ، قلعه مرغی ، مهرآباد ، پیام و فرودگاه امام جابجا کند .
حتما" حتما" حتما" باید بیان به دو دلیل مهم:
- آقازاده های محترم که تفریح خاصی ندارن....حداقل بتونن گوشه ای از لحظاتشون رو به شادی بگذرونن!!!
- مسئولین محترم ما که وقتشون خیلی گرانبها و ارزشمند هستش ، بتونن خودشون رو سریعا" به مکانهای بروز مشکل و سختی ها و مشقات برسونن و با مدیریت و اشراف کامل به تخصصهای فرا پیشرفته !!! رفع کنن اونها رو...... و بتونیم حداکثر بهره رو از مسئولین دانشمند بعمل بیاریم!!!!!!!!!!
به برکت انقلاب ثروتمندانی پدید آمده اند که نمی دانند با پول خود چه کنند با توجه به سطح دانش و سواد و نوع شخصیت شان متاسفانه تنها فقط فهم و درک حمایت از (واخرجی در) فوتبال و رشته های ورزشی دارند و هیچ گرایشی به سمت سرمایه گذاری در نهادهای علمی ندارند
در این زمینه من طرح جالبی دارم
مردم دنبال یه لقمه نون میدوند آقایان دنبال جت اختصاص افتادن و اختلاف این دویدن با آن دویدن از زمین تا آسمان است
شرکت های هواپیمایی عمومی به تدریج جای خود را به جت های اختصاصی خواهند داد پرواز مال پولدارها است مردم عادی را چه به این حرفها......این هم نتیجه انقلاب مستصعفین
درود بر حکومت مستضعفان درود درود
چرا نباید بیان ؟ اینقدر مردم در رفاه و آسایش هستن که باید اینا فرام بشه !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل