بازدید 31997

سردرگمی اردوغان در سوریه و ارسال پیام برای ایران!

رئیس جمهور ترکیه در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره مواضعی که در ایران علیه عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه یا ایجاد منطقه امن گرفته شده، ابراز ناخرسندی کرد و گفت: البته این چنین مواضعی از جانب رئیس جمهور ایران گرفته نشده است و ایران و ترکیه و روسیه باید متحد باشند.
کد خبر: ۹۳۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 22 October 2019

تهاجم ترکیه به شمال سوریه و حملات سنگین علیه کردها و همچنین نقض تمامیت ارضی سوریه، انتقادات و فشارهای بین المللی گسترده ای علیه آنکارا به همراه داشته است.

به گزارش «تابناک»؛ این انتقادات با واکنش های تند مقامات ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان همراه بوده است.
در همین رابطه، «رجب طیب اردوغان» امروز سه‌شنبه قبل از سفر به روسیه، در کنفرانسی خبری ضمن انتقاد شدید از فشارهای بین المللی، اعلام کرد در دیدار با همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» وضعیت سوریه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری «تی.آر.تی»، اردوغان با اشاره به عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه موسوم به «چشمه صلح»، به واشنگتن هشدار داد اگر کاخ سفید به وعده‌هایش در خصوص شمال سوریه عمل نکند، آنکار، عملیات نظامی چشمه صلح را بزرگ‌تر از سر خواهد گرفت.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه «ترکیه و روسیه درباره لزوم مبارزه با همه اشکال تروریسم متفق‌القول هستند»، گفت: «در روسیه گام‌هایی که باید برای پایان دادن به حضور عناصر تروریستی "پ.ک.ک"، "پ.ی.د" و "ی.پ.د" برداریم، صحبت خواهیم کرد..؛ پ.ک.ک و ی.پ.گ در آینده سوریه جایی ندارند. امیدواریم منطقه‌مان را از آفت تروریسم تجزیه‌طلب با همکاری روسیه نجات دهیم».

او توضیح داد که ترکیه اجازه نداده و نخواهد داد «گذرگاهی تروریستی» به دست گروهک «پ.ک.ک» و دیگر شبه‌نظامیان کُرد در جنوب کشورش (و شمال سوریه) ایجاد شود. او مدعی شد که ترکیه تنها ضامن حفظ سلامت ارضی سوریه است.

اردوغان با اشاره به برخی نتایج عملیات نظامی در شمال سوریه گفت: «حدود ۸۰۰ تروریست از منطقه [عملیات] عقب‌نشینی کرده‌اند و حدود ۱۳۰۰ تن دیگر نیز به سرعت در حال عقب‌نشینی هستند و ما وضعیت را به دقت زیر نظر داریم».

اردوغان گفت: اجازه نمی‌دهیم کشوری تروریستی در شمال سوریه شکل بگیرد و هر چه در توان داشته باشیم، برای ممانعت از آن به کار می‌گیریم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین خبر داد، هفت تن از ارتش ترکیه و ۷۹ تن از آنچه او آن را «ارتش ملی سوریه» می‌نامد و ۲۰ غیرنظامی ترکیه جان خود را در طول عملیات چشمه صلح از دست داده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دیروز امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین دیدار کردند و رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد داده که مهلت بیشتری به شبه‌نظامیان کُرد داده شود، گفت، «از جانب ماکرون نیز پیشنهاد مستقیمی [برای تمدید تعلیق عملیات چشمه صلح] دریافت نکرده‌ایم. او معمولا این امور را با تروریست‌ها ی کُرد بررسی می‌کند. او این پیشنهاد را بر اساس خواسته تروریست‌ها ارائه کرده است».

 

او همچنین با اشاره به وضعیت آوارگان سوری گفت که اتحادیه اروپا در خصوص آوارگان سوریه، به تعهدات خودش [مقابل ترکیه] عمل نکرده است.

تأکید بر اهمیت اتحاد آنکارا، تهران و مسکو

رئیس جمهور ترکیه در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره مواضعی که در ایران علیه عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه یا ایجاد منطقه امن گرفته شده، ابراز ناخرسندی کرد و گفت، البته این چنین مواضعی از جانب رئیس جمهور ایران گرفته نشده است و ایران و ترکیه و روسیه باید متحد باشند.

اردوغان گفت: «این امر مرا ناراحت کرد. چون در پازنزده یا بیست سال گذشته، ایران باید ببیند که رئیس جمهور اردوغان چطور به طرح‌های ایران که برخی کشورهای غربی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده بودند، کمک کرد... اما این سخنان از جانب [حسن] روحانی صادر نشده بلکه برعکس سخنان افراد دیگری بوده است. اما روحانی باید به این افراد گوشزد کند که چنین حرف‌های آزاردهند‌ه‌ای می‌زنند. ما الان سه طرف متحد و هم‌پیمان در مسیر سوچی هستیم که از [مذاکرات] آستانه آغاز شده، یعنی ترکیه، روسیه و ایران. ما در حال رسیدن به توافق سوچی هستیم. چگونه متحد و هم‌پیمان و همبسته نباشیم؟ لذا هیچ یکی از این سه طرف نمی‌تواند به طرف‌های دیگر خیانت کند. من محکوم می‌کنیم و باید از چنین صحبت‌های اشتباهی اجتناب کنیم».

چند نکته در رابطه با اظهارات اردوغان قابل ذکر است؛

نخست: اردوغان ابتدا به آمریکا هشدار داد که اگر وعده های خود عمل نکند، عملیات چشمه صلح را در مقیاسی وسیع تر از سر خواهد گرفت. به نظر می رسد ترکیه در گام اول توانست واشنگتن را با خود‌ همراه کند اما احتمالا ترامپ تمایلی به ادامه حمایت از ترکیه ندارد که این مسأله منجر به سردرگمی مقامات این کشور شده است.

 

دوم: این سردرگمی احتمالا ترکیه را به این نتیجه رسانده که باید روابط خود با روسیه و ایران در سوریه را بیش از پیش تقویت کند. به‌ همین جهت، قرار است اردوغان عازم روسیه شود تا با همتای خود پوتین دیدار و گفت‌وگو کند.

سوم: اردوغان واکنش ها در ایران در رابطه با تجاوز به سوریه و سرکوب کردها را برنتافت و عنوان کرد که ایران و ترکیه باید متحد باشند. رئیس جمهور ترکیه ضمن محکومیت واکنش ها، اظهار داشت که در سالیان گذشته و در برابر تحریم های غرب همواره پشتیبان ایران بوده است. به نظر می رسد، اردوغان ضمنی و غیر مستقیم ادامه حمایت ترکیه از ایران در برابر تحریم ها را منوط به سکوت در برابر تجاوز خود به خاک سوریه کرده است!

در نهایت اینکه به نظر می رسد، ترکیه امیدوار بود تا پایان عملیات همراهی آمریکا را با خود داشته باشد، اما تهدیدات گاه و بیگاه ترامپ و مقامات آمریکایی عرصه را بر آنکارا تنگ کرده و به نظر می رسد اردوغان خود را در وضعیتی گرفتار می بیند که راه حل برون رفت از این وضعیت را نه آمریکا بلکه روسیه و ایران تلقی می کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۹۰
ایران نباید با این کار ترکیه مخالفت می کرد زیرا این عملیات تضمین کننده تمامیت ارضی کشورهای منطقه و بر هم زننده نقشه اسرائیل و آمریکا در تجزیه کشورهای اسلامی است. هرچند ممکن است اردوغان اهداف مغرضانه دیگری هم داشته باشد که حتما"دارد ولی اصل قضیه همین است.
پاسخ ها
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
سلام . شما مثل اینکه اصلا خبر نداری چه اتفاقی افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یک کار درست از روحانی دیدیم تو میخوای بزنه زیرش ؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
روابط تیره و قطع روابط ایران با دیگر کشورها و همسایه ها به سود دشمنان ایران است همچنین به دنبال قومگرایی افراطی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اردوغان کودک و زن و غیرنظامیان را قتل عام کرده است. مواظب باش چی می گویی چون در قیامت باید پاسخگو باشی. یک موقعی می بینی جنایات اردوغان را در نامه ی عمل تو هم نوشته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اشتباه مثبت دادم، ایران سرزمین تمدن و با اردغان کودک کش تروریست متحد نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
والا در مناطق کردی ایران اکثریت مردم فارسی را به بچه ها می آموزند و حتی زبان کردی دیگر فراموش شده ولی شما ممنوعت صحبت کردن به زبان فارسی در بعضی مناطق ایران تحت تاثیر برنامه های ماهواره ای تجزیه طلبان را فراموش کرده اید و منتظر قتل و عام مردم کرد هستید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
هیچ کشوری تو قضیه تحریم ها طرف ایران رو نگرفته
اگر هم کاری کردن بخاطر منافع خودشون بوده
چه اون کشوری که نفت ایران رو ارزون تر میخره چه اون کشوری که با درصدهای بالا پول برای ایران جابجا میکنه و غیره
همه خواسته اند از شرایط ایران کمال استفاده رو برای خودشون ببرن
شما یک کشور نام ببر که بخاطر ایران هزینه داده بود
ترکیه هم مثل بقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لطفاً قبل از ارسال پیام،طرح بسندگی فارسی را بگذرانید
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
پاسخ به 17:52 :همین اردوغان بیش از 2میلیون پناهنده کرد سوریه رو تو کشورش پناه داده از کدوم کودک کش صحبت میکنی .تو سازمان ملل هم از حقوق فلسطین دفاع کرد
مواظب گناهان خودت باش
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
راستش به عنوان یه ایرانی دوست ندارم حتی یک وجب از خاک این سرزمین به هر اسمی که باشه جدا بشه. من خودم کرد هستم و صد البته یه کرد ایرانی. بدون شک هیچ کسی موافق کشتن زن و بچه ها توسط ارتش ترکیه نیست و این امر محکوم هست اما تصور اینکه یه کشور جدید بین کشورهای ایران، عراق، سوریه و ترکیه تشکیل بشه هم سخته.. پس جدا از اینکه ارتش ترکیه چه جنایت هایی مرتکب میشه (که کاملا محکوم هست)
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
پنجاه میلیون تا لایک از طرف ترک ها نسیب شما باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
جه تحلیل احمقانه ای
این سفر قبل از عملیات برنانه ریزی شده بود..‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اردوغان ار سرنوشت صدام درس بگیر کشتار انسانها رو رها کن
ناشناس
| Philippines |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
بهتر حساب مردم عزیز و گرامی کرد را در هر کشوری که هستند و همتباران اریایی ما و ایرانی اصیل هستند را از گروههای تجزیه طلب که دستشان به خون سربازان و مدافعان مرزهای کشورمان الوده هست را اول سوا کنیم بله امریکا استفاده خود را از این کرد هر قومی که ساز جدایی بزند و به حکومت مرکزی کشورش در هر کجای دنیا پشت و خیانت کند محکوم به فنا میباشد دلسوزی برای تجزیه طلب جماعت ممنوع
والا ما هيچ منافعي در دفاع از كردهاي پ ك ك نداريم. و نبايد ايران روابط راهبرديش رو با تركيه بخاطر دشمنانش در خطر قرار بده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
دوست عزیز پانترک تا آنجایی که ما در رسانه های بین المللی و بی طرف دیدیم اردوغان موشک و خمپاره بر سر مردم غیر نظامی ریخت نه گروههای تروریستی و همچون اسراییل در حال غصب خاک یک کشور بیگانه هست. برادر از آب گل آلود ماهی نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
شماره بهتره اخبار رو درست سرچ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
فقط یک لحظه تصاویر و فیلم های جنایات اردوغان در سوریه و عراق را ببین بعد قضاوت کن. می دانی چند تا کودک و زن را قتل عام کرده این خونخوار؟
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ایران مثل ترکیه محصول کشتار ۳۷میلیون انسان نبوده تا با اردوغان علیه کردهای مظلوم متحد شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
وجود این گروه های مسلح و تجزیه طلب به سود کشورهای منطقه نیست آنها باید مشکلات خود را با مذاکره با دولت حل کنند وقتی سلاح دارند یعنی دنبال جنگ هستند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
جناب ناشناس 17:03 دقیقه شما چطور از جمله ناشناس 16:08 دقیقه نتیجه گرفتی ایشان پان ترک هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لطفاً قبل از ارسال پیام،طرح بسندگی فارسی را بگذرانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
تجزيه طلبي و اشغال سرزمين ديگران ( اونم همسايه ) ، شما بگو ايران بايد چه موضعي داشته باشه؟
واقعا بعضي نظرات عجيبه ! اتفاقا در اين مورد ايران بهترين موضع رو گرفته
در ضمن تجزيه طلبي چه كردي چه تركي چه به صورت نظامي و چه تحريف تاريخ ، محكومه
یعنی چه؟
ایشان نمی فهمه که در دوران دیکتاتوری عثمانی زندگی نمی کنه
بلکه در زمان دمکراسی دینی زندگی می کنه

چه انتظاراتی؟
روحانی صداهای مخالف رو ساکت کنه!!
جل الخالق!

چه غلطها!
ظاهرا منظورش این بود که ایران غلط کرده که مخالفت کنه با روسیه در این خصوص صحبت میکنم که گوششو بپیچونه ...!
اردوغان فکر کرده که در ایران هم مثل ترکیه حکومت دیکتاتوری برپاست و میگوید روحانی باید مخالفانی را که برضد ترکیه حرف میزنند را ساکت کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اردوغان اگه میدونست ریاست جمهوری تو سیاست خارجی ایران هیچکارست چیزی نمیگفت شما هم تو زحمت بیفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ناشناس ۱۷:۴۶ زیبا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
سر اين موضوع ايران اصولي ترين واكنش را داشته و اتفاقا همه مسئولان هم نظر هستن
اردوغان عامل اسراییل و نابود کننده ی ترکیه است

بهش اعتمادی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
معنای نابودی رو هم فهمیدیم وضع الان ترکیه با بیست سال پیش نگران کننده هست افرین
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اتفاقا تروریست هایی که ترکیه در حال جنگ با آنهاست عامل دشمنان منطقه و اسلام هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
درجواب آن اونایی که میپرسن ارتباط کردها واسزائیل چه چیزی است وقتی شیمون پرز مرد مجلس سوگواری برایشان گرفتند وقتی اقلیم کردستان در همه پرسی اعلام استقلال کردند اسرائیل به رسمیت شناخت
موضوع چرخش اردوغان از سمت آمریکا به سمت روسیه و ایران مطرح نیست. چونکه حوزه عمل و نفوذ ایران و روسیه با آمریکا در محیط سوریه فرق می کند. نفوذ آمریکا محدود به منطقه راس العین و تل ابض بود که ایجاد منطقه امن در اونجا تقریبا" عملی شده و اکثر گروههای مسلح کردی اونجا رو ترک کرده اند ولی موضوعات مشترک با ایران و روسیه اولا" در مناطق دیگر مثل ادلب، عین العرب و حسکه است که اونجا هم یا باید منطقه امن ایجاد شود یا ارتش سوریه مستقر و مسئولیت امنیت مرزهای را بعهده بگیرد . در ثانی مساله اصلی با ایران و روسیه روند صلح سوریه و تدوین قانون اساسی آتی سوریه است که ترکیه الان به دنبال این است تا در مذاکره با ایران و روسیه برای گروههای سوری مورد حمایت خودش در ساختار سیاسی آینده سوریه جایگاه در خور توجهی کسب کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
عزیز جان! ترکیه، سوریه را بهم ریخت و داعش را ایجاد کرد! حالا به فکر ثبات در سوریه افتاده! التماس تفکر!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
تعجبم از اینکه صدها کامیون زرهی آمریکا از سوریه وارد عراق و بالعکس و عین خاک خودشان در حال ترددند هیچ کس اعتراضی نداره ولی یک کشور مسلمان بخاطر تجزیه نشدن خود و همسایه اش تلاش می کنه همه ندای وامصیبتا سر می دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
عزیز جان 17:59 طبق نظر شما این گروه های مسلح وجود خود را مدیون ترکیه هستند چون بدون داعش آمریکا آنها را مسلح نمی کرد و بهانه ای برای اشغال کشور و تجزیه سوریه نداشتند
ما خیلی مهمیم
به نظر من ایران از عملیات ارتش ترکیه ناراضی نیست چون به نفع دولت سوریه شد ولی از طرذف دیگه نمی خواد به عنوان دولت مخالف کردها در اذهان عمومی شناخته شود برای همین از نظر رسمی این اقدام ترکیه را به شکلی ملایم محکوم کرد ولی در عمل هیچ اقدامی علیه ترکیه انجام نداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مثلا چکار می توانست بکنه در زمان تحریم‌های قبلی و فعلی تنها مجرای تنفسی ایران ترکیه بود و هست بنظرت تحریم کنیم یا جنگ مگه همین تروریست‌ها پژاک با ایران هم جنگ نمی کنند سالیانه چند شهید می دهیم شما کجای ایرانی بیا غرب ایران تنها در شهر ما هرسال بیش از ده شهید در جنگ با پژاک می دهیم
ترکیه و‌عمان تنها گذرگاهای ایران در این شرایط تحریمی هستن. همین الان تو شرکت ما نزدیک هشتصد نفر کار میکنن اگ ترکیه نباشه و ما از طریق ترکیه دستگاهها قطعات و ابزار مورد نیازمون رو نیاریم بمرور شرکت رو به زوال حرکت میکنه. امیدوارم جنگ تموم بشه. گروههای تروریستی دست از ترور و بمب گذاری بردارن و اردوغان هم کوتاه بیاد و ایران دوستی با ترکیه رو هر روز بیشتر تقویت کنه. بمباران شهرها کار درستی نیست ولی من اعتقادم اینه باید بجای محکوم کردن و از دست دادن متحد بدرد بخور کمک به حل صلح آمیز این مناقشه بکنیم. نمایندهای کرد هم دیگ بیشتر از این کش ندن این قضیه رو به فکر رفع کمبود ها و محرومیت های شهرهاتون باشید ن جنگ کردهای سوریه ک تا حدودی هم میشه گفت حق با ترکیه هستش تو این مناقشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
بله باید از نسل کشی و پاکسازی قومی ترکیه باید دفاع کرد تا شرکت 800 نفری شما به عنوان مثال بیزینسش بچرخه!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یکی به نعل و یکی به میخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ایران مثل ترکیه محصول کشتار ۳۷میلیون انسان نبوده تا با اردوغان علیه کردهای مظلوم متحد شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
آقا مجید حق با شما است ولی متاسفانه عده ای فقط به قوم گرایی افراطی و تجزیه کشورها فکر می کنند و منافع ایران کوچکترین اهمیتی برایشان ندارد
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نمی دانم کی نسل کشی و عثمانی و سلطان و کودک کش و .. رو توی دهن اینها انداخته. بابا اینها گروه های تروریتس هستند که قصد بر هم زدن نقشه منطقه را دارند و ترکیه زد تو سرشان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لطفاً قبل از ارسال پیام،طرح بسندگی فارسی را بگذرانید
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
راست میگه باید دفاع کرد
کشوری مثل آمریکا که منافع یک نفر از آمریکا رو با کل
کشورهای همسایه اش عوض نمیکنه
حالا شما از 800 نفر صحبت میکنید
آقای بیزینسش17:32
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
آقا شما چرا دم از تفرقه می‌زند ما کرد هستیم ایرانی اصل قوم ماد یکی از زیربناها ایران یک ذره از خاکمونه به هیچ بیگانه ای نمی دهیم اما ناراحتیم از گفتمان شما و تروریست خطاب کردن کردها تروریست چه معنی داره کدام ترور لااقل یه خرده معقولانه کامنت بدید سوریه و عراق و غیره در اصل همشون اقوام ایرانی هستند اگه از قبل سوریه منافع کرده ها را تأمین می کرده به این روز دچار نمی شد من فقط می خوام به کرد توهین نشه و هر کسی و هر قومی که منافع خودشو خواست تروریست خطاب نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
اشتباهی مثبت دادم
اردوغان چه کاره است که برای ایران تعیین تکلیف کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
!آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا می خونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یواش مثل پراید ترمز بریدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
پس ایران چیکاره است که اردوغان رو محکوم میکنه؟
در این شرایط بحرانی منطقه اصلا" به صلاح نیست ایران و ترکیه با هم تنش داشته باشند. منافع هر دو کشور در همکاری و حمایت از یکدیگر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یعنی چی یعنی ترکیه هر جنایتی بکند و ما هیچی نگوییم؟ پس انسانیت چه می شود؟
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
یعنی از نسل کشی کردها حمایت کنه؟
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مگه شما کدخدای خاورمیانه هستین
شماتو ایران تو رفاه زندگی میکنی ودیگر هیچ
مثل اینکه میخواین مثل زمان شاه برید کوه زندگی کنید؟
پاسخ17:58
هم منافع ایران و هم اخلاق اسلامی و حق همسایگی ایجاب می کند که ایران در کنار ترکیه باشد نه در مقابل آن. زیرا ترکیه در قضیه هسته ای با ایران بود چون هم منافعش ایجاب می کرد و هم حق همسایگی را رعایت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اون وقت کجای اخلاق اسلامی از پاکسازی قومی و کشتار زن و بچه مردم دفاع میکنه!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
تجاوز کرده به خاک دیگر کشور به بهانه تروریست در حالیکه کاری با ترکیه ندارن
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
نفت داعش را چه کسی میخرید؟ چه کشوری از ارتش آزاد سوریه دفاع میکند؟!
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لعنت بر فاشیستهای نسل کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
داعش هم پشت شعارهای آن جنایتها را مرتکب شد.
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
بایدباترکیه جنایتکاررابطه راقطع میکردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لطفاً قبل از ارسال پیام،طرح بسندگی فارسی را بگذرانید
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
17:33
یکی نیس بگه به تو چه آخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
کدام اخلاق اسلامی پانترکیسم و پاکسازی کردها را تائید میکند؟
خیال پلو ، ایران خود را در چنبرهٔ تحریمها گرفتار کرده ،و باعث این امر تنها تندروهای داخلی ایران است که برای مخالفین ایران خوراک تهیه میکنند ،؟،،
ما به ترکیه هیچ دینی نداریم کم در زمان هاله نور پول و طلا به ترکیه ارسال شده ؟ در جریان کودتا علیه اردوغان ایران او را هشیار کرد آیا میلیونها دلار سرمایه های ایرانیان در طی این سالها برای عمران و ابادی ترکیه از ایران خارج نشد ؟ آیا دروازه کالاهای مصرفی در ایران ترکیه و امارات نیست (لباس و لوازم خانگی) آیا ترکیه سالها دروازه ورود داعشی ها و خروجشان نبود ؟ ایا این ترکیه نیست که بر روی رودخانه سد زده و حق ابه را نمی دهد و مطالبه پول می کند ؟ ایا موقعی که ایران بنا به دلایلی صدور گازش به ترکیه مختل شد او از ایران شکایت و ادعای غرامت نکرد ؟ او هیچ حقی ندارد و نداشته و هر کاری را در ازای پول انجام داده است
شدت عمل و جنایات جنگی برخی نیروهای ترکیه و انتشار ویدئوهای حملات و کشتن اسیران جنگجویان کرد در شمال سوریه باعث شد تا برخی مسئولین ایرانی علیه حمله ترکیه به شمال سوریه موضع بگیرند برخی مسئولین ایرانی بخوبی میدانند که
اردوغان شخصیتی خود بزرگ بین دارد و اگر جوامع جهانی سکوت کنند در سوریه نسل کشی به راه خواهد انداخت انجا سرزمین کردها ست حق ابا و اجدادیشان است و هرگز در تاریخ ظلم پایدار نبوده است سرنوشت صدام در انتظار اردوغان خواهد بود
پاسخ ها
ali
| Denmark |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
به جرات میگویم که آن ویدیو‌ها ساختگی و دروغ هست
ارسلان قشقایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
البته اقلیت هایی از اعراب و ترکمان ها هم
چندین قرن هست که آنجا زندگی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مشکل اصلی همین است. اکراد سرزمین هایی که چند روزی مهمانشان بوده اند ، سرزمین و حق خود می دانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ارسلان قشقایی
آیا مهاجرین به اروپا ادعایی دارند
یعنی مثلا عرب هایی که به آلمان مهاجرت کرده اند بعد از 500 سال زبان کشور آلمان را به عربی تغییر داده و عربستان تشکیل میدهند
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ایران مثل ترکیه محصول کشتار ۳۷میلیون انسان نیست، خاورمیانه متعلق به فارس و مرد و عرب هستش و الان کردهای بدبخت رو نسل کشی میکنه، مرگبر متجاوزین خونخوار
مریخ
| United States of America |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
در پاسخ باید عرض کنم ویدئو ساختگی نبود در یکی از ویدئو ها سربازان ارتش ترکیه ۲ اسیر دختر کرد را به طرز ناجوانمردانه ای اعدام کردند
صحبت از انسانیت و شرف در جنگ است نه اعتراض به حضور
ها اعراب و ترکمان
چقدر راحت تاریخ را تکذیب میشود حتما اردشیر دوم و یا خسرو پادشاه ایران هم بچه انکارا بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
جناب علی ویدیوی کشتار غیر نظامیان رو که خود نیروهای سلطان مراد منتشر کردن حالا شدن ساختگی؟
ارسلان قشقایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
ناشناس 17:56 این مناطق قبلا متعلق به روم شرقی بود تا آنجا که ما میدانیم اعراب تقریبا بالای هزارساله در آن مناطق زندگی میکنند ترکمانها هم که از دوره سلجوقی
در آن مناطق حضور داشتند حالا اگه برای شما هزارسال زندگی کردن در آن مناطق حق حیات و زندگی به این افراد نمیده این دیگه بر میگرده به روحیه فاشیستی شما
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
توهر کشوری جا واسشون باز میشه میگن اونجا سرزمین کردهاست
ناشناس
| Canada |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
ارسلان قشقایی ظاهرا سن شما کمتر از اون هست که تاریخ قبل از اسلام رو تو کتابهای تاریخ خونده باشین! قوم ماد از ۳۰۰۰ سال پیش اون مناطق زندگی میکردند. اعراب هم بومی سوریه نیستند‌.‌اسم قدیم‌ ترکیه هم لیدی بود، خیلی قبل از اینکه ترکها پاشون بو اونجا برسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
این تصاویر جعلی ک از اقصای نقاط جمع کردن بر علیه ترکیه در محضر خدا شرمسار خواهند شد
ارسلان قشقایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
ناشناس 8:30 کانادا خوش میگذره؟
اتفاقا مشکل شما این هست که تاریخ جعلی قبل اسلام را زیاد میخوانی حتما طبق برداشت شما دمشق کلا شهر مادها بوده هر روز بر توهم امثال شماها اضافه میشه یادتون نرفته که سوریه را اعراب مسلمان از امپراطوری روم شرق گرفتند یعنی مادها ساکن امپراطوری روم شرقی بودند و ما خبر نداشتیم؟
آره داداش، همه جهان سردرگم هستند به جز ما!
اردوغان وجهه کشور ترکیه را خراب کرد بنده خود شاهد این موضوع هستم حالا در باتلاق گیر کرده و از ایران کمک خواسته کشور ما باید در این منازعه بی طرف باشد.
ترجمه شما غلط و توام با نفرت است.
۱. چاتلاک سَس به معنای اظهارنظرهای گمراه کننده افکار عمومی است
۲. اصلاً حرفی از کمک در شرایط تحریم نزد
۳. از لفظ تروریستهای «کرد» اصلا استفاده نکرد
۴. همکاری کشورهای منطقه برای حل مشکلات طبیعی است
۵. حمایت از تروریستهای ی پ گ که خدا عالم است دستشان به خون مرزبانان و سپاهیان آغشته است، لکه ننگی بر مطبوعات کشور است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
احسنت. ولی متاسفانه در کشورمان خبرنگار و خبرگزاری متعهد بسیار بسیار نایاب است. همین اخبار مغرضانه و ترجمه هایی که رعایت امانت نشده و بعضا دستکاری شده به همراه غرض ورزی هایی که در تحلیل ها و اخبار مشاهده میشود باعث شده وضعیت کشور و منطقه به این شکل در آید. کیفیت خبرگزاریها بمراتب خرابتر از خودروسازی مان است
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
تو خدا میشناسی، دفاع از حقوق مردم بی دفاع کرد جهاد در راه انسانیته که الان توسط نوادگان چنگیز دارن نسل کشی
میشن، تروریست ارتش و مرزبان ترکیه‌اس، خاورمیانه متعلق به فارس و کرد و عربه س
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
الان ی پ گ و یپ ژ چه جنایتی در حق ایران کردند که شما این حرفها رو میزنی؟؟ اونها که کیلومترها از ما فاصله دارن. ی پ گ و ی پ ژ در خلال جنگ داعش بوجود اومدن صرفا" برای نجات جان شهروندان شمال سوریه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لطفاً قبل از ارسال پیام،طرح بسندگی فارسی را بگذرانید
بابا این اردوغان چه رویی داره 7 سال تمام تروریستی نمونده بود به جون مردم سوریه نندازه تا کشورشون رو نابود کنه و اسد رو ساقط کنه اونموقع هم در جبهه عربستان بود و ضد ایران و روسیه حالا که هیچ غلطی نتونسته بکنه با چرخشی 180 درجه ای اومده تو جبهه ایران وروسیه میخواد با سرکوب کردها یک حداقل پیروزی در داخل کشورش بدست بیاره البته پوتین برای این اجازه ای که بهش داده مثل گاو شیرده داره ترکیه رو میدوشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مرگ بر اردوغان خونخوار و پوتین که همدستش است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مرگ بر تروریست وتجریه طلب کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
مرگ بر فاشیست طور.
اردوغان هم شکست کودتا علیه خود را مدیون ایران هست و نباید فراموش کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
کودتای نمایشی را می گویی؟ عالم و آدم فهمیدند آن نمایش کار خود اردوغان برای به پیش بردن اهداف جنایتکارانه اش بود تو نفهمیدی!
اردوغان برای کشورش رئیس جمهورمقتدری است کاش رئیس جمهور ما مثل او بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
رییس جمهور و مسولین ما هرچی باشه بدور از توحش و نسل‌کشی هستن، مرگبر طرفداران توحش اردوغان کودک کش
محسن
| Netherlands |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
اولا که مقایسه اردوغان با روحانی به لحاظ جایگاهشون در کشور خودشون نمیتونه کاملا درست باشه،در ثانی مرغ همسایه کماکان برای شما غازه،وگرنه اردوغان تازه از ایران یاد گرفته و جرات پیدا کرد که گاهی جلوی امریکا و فلان بایسته،در ثالث :ایران قدرتی در ورای مرزهاش داره که اردوغان تو خواب هم نخواهد دید چنین نفوذی رو،ترکیه مهمترین همسایه سوریه ست اما باید با ایرانی که مرز با سوریه نداره هماهنگ کنه کارهاش رو و این یعنی ایران بسیار مقتدرتر و توانمندتر از ترکیه ست،ترکیه نمیتونه امپراطوری راه بندازه چرا که نمیتونه متحدان محکمی داشته باشه تو کشورهای منطقه،اما ایران متحدانی داره که یا حکومت دستشونه یا عملا از حکومت مستقر کشورشون قدرتمندترن،چقدر خودکم بین و بیسواد و غیرواقع بینن اونایی که عظمت ایران رو نمی بینن و توجیهشون اینه که بار و کافه نداره یا رسانه های غربی ازش تمجید نمیکنن!!در حالی که مولفه های واقعی قدرت چیز دیگریست،چیزی که تمام دشمنانایران در ارزوی روابط خوبن باهاش اما ایران به کمتر از صد قانع نیست حالا در اینده بیشتر براتونثابتمیشه که ایران در این چندین سالمشغول معماری چه بنای عظیمی بوده و گامهای اخر رسیدن به قله رو طی میکنه و برای همین شرایطش دشوار به نظر میاد،چونکه اخرین قدمها به قله،سخت ترین قدمها هم هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
دوره اینم تموم میشه
راست حسنی اعلام شود ترکیه تا کجا به سوریه حمله کند وچند کیلومتر دیگه پیش روی کند ایران از بشار اسد دفاع می کند؟ ایران برای سوریه هزینه زیادی داده ست .اگر سرپا مانده مدیون ایران ست اما سوال بالا را یکی جواب بدهد؟ترکیه وآن ارتش آزاد سوریه که کنار ترکیه ست فرقشان وعملشان با داعش و... چیست؟ سیاست عین دین ست یا دین عین سیاست کدام برای کدام تعین تکلیف می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
همینکه داعش در عراق و سوریه قدرت نگرفت و ما در آرامش زندگی می کنیم نوعی سرمایه است که هزینه های آن در سوریه انجام شده است و حمله ترکیه به خاک سوریه حمله به بشار نیست بلکه حمله به گروه ک گ ب است که زمانی تحت حمایت آمریکا بودند و آمریکا به آنها خیانت کرد.
فاضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
اقا اشتباه نابخشودنى سرا ن احزاب كرد درشمال سوريه خاك مال سوريه بود از پرچم سوريه خبرى نبود اگه امريكا چراغ سبز ميداد راحت به ارتش سوريه حمله ميكردن مثل حسكه به سخنان معاون رييس جمهور سوريه گوش كنيد مگه نه اينكه اونجا كشور سوريه بود
شما روند سیاسی چند سال آینده ترکیه رو پیگیری کنید خواهید دید که اردوغان صدام دیگر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
مرگ بر صدام ترکیه
خدا یا اینا متحدان ما هستند پس چرا اینا وضع کشورشان مدام بهتر میشه وایران خرابتر وبدتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
لطفاً قبل از ارسال پیام،طرح بسندگی فارسی را بگذرانید
اردوغان کیه؟؟ایران نجاتش نداده بود الآن معلوم نبود کجاس...نفوذی که ایران داره میتونه داخل کشورشو بهم بریزه،درضمن اقتصاد ترکیه رو ایران میچرخونه اگر ایران حمایت نکنه فلج میشه،خودمونو دست کم نگیریم،پ ک ک بهانس دنبال نفوذ قدرتشه،دست ایرانو بزرگتر دیده تو سوریه احساس خطر کرده،درضمن کوردا ازاقوام اصیل ایران هستن با جمعیت 50 میلیونی اگر به سرزمین مادریشون برگردن میدونین چه قدرتی به دست ایران میوفته،آمریکا از اون سر دنیا اومده از قوم کورد ایرانی حمایت میکنه تا به مقاصدش برسه ونفودشو بیشتر کنه بعد ما دستی دستی وایسیم نگاه کنیم...ایران باید حمایت کنه از سرزمینهای به تاراج رفته توسط شاهان بی لیاقت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
این چیزها غیرت ملی میخواد که متاسفانه بعضیها ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
درست شبیه همین ها رو شاه اسماعیل صفوی به سلطان سلیم می گفت ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
کاش یکی مثل اردوغان که طرف بیست سال کشور ورشکسته رو به اقتصاد دهم جهان ریوند در کشور ما بود هفده هزار کیلومتر اتوبان ساخت وخیلی چیزهای دیگر
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
مثال اینکه مدیریت جهانی احمدی نژاد به وقوع پیوسته و خبر نداریم. بعد از انقلاب احساسات انقلاب باعث توهم مردم شده بود درصد بالایی متوهم و غیر واقع بین بودند الان هم باز تعداد کمی متوهم هستند. در مسئولان هم عده ای متوهم قلبی و عده ای نیز در ظاهر هستند.
یک نماینده پارلمان ترکیه امروز طی نطقی گفت که ما در ایران یک جمهوری ترک 50 ملیون نفری ایجاد خواهیم کرد . چند روز پیش هم وزیر دفاع ترکیه با انتشار نقشه ای که تقریبا کل ارمنستان و بخشی از ایران و تقریبا بخشی از همه کشورهای همسایه ترکیه را در بر میگرفت ادعا کرد که این سرزمینها متعلق به ماست و ما آن را می خواهیم . اگر امروز جلوی ترکیه و اردوغان گرفته نشه دقیقا بعد از سوریه نوبت عراق است و بلافاصله بعد از آن نوبت دیگر کشورهای همسایه ترکیه است . اردوغان ثابت کرده است تا زمانی که به کسی نیاز دارد در کنارو اوست و از روزی که به او نیازی ندارد به دشمن خونی او تبدیل خواهد شد . نگاهی به رفتار 20 سال اخیر او در سیاست داخلی ترکیه به خوبی این ادعا را ثابت می کند . نباید ترکیه جای پایی در سوریه پیدا کند کردها باید فورا تحت حاکمیت سوریه قرار گیرند و تمامیت ارضی سوریه حفظ گردد و گرنه منطقه آبستن رویدادهای خطرناکیست ذاتا آمریکا از سوریه رفته و کردها خواهان حاکمیت سوریه هستند پس نباید به ترکیه برای پیشروی در سوریه فرصت داده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
پرت و پلا گفتن که مالیات نداره... شما اگر خیلی نگران نقشه کشورمون هستی یه سر بزن ببین کجاها روی پولشون نقشه کشوری جعلی رو چاپ کردن که ۲۰ درصد خاک ایران و بخشیا ز کشورهای دیگر توش هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
تو کجا سیر میکنی؟
کدوم نماینده مجلس چنین حرفی زده؟
؟ وزیر دفاع کجا نقشه نشون داد؟
دوست عزیز اینقدر دروغ نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
کاش دروغ هم کنتور داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
نماینده مجلس ترکیه(از حزب ملی گرای حرکت) نگفته در ایران جمهوری ترک تشکیل خواهیم داد گفته حقوق آذری ها در ایران داده نمی شود ولی ما اعتراضی به ایران نمی کنیم. البته نمایندگان مجلس ایران خیلی بدتر از اینها رو به دولت ترکیه قبلا" گفته و الان هم میگند. از جمله اینکه کشورهای اسلامی رابطه شان را با ترکیه قطع کنند و این کشور را از سازمان کنفرانس اسلامی اخراج کنند. در ضمن وزیر دفاع ترکیه اصلا" چنین حرفی نزده و این گفته شما 100 درصد خلاف واقعیت است.
آشنا
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
سری به خبرهای چند روز گذشته ترکیه بزنید می بینید وزیر دفاع ترکیه با نشان دادن نقشه پیام داده است و نماینده مجلس در پارلمان ترکیه سخن گفته است کاملا روشن و زنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
ویدئوی این شخص توی اینترنت موجود هست قبل از اینکه دیگران رو به دروغگویی متهم کنید ویدئوی این شخص که
گوبا از نزدیکان اردوغان هست رو جستجو کنید ترکیه چشم به خاک ما داره
مسایل سوریه و ترکیه اصلا به ما ربطی ندارد. خودشون میدونن.بزنن همدیگرو پاره کنند . مگه قراره ما همه جا اظهار نظر کنیم. مملکت خودمون هزار تا مشکل داره . اول اونها رو باید کل کنیم. تا حالا هم سوریه از بغل ایران کم نخورده. یک همسایه داریم که سرش به تنش مبارزه اونم ترکیه است. نه تایید کنید نه تکزیب. خودشون میدونن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
چهار سطر نوشتی 7 غلط املایی داری، اظهار نظر هم میکنی؟
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
پنجاه میلیون تا لایک از طرف ترک ها نسیب شما باد
ای هم وطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
آفرین اون "تکزیب" نوشتنت را دوست دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
ایران و ۵۰ میلیون ترک؟؟؟؟؟؟
این دیگه از صنعتی هم گذشته دیگه؟ واقعا چی مصرف میکنی؟
تروریست پراک و کومله و دمکرات و پ ک ک و ... خیلی وقت است در چهار گشور ترکیه و ایران و عراق و سوریه جنایت ها مرتکب شدند و در اخر در سوریه بر علبه دولت سوریه شوریدند و هم پیمان امریکا شدند و عدم حضور رییس مجلس نیز در ترکیه استباه بود انهادر تحریم هوادار ما بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
اگر ترکیه هدفش نسل کشی نبود به مردم عادی حمله هوایی و خمپاره ای نمی کرد. مردم عادی چه به پژاک؟ تازه اردوغان حریف پ ک ک در خاک ترکیه نمیشه حالا میخواد تو یک کشور دیگه با آنها بجنگه؟
استقلال برای هیچیک از اقوام در منطقه و تکه تکه کردن کشورهای خاورمیانه به صلاح مردم این مناطق به صلاح نیست وباید متحد باقی بمانند. کردهای سوریه همانطور که حشدالشعبی به ارتش عراق پیوست بایستی به ارتش سوریه بپیوندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
بعنوان یک کورد موافقم به شرطی که اسد حقوقشون را به رسمیت بشناسه. اینطوری به ایران یعنی سرزمین مادری نزدیکتر هم خواهند بود.
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
تاریخ همواره قتل عام شدن، صدسال پیش کردها به عربها کمک کردن فرانسه رو بیرون کردن بعدش عربها شروع کردن به قتل عام کردها، داعش حمله کرد ارتش سوریه اول کردها رو ول کرد که قتل عام شن، ترکیه داره 2000کیلومتر مربع رو از کردها پاکسازی می‌کنه تا عرب و ترکمن جاشون بزاره، صدام صدو هشتاد و پنج هزار کرد رو زنده به گور کرد، ترکیه فقط در یکشهر کردهای شیعه به اسم درسیم هفتادهزار کرد رو قتل عام کرد بعد اسمشو ترکی کرد، بفرما کردها چیکار باید میکردند
ایران متمدنتر ازاینه که خودشو با فاشیستهای نسل کشی مثل اردوغان متحد بدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
همه بدهستند و ما خوبیم.
عملیات چشمه صلح قابل دفاع نیست و مشکل احتمالی از جانب کردها ، نمی تواند توجیه این عمل باشد ولی اردوغان از یک جهت قابل تحسین است و اینکه همزمان با نودونه درصد دنیا رابطه حسنه دارد و منافع حداکثری مردمش را تامین میکند، با ایران و اسرائیل ، با ایران و آمریکا ، با آمریکا و روسیه و ... همزمان روابط عمیق دارد این خیلی ارزشمند است ، کاش ما هم بیاموزیم و لااقل با نود و نه درصد دنیا در چالش نباشیم
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
دوست من یه چیزی یادت رفت، در تاریخ تمدن ایران نسل کشی وجود نداره، اما تاریخ ترکیه و مغول سرشار از شرمساری، توحش و کشتاره، الانم اردوغان با تغییر قومی مناطق کردها شرم دیگری بر تاریخ امپراطوری توحششون اضافه کردن،
اگر دین ندارید؛ آزاده باشید.
چی شده اونایی که می گفتن جنگ یمن و کشته شدن دهها هزار یمنی بیگناه و سو تغذیه میلیونها کودک یمنی به ما ربطی نداره و زمانی هم در برابر قتل عام کودکان غزه می رفتن زیر پرچم نه غزه و نه لبنان سینه می زدن الان شدن مدافع حقوق بشر جهانی!! گویا تا نتانیاهو و ماکرون و مرکل توافق نکنن و دستور ندن کسی بشر محسوب نمی شن نه؟ درسته گروههای مورد حمایت ترکیه هم دست کمی از اینها ندارن ولی اونجا جنگ باطل با باطله بنابراین دوستان کرد زبان زیاد قومیتی و تعصبی قضاوت نکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
از کجا اینقدر مطمئنی که کردها حامی کشتن کودکان یمنی بوده اند؟؟ با چه سندی این حرف رو میزنی؟؟ کردها کجا شعار نه غزه نه لبنان سر دادند؟؟؟ \
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
حرف مفت نباشه.
متاسفانه همه در فکر جنگ و خونریری و بزرگ کردن دامنه قدرت خود هستند. وقت ان است که ما ادمها بجای دفاع از جنگ طلبان کرد و ترک ، وظیفه انسانی و ایرانی صلح و آبادانی داریم.
اردوغان مطمين باش نادر شاه ديگري پيدا ميشود كه سرزمين هاي كردستان را كه از ايران جدا كردي پس بگيرد زياد كر كري براي ايران نخوان ارتش ايران متكي به تكنولوژي خودش است و تو اگر ترامپ تحريمت كند يك گلوله هم براي شليك نداري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
این چرت ها چیه میبافین. یا علی اینها کین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
دهنتو ابگیر به نادرشاه ابرمرد ترک را به زبان نیاری
تروریست ترین و نژاد پرست ترین حکومت منطقه همین ترکیه است تاریخ شاهد نسل کشی های مختلف ترکان عثمانی
کشتن ارمنی ها علئوی ها شیعیان یونانی ها و حالا کردها
ایران باید با ترکیه همکاری کند ایران و ترکیه دشمنان مشترک دارند
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
تاریخ ایران مثل ترکیه متوحش نیست که سرشار از قتل و غارت و توحش باشه، ایران با ترکیه برای نسل کشی متحد نخواهد شد، مرگبر ترکیه، زنده باد تمدن ایرانی
کرد ها با ترکیه توافق کردند.این خبر را بررسی کنید واثراتش روی تمامیت ارضی سوریه چیست گویا آمریکا هم از این توافق حمایت کرده است. ترکیه از سال های قبل دنبال نفت مناطق کرد نشین عراق وسوریه بوده حالا توافق کرد ها !!؟؟!!
اردوغان حرف مفت زیادمیزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
ممکنه شما حرفاشو مفت بدونی ولی کارهاش مفت نیست و همیشه به نفع کشورش بوده. بشین و عاقبت کار رو تماشا کن
دین اسلام به ما اجازه نمیدهد که صدای مظلومی را بشنویم و به کمکش نروریم، هر مسلمانی که صدای مظلومی را بشنود و به یاریش نشتابد آن مسلمان نیست، تاکنون در هر جایی از دنیا که بهشون ظلمی شده جمهوری اسلامی به یاریشان شتافته ودر مقابل ظالمین موضع کوبنده گرفته و آنها را در جوامع بین المللی محکوم کرده است. ولی متاسفانه در مقابل اردوغان این همه ظلم و جنایت علیه مردم مظلوم کورد کرد عکس العمل خاصی انجام نداد یا اگه هم انجام داده هنوز مشخص نیست، حیف نیست این حامی داعش اینگونه ظلم و جنایت علیه این کوردهای اصیل و غیرتمند به راه انداخته ، کجاست این حقوق بشر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
چرا در جنگ قره باغ به یاری مظلومان آذری نشتافتید؟! اونا که هم شیعه بودند و هم توسط یک کشور غیر مسلمان کشتار می شدند و سرزمینشان غصب شده بود جرا بر عکس از ارمنستان حمایت کردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
پس چرا به یاری مظلومان قره باغ نرفتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
دین شما نگفته به کمک میانمار و مسلمانان چین بروید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
مظلوم بله ترکیه همیشه از مظلومین حمایت کرده ...اما نه از تروریست کرد..کردها دردنیا ۶ گروه تروریستی داره
فقط همینمون مونده بود که اینام برای ایران زبان درازی کنند
ضمن احترام به نظر همه دوستان ، نظرات آقای ناشناس کاملا صحیح است ، ترکیه چندین سال است که هوس ایجاد امپراطوری عثمانی به سرشون زده ، و مناطق ادعایی آنها هم همانطور که دوستمان گفت شامل بسیاری از کشورهای همسایه و قسمتهایی از ایران میشود ، ناسیونالیستهای ترک ،که نمادشان گرگ خاکستری است ، ادعاهای بزرگ و شبیه به نازیسم دارند و ترک را نژاد برتر جهان می دانند ، برای اطلاع بیشتر عبارت (گرگهای خاکستری) را در گوگل سرچ کنید تا با عقاید نژاد پرستی و خطرناک اینها بیشتر آشنا شوید
دقت کردید نظرات پان ترکها زیر این مطلب چقدر مودبانه شده نسبت به قبل!
کردهای پ ک ک و پژاک و ی پ گ تروریست و تجزیه طلب هستند. آنها بدستور آمریکا و اسراییل در سوریه عمل کردند و ایران هم باید فقط از موضع دولت قانونی سوریه حمایت کند.
اردوغان دوست داره هر چند وقت يكبار سر تيتر رسانه ها باشه ظاهرا. جاي تعجب داره با اين همه ارتش و تسليحات هنوزم حريف چهار تا شهر و روستاي كوچيك نشده. شنيده سوريه نفت داره ولي هنوز نميدونه چطور بايد اين نفت رو ببره. دزدي قرن بيست و يكمي!
هیچ راهی جز مبارزه مسلحانه با تردویستا نیست
اردوغان یک احمق نژاد پرست و تروریست است.
جنگ برای صلح!!! غم انگیزترین پارادوکس سیاسی این روزهای خاورمیانه.
بابا این رجب عجب قدرتی پیدا کرده. باور کنید ولش کنند تمام خاور میانه رو غورت میده . خودشو دنباله رو سلطان سلیم میدونه و میخواهد قدرت عثمانیان رو دوباره زنده کنه. بابا رجب تو دیگه کی هستی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
محتوای حرفت درست نیست ولی از ادبیاتت خوشم اومد. خیلی با نمکی. با من دوست میشی؟
ترکیه هفت سال تمام با همکاری شرکا سوریه را به خاک وخون کشید واردوغان میخواست در مسجد اموی نماز بخواند که با مقاومت ملت سوریه ونابودی گروه های سلفیش توطیه ترکیه نقش بر اب شد حال ارامش سوریه را نمیخواهد وقصد اصلیش تسویه نژادی واوردن دوباره امثال داعش است کردها جزیی از حوزه فرهنگی ایرانی هستند هر چند که اقلیتی از انها قابل اعتماد نیستند ولی در مجموع ایرانیند مشکل اصلی ما نداشتن روابط دیپلماسی وکانال ارتباطی با امریکا است که باعث بهره برداری رقبای متطقه ای ما میشود ونباید فریب امثال ارووغان را خورد
باز هم میگم اردوغان ثبات شخصیت اونم سیاسی رو نداره. یک ترامپ در مقیاس بسیار کوچکتر. اصلا نه خود و نه کشورش در هیچ ضمینه ای تاثیر گذار نیست. فقط مثل زالو هرجا ضعفی ببینه میره اونجا استفاده کنه. ایران ای چهل ساله با هر بدبختی که بوده یک وجه برا خودش ساخته. نباید آبرو خودش با اوردوغان ببره
فرق بین این دیوانه جانی با صدام چیه؟!!؟؟ واقعاٌ اینها مشکلات روانی دارن،‌
بسمه تعالی
کشتار زنان و کودکان در هر دو طرف درگیر کاری بس وحشیانه و غیرانسانیست، در ضمن ترکیه بایستی قبل از هرکاری با ایران و روسیه هماهنگی میکرد ، متأسفانه ترکیه به اسم دفاع از تروریسم چشم طمع به چاه های نفت سوریه دارد همانطور که آمریکادارد ، ترکیه نا خواسته در زمین آمریکا بازی کرد تا کردهای سوریه بالاجبار به تقاضای آمریکا در مورد بدست گرفتن چاهای نفت سوریه تن دهند، و در واقع عقب نشینی آمریکا تاکتیکی بود و اصلا قصد عقب نشینی نداشت.....آمریکا میخواد منبع درآمدی سوریه را از دستش خارج کندمنظور چاه های نفت موجود در مناطق کردنشین است........
ترکیه و امریکا در یک قالب که ان هم ناتو باشد متحد هستن طبق قانون ناتو اگه کشوری از ناتو در جنگ قرار گرفت چهار کشور ناتو بعدی ملزوم به حمایت و همکاری با ان کشور خواهد بود یعنی اگر امریکا با ایران وارد جنگ بشه ترکیه هم به دنبال اون به ایران حمله ور خواهد شد. اردوغان به اسم دین وجهاد جنگو کشتار به راه انداخته و مناطقی رو که اشغال کرده یا درهال غارت انجا هستن یا منازل مردم را میسوزانن و مردوم رو اواره کردن از سرزمینشون ایا اسلام اینوگفته؟ تروریست چه کسیت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
با املای کلمه درهال حال کردم جوجه تروریست خخخ
بجز مشکلاتی که ممکن است برای کردها از لحاظ بشردوستانه در این حمله رخ دهد، و وزنه ترکیه را در تبادلات منطقه‌ای سنگینتر کند، این اقدام از دو جهت در راستای منافع ایران است: اول اینکه شرایط استقلال کردها را تضعیف می‌کند. دوم آنکه کردهای شمال سوریه را مجبور می‌کند تا فضا را برای حضور نظامیان سوریه و در نتیجه کنترل کامل سوریه توسط دولت این کشور فراهم آورد.
اقای اردوغان ظرفیت ترقی هر شخص در نقطه ای به اوج میرسد وبعد هر اوجی سقوطی هست فکر ایجاد امپراطوری عثمانی را از سرت خارج کن سرنوشت قذافی وصدام حسین عبرت برای تو باشد غیر ممکن نیس هر لحظه این احتمال هست
شهادت سرباز ایران شهید علی درستی توسط تروریسم پژاک وابسته به پ ک ک را به مردم ایران تسلیت عرض می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
مرگ بر تروریستهای کرد ...کجاین اوپانفارس ها از اینا حمایت میکنن....تحویل بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
مرگ بر تروريست و حاميانشان
حرفش درست و انتظارش منطقی است. این رو موقعی می فهمیم که اردوغان و پوتین و روحانی بزودی دور یک میز نشسته باشن
روحانی به اردوغان چراغ سبز داده وگرنه محکوم می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
خوب کاری کردس
اردوغان :
من محکوم می‌کنیم و باید از چنین صحبت‌های اشتباهی اجتناب کنیم.
ایشون مفرد تشریف دارند یا جمع هستند که فعل جمع را برای خود بکار می برند ؟!!!!!!!!!
اردوغان امريكا را ازسوريه بيرون كرد وكردها را خلع سلاح اصل مهم كار همين بود مابقى مسائل فرعيات است وقابل حل از طريق مذاكره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
!!!!!ترکیه میتونه آمریکا رو بیرون کنه!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
افرین .دقیقا .زنده باد اردوغان کابوس تروریستها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
بهترين كار ممكن
می دانید هدف اردوغان سنی اخوانی ایجاد اسلام اخوانی در منطقه و خود را رهبر جنبش می داند و فعلا قطر و گروههایی تندرو در سوریه را با خود همراه کرده و در مصر سیسی شکست خورد
توی آذری شیعه حاضری تا پشت سر اخوانی سنی نماز بخونی و به آنها بپیوندی در ضمن کشتار َشیعیان ایران در تبریز و ....در زمان عثمانی را فراموش کردی
ترکیه فقط دنبال قدرت بیشتر ونفود هستش،،هموطنان عزیز کوردا از اقوام ایرانی هستن از نسل آریایی، شاید گروهک های مسلحی داشته باشن ولی باید کاری کنیم که دست از مبارزه بردارن وراه مذاکره درپیش بگیرن با کشتن فقط حس انتقام بیشترمیشه،وجه اشتراک کوردا باایران خیلیه،فقط باید بشاراسد زودتر به حرف ایران گوش میداد وحق وحقوقشون رو به طور مساوی میداد ،صدامم میگفت کوردا از مانیستن بشارم میگفت حالا ترکیه،پس چرا ایران همچین اختلافاتی وجود نداره،کوردا ازاقوام اصیل ایران هستن فقط دنبال حقشونن،اردوغان اگر قدرت داشت موقع کودتا فرار نمیکرد...،ولی ایران چیکار کرد رهبرمون فردای فتنه 88اومد حرف زد که مردم تظاهرات کردن..وبا شعار بیداری اسلامی با عاملان فتنه در منطقه رو به لرزه درآورد. ...کوردا یکی از قدرتای خوب واسه ایرانه،نباید از خودمون دورشون کنیم،ریشه آنها ایرانه...
ظاهرا اردوغان ........ در ایران داره که خیلی هم فعال هستند!!! پان ترکیست ها!!! اینها برای کشور ایران خطرناک هستند!!!! باید فکری کرد!!!
جالبه که تو این سایت نسبت به سایت های خبری دیگر طرفدارهای اردوغان بیشتر هست.
عده کلاش دنبال قدرت و ثروت هستند و مردم ساده را هم تحریک می کنند از آنها حمایت و جان و مالشان را در راه رسیدن به منافع عده ای از دست بدهند. روزی برسد که مردم آنقدر آگاهی داشته باشند بخاطر منافع یک عده تحریک نشده و سرشان به زندگی و خودشان باشد.
شهادت سرباز اسلام ، اهل خوی آذربایجان، استوار علی درستی در دفاع از و خاک پاک وطن، بدست عناصر بیشرف پ ک ک، پژاک در غرب کشور را به عموم مردم آگاه مخصوصا تورکهای ایران تسلیت عرض میکنم.
هر کس از کار ظالمی راضی باشد، در گناه ظالم شریک است.
اردوغان خوده تروریست است
اینده اردوغان همانا صدام است شک ندارم ،دقیقا همین جنایتی که صدام کرد اردوغان هم میکنه به بهانه جنگ با تروریست مردم را میکشند در صورتی که گروهای تحت ترکیه هم و خود ارتش ترکیه تروریست هستند ، کرد ها تجزیه طلب نیستند بلکه حکومت خودمختاری تحت حکومت مرکزی ان کشور هستند به این دلیل اگر همین گریلاها نبودند الان مردم کرد به دست صدام ،اردوغان و داعش از این بیشتر قتل عام میشدند زیرا گریلاهای قهرمان و پیشمرگه ها تا حد امکان از این جنایت جلوگیر میکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار