بازدید 13361
خوانده می شوید؛

آیا «بابک زنجانی»‌های جدید در راهند؟/ زنگنه درست می‌گوید یا اصولگرایان؟!

با احتساب این موضوعات نظر شما درباره دعوای اصلاح طلبان و اصولگرایان در مورد وزارت نفت و عملکرد آن چیست؟ آیا این موضوع بحثی تخصصی است یا بیشتر به یک دعوای سیاسی تبدیل شده است؟آیا شما هم اعتقاد دارید برخی دنبال ایجاد «بابک زنجانی» های جدید و بهره گیری از سودهای بادآورده در این دعوا هستند یا واقعا در شرایط فعلی (تحریم) وزیر نفت و وزارتخانه تحت مدیریتش بهتر می توانند عمل کنند و تحریم ها را به شرط بازگشت پول دور بزنند؟
کد خبر: ۹۰۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 01 July 2019

«دلواپسان نفتی» واژه جدیدی است که پس از انتقادهای زیاد و تحت فشار گذاشتن «بیژن زنگنه» وزیر نفت توسط عده ای از اصولگرایان، به ادبیات سیاسی کشور راه یافته و حامیان زنگنه به ویژه آنهایی که تعلق به جریان اصلاح طلبی دارند، تلاش می کنند با به کارگیری این واژه نگرانی های آن بخش اصولگرا از اقدامات وزیر نفت را نه از سر دلسوزی بلکه برای ایجاد رانت جهت استفاده افراد خاصی که از آنها به عنوان «بابک زنجانی»های جدید یاد می شود، مرتبط بدانند.

به گزارش «تابناک»؛ بخشی از اصولگرایان به ویژه تعدادی از نمایندگان این طیف در مجلس طی ماه های اخیر به شدت از عملکرد «بیژن زنگنه» در وزارت نفت انتقاد و ابراز گلایه می کنند و اعتقاد دارند او یکی از عوامل جدی در تأثیرگذاری تحریم های نفتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است. آنها در همین خصوص مطالبه های زیادی را از دولت و رئیس جمهور برای تغییر وزیر نفت دارند.

در همین خصوص برخی نمایندگان مجلس بحث برکناری وزیر نفت از سوی رئیس جمهور به دنبال مشاجره لفظی روحانی و زنگنه در جلسه دولت را مطرح کردند و حتی از «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به عنوان گزینه جانشین شیخ الوزرا نام بردند. البته این موضوع با واکنش «علی ربیعی»، سخنگوی دولت مواجه شد.

ربیعی تأکید کرد، هیچ گونه مشاجره لفظی بین رئیس جمهور و وزیر نفت صورت نگرفته و قراری هم برای انجام تغییر در رأس وزرات نفت وجود ندارد.

با این حال، هرازگاهی خبرهای حاشیه ای مانند پیدا کردن کارتخوان در دفتر وزیر یا ارتباط گیری یک خانم با شانزده مقام ارشد وزارت نفت ـ که در جهت اثرگذاری بیشتر تحریم ها چنین ارتباطی برقرار شده ـ از مهمترین وزارتخانه اقتصادی کشور به بیرون منتقل می شود، اما بسیاری بر این باورند، این موضوعات آنچنانی که بعضی ها آن را بزرگ می کنند، نیست و اهمیتش به اندازه ای نیست که به تغییر در وزارت نفت بینجامد.

این مباحث با سخنان «سعید جلیلی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه وزارت نفت و مقایسه عملکرد این روزها با دوران تحریم در سال 91 به اوج خود رسید و «بیژن زنگنه» را چنان برآشفت که باعث شد او به این سخنان جلیلی واکنش نشان داده و او را یکی از عوامل انتشار اخبار علیه عملکرد این وزارتخانه بخواند. او همچنین تأکید کرده که آمادگی دارد با دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در حضور نهادهای تصمیم گیر و مسئول به مناظره بنشیند.

این مباحث یعنی دعوای جمعی از اصولگرایان با وزارت نفت و جانبداری برخی اصلاح طلبان از زنگنه و وزارت تحت مدیرتش ادامه دارد، تا جایی که سخنگوی فراکسیون امید در توییتی نسبت به رفتارهای دلواپسان درباره وزیر نفت واکنش نشان داد. «فاطمه سعیدی» در توییتی خطاب به دلواپسان نفتی نوشت: یک هفته به مرخصی بروید. زنگنه در اوپک کار سختی دارد.

* با احتساب این موضوعات، نظر شما درباره دعوای اصلاح طلبان و اصولگرایان در مورد وزارت نفت و عملکرد آن چیست؟ آیا این موضوع یک بحث تخصصی است یا بیشتر به یک دعوای سیاسی تبدیل شده است؟

* آیا شما هم اعتقاد دارید برخی دنبال ایجاد «بابک زنجانی»های جدید و بهره گیری از سودهای بادآورده در این دعوا هستند یا واقعا در شرایط فعلی (تحریم) وزیر نفت و وزارتخانه تحت مدیریتش بهتر می توانند عمل کنند و تحریم ها را به شرط بازگشت پول دور بزنند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱۵
زنگنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
زنگنه که یقینا نا درست می گوید.
خود آقای روحانی هم از ایشان شاکی است.
اما هریک بخشی از حقیقت را می گویند

تا اصلاح طلبان حاضر نباشن کاری کنند که به پر قبای آمریکا بر بخورد خود را محدود کرده اند.
شجاعت در اینان وجود ندارد.
گاهی چین و روسیه صریح تر از ایران دفاع می کنند تا اینها
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
شک نکنید تحریمها به نفع گروهی بنام کاسبان تحریم و
سرمایه دارها و رانتخورها و..‌.هست
مهربان توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
در مجموع با نطر مهندس زنگنه موافقم تا مافیای رانت و کاسب تحریم و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
الانش هم زنگنه دارد با دلال ها و واسطه نفت را می فروشد و خبرتون به درد خودتان می خورد و سیاسی کاری برای لاپوشانی گردن کارهایی که جناب وزیر انجام دادن و پاسخگو نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
ان وقت چگونه نفت می فروشد؟
خوب به وسیله همین دلال ها دارد می فروشد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
معمولا آنها که دنبال رانت هستند حرف مفت زیاد می زنند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
در مورد مشکلات همه پرسی بیگدار شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
معاون مالی زنگنه که فرار کرد. دستگاه کارت خوان تو دفتر خودش! پس ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
یک نمونه خسارت حذف و وصل کارت سوخت کافی هست که زنگنه با تیپا پرت شود بیرون.کاسب تحریم شماها هستید که باعث و بانی قاچاق سوخت شده اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
متاسفانه آقای زنگنه دنبال اغراض شخصیه. حتی سر همین دعواها با افراد دیگه مثل آقای جلیلی، ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه مورخ پنج تیرماه بطور ناگهانی مدیرعامل موفق نفت سپاهان رو بخاطر احتمال اصولگرا بود بدون دلیل، در این شرایط مملکت عزل میکنه.
ایشون باید جوابگو باشه، در شرایطی که کشور با محدودیت منابع ارزی روبرو هست چرا با یکی از منابع درآمد مملکت این کارو کرد.
غرض ورزیه سیاسی تا کجا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
بحث حجم قاچاق سوخت هم یک بحث انحرافی اصول گرایان است که زنگنه را بزنند. کلا رضای خدا در کار نیست و بهتر است همه این را بفهمند. دعوا سر سهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
زنگنه؟!
خخخ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
دعوا برسر این است که زنگنه اجازه نمیدهد تا مثل دولت قبل اختیار فروش نفت دست ب ز
ها ی مافیایی بیفتد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اگر فقط صد نفر مرد راستگو و شجاع و کاربلد و دلسوز و درستکار مثل زنگنه داشتیم ، الان اوضاع مان بسیار بسیار عالی بود
ولی حیف که ما قدر همین یکی را هم ندانسته و نمی دانیم
و بعدا افسوس خواهیم خورد
میگن هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره. پشت همه این دعواها حتما منافعی هست که ماها خبر نداریم. هیچ کدوم از سر دلسوزی نیست قطعا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
جالب هست که اون همه سر برجام به رقیب توهین شد و بهشون گفتن دلواپس و کاسب تحریم ولی الان به حرف همون ها رسیدند منتها با کلی هزینه و اتلاف وقت. خدا داند چقدر سر این دلواپس نفتی باید هزینه داده شود تا باز به حرف این ها برسید کاسبان برجام و وارداتچی ها!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
دلواپسان کلی زدند و خوردند که برجام بهم بخورد و دوباره سفره دور زدن شیرین تحریم ها شکل بگیرد. الان که این کار شده خوب سهم خود را از نفت می خواهند
یک انتخابات در پایان امسال و یکی در 1400 در پیش داریم که خیلی خرج دارند! انتخابات ریاست جمهوری تعداد رقبا کمتر و البته خرج آن در سطح کشور است. انتخابات مجلس تعداد کاندیداها زیاد و در هر شهری باید شام و ناهار داد. فکر کنم جواب سوالاتتان را داده ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
کسی شرکت نمیکنه!! مطمئن باشید!!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
1224
کمی پول شام و ناهار میدن ، چند هفته ای حجاب های شل بی عیب تلقی میشه ، چند وعده هم شعار های قشنگ تجویز میشه ، و یکمی هم دلار میاد پایین و حقوق کارکنان هم زودتر پرداخت میشه ، همه میان یک افتخار رقم میزنن میرن خونه هاشون میشنن پای تلگرام برای غر زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
جواب به آلمانی. اگر ایران هستی و می گی حجاب شل بی عیب تلقی می شود پس یک شارلاتان هستی. همین الان عده ای هستندکه با لباس اتاق خوابشون میان بیرون و اگر بهشون بگی این لباس ایراد دارد مثل سگ پاچه ات را می گیرند.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
خطاب به شخص که به من گفت شارلاتان. تراواشات ذهنی بی ادبانه خود رو در محل زندگی خودتون نگه دارید
با سلام. متاسفانه در شرایط حساس آقای زنگنه بین منفعت طلبان گرفتار شده و باعث انحراف تمرکز فکری ایشان از مسایل اصلی وزارت خانه میشوند . در حال حاضر حرفهای آقای زنگنه فنی تر و در مسیر خنثی سازی توطئه های جهانی و منطقه ای هست و باید کمک حال ایشان باشیم نه سوهان اعصاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
حسام جان بیخیال
زنگنه خودش یک توطئه هست که صداش چند سال بعد در میاد
داخل وزارت نفت که همین الانم صدای خیلیا در آمده
حوزه وزارتی رو چک کردی ببینی کیا هستن و سوابقشون چی بوده و از کجا پیداشون شده؟
حالا به فرض کرسنت و توتال و .... اتفاق نیافتاده
عملکرد زنگنه در کارت سوخت برای همه بشریت واضح است
پس دیگر لازم نیست در خصوص فاجعه وزارت ایشان قضاوت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
یک اسمی افتاده دهان شما و مدام دارید تکرارش میکنید
متاسفانه کتک بی سوادیتون رو میخورید
دلالان فتنه وکاسبان تحریمها بالترین سواستفاده راازتحریمها مینمایند و پیوسته در تلاش هستند با بحران آفرینی و دشمنتراشی و تحریکات فسادهای اقتصادیشان رونشود چراکه عمر آنان با بحران سازی ادامه مییابد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
بهترین نظر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
ان وقت چگونه الان نفت می فروشد؟
خوب به وسیله همین دلال ها دارد می فروشد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
الان مستقیم به کشورهای چین و هند و کره و بعضی اروپاییان به میزان بسیار کم می فروشند
و مقداری هم در بورس به هر کسی بخواهد به حساب عرضه میگردد
تابناک جان
ما فقط خوانده میشویم!!
مسئولان که کار خودشونو میکنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
ملتی که فقط خوانده می شود، ملتی است که فقط خوانده می شود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
خوانده میشن به راهپیمایی و صف انتخابات!!! لاغیر!!!
خوش به حال دلالها!!!
1ِزنگنه درست می گوید.
2.شبیه این اتهامات را همین نمایندگان به ظریف هم زدند: دو تابعیتی،2500 گرین کارت در ازای برجام ( که توسط وزارت اطلاعات و سپاه تکذیب شد) و...و....
3.حجم این اتهامات بعد از تهدید بابک زنجانی افزایش یافت.
4.اگر توجه شود بخشی از این اتهامات توسط نماینده ای بیان شد که سال فبل فیش حقوق 27 میلیونی اش توسط وزارت نفت رونمایی شد در حالیکه خودش تکذیب می کرد البته علاوه بر واحد مسکونی رایگانی که در برجی ساکن بود و پس از سالها تذکر وزارت نفت مبنی بر تخلیه اش،باجبار تخلیه کرد و صدالبته این را نیز تکذیب کرده بود...حال چنین نماینده ای اتهاماتی را به زنگنه وارد کرده که وزارت اطلاعات آنرا تکذیب می کند.
5.بیاد داریم از دور دوم انتخاب روحانی چه هجمه ای را اصولگرایان برای از پا انداختن روحانی و دولتش براه انداختند آنقدر که کسانی چون باهنر و حتی محسن رضایی معترف شدند رقبای دولت آجر از زبرپای روحانی و دولتش می کشند و....و....و....
ساده انگاریست اصولگرایان با چنین سوابق درخشانی را باور کنیم.
6.حقیقتا اگر زنگنه دچار چنین فسادی بود وزارت اطلاعات،اطلاعات سپاه و قوه قضاییه ساکت می ماندند؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
کذب بزرگ دیگر اصولگرایان. در سیمان گرفتن راکتور اراک را هم اضافه کن که هفته قبل رو شد و طی این سالها ظریف،صالحی و روحانی چه توهین ها و تهمتهایی. را که تحمل نکردند
30 سال از جنگ گذشته هیچکاری نکردیم!!
بینی مارو فشار بدن می میریم!!
بنظر من زنگنه درست میگه
عده ای که دیگه فرصت نفوذ امثال بابک زنجانی در وزارت نفت رو ندارند و محروم موندن از کاسبی تحریم ، دارن خبرسازی میکنند
حالا اسم اون عده رو نیاریم که شما سانسور نکنید!
نا جايي كه يادم مياد مولتي ميلياردر ها و كانادا نشين ها و پورشه سوار ها زمان دولت اصولگرايان مثل قارچ از زمين سبز شدند . همون دولت پاك دست رو مي گم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اعت خواب الان در این دولت مبلغ ۶ میلیارد دلاری یعنی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانیز در جریان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
دعوا نکنید! همه دولتها اختلاس کردن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
درست زدی به هدف
هر تحصيل كرده اى در ايران و خارج موقعيت با ارزش جغرافياى، نفت و تا حتى قالى و زعفران و غيره مملكت را ميدانند.
ولى هنوز ارزش، كارايى و تاثير همت كردن در بازسازى و نوسازى كشور با تشكيل وسازمان دادن همه آحاد مردم از كوچكترين روستا تا بزرگترين شهر درك نشده. مطالعه كوتاه تاريخ بازسازى و نوسازى كره جنوبى پس از جنگ دو كره تا همين امروز نمونه خوبيست. امكانات و شرايط ايران بسى بهتر از كره جنوبى پس از جنگ است، فقط به بينش و حركت حكومتى و مردمى بستگى دارد.

سپس تعامل با خارج و اندك اندك فاصله گرفتن از سياست هاى ايدئولوژيك دردسرساز كه چهل سال گريبانگير كشور شده اثر شايانى در بهبود وضع زندگى مردم خواهد داشت.

ايران با اقتصادى قوى و با ثبات همراه با تعامل با خارج و با نگاه صرفاً به منافع كشور و نه جناحى هيچ گاه همانند امروزه زمين گير نخواهد بود.

برخورد افراطى در سياست اجتماعى، اقتصادى، خارجى و غيره هر كشورى را به بن بست خواهد كشاند، چه ايران، چه آمريكا و متحدان و غير متحدانش.

مطالعه تاريخچه بازسازى و نوسازى كره جنوبى و كشورهاى همانند مكرراً توصيه ميشود.
این هیاهو توی مملکت کی تموم میشه؟
هر روز داستان داریم!!
هر روز گرفتاری!
هر روز تورم!
هر روز فقر!
هر روز مرگ!

نه آقازاده ایم نه ژن خوب داریم!
فقط در ایران متولد شده ایم! اون هم بدشانسی در این دوره! دوره قاجار بهتر نبود؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
هیچ وقت!!!
همیشه این داستانها هست! چون اینجا ایران هست!
بدبخت مردم و ثرمایه این مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
سرمایه
زنگنه گفته: من در جیبم رو دوختم و زبونم درازه...این ادم اگه ازش اتویی داشتن اونقدر دشمن داره توی وزارتخانه که کله اش میکردن... الان هم چون باج نمیده... دارن براش ادا در میارن...که تهش روسیاهی برای دیگ میمونه
من به هیچکدام اعتماد ندارم
بهترین کار را انجام خواهم داد
رای نخواهم داد
همه باهم بر سر یک سفره اند
بجز دو سه نفر ، بقیه ............
مسولان اصول گرا و اصلاح طلب تكذيب ميكنند و گاندو تائيد
اصولگرایان کی راست گفته اند که این بار دومشون باشه.
زنگنه اگه یقرون دزدی کرده بود مث پیرهن عثمون رسواش میکردن
ما هر چه میکشیم از این جلیلی است که میرفت پا مذاکره و بر میگشت میگفت خیلی خوب پیش رفتیم و فرداش دو تا تحریم علیه ایران میرفت رو آنتن. این مردک باید پاسخگو باشد بی سواد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
جالبه که زبانش از همه اصولگراها هم الان بلندتر شده
و نمی داند که در عصر ارتباطات نمی توان مردم را سه دفعه گول زد ایشان ۷ بار قطعنامه تحریمی واسمون گرفت
و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل را گرفت
و هنوز مدعی است !!؟؟
؟؟
درروزگارجهل ،شعورخودجرم است.
برادر جلیلی، چرا در دوره محمود خان ا.ن که در منصب بودید اینقدر برای کشور و ملت دل نمی سوزاندید؟ بیشتر دردسرهای فعلی ما ناشی از سوءمدیریت شما و رؤسای شماست برادر. دست بردارید از سر این ملت فلک زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
کدوم بقالی میگه ماستش ترشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
هسته ای قبل از انقلابم بود بعد از انقلاب و بعد از جنگ هم فعال شد روحانی میگه هاشمی پدر هسته ای هست خوب این پدر هسته ای چرا فعالیت ایران را به آژانس اطلاع نداد چرا خاتمی که می دونست به آژانس نگفت بعد که اونا فهمیدن تحریم شدیم این ندانم کاریها با ندانم کاری احمدی نژاد همراه شد و این آش شعله قلم کار به دست همگی برادران برا
ملت پخته شد شما همه باهم خوب هستید
جز اعتماد به آقای زنگنه که میگوید راهکاری برای فروش نفت دارند مگر میشود به کس دیگری هم اعتماد کرد ؟ اعتماد به افراد دیگر بابک زنجان ی یا بابک زنجانیهارا پدید می آورد .جناب زنگنه هم در زمان شاه وهم در انقلاب وزیر نفت بودند ایشان تجربه خوبی دارند .باید به ایشان اعتماد کنیم ودستشان را باز بگذاریم .
مهم نیست زنگنه چی می گه! مهم اینه که جلیلی و دار و دستش خیلی دلشون واسه مملکت نمی سوزه! عملکردشون نشون میده که آدمای صادقی نیستن! بیش از حد سیاست زدن و شعار زده و عوام فریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
عملکرد و حرف کسی مهمه که مسولیت داره دادش داری اشتب می زنی
تحریم نتیجه اش یعنی همین، لجبازی و دشمنی الکی و بدون دلیل و مدت دار با آمریکا یعنی میلیاردها دلار خسارت از جیب مردم
وضع کنونی مملکت حاصل مجموع تراوشات مغزی و اقدامات نسنجیده و کارشناسی نشده و منفعت طلبانه ماست و هیچیک از ما از این اتهام بری نیستیم.
اینقدر ناراحت هستید چرا نفتی که هر روز به پالایشگاه فروش میره و الان خصوصی هستن چرا در بور س انجام نمیشه قانون هم هست باید در بورس عرضه بشه چقدر وبا چه قیمتی فروش میره وچه کسانی تخفیف می گیرن رانت از این دیگه بالاتر کی قراره شفاف سازی بشه این که ربطی به تحریم امریکا نداره چه کسانی دارن میخورن این وسط
صداقت زنگنه از اصول گرایان بسیار بسیار بیشتر است من اورا انسانی صادق و درستکار و متخصص در امور نفت می دانم برخی از سر عناد با او دشمنی می کنند یکبار هم عملکردشان را دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
آیا تصدیق ایشان از زنگنه برای شما کافی نیست
من سالها زنگنه را میشناسم ودور ویانزدیک با ایشان کار کرده ام ،از نظر نحوه مدیریت هر چند اشکال فراوانی بر ایشان وارد است وهرگز با ایشان کار نمی کنم ،ولی در مقوله ایکه آقای زاکانی و خادمی ویا سایر آقایان برایشان وارد میکنند وکمر همت بر عزل وسایر مدیران نفت را بسته اند قطعا منافع گروهی برای قبظه وزارت نفت مثل دوران تحریم قبلی را دارند،برخی ناراحتیها ناشی از استقلال رای آقای زنگنه وسلامت ایشان در طول دوران خدمت به نظام میباشد که انکار نا پذیر است.
حالا خبرگزاریها در فضای رسمی دست به عصا راه می روند. یک کم به فضای غیر رسمی مثل توییتر بروید متوجه می شوید چه کسانی علناً خواستار آزادی بابک زنجانی هستند. کسانی که متاسفانه بودجه هم می گیرند به خاطر افسر جنگ نرم بودن!
انتقادکنندگان همان کسانی هستند که بیرون از زندان یاران اابو الفساد بابک زنجانی بودند.
قطعا آقای زنگنه راست می‌گوید. تمام کسانی که در دوران بلبشوی احمدی‌نژاد حسابی شکمشان را .... پر کردند و یک طبقه جدید را تشکیل دادند که همه چیزشان با ما فرق دارد، وقتی آمریکا دوباره تحریم کرد آب از لب و لوچه‌شان سرازیر شد که این بار دیگر تا می‌خورد شکمشان را پر از آتش جهنم کنند.
کسانی هم که دفعه قبل نتوانسته بودند این پا آن پا می‌کردند که نوبتشان بشود. زنگنه سد راه اینهاست و ازش متنفرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
به این چند دلیل باید از احمدی نژاد متنفر باشیم : اختلاس 3000 میلیاردی تورم 40 درصدی رشد ذو برابری قیمت مسکن رشد 3برابری قیمت دلار . اما به این چند دلیل باید عاشق روحانی باشیم اختلاس 15 هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان رشد 3 برابری قیمت
مسکن رشد 4برابری قیمت ارز تورم 80 درصذی خیلی خوبیم ما نه خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
صندوق فرهنگیان که از زمان احمدی نژاد شروع شد خیلی از این فصادها آغازش از اون زمانه
حافظ رحمت الله علیه جواب شما را داده است ،
.......‌‌‌‌‌‌‌...‌ چو نیک بنگری همه تزویر می کنند
من به عنوان شخصی که در بدنه اجرایی دولت کار می کنم شاهد هستم سازمان بازرسی و مدیریت بعدی بدون در نظر گرفتن شرایط خاص و حاد دوران مدیریت قبلی و حتی مدیریت حاضر، به دنبال گرفتن ایراد و تقصیر از تصمیمات مدیران هستند. تنها راه حل این موضوع حضور نمایندگان سازمان بازرسی جهت امضا زیر صورتجلسات تصمیمات مدیریتی سازمان ها، ارگان ها و شرکت های دولتی است تا مدیر با طیب خاطر و بدون ترس از بازخواست تصمیمات را اجرائی کند.
همه می گن لنگش کن ولی دادن فروش نفت به بخش خصوصی و مخفیانه خلاف قانون می باشد. چه تضمینی برای عدم بازخواست آقای زنگنه توسط سازمان بازرسی هست؟
وزارت نففففففتتتتت. جای پر پولی است دعوا سر پوله
فارغ از این دعوا زنگنه وزیر مسئولیت پذیر و شفافی نیست
و این که سابقه زیادی توی وزارت نفت این مملکت با این همه ضعف اداری داره، به طور بالقوه زمینه فاسد بودن را براش فراهم کرده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
با وجود این همه تحریم خیال داری برنامه وزارت نفت را روی سایت های خبری بگذارد؟
۳۵ درصد سیمان گران
۳۰ درصد لبنیات
اینها را مردم دارند خوب میبینند
متاسفانه آقای زنگنه دنبال اغراض شخصیه. حتی سر همین دعواها با افراد دیگه مثل آقای جلیلی، ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه مورخ پنج تیرماه بطور ناگهانی مدیرعامل موفق نفت سپاهان رو بخاطر احتمال اصولگرا بود بدون دلیل، در این شرایط مملکت عزل میکنه.
ایشون باید جوابگو باشه، در شرایطی که کشور با محدودیت منابع ارزی روبرو هست چرا با یکی از منابع درآمد مملکت این کارو کرد.
غرض ورزیه سیاسی تا کجا؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
کار شما جماعت اصولگرا فقط تهمت زدنه
شرکت نفت سپاهان دولتیه مگه که زنگنه مدیر عاملش رو بتونه برکنار کنه ؟
از کی تا حالا زنگنه میتونه مدیر عامل یه شرکت غیر دولتی رو عزل کنه ؟
بله کاملا دعوا سیاسی است اگر دنبال کاسبی نباشند و نگاه خوش بینانه این است حداقل در راستای شبیه سازی دولت احمدی نژاد و روحانی در رخدادهای اقتصادی هستند و حتی دیپلماسی خاص روحانی مثل مذاکرات هسته ای و برجام را بلا اثر و یا شکست خورده جلوه دهند فقط مانده یک بابک زنجانی هم برای دولت روحانی درست کنند تا قیاس تام گردد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
مخلص کلام اینا با اونا فرق فوکولند
حافظ می خور که شیخو مفتیو محتسب / چون نیک بنگری جمله تزویر میکنند
من همینقدر می دانم که اگر اینها از زنگنه سر سوزنی آتو داشتند تا الان نه تنها او را عزل بلکه در زندان می انداختند. پس نشان می دهد انها دلسوز نیستند فقط می خواهند از سفره دور زدن تحریم ها برای خود بهره ای ببرند
طرف 32 سال وزیره الان دارن از ما می پرسن این راست میگه یا اونا
پروژه ستاره خلیج فارس و خودکفایی تولید بنزین جلوگیری از اضافه برداشت قطری ها در منابع مشترک واریز پول به صندوق ذخیره و استفاده از شرکت های دانش بنیان برای تکمیل پروژ ه ها و تقویت پترو شیمی هاو ... دیگه باید چکار کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
چقد وضع ما خوبه خودمون خبر نداریم
بوی کباب به مشام بعضیها رسیده ولی این بار، خر داغ می کنند و کبابی در کار نیست. هنوز افراد و نهادهایی که در دوره قبل نفت بردند،پولها را نیاورده اند، دوباره فیلشان به یاد هندوستان افتاده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
این بوی کباب که میگی ، احتمالا به دماغ معاون زنگنه هم خورده که داشت در می رفت
چه فرقی به حال ملت میکنه ؟؟؟
از این نفت هیج وقت چیزی به ما نرسید همیشه دیگران خوردند و بردند و یک قطره از دستشان برای مردم نچکید آقازاده ها عرب ها چینی ها یک عده هم در داخل برای آن به جان هم افتاده اند نفت 140 دلار شد ملت فقیر بود حالا هم فقیر است
شک نکنید زنگته دروغ می گوید در ماجرای کرسنت و ...می توانید تحقیق کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
خیلی جیفه ..
جناب زنگنه اگر راست می گوید باید در یک مناظره باید پاسخ صحبت های با سند اقای زاکانی را ارائه نماید. چپ و راست رو من کاری ندارم.برای اینجانب منافع ملی مهم است. البته پرونده کرسنت از ابهامات عملکرد جناب زنگنه است که ایشان هنوز پاسخ نداده اند.
الان که نفت نمیتونیم بفروشیم مگه به اقای زنگنه نیاز هم داریم؟ الان خرج خود وزارت نفت هم با این فروش در نمیاد درشو تخته کنن بره بهتره :)
با سلام
نمیشود عدم کارایی و پیری وزارت نفت و شرکت ملی نفت را توجیه داستان بابک زنجانی و بزرگ کردن تحریم های امریکا تا ابد توجیح کرد. عدم فروش نفت و انتقال درامد به کشور به مردم صدمه میزند.
وقتی به کشورهای عربی نگاه می کنیم می بینیم جهنم عربستان و کویت را با نفت تبدیل به بهشت کردند ایرانی ها کشور خودشان را که سرزمین نسبتا آبادی بود با نفت ویران کردند
هیچکدوم !!! دور خودشون و دور خودمون داریم میچرخیم دور باطل
جلو گيرى از زمين نخوردن اقتصاد كشور درشرايط تحريم هزينه بر است يك عده ميخواهند تحت لواى فايده هزينه اقتصادكشوررا براى تحقق أهداف خاص زمين بزنند ولى عدهتقبل هزينه اضافى را براى حفظ بفاى مشور تجويزميكنند
مقاومت .. پایداری ... ایستادگی ... دورزدن تحریم ها ... دلالی ... قاچاق ... احتکار ... رانت ... اختلاس ... تبعیض ... بی عدالتی ... بیکاری ...
نخبه زياد داريم
مساله را ساده کنید ... به واسطه گستردگی فعالیتهای نفتی باید سیستم دقیقی برای اطمینان از بازگشت پول باشد. زنگنه حرف کاملا درستی میزند . او میگوید من نمیتوانم جلوی فساد را در شرایط مشابه 91 بگیرم. دیگر وزرای نفت این حرف را نمیزنند ولی در عمل رخ میدهد
متاسفانه اقای جلیلی با سابقه فعالیتشان بهتره درباره تاریخ اسلام نظر بدن واز دوستی با احمدی نزاد اظهار ندامت کنن
امثال بابک زنجانی ها را خود وزارت نفت به وجود آورده همه می‌دانند پس اول باید وزیران وقت محاکمه شوند که بابک زنجانی را تائید و باهاش قرداد امضا کردن بعد زنجانی محاکمه بشه
من كارمند وزارت نفتم
زنگنه در طول 20سال وزارت هيچ قدمي براي كاركنان نفت برنداشت و براي خوش خدمتي به سيستم تا توانست از حق و حقوق و مزاياي كاركنان زد .
آخرين نمونه خدمت ايشان به سيستم عدم پرداخت سنوات بيش از 30سال خدمت در زمان بازنشستگي بود در حاليكه سن بازنشستگي در نفت 60سال است و طبيعتا" سنوات كاركنان ديپلم تا 38سال و ساير تحصيلات تا 34سال مي رسد درحاليكه درذزمان خدمت بازنشستگي تا آخرين ماه از حقوق كسر شد و در بازنشستگي ديده نشد.
باسلام---یک وزیرنفت درنظام جمهوری اسلامی بایداین چنین باشد:----منافع ملی رابر شخص ترجیح بدهدنه اینکه تمام همتش صرف راندن کشورهای متحدخریدارنفت وجذب شرکت توتال باشد---پس ازسالها تجربه یداندخام فروشی نفت خیانت به کشوراست ونگویدپالایشگاه سازی توجیه اقتصادی ندارد--برای نشان دادن بی تفاوتی نسبت به پتروشیمی چندین سال انرا رها کرده وافساراداره انرا بنا به توصیه دوست پیرمرد سالهای خانه نشینیی دست خانمی بدون توان وسابقه مدیریتی نسپارد--لوله کشی گازرایرای روستاهای تا زیر ده خانوار ادامه ندهد-برای جلب نظر تعداد محدودی از دوستان طرح اجرای هشت پالایشگاه شصت هزاریشکه ای را علیرغم غلط بودن تصویب وبه داماد خانواده نسپرد--برای انجام نمایش افتتاح بدست خود مدیرپالایشگاهی را که دیگران مصوب کرده وانرا ساخته اندغیرقانونی برکنار نکند وداماد خانواده را دران معاونت نگمارد--برای صادرات گازبرنامه داشته ویک معامله نادرست رامنعقد نکند--یازسازی پالایشگاه هارا اجراکند واگر مربوط به بخش خصوصی است نفت خام را در تالاری شفاف به انها بفروشد--از سوختن سالانه پنج ملیارد ندلار نفت درپالایشگاه های فرسوده جلوگیری کند -نیروهای تربیت شده برای این بخش را نراند--یرای گریز ازاستیضا نماینده فرصت طلب را به استخدام درنیاورد--مشاوردلسوزی راکه نسبت رد پیشنهاد سرمایه گذاری هند هشدار داده بود اخراج نکند .
شک نکنید،اگرزنگنه کوچکترین خطایی میکردبزرگترین مستمسک رابدست دشمنانش میداد،من کارمندبازنشسته نفت هستم وبدردمانخوردولی مردی کارکشته وکاربلداست.
خیلی قشنگ گفتند:

طرف 32 سال وزیره حالا از ما میپرسند این راست میگه یا اون!!!!
با سلام؛
آقای مهندس زنگنه وزیری حرفه ای و اشباع از پست وزارت هستند و صد البته که مثل همه انسان ها خطاهایی هم داشتن. اما نکته اینجاست که ایشون جز 100 شخص تأثیرگذار در حوزه نفت و قیمت نفت در کل دنیا هستن و در حوزه اوپک نیز اثرگذاری بی نظیر و دارای قدرت چانه زنی قوی در برابر طرف های عرب و غیر عرب اعم از عربستان و روسیه میباشند. ضمنا هروقت دیدین جوسازی و هوچی گری و تهمت زنی در یک زمان خاص و علیه فردی خاص شکل گرفته بدانید و آگاه باشید که قطعا منافع عده ای از عملکرد اون شخص به مخاطره افتاده.
در مورد پرونده ای مثل کرسنت هم دوستان بهتره خودشون کمی تحقیق کنن بعد نظر بدن و صرفا به حرفای آدمایی مثل زاکانی و جلیلی بسنده نکنند. ممنون
مطمینا از زنگنه هیچ آتویی ندارند وگرنه یک روزه برکنار میشد و به زندان می افتاد. زنگنه بسیار باتجربه است و در این سالها عملکرد خوبی در حوزه نفت داشته است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار