بازدید 21034
تأملی بر مطالبات رها شده قشر‌های بزرگی از مردم؛ بخش هفتم

از آمار هولناک کشته‌های تصادفات تا فرجام «کمپین نه به خرید خودرو»؛ تودهنی به معترضان!

نبض کارزار تحریم خودرو‌های وطنی، در حالی در شبکه‌های اجتماعی می‌تپید و جریان آن در جامعه، بر بهت عموم از این عزم جزم می‌افزود که انتظار می‌رفت، مسئولان و به ویژه دولتمردان در پاسخ به آن، اقداماتی مانند ارتقای ایمنی، کاهش قیمت، افزایش خدمات و راهکار‌هایی از این دست را در دستور کار قرار دهند و با مردم همدلی نمایند، اما این گونه نشد.
کد خبر: ۷۶۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 03 January 2018

با مطالبات مردم در حوزه آب چه کردید؟ حتی در مسیر حلش هم حرکت نکردید!در شرایطی که انباشت برخی مشکلات موجب شده شماری از هموطنانمان در شهر‌های مختلف روانه خیابان‌ها شوند، بد نیست، برخی بی توجهی‌های آشکار به مطالبات مردم را مرور کنیم؛ مروری که کمترین فایده آن، شناسایی مطالبات بر حق مردم و ریشه‌یابی برخی نارضایتی‌ها خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، از جمله اتفاقات شگفت آوری که در کشورمان رقم خورده، پویشی است که دو سال پیش به راه افتاد و همگان را بهت زده کرد؛ کمپینی که از خشمی عمومی نشأت می‌گرفت و به سرعت با اقبال عمومی مواجه شد تا جایی که مسئولان را وادار به واکنش کرد.

صحبت درباره کمپین «نه به خرید خودروی داخلی» است که کمترین اثر آن، لبریز شدن انبار خودروسازان وطنی، نمایندگی‌های فروششان و نمایشگاه‌های اتومبیل سراسر کشور بود؛ کمپینی که با قدرت به کار خود ادامه می‌داد و روز به روز شمار بیشتری از مردم به آن می‌پیوستند و بر مثبت بودنش تأکید می‌کردند؛ غافل از آنکه قرار است این اقدام مدنی به غیرمدنی‌ترین شکل ممکن پاسخ بیابد.

نبض کارزار تحریم خودرو‌های وطنی در حالی در شبکه‌های اجتماعی می‌تپید و جریان آن در جامعه، بر بهت عموم از این عزم جزم می‌افزود که انتظار می‌رفت، مسئولان و به ویژه دولتمردان در پاسخ به آن، اقداماتی مانند ارتقای ایمنی، کاهش قیمت، افزایش خدمات و راهکار‌هایی از این دست را در دستور کار قرار دهند و با مردم همدلی نمایند، اما این گونه نشد.

درست بر خلاف جهت انتظار عموم از فریاد زدن متمدنانه کیفیت نازل خودرو‌های وطنی و نقش پررنگشان در آمار بسیار بالای تصادفات جاده‌ای در کشورمان و مرگ و میر و جرح ناشی از آن، وزیر وقت صنعت در رسانه ملی حضور یافت و مردمی را که از این کمپین حمایت می‌کردند، «ضد انقلاب و خائن» نامید؛ اظهارنظری که واکنش‌های وسیعی یافت و به تولد کمپینی برای اجبار این مقام به عذرخواهی منجر شد.

حاشیه‌ای که به سرعت تبدیل به اصل شد و در مقابل درخواست عمومی از وزیر برای عذرخواهی، وزیر کهنسال و خسته را مجاب کرد، طرح‌هایی را در دستور کار قرار داده و به سرعت اجرایی کند که توان در هم شکستن کمپین تحریم خرید خودروی صفر را داشتند؛ طرح‌هایی که به هر لطایف‌الحیلی بود، با پیگیری نعمت زاده و همراهی دوستانش مصوب شدند و به اجرا درآمدند تا به اسم راهکار‌های خروج صنعت خودروی کشور از بحران، پویشی که بعد از عمری در کشورمان شکل گرفته بود، نابود شود.

پویشی که با اختصاص وام‌های بسیار مناسب و باورنکردنی به عرصه فروش خودرو، به شکل گیری صف خرید خودرو مقابل نمایندگی‌های فروش خودروسازان وطنی منجر شد تا شکست دور از انتظاری را تجربه نماید؛ شکستی مطلق و تمام عیار، به گونه‌ای که نتوانست کوچک ترین رهاورد مثبتی به دنبال داشته باشد و دست کم در عرصه ایمنی خودرو‌های تولید وطن، گام موثری بردارد.

ستیز تمام عیار مسئولان با خواسته‌های منطقی و واقعی مردم که شمار بالای کشته‌های جاده‌ای تنها یکی از نتایج ندید گرفته شدن آن در زمان طولانی است. درخواست ایمن کردن خودرو‌های وطنی و برچیدن خط تولید برخی خودرو‌ها که عمرشان از چند دهه گذشته و بیش از این نمی‌توان کیفیتشان را بهبود بخشید. درخواست ارزان کردن قیمت خودرویی که مدعی هستند وطنی‌ است، اما هر بار که خبر اعمال تحریم جدیدی به گوش می‌رسید، قیمتش چند پله افزایش می‌یافت. خودرو‌هایی که تنها از نظر قیمت با نمونه‌های جهانی شباهت دارند و در دیگر قیاس ها، به شدت مشکل دار به نظر می‌رسند.

نبردی که هرچند دولتمردان توانستند با همراهی نمایندگان مجلس و حتی دست بردن به گنجینه صندوق سپرده ارزی کشور و اختصاص آن به دولتمردان تحت عنوان وام، در آن به پیروزی دست یابند، قطعا پایان نیافته ا‌ست و روزی دوباره بروز خواهد کرد. این را می‌شود از فرجام بی توجهی به مطالبات فراوان مردم دریافت که این روز‌ها ناآرامی‌های فراوانی آفریده است. ناآرامی‌هایی که بی شک بی توجهی به مطالبات کمپین نه به خرید خودروی صفر در شکل گیری شان تأثیر داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۳
بله مردم دوباره این کمپین را به راه میاندازند ودیگه گول سیاست مردان را نمیخورند
وخواسته ما تعرفه گمرگی صفر درصد میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خود شما اگه باز وام بدن با کله میری میگیری... بدبختی از خودمون هست... برادر... ما هر وقت به خودمون مطمئن بودیم انتظار از دولت میتونیم داشته باشیم..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
واقعا مردم چند ماه تحمل کنن خودرو نخرن این لگن ها ورشکست میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
راهش انتخاب نمایندگان و دولت فهیم هست که
خودرو سازها رو اصلاح کنن نه کمپین نخریدن چون واردات خودرو به لطف این دو خودرو ساز صورت میگیره درصورت نبود توان تولید خودرو در ایران سریعا ورود خودرو به ایران تحریم میشه اون موقع واقعا بد بخت
میشیم یکم فکر کنیم
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
وقتی که پای پول بشه زبون من نرم میشه
واقعا جالبه خودروهامون که اشغالی ولی بنزین جهانی واقعا مسخرس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
البته كيفيت بنزين هم مثل خودروهامونه!!!!!!!
عدم توجه به درخواست های به حق مردم نظیر همین کیفیت و قیمت مناسب خودرو زمینه را برای سو استفاده ی دشمنان نظام فراهم می آورد . چرا فقط باید تا دقیقه ی 90 خواب باشیم همیشه
پیشنهاد من مجددا نه به خودروی داخلی است.
همچنین از هموطنانی که مانند خوم در سطح پایین درآمدی قرار دارند خواهش می کنم اگر باز دولت طرح وام و ... گذاشت، جانبداری کنند تا کمپین به نتیجه برسد.
مسئول با مسئول > مردم با مردم کند پرواز
تو ایران یه تلویزیون خوب یه تلویزیون خاموشه …
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
گل گفتی. البته ما فقط آی فیلم و تماشا می بینیم که حداقل سرگرم باشیم. سرگرمی نداریم تو مملکت
ملت همیشه در صحنه اگه شش ماه دیگه کمپین رو ادامه میدادن الان سوار بهترین ماشینای خارجی میشدن ولی افسوس که دولت راه بازی دادن ملت رو بلد هستش و با دادن وام همه رو به بازی گرفت، ملت ما نباید حق اعتراض در این خصوص رو داشته باشن و بخوان که ماشین خوب سوار شن چون لیاقتشون بیشتر از این لگن ها نیست البته سوء تفاهم پیش نیاد منظورم همونایی هستش که رفتن بخاطر وام گند زدن به کمپینی که داشت نتیجه می داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خوب دیگه همون ملت به خاطر حرکت اشتباه اون موقع ، الان میان تو خیابون و اعتراض می کنند . خود کرده را تدبیر نیست .
نتيجه مجوز ٢ بار گرانتر كردن براي مونتاژچي هاي عزيز توسط رفيق شفيقشان شوراي رفاقت بود!
جناب آقای تابناک
به شما اخطار میدهم که دیگر چنین مطالبی را نفرستید و همین صفحه را هم سریع پاک کنید
چون شما با این مطالب دارید برای اغتشاشات اخیر توجیه میارید
حواست باشه که اگه دیدی در سایتتون تخته شد نگی چرا
هرچند که من خودم از مخالفان دولت روحانی و آقای نعمت زاده هستم ولی در این مورد کمپین نخریدن خودرو با ایشون موافق بودم که این کارها کار یه مشت ضد انقلاب بود
پاسخ ها
حميدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
برادر به نظر شما توليد نيسان آبي با مصرف 20 الي 22 ليتر ، خاور با سرعت حداكثر70 درجاده كه باعث تصادفات زيادي شده و پدر من قرباني يكي از اين و تصادفات بوده، پيكان وانت ،پرايد و پرايد وانت ، سمندو كلي ماشين غيرايمن و غير استاندارد ساخته دست بچه هاي انقلابي ماست، من هميشه گفتم جاي شهيد طهراني مقدم در صنعت خودرو سازي ما خاليه . كاش مي شد اين دوشركت سايپا و ايران خودرو رو به واقع خصوصي كرد اونوقت مي ديديد كه بچه هاي واقعي ما چه مي كردند ولي اين شركت هادست سياسيونه نه صنعت گران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تو خودت معلوم نیست کی هستی...واسه بقیه نسخه نپیچ!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اخطارت تو حلقم؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تابناک ! دلبندم چرا موی دماغ رانت خواران میشی . بخیل نباش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
حتما تمام اینایی که میان منفی میدنضد انقلابن ؟ نگاه کنی میبینی تعدادشون کم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بخواب بابا لحاف یخ کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بزن کنار بابا جاده رو بستی
اگر دولت نتواند در مورد بیکاری،فقر،فساد سیستماتیک و اختلاف طبقاتی کار مثبتی انجام بده، اوضاع مملکت روز به روز بحرانی تر خواهد شد.
متأسفانه طرحهای دولت آقای روحانی برای تأمین بودجه فقط در جهت خالی تر شدن جیب قشر ضعیف جامعه هست،البته از دولتی که وزراش همه از تجار و میلیاردرهای بزرگ هستن انتظاری هم نیست که وضع مردم رو درک کنند.
درود بر شرفت
روزی این حرفها را خواهند شنید که فرصتی برای جبران نیست
از ماست که بر ماست یا خلایق هرچه لایق وقتی میبینن دولت جلوشون وایمیسته چرا دوباره بهش رای دادن؟ واقعا چرا؟ چرا ایرانی جماعت از یه سوراخ دوبار گزیده میشه؟
وقتی مردم کار دولت رو در مقابله با خواسته هاشون دیدن چرا باز از این دولت بدون چون و چرا حمایت کردن؟ وقتی مردم قدرت خودشون رو نمیدونن وضعیت همینه چه بخوایم چه نخوایم قدرت دست مردم هست چون تعدادشون زیاده و این تعداد زیاد اگه دست به دست هم بده میتونه همه مشکلات رو حل کنه منتها همیشه یه عده از مردم هستند که این وسط باعث تفرقه میشن به هر دلیلی و مانع از این میشن که اینجور حرکات به ثمر برسه مثل همین اعتراضات اخیر که یه عده هستند که به اغتشاش بکشوننش تا حرف بقیه شنیده نشه
دمت گرم
زبان مردم دیگر مو در اورده است تنها راه راه همین اعتراضاتی است که دوباره شروع شده
از قدیم ندیما گفته‌اند که حق دادنی نیست گرفتی است !!! مردم هم اغتشاشگر نیستند فقط دنبال مطالبات بر حقشونن. همین
دقیقا . اخیرا یک نمونه صادراتی خودروی ملی توسط یک شرکت معتبر آلمانی تست ایمنی شد که با صراحت اعلام شد که ایمنی این خودرو مربوط به خودروهای تولید بیست سال گذشته اروپاست ، واقعا مسئولین خوابند یا خودشان را به خواب زده اند و افتخار میکنند که کشته های جاده ای از بیست و هفت میلیون به بیست و دو میلیون رسیده و همواره راننده مقصر میباشد. اقایون شما اجازه بدید خودروهای روز دنیا با قیمت واقعی وارد بشن ببینید چطور مشکل کشته های جاده ای و آلودگی محیط زیست بهبود پیدا میکنه فقط کافیه یه خورده خیلی کم قید جیب خودتون رو بزنید.
خودروی تولید داخلی یا کیفیت یک پنجم جهانی و با مصرف سوخت چهار برابر جهانی و با ایمنی یک دهم جهانی را با قیمتی بیش از پنج برابر جهانی به مشتری تحویل می دهید !!!!
شعار: رضایت مشتری هدف ماست» را هم سر می دهید!!
کسی هم بخواهد خودروی با کیفیت تولید خارج را تهیه کند باید پنج برابر قیمت واقعی خودرو را بپردازد.
در تعجبم چطوری خودروی تولیدی سایر کشورها را با سود 300 درصدی و بدون هیچ زحمتی وارد بازار می کنید!!!!!!!!
واقعا دنیا باید بیاید و راز سود چند صد درصدی بدون هیچ تولیدی را از خودروسازان ما یاد بگیرند.
نگران نباشیدآب ازآب تکان نخواهد خورد چون کسانی که به صندلی ها تکیه زده اند فکر میکنند خیلی محکم نشسته اند
"بازی دادن مردم " واقعا درست گفتی تابناک
بجای شنیدن اعتراضات و اصلاح کیفیت و قیمت خودروها مردم را با وام بازی دادند . البته ما لیاقتمون همین خودروهاست.
از شناختی که ارت دارم تابناک جان اصلا باورم نمیشه که تو طرف مردم بگیری واقعا برام عجیبه
درود برتابناک ه صدای مردم است
خیلی عالی بود متن
احسنت
به نظر شما چرا قیمت ماشین در ایران از خارج از کشور گرانتر است . چرا و به چه علت ما باید برای یک ماشین تولید خارج از کشور قیمتی 3 برابری و حتی بیشتر پرداخت کنیم. با هم تصور کنیم روزی تعرفه ورود خودرو در کشور صفر بشود آنوقت اکثر مردم از وسایل نقلیه با استاندارهای بالا به لحاظ امنیت و عدم آلودگی هوا و غیره استفاده می کنند. و خودرو سازان داخلی مجبور به ارتقا ماشین های خود می شوند و صد البته مدیریت منابع و مخارج خودشان می شوند.
چرا کشورهای تولید کننده بزرگ خودرو برای ورود خودرو دیگر کشورها تعرفه های بالا ندارند چون از تولید خود مطمن هستند....
به نظر شما چرا قیمت ماشین در ایران از خارج از کشور گرانتر است . چرا و به چه علت ما باید برای یک ماشین تولید خارج از کشور قیمتی 3 برابری و حتی بیشتر پرداخت کنیم. با هم تصور کنیم روزی تعرفه ورود خودرو در کشور صفر بشود آنوقت اکثر مردم از وسایل نقلیه با استاندارهای بالا به لحاظ امنیت و عدم آلودگی هوا و غیره استفاده می کنند. و خودرو سازان داخلی مجبور به ارتقا ماشین های خود می شوند و صد البته مدیریت منابع و مخارج خودشان می شوند.
چرا کشورهای تولید کننده بزرگ خودرو برای ورود خودرو دیگر کشورها تعرفه های بالا ندارند چون از تولید خود مطمن هستند....
این مردم شایسته چنین رفتاری از سوی مسئولان نیستند. دولت انگار بر بیگانگان حکومت دارد نه بر مردم خودش. شهروندان درجه دوم.
ممنون از مطلب خوب شما. داغ دلم تازه شد. من عموم رو در اثر همین خودروهای مزخرف داخلی از دست دادم. بدون شک اگر عموی من توان خرید یک خودروی خارجی رو داشت به این راحتی تو ماشین تلف نمیشد. خدا از باعث و بانیهاش نگذره. 3تا بچه رو یتیم کرد
لطفا خودروی داخلی نخرید تا تولید را درست کنند این کار از کشتار تو تصادفات و آلودگی هوا جلوگیری می کنه و تماما خدمت به کشور و فرزندان ایران است .
یک موضوعی که توی کمپین تحریم خرید خودرو گم شد این بود که قیمت تمام شده خودروهای وارداتی هم با تمام هزینه های گمرکی و .. که حساب میکردی نصف قیمت بازار بود.این رانت خوارها رو باید چیکارکرد؟
الان ما اعتراض شديد نسبت به گراني شديد قيمت ارز معترض هستيم كه معيشت و بيچارگي همه را در پي خواهد داشت و اثر آن همه را گريبان گير ميكند.
این یک اشتباه است فکر کنیم که تعرفه بالا برای خودرو سواری تاثیری روی مردم عادی ندارد ، چرا دارد
وقتی قیمت یک خودرو واراداتی تعرفه بسیار بالا دارد کسی که آنرا به چند برابر قیمت می خرد مطئنا خودش هم سعی می کند این هزینه انجام شده را جبران کند که در اینجا به مردم عادی فشار وارد می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
کاسب می کشه رو قیمت اجناسش
در مورد خودروهاي هيبريدي و برقي: دقيقاً اين نشان دهنده آن است كه براي دولت آلودگي هوا اهميتي ندارد!!! بايد تعرفه خودروهاي هيبريدي و برقي با تعرفه صفر وارد شود نه اينكه 1000 درصد به تعرفه فعلي اضافه گردد!!! هدف دولت چيست؟؟ كاسبي!!! واردات اين نوع خودروها به ضرر توليدات داخلي هم نيست چون مشابه داخلي ندارد. چرا نميگذاريد مردم هواي نسبتاً پاك تنفس كنند تا كي بي خردي؟؟؟
باید مینوشتی بهترین حرکت مدنی پس از انقلاب توسط دولت سرکوب شد.
شاید این کمپین میتونست جلوی خیلی از این اغتشاشات رو بگیره
ببینید مقصر کیه
ممنون از مطلب زیباتون!!تابناک جان معلومه شما با ما(مردم)هستید.
زنده باد
کافی است گشتی در کوچه و خیابان های شهر های مختلف بزنید. مردمی را مشاهده خواهید کرد که عمده تلاششان کسب یک روزی حلال و گذارندن خانواده و به سرانجام رساندن اولادشان است. مردمان سرزمین ما مظلوم ترین در عصر حاضر هستند. اینان سزاور چنین زندگی مشقت باری نیستند. اینان زندگی در کاخ را مطالبه نمی کنند. مردم ما فقط آرامش با یک زندگی معمولی را خواستارند.
حمایت از تولید داخلی یا حمایت از جیب های خیلی گشاد داخلی ؟

هر صنعت دیگه هم که باشه همین اندازه یا حتا بیشتر اشتغال زایی داره. مونتاژ قطعات چینی مگه چقدر شغل ایجاد میکنه ؟! اشتغال زایی سایپا و ایران خودرو برای مملکت چین خیلی بیشتر از خودمونه.
بنده هم واقها نمی فهمم چه اصراری به تولید خودروهای با کیفیت پایین هست. همین الان ترکیه داره قطعه سازی میکنه پارسال درآمدش ازین راه 15 میلیارد دلار بود اگر بیشتر اشتغال ایجاد نکرده باشه مطمینا کمتر ایجاد نکرده. خوب ما هم قطعه سازی کنیم صادر کنیم. منابع پایین دستی هم که به اندازه کافی داریم.
گوش شنوا
بحث فقط بی کیفتی خوردوهای داخلی نیست فرهنگ بد مردم هم است. ماشین پرایدی که برای سرعت حداکثر 100 کیلومتر می تواند مناسب باشد با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت با آن می تازند و بعد هم می خواهند بعد از تصادف به آنها خصارتی وارد نشود.
تابناک محترم ،فعلا که مسولین برای حفظ مقام ، در دنیا را به روی ملت بسته اند ، در این چند سال که آثار تحریم ،فشارش بر معیشت مردم ،و الخصوص قشر بازنشسته خود نمایی میکند ،ستیزه جویی برای تحریم مجدد ،بیشتر خود نمایی میکند ، و بهترین را خفه کردن مردم ،مسدود نمودن راه تنفسی مردم را دانسته اند ،و قیلترینگ سخت ،و پارازیت فراوان ،و آلودگی هوا ؟ براستی گویی در ایران یک اتحادی بین ،زلزله ،و آلودگی هوا ، و ،اعتراضات مردم ،وجود ،دارد ،اعتراض باعث قطع زلزله ،و قطع اعتراض باعث از میان رفتن آلودگی هوا شده است ،،
وافعا میشه یک روز بریم یه خودرو به قیمت جهانی بخریم؟ تحقیر آمیزه که بایستی چند برابر دیگر کشورها برای داشتن یه خودروی به روز و ایمن پول بدیم!
از ماست که بر ماست
متاسفانه جان مردم انقدر بی اهمییت برایشان محسوب میگردد که این وزیر پیر وفرتوت بدون در نظر گرفتن خواست مردم وبا خودخواهی تمام در مقابل مردم قد علم کرد واکنون نیز دولت بجای تسهیل شرایط ورود خودرو تا رقابت بوجود اورد به حمایت از خودروسازان پرداخته وشرایط را سختتر میکند تا راکبان مرگ در جاده ها برانند
دولت از آب میخواهد کره بگیرد.من کارمند چه گناهی کرده ام که نمیتوانم سوار بر خودرو ایمن و بااستاندارد جهانی شوم.خودروهای داخل که دیگر جایی برای انتقاد ندارند و تکلیفشان معلوم است,البته قیمتشان برابری میکند با خودروهای ژاپنی بروز.خودروهای خارجی هم که دیگر از دست من و امثال من دوراست,تعرفه ها در برنامه پنج ساله باید به صفر میرسید,ولی برای جبران کمبود درآمد دولت به 300 درصد رسیده.این درحالیست که خدا اختیار داده که ماهم مثل مردم امارات,کویت,عمان,پاکستان,افغانستان,آذربایجان و صدهاکشور دیگر بتوانیم از میان خودروسازی های دنیا,بسته به بودجه مان خودرو انتخاب کنیم.مگر اینطور نیست؟
ولی آقایان این اختیار را از ما میگیرند.
استرالیا که دیگر جزو کشورهای پیشرفته است,دید توان رقابت با فورد,تویوتا,نیسان,میتسوبیشی,بی ام و,مرسدس و دیگر غولهای خودروساز را ندارد,کلا صنعت خودروسازی را تعطیل کرد و روی نقاط قوتش تمرکز کرد.
حالا آقایان در غسالخانه ایرانخودرو و سایپا میگویند خودرهای ما ضررده هستند,خب یعنی چه؟ یعنی باید گران کنیم.
مردم عزیز ایران
افزایش قیمت خودروها توهین به شخصیت,شرف,وانسانیت مردم است,کافیست یک سال پول خود را هدر ندهید و خودرو نخرید,مطمئن باشید لطف بزرگی درحق خود و آیندگان میکنیم.
خودرهای خارجی گران نیستند,ماخودمان با خرید آنها,واردکنندگان اصلی را که به 20نفر هم نمیرسند ,تشویق به گران کردن میکنیم.ما میخریم,گردن آنها کلفت تر میشود و کارتل هایشان به دولت زور میگویند که تعرفه افزایش پیداکند,چون درصدی از افزایشات نصیب آنهاهم میشود,دولت هم از خداخواسته,باتمام قوا اوامر آنها رااجرا میکند.
جهت روشن شدن شما قیمت جهانی چند نمونه خودرو را اعلام میکنم,خودتان مقایسه کنید که چقدر ما پول زور میدهیم: (بااحتساب دلار4200تومانی)
*النترا,26450 دلار درحالت لیمیتد آلتیمیت فول پکیج,که میشود 111 میلیون، بیسیک این مدل16000دلار معادل 67میلیون
*اکسنت,19000 دلار معادل79.8 میلیون تومان فول لیمیتد,و بیسیک15000 دلار معادل63 میلیون
*سانتافه فول35000دلارمعادل147 میلیون,بیسیک24000دلار100میلیون تومان
*سوناتافول 32000 دلار معادل134 میلیون,بیسیک22000 دلار معادل 92 میلیون
*اوتلندر فول 28000دلار معادل118 میلیون,بیسیک24000دلار معادل100میلیون
*راو4 بیسیک25400 دلار107 میلیون,فول29000 دلار معادل 121میلیون
و البته تعداد زیادی خودرو آلمانی و فرانسوی و آمریکایی و ژاپنی و کره ای که تمامی شرکتهای آنها حاضرند بصورت اقساطی و با سود زیر 3% خودروهای خود را بفروش برسانند.
به این ترتیب با کمترین هزینه میتوان خودروی بروز دراختیار داشت.
البته از اثرات استفاده از این خودروها میتوان به کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده ای,کاهش هزینه های نقص عضو,کاهش استفاده از سوخت,کاهش آلودگی,کاهش استرس,و هزاران مورد دیگر اشاره کرد.
خب دولت مابتفاوت سوخت را صادر کند و درآمدزایی نماید.
بنظر شما راه حلی بهتر از دست کردن در جیب مردم برای جبران کسری بودجه نیست؟
یک کلام,نخرید تا تعرفه صفر شود.ورود نمایندگان اصلی شرکتها مساوی است با خرید اقساطی و بدون تعرفه,واستفاده از خودرویی ایمن,هوایی پاک,واعصابی راحت.
کمپانی های داخلی هم بفکر بروزرسانی باشند.
به هرحال معترضان اتشی روشن کردن که خاموش کردن ان با وعده ووعید ممکن نیست .مطمئن باشید اگر مشکل مردم را حل نکنید ان وقت اوضاع از کنترلتان خارج می شودودیگه کاری نمی تونید بکنید
بازم خواب ديدي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خير باشه
ملت بیچاره گیر چه کسایی افتادن. هیچ راهی برای اعتراض مردم نمیزارن بعد هم که کاسه صبر مردم لبریز میشه و میان تو خیابونها میگن اینا اغتشاشگرند. اونوقت میگن مردم به اینده امیدوار باشند. آخه کجای مملکت سالم مونده که امید وار باشیم. 40 سال مردم دم نزدن از مشکلات کشورشون به امید آینده بهتر ولی دریغ از یک امیدواری. بیش از سه دهه است که به بهانه همایت از تولید دولت از خودروسازها با اعمال تعرفه های سنگین و افزایش هر ساله قیمت خودرو همه جانبه همایت کرد و نتیجه اش را هم همه دیدند ولی متاسفانه
عبرت نگرفته و دوباره تعرفه واردات خودرو تقریبا دو برابر قبل شد و تاوانشو مردم دارن میدن
و کسی هم نیست بگه پس حق مردم چی میشه؟ اونوقت توقع دارن مردم از دولت حمایت کنن .
خجالت آور اینکه این صنعت به اصطلاح خودرو سازی تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد دلار از منابع ارزی این کشور را به بهانه حمایت از تولیدات داخلی گرفته و امروز توان حتی ۱۰۰ میلیون دلار را ندارد. حتی نتوانستند با تعرفه ۵۵ درصدی هم با رقبایشان رقابت کنند. تاسف آور اینکه دولت و وزارت بازرگانی هم به جای استفاده مناسب از ابزار های مالیاتی تعرفه واردات خودرو را تا مرز ۱۰۰ درصد افزایش داده تا این شرکتهای داخلی بتوانند همچنان بر شانه مشتریان سوار باشند و حق هر گونه انتخاب را از مشتری بگیرند. آقایان فراموش نمیکنیم روزی که گفتید هدفمند سازی یارانه قرار بود همه چیز جهانی باشد . با نگاه مدیریتی دهه ۶۰ نمیشود کشور را در دهه ۹۰ اداره کرد. با این حمایتهای کور کورانه از صنعت خودرو ایندفعه این مرده را دفن میکنید. جای تاسف بر مدیرانشان که باید خودشان معترض افزایش تعرفه باشند تا فضای رقابت را حفظ و باز نگه دارند. .
دوستان عیب خودمون هم ببینیم
مردم متحدی نیستیم
اگه تو همون یه مورد متحد میموندیم و کسی با لبخند نمیرفت پول بده بابت این ماشینا تا حالا یه تکونی به خودشون داده بودن خودروساز گرامی
پس مشکل اتحاد ماست.
پای حرفم هستم و میمونم.اخه این تعرفه ها کجای دنیا گرفته میشه مگه خونه مردم رو کردن تو شیشه.
خودروسازان " کمپین نه به خرید خودرو " را به امنیت ملی کشور مرتبط دادند و بهمین بهانه وبا فروش اقساطی خودروهای بی کیفیت خصوصا پراید هم به ریش مردم ساده دل خندیدند و انبارهای خودرا خالی کردند و دوباره کشته ها در جاده ها و داغ نهادن بردل خانواده ها
الان حدود ۶۰ میلیون دارم و ترجیح می دهم یک خودروی کارکرده ۶ ساله خارجی با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر بخرم می دانید چرا؟ به خاطر کیفیت!!
هر باختی یه پیروزی داره تجربه میاره
پس بیائید مجدد کمپین را راه بیندازیم
چرا ماباید دلمان برای 4 هزار کارکنان خودرو سازان بسوزد و تاوان خودروهای نامرغوب و گران آنها را از جیبمان بدهیم آخه تاکی
به خاطر آن ها باید خودروهای خارجی را هم با قیمت چند برابر بخریم
مگر ما مسئول هستم. مگر آن ها دلشان برای من و خانواده ام می سوزد...
بیائید یک بار دیگر با هم یا علی بگویم و خودرو صفر داخلی نخریم
بیایین فقط شیش ماه خودرو ملی نخریم
فقط شیش ماه صبر کنیم
به فکر فرزندان ما نباشید بگذارید یک خودرویک خوردروی با کیفیت سوار شویم تاجان بچه هایمان در امان باشد
بسمه تعالی
همین آقایون فعلی برای قبلی چقدر رجز میخواندن ، آقای روحانی یادش رفته که در سخنرانیش در مورد بهبود وضعیت معبشت زندگی مردم کاری خواهد کرد که اصلا یارانه دریافتی در مقابل درآمد مردم به چشم نیاد. ولی امروز شاهدیم که سعی در قطع کردن همین چندرقاز رو دارند.
خلایق هرچه لایق.... همینم زیاده واسمون
کمپین قبلی که تا یه کم گرون کردن همه با سروکله دویدن سمت نمایندگی واسه ثبت نام و خرید و...
اگه صدتا کمپین دیگه هم راه بندازید بازم اکثریت واسه دوزار سود ی کله گلوله میکنن در کارخونه و نمایندگی پس خودتونو ضایع نکنید و بشینید سرجاتون
نگیم صنعت خودرو بگیم صنعت پسمانده خور امثال پژو و...
بهای این پسمانده خوری هم شده جان ومال مردم بی پناه ایران
باور کنید همین کسانی که خودروها را با اون وام ها خریدن نفهمیدن که سمند 28 میلیونی رو 40 میلیون انداختن بهشون و تقریبا از روزی که خریدن هر هفته جلوی تعمیرگاه هستن .جالبه که در طول سال 96 دوبار خودرو ها رو گرون کردن باز آب از آب هم تکون نخورد.من که به شخصه همین ماشین مدل پایین خودم رو سوار میشم و پول یه این آشغال ها نمیدم
هیچکس به فکر قشر ضعیف نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان