بازدید 11888

رسانه ژاپنی: گروسی در فکر سفر به ایران است

یک شبکه خبری ژاپنی به نقل از یک منبع دیپلماتیک مدعی شد مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظر دارد هفته آینده به ایران سفر کند.
کد خبر: ۹۹۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 21 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، گفته می‌شود «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظر دارد به ایران سفر کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌اِچ‌کی» به نقل از یک منبع دیپلماتیک، گروسی امیدوار است بتواند هفته آینده به ایران سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

این رسانه ژاپنی نوشت گمان می‌رود علت این سفر گروسی درخواست همکاری از سوی تهران جهت رسیدگی به وضعیت دو تأسیسات در ایران است که ادعا شده مواد رادیو اکتیو بدون گزارش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آن‌ها ذخیره شده‌اند.

پیش‌تر این آژانس از ایران درخواست کرده بود مراتب بازدید از این دو تأسیسات را فراهم کند. گروسی در این باره گفت: «ما از ایران درخواست دسترسی کرده‌ایم. این اتفاق هنوز رخ نداده است. داریم روی آن کار می‌کنیم».

وال‌استریت‌ژورنال چندی پیش نوشته بود مقام‌های آمریکایی از مدیر کل آژانس خواسته‌اند درباره مسئله دسترسی به سایت‌ها مقابل ایران سهل‌انگاری نکند.

آمریکایی‌ها در جدیدترین تقابل خود با برنامه هسته‌ای ایران، روز پنجشنبه خواستار فعال شدن مکانیسم ماشه جهت بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر