بازدید 7269

دیدار سفیر ایران در بغداد با وزیر فرهنگ عراق

«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و «حسن ناظم عبد حمادی»، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق روز چهارشنبه در نشستی بر تقویت پیوند‌های فرهنگی ۲ کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۹۹۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 19 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در این دیدار ۲ طرف با بیان پیشینه روابط فرهنگی و تاریخی ایران و عراق، بر تقویت و گسترش این پیوند‌ها تاکید کردند.

در این دیدار که حجت الاسلام «غلام‌رضا اباذری»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، مسجدی اعلام کرد که بخش بزرگی از ظرفیت‌های گردشگری ایران به پذیرش شهروندان عراقی که با اهداف زیارتی، سیاحتی، درمانی و تحصیلی به کشورمان سفر می‌کنند، اختصاص یافته است و افزایش رفت و آمد‌های مردمی نشانگر روابط خوب مردم ۲ کشور همسایه است.

وی با اشاره به آمادگی برای امضای سند یادداشت تفاهم جدید میان ۲ کشور در حوزه امور فرهنگی، گفت که طرف ایرانی برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی و باستانی در عراق، همکاری در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و صنایع دستی، همکاری‌های سینمایی و ساخت سریال‌های مشترک آماده همکاری است.

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق نیز از روند موجود همکاری‌ها و مبادلات فرهنگی ۲ کشور ابراز خرسندی کرد و گفت که بغداد آماده گسترش بیش از پیش پیوند‌ها و همکاری‌های فرهنگی با تهران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل