بازدید 8956

بایدن: رئیس جمهور شوم ماسک زدن را اجباری میکنم

نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا خواستار آن شد که همه آمریکایی ها در سه ماه آینده هنگام بیرون رفتن از خانه ماسک بزنند.
کد خبر: ۹۹۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 14 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا خواستار آن شد که همه آمریکایی ها در سه ماه آینده هنگام بیرون رفتن از خانه ماسک بزنند.

به نقل از پایگاه ان.پی.آر، جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری فعلی حزب دموکرات این کشور در مصاحبه ای از محل شهر ویلمینگتون گفت: هر آمریکایی باید حداقل در سه ماه آینده هنگامی که در فضای بیرون قرار دارد ماسک به صورت داشته باشد.

او در ادامه این مصاحبه تاکید کرد: هر فرمانداری باید حکم الزامی شدن ماسک زدن را اعلام کند. بر طبق برآورد کارشناسان این کار جان بالغ بر ۴۰ هزار تن را نجات خواهد داد.

این اظهارات جو بایدن بعد از یک نشست در مورد وضعیت همه گیری کروناویروس به همراه سناتور کامالا هریس، نامزد معاونتش در انتخابات ریاست جمهوری و کارشناسان سلامت عمومی مطرح شدند. بر طبق آمارها تا کنون بیش از ۱۶۵۰۰۰ نفر از آمریکایی ها به دلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جانشان را از دست داده اند.

بایدن بر خلاف دونالد ترامپ که بعد از چند ماه بالاخره در انظار عمومی از ماسک استفاده کرد مدتهاست که به طور مداوم از ماسک استفاده کرده و دیگران را نیز به این کار تشویق می کند. اما تا کنون این طور صریح و با ذکر بازه زمانی درباره الزام به زدن ماسک صحبت نکرده است.

او در مصاحبه ای با کی.دی.کی.ای در ماه ژوئن در پیتزبورگ گفت، در صورت رسیدن به ریاست جمهوری ماسک زدن را الزامی می کند.

او اظهار کرد: من تاکید می کنم که همه در اماکن عمومی ماسک به صورت داشته باشند. هر کسی که می خواهد کارش را بازگشایی کند باید اطمینان حاصل کند که همه در محل کار ماسک داشته باشند.

این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا خاطر نشان کرد، از اختیاراتش در قوه مجریه برای هر تلاش ممکنی در راستای الزامی کردن ماسک زدن در اماکن عمومی استفاده می کند هر چند که چنین احکامی باید در سطح ایالتی صادر شوند و فرمانداران زیادی با چنین تدابیری مخالفت کرده اند.

با این حال بایدن در صحبتهای روز پنجشنبه خود صراحت بیشتری نسبت به قبل درباره الزامی شدن زدن ماسک در پیش گرفت. او تاکید کرد: مساله درباره حقوق شما نیست بلکه درباره مسئولیتهای شماست.

او تلاش کرد روی این مساله به عنوان یک مساله میهن پرستانه برای محافظت از آمریکایی ها مانور دهد.

با این حال دونالد ترامپ کمی بعد از آن به این صحبتهای بایدن واکنش نشان داد و این حقیقت را که بایدن از فرمانداران خواست که حکم صادر کنند را نادیده گرفت.

ترامپ گفت: بایدن متوجه نیست رئیس جمهور چه اختیاری برای صادر کردن چنین حکمی دارد یا چرا ما باید پا جای پای فرمانداران در سراسر کشور بگذاریم.

ترامپ ادامه داد: اگر رئیس جمهور اختیاری یکجانبه برای دستور به هر شهروندی برای ماسک زدن به صورت در تقریبا تمامی موارد دارد بقیه اختیارات او چیست؟

بایدن و هریس روز پنجشنبه هر کدام به نسبت حدود هشت دقیقه صحبت کرده و بدون آنکه پذیرای پرسش خبرنگاران باشند اتاق را ترک کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان