بازدید 14293
۹

رئیس کمیسیون بهداشت: مخالف برگزاری کنکور هستم

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا باید کنکور با تاخیر برگزار شود، گفت: در صورت برگزاری باید پروتکل‌های سختگیرانه ای اتخاذ شود.
کد خبر: ۹۹۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴ 09 August 2020

به گزارش «تابناک»، حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان جز مناطق گرمسیر کشور است و برگزاری کنکور با توجه به گرما و استفاده از ماسک برای کنکوری‌ها دشوار است.

وی افزود: برخی از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلسی معتقدند کنکور باید در زمان اعلام شده برگزار شود و نباید به تأخیر بیفتد، اما در صورتی می‌توان کنکور را در موعد مقرر برگزار کرد که پروتکل‌های سختگیرانه ای اتخاذ شود و همه کنکوری‌ها مجهز به ماسک و مایع ضد عفونی در جلسه آزمون حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پروتکل‌ها باید به گونه‌ای باشد که اگر سالنی ظرفیت ۱۰۰ نفر را دارد فقط ۲۰ نفر با فاصله زیاد در آن حضور پیدا کنند و کنکور برگزار شود.

وی با ابراز گلایه از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی افراد، بیان کرد: متأسفانه هیچ ضمانتی برای رعایت این پروتکل‌ها وجود ندارد و به همین دلیل مخالف برگزاری کنکور در شرایط فعلی هستم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی کشورها پروتکل‌های سختگیرانه ای از جمله جریمه متخلف وجود دارد اما در کشور ما فقط به گفتار و تذکر ختم می‌شود که این مهم سبب می‌شود کنترل و مهار کرونا به سختی انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۹
جناب چرا ناراحتید ؟ ملت شک نکنند امثال شماها به اندازه ارزنی برای مردم ناراحت نمی شوید مطمئنا منافع شما در برگزار نکردن کنکور است تا نور چشمی هایتان را در این شرایط وارد بهترین رشته ها و دانشگاهها بکنید . به خدا سوگند مردم به اندازه سر سوزنی برای شما ارزش ندارند .
سلام
طرف اصلا متوجه نیست که چی می گه. راستی چرا جلوی این همه مسافرت گرفته نمیشه.
ممنون جناب آقای شهریاری؛ از نمایندگان انقلابی این دوره همین انتظار رو داریم. اینکه به خواسته مردم توجه دارند و نمیگن مرغ ما یه پا داره
دمت گرم
جناب شهریاری از متروی و بی ارتی تهران و کنار دریای مازندران و چهار راه رسولی زاهدان که بدتر نیست سالن های کنکور ! زاید سخت نگیرید یا اگه هم میگیرید همه جا را با هم ببینید اینکه به یک جا و موضوع گیر بدهید درست نیست !
۱ ماه تعویق کنکور به نظر من هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنه و در ضمن، اکثر داوطلبانی را هم که تقاضای تعویق کنکور را دارند، راضی خواهد کرد.
به نظرم این ها طرح و برنامه ای برای کشور ندارند، منتظر اتفاقات روزمره هستند تا با بسط و توضیح آن خود را به مردم نشان دهند. چندتن از وزرا کنار هم ساعت ها نشستن و بحث کردند، موضوع تمام شد. دنیال روغن ریخته رفتن چرا؟ مردم به شما رای دادند که کاری کنید. لطفا دنبال مسائل مرده نروید.
بابا برگزار شد رفت تازه موضع گرفتید
اصلا چرا کنکور ؟!
چرا مثل بسیاری از کشورها راه ادامه تحصیل را آزاد نمی گذارند ؟
چرا این قیف برعکس در کشور ما درست نمی شود ؟
اگر 1000 پزشک نیاز داریم ، نیازی نیست فیلتر را در جلو درب ورودی دانشگاه بگذاریم !!
بخصوص با این فرصتی که کرونا و آموزش مجازی در اختیار قرار داده
خب اگر یک و نیم میلیون متقاضی پزشکی وجود دارد ، می توان به همه آنها آموزش داد و در طول 7 سالی که رشته پزشکی طول میشکد ، بتدریج دانشجو ها را فیلتر کرد و در پایان به همان خروجی 1000 نفر رسید . تا بدین ترتیب همه انتخاب های نا عادلانه برداشته شود و فقط کسانی باقی بمانند که تمام 7 سال را تلاش بی وقفه داشته اند.
من در آشنایان سراغ دارم که رشته پزشکی قبول شده و در یکی از دانشگاههای معتبر مشغول تحصیل است اما بدلیل اینکه فقط سخت گیری در روز کنکور انجام شده است حالا او و سایر دانشجویان همکلاسی اش بسیار ساده و راحت و بدون درس خواندن و تلاشی که برای قبولی در کنکور انجام میدادند مشغول پاس کردن ترم ها هستند . چه آنها که با سهمیه آمدند و چه آنها که با تلاش آمدند به هیچ وجه در سطح قبل از قبولی درس نمی خوانند و این یعنی پرورش پزشکان کم سواد!
کی به این روش ناعادلانه پایان داده میشود ؟
تا هم خانواده ها استرس نداشته باشند و هم بچه ها سرگرم تحصیل شوند و در ادامه راه متوجه بشوند که آیا این رشته را دوست دارند یا بهتر است از نیمه راه به سایر رشته های مورد علاقه و آن چیزی که استعداد دارند گرایش پیدا کنند .
ضمنا با اینکار بعد از چند سال که تب کنکور فروکش کرد ، بسیاری از دانش آموزان از همان ابتدا رشته مناسب خود را انتخاب خواهند کرد .
با اینکار ظاهرا مافیای کنکور متضرر می شوند که باید بگویم اینطور نیست و آنها هم می توانند برای قبولی بچه ها در طول ترم های دانشگاه ، در رشته پزشکی مشاوره و آموزش داشته باشند !
همه راضی از یک تصمیم خوب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر