بازدید 8762
۳

مرگ ۸ آمریکایی به دلیل خوردن مواد ضدعفونی کننده

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که طی سال جاری ۸ نفر به دلیل خوردن مواد ضد عفونی کننده جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۹۹۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 05 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سخنگوی سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که طی سال جاری در مجموع ۸ نفر به دلیل خوردن ضد عفونی کننده‌های دست که حاوی متانول است، جان خود را از دست داده‌اند.

وی که با نشریه نیوزویک مصاحبه می‌کرد، گفت: «افزایش تعداد افرادی که از علائم مسمومیت ناشی از این مواد رنج می‌برند سبب افزایش هشدار‌ها درباره عدم استفاده از این محصولات شده است.»

سازمان غذا و داروی آمریکا همواره لیست مواد ضد عفونی خطرناکی که نباید استفاده شود را به روز رسانی می‌کند که برخی از این مواد از بازار جمع آوری شده و برخی دیگر نیز به زودی از قفسه فروشگاه جمع آوری خواهد شد.

در بیانیه‌ای که توسط این سازمان منشر شده، آمده است: «سازمان غذا و داروی آمریکا همچنان به مصرف کنندگان هشدار می‌دهد تا ضد عفونی کننده‌های دستی که پایه الکلی هستند را به دلیل وجود داشتن متانول یا الکل چوب مصر ف نکنند. چون این مواد از طریق پوست جذب شده و زمانی که خورده شوند نیز ممکن است به مرگ منجر شود.»

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: «در اکثر موارد، وجود متانول بر برچسب محصولات ظاهر نمی‌شود و وجود متانول در هرگونه دارو از جمله ضد عفونی کننده‌های دست غیر قابل قبول است.»

روی آوردن مردم آمریکا به خوردن مواد ضدعفونی‌کننده پس از آن صورت گرفته است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در نشست خبری خود گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها]را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود».

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش‌هایی را در خانه امتحان نکنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فقر فرهنگی و کم سوادی در امریکا غوغا میکنه
باز چقدر احمقه کسی که به حرف این احمق گوش میده
گوری عصا کش کوری دگر شود
آدم نفهم همه جای دنیا پیدا می شه، چه ایران چه آمریکا چه چین ...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی