بازدید 7983
۱

مخالفت وزارت بهداشت با مراسم‌های پرجمعیت در محرم

معاون بهداشت وزیر بهداشت از جلسات تصمیم گیری برای چگونگی برگزاری اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم و صفر خبر داد و با بیان اینکه هنوز هیچ چیز در این باره قطعی نشده، در عین حال گفت: قطعا مراسم امسال به شکل قبل نخواهد بود و کاملا محدود خواهد بود تا مراسمی با کیفیت مناسب و توام با سلامتی برگزار شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 28 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری مشورتی کووید۱۹ که با حضور وزیر بهداشت و به صورت مجازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین تصمیم ها برای چگونگی برگزاری مراسم عرفه، اعیاد قربان و غدیر و محرم و صفر گفت: درباره اینکه مراسم چگونه برگزار شود، هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. در این زمینه امروز و فردا با صاحبنظران جلسه داریم؛ تا علاوه بر احترام به شعائر دین و سنت ها، سلامتی مردم را هم کاملا مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: در مورد مراسم روز عرفه، اعیاد قربان و غدیر و مراسم محرم و صفر پروتکلها دارد آماده می شود. چندین نظر وجود دارد. قطعا اگر مراسمی هم برگزار شود اصلا و به هیچ وجه به شکل قبل نخواهد بود و کاملا محدود خواهد بود. باید یاد بگیریم از فضاهای مجازی استفاده کنیم و خیلی از مراسم ها را در خانه خودمان انجام دهیم. صدا و سیما خیلی می تواند در این زمینه کمک کند و در نهایت بتوانیم مراسمی با کیفیت مناسب و توام با سلامتی برگزار شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: بعضی ها از باشکوه برگزار کردن صحبت می کنند، باشکوه برگزار کردن فقط به این معنا نیست که جمعیت زیاد باشد، می تواند تعابیر و معانی دیگری هم داشته باشد. می تواند هر خانه یک حسینیه باشد و همه افراد می توانند در خانه باشند و آن مراسم را در خانه برگزار کنند.

وی تاکید کرد: نظر قاطع وزارت بهداشت این است که برگزاری مراسم پر جمعیت در محرم ممنوع باشد، بویژه در محیط های سربسته که قاطعانه و محکم با آن مخالفت می کنیم.

رییسی درباره پیش بینی افزایش ۶۰ درصدی آمار ابتلا به کرونا با برگزاری کنکور و مراسم محرم، گفت: پیش بینی که پیش بینی است و بر اساس یک مدل سازی است. هر پیش بینی مستلزم این است که ما یکسری اطلاعات پایه و اولیه داشته باشیم و بر اساس آن فرمول های ریاضی طراحی شود و بتوانند اعلام کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی های زیادی وجود دارد و بسیاری مسائل را همه می توانند پیش بینی کنند. در همین جمع اگر ماسک نداشته باشند و دو نفر هم مبتلا باشند، می توان پیش بینی کرد که ۶۰ درصد افراد مبتلا می شوند. این پیش بینی ها چارچوب خاصی دارد که بستگی دارد که اطلاعات اولیه و اعداد و ارقام که بر اساس آن محاسبه می کنند، چه باشد. حال ممکن است یک نفر پیش بینی ۱۰ درصدی و یک نفر ۷۰ درصدی ارائه دهند، اما باید مبنا و پایه هر مطالعه را مشاهده کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
چه لزومی داره تو این وضعیت اسفناک؟ چه اصراری دارین که مردم را بدتر عزادار کنید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر