بازدید 34057
۷

مکالمه خلبان هواپیمای ایرانی با دو جنگنده آمریکایی

بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان دو جنگنده‌ای که این هواپیما در آسمان سوریه تهدید کرده‌اند آمریکایی بوده‌اند.
کد خبر: ۹۹۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 24 July 2020


به گزارش تابناک به نقل از نورنیوز، در گفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.

در صورت تایید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های آمریکایی انتظار می رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد جنگنده های متعرض به هواپیمای مسافربری ماهان، آمریکایی بودند و از پایگاه التنف سوریه به پرواز در آمدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که جنگنده های این رژیم، هواپیمای ایرانی را رهگیری نکرده اند.

در صورت تأیید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های آمریکایی انتظار می رود در نخستین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شود.

این دو جنگنده شامگاه پنجشنبه در آسمان لبنان، هواپیمای ماهان را مورد تهدید قرار دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷
این ماهان اخر کار دست ایران میده. اخر چه ضرورتی داره که با این همه کریدور پروازی در مرز عراق ماهان دقیقا کریدور پروازی را انتخاب کنه که بر فراز پایگاههای امریکایی در بغداد و رمادی و التنف در مرز سوریه و عراق و اردن باشه. فقط تصور کنید که این هواپیما به هر دلیل مانند نقص فنی یا اشتباه خلبان در منطقه التنف ارتفاعش را کم کنه. من هم جای دشمن بودم مضنون می شدم . هواپیمای ماهان با اون همه حاشیه و اختلاف و...که مستقیم به طرف ما داره کاهش ارتفاع میده . اخر چرا مردم بیگناه را در خطر قرار می دهید. هواپیمایی اکراین کافی نبود؟ کرونا و عدم قطع پرواز های ماهان به چین کافی نبود؟ حالا چین رسما اعلام کرده که فقط و فقط شهروندان چینی یا کسانی که در چین اقامت دائم دارند از ایران حق وارد شدن به چین را دارند!
عاقبت در فضای سوریه این اتفاق رخ داده یا لبنان؟!
خلبان هول کرده یهو ارتفاع کم کرده مردم زخمی شدن.
ایران باید متقابلا تلافی کتداین حرکت امریکای جنایتکارو
دیپلماتیک برای ترامپ معنی نداره باید مثل خودشون همین کارا انجام دهیم
چرا با 500 هزار فروند موشك تمام پايگاه هاي آمريكا در آسيا را نابود نميكنيم تا خيال خودمان را راحت كنيم؟
تهران ضمن شکایت به ایکائو باید سفیر سوریه را احضار و مراتب اعتراض رسمی خود را بدلیل نقض امنیت هواپیما ی ماهان در آسمان آن کشور اعلام نماید تا سوریه نیز بتواند از این اتفاق به نفع خود و در جهت کاهش مزاحمت و مداخلات آمریکا بهره گیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر