بازدید 5909

ترکیه: به حضور نظامی خود در سوریه ادامه خواهیم داد

رئیس جمهور ترکیه ضمن انتقاد از انتخابات پارلمانی سوریه و غیردموکراتیک خواندن آن، ادعا کرد که ارتش ترکیه تا تحقق آزادی برای مردم سوریه، در این کشور حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۹۹۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 21 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس جمهور ترکیه بر حضور نیرو‌های کشورش در شمال سوریه اصرار کرد و گفت که این نیرو‌ها همچنان به حضور در نوار مرزی و استان ادلب باقی خواهند ماند.

رجب طیب اردوغان که امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت دو سال از تبدیل نظام پارلمانی به نظامی ریاست جمهوری سخنرانی می‌کرد، گفت که «حضور ترکیه در سوریه تا زمانی که مردم این کشور به آزادی برسند، ادامه خواهد داشت».

رئیس جمهور ترکیه به سومین انتخابات پارلمانی سوریه که یکشنبه این هفته برگزار شد، واکنش نشان داد و ادعا کرد: «این روز‌ها در سوریه انتخاباتی برگزار می‌کنند؛ فقط انتخابات در حد حرف است. چنین انتخاباتی مگر می‌شود؟ کجا هستند کشور‌های مدعی دموکراسی در دنیا؟ آن‌هایی که مدعی پیشرفت در دموکراسی هستند و یا سازمان ملل، کسی در بین این‌ها نیست که بگوید "چه می‌کنید"؟».

اردوغان انتخابات سوریه را «غیرقانونی و غیردموکراتیک» خواند و مدعی شد که او به نیابت از «مظلومان و قربانیان سوریه» صدایش را بالا می‌برد و از انتقاد می‌کند.

ترکیه بخش‌هایی از خاک شمال سوریه را در اشغال خود دارد و از گروه‌های تروریستی مستقر در استان ادلب سوریه حمایت می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه که از دولت موسوم به وفاق ملی لیبی (مورد حمایت سازمان ملل) حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کند همچنین در خصوص بحران لیبی نیز گفت که ورود ترکیه به لیبی باعث شده است که «کودتاچیانی» که طرابلس را تهدید می‌کردند، «نابود شوند». ترکیه و دولت وفاق ملی، ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی را «کودتاچی» خطاب می‌کنند.

اردوغان به عملیات «ضد تروریستی» نیرو‌های ترکیه علیه عناصر جماعت اسلامی «فتح‌الله گولن» (متهم به راه‌اندازی کودتای نافرجام ۲۰۱۶) و عناصر گروهک «پ. ک. ک» اشاره کرد و گفت که ترکیه طی دو سال اخیر، به ترتیب علیه این «تروریست ها»، ۱۷ هزار و ۲۳۴ هزار عملیات انجام داده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که‌ای کشور تا سال ۲۰۲۲دو ماهواره ارتباطی «ترک‌ست ۶ إی» و «ترک‌ست ۵ بی» را به فضا خواهد فرستاد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر