بازدید 5516
۱

آخرین جزئیات از ارائه کارت بلیت اقشار خاص

کد خبر: ۹۹۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 19 July 2020

هاشمی مصوبات امروز دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در تشریح مصوبات دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۲۹ تیرماه) برگزار شد، گفت: در جلسه امروز شورای شهر تهران طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران مطرح شد و باید گفت این طرح سال‌ها مطرح بوده و امروز طرح تفصیلی منطقه ۲۲ به تصویب رسید و امیدواریم بسیاری از گرفتاری‌ها در این منطقه حل شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: موضوع دیگر مورد بحث ما بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی است که سالانه برای آن اصلاحیه در نظر گرفته می‌شود و امروز روی میزان تخفیف‌های اعمال شده بر اقشار خاص بحث و تبادل نظر شد.

هاشمی ادامه داد: نظر برخی اعضای شورای شهر تهران روی تخفیف ۹۰ درصدی برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بود که گفتند برای ۱۰ درصد هزینه نکنیم و به این شکل کارت بلیت اقشار خاص برای این دست افراد کامل رایگان شد.
او بیان کرد: کارخانه واگن سازی تهران دارای ۲ مسئولیت ساخت و نگهداری واگن‌های مترو است و از تعداد ۵۰۰ نفر کارکن، نیمی از آن‌ها به تعمیر و نگهداری مشغول هستند.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به پایان قرارداد شهرداری با شرکت واگن سازی تهران افزود: بخشی از شرکت واگن سازی تهران که واگن تولید می‌کرد و آن‌ها را در اختیار مدیریت شهری قرار می‌داد با واگذاری دو رام قطار که دیروز انجام شد در عمل دیگر قراردادی با شهرداری ندارد.

هاشمی ادامه داد: نزدیک به ۲ هزار واگن در تهران مشغول به فعالیت هستند که بسیاری از آن‌ها عمر و پیمایش بالایی دارند.

او بیان کرد: شهرداری تهران به دنبال تأمین اعتبار و واردات تجهیزات نباشد، چراکه شرکت واگن سازی تهران می‌تواند کار ساخت بدنه و دکوراسیون را انجام دهد تا به مرور زمان با کمک مالی دولت و تأمین اعتبار قطعات نیز تأمین شوند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: با این اقدام می‌توانیم شاهد فعالیت ۲۵۰ نفر از کارکنان شرکت واگن سازی تهران در بخش ساخت واگن باشیم.

هاشمی ادامه داد: نزدیک به ۸۰ کیلومتر به خطوط مترو اضافه کردیم، اما واگن اضافه نکردیم، به همین دلیل ضریب واگن مترو برای هر کیلومتر به ۰.۸ رسیده است.

او بیان کرد: دولت تمایل دارد در سال جهش تولید، کارخانجات تولید کننده ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله واگن و اتوبوس فعال باشند.

رئیس شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: به دلیل بدهی‌های شهرداری تهران، یکی از بانک‌ها قبول کرد تا اوراق مشارکت منتشر کند.

هاشمی ادامه داد: در گذشته به این شکل بود که شهرداری تهران با ارائه یک نامه تمام حساب‌های خود را زیر اختیار بانک قرار می‌داد تا در صورت پرداخت نشدن اقساط، بدهی از حساب‌های در اختیار شهرداری تهران برداشته شود.

او بیان کرد: امیدوارم بانک به همین شکل عمل کند و با ارائه نامه‌ای حساب‌های شهرداری را در اختیار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
درصورت آماده بودن کارتم اعلام بفرمایید .ممنون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل