بازدید 11057

ورود ناوشکن آمریکایی به دریای جنوبی چین

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای از ورود ناو جنگی ناوگان هفتم ایالات متحده به آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸ 15 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو جنگی این کشور وارد آب‌های دریای جنوبی چین شده و در منطقه مورد مناقشه مستقر شده است.

در بیانیه‌ی ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا آمده است: «ناوشکن موشکی هدایت‌شونده کلاس "Arleigh Burke" به نام "USS Ralph Johnson - DDG ۱۱۴" در نزدیکی جزایر "Spratly" در دریای جنوبی چین مستقر شده است. این ناوشکن به انجام عملیات‌های امنیتی دریایی و تلاش برای همکاری در زمینه تحقق آب‌های آزاد در دریای جنوبی چین خواهد پرداخت.»

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار کرده بود، ادعای پکن درباره دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی است.

اظهارات پامپئو با واکنش‌های منفی از سوی پکن همراه بود، چنانکه چین به شدت با بیانیه‌ی وزیر امور خارجه آمریکا درباره دریای چین جنوبی مخالفت و واشنگتن را به تحریف قوانین بین‌المللی متهم کرد.

چین مناطق بزرگی از این دریا را که هم تایوان و هم فیلیپین، ویتنام، بروئنی و مالزی ادعای مالکیت بر آن را دارند، متعلق به خود می‌داند و بر همین اساس هم در جزایر مصنوعی که آنجا احداث کرده، استحکامات نظامی دایر کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر