بازدید 8944

پامپئو: ادعا‌های پکن درباره دریای‌چین غیرقانونی است

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعای حق حاکمیتی چین درباره بخش عمده‌ای از دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی است.
کد خبر: ۹۹۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲ 14 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با حمله به چین، ادعای حق حاکمیتی پکن درباره دریای چین جنوبی و منابع آن را کاملا غیر قانونی توصیف کرد.

وی طی بیانیه‌ای عنوان کرد: «ایالات متحده از (اقیانوس) هند-آرام آزاد و باز پشتیبانی می‌کند. امروز ما سیاست آمریکا را در بخش حیاتی از منطقه، دریای چین جنوبی توسعه می‌دهیم. ما کاملا شفاف می‌سازیم: ادعا‌های پکن درباره منابع فراساحل در سرتاسر بخش عمده‌ای از دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی است.»

مناطق مورد منازعه در دریای چین جنوبی مورد ادعای پنج کشور از جمله چین است. در حال حاضر چین بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت کنترل خود دارد. چین با ایجاد پایگاه‌های نظامی در جزایر دریای چین به تقویت موضع خود در آن پرداخته است. پکن اعلام کرده است که این پایگاه‌های نظامی کاملا دفاعی هستند.

اگر چه آمریکا با ارسال منظم ناوشکن‌ها و ناو هواپیمابر‌های خود در تلاش است تا سیطره دریایی چین بر این مناطق مورد منازعه را به چالش بکشد. پکن بار‌ها این اقدام آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرده و از آمریکایی‌ها خواسته تا آب‌های منطقه را ترک کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر گزارش داد که پیش از این سیاست آمریکا این گونه بوده که اصرار داشت اختلافات درباره حریم دریایی میان چین و همسایگان کوچکتر خود از طریق سازمان ملل حل شود، اما هم اکنون آمریکا درصدد است تا تمامی اظهارات چین درباره حق حاکمیت خود بر حریم آبی دریای چین و خارج از آب‌های بین‌المللی برسمیت شناخته شده را غیرقانونی توصیف کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی