بازدید 12143
۱

نماینده زنجان: از وضعیت زندان زنجان بی‌اطلاعم

روزنامه اعتماد نوشت: نماینده زنجان در مجلس یازدهم عنوان کرد: نام خواهر همسرم نرگس محمدی است ولی این کسی را که شما می‌گویید، نمی‌شناسم.
کد خبر: ۹۹۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 14 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از اعتماد؛ با مصطفی طاهری، نماینده زنجان در مجلس گفت‌وگویی کوتاه کردیم تا پیگیر وضعیت زندان زنان زنجان شویم. گفت‌وگویی که نتیجه آن بی‌اطلاعی نماینده زنجان حتی از محل زندان حوزه انتخابیه‌اش بود و نیز مشخص شد تنها «نرگس محمدی» که این نماینده می‌شناسد، خواهر همسرش است.

*آقای طاهری! اخیرا صحبت‌های بسیاری درباره زندان زنان زنجان منتشر شده است. اخبار از شیوع گسترده کرونا در این زندان و قرنطینه بندهای آن حکایت دارد. شما این مساله را پیگیری کرده‌اید یا اطلاعی از آن دارید؟

حقیقتش را بخواهید خیر! اطلاع ندارم، پیگیری هم نکرده‌ام.

*شما نماینده زنجان هستید، اطلاعی از وضعیت زندان زنجان ندارید؟

افتخار نمی‌کنم به اینکه اطلاع ندارم و بابت آن پوزش می‌خواهم ولی خوب اطلاعی نداریم.

*یعنی شما هیچ اطلاعی از وضعیت خانم محمدی در زندان زنجان و مشکلات ایجاد شده برای ایشان ندارید؟

خیر. اصلا ایشان را نمی‌شناسم. کی هستند؟

* شما نرگس محمدی را نمی‌شناسید؟

خیر. نام خواهر همسرم نرگس محمدی است ولی این کسی را که شما می‌گویید، نمی‌شناسم!

*خانم محمدی فعال مدنی شناخته‌شده‌ای هستند و گمان کنم در فضای عمومی و میان فعالان سیاسی و مدنی، شاید به اندازه آقای قالیبا

 

ف اسم و رسم داشته باشند.

آقای قالیباف را می‌شناسم ولی ایشان را نمی‌شناسم.

*با تمام این تفاسیر، ماجرای زندان زنجان را پیگیری می‌کنید؟

بله، حتما این کار را خواهم کرد.

نرگس محمدي با انتشار نامه‌اي از وضعيت وخيم كرونا در زندان زنان زنجان خبر داد
به گزارش اعتماد؛ نرگس محمدي در نامه‌اي كه در اعتراض به وضعيت موجود منتشر كرد، آورده است:«۲۱ تير ماه زندانيان زن زنجان كه ۱۸ نفر هستيم، تفكيك شديم و ۶ نفر كه علايم كرونا نداشتند به بيرون بند منتقل شده و ما ۱۲ نفر كه تقريبا از ۱۱ روز پيش علائم كرونا برايمان نمايان شد در داخل بند قرنطينه شديم. هفته گذشته با وخامت حالمان و پيگيري خانواده تست كرونا از ما گرفته شد ولي جواب تست هرگز به ما ابلاغ نشد. امروز به ناگهان تعدادي به داخل بند آمده و بند را تفكيك كردند. يكي از هم‌بندي‌ها كه پنجشنبه با وخامت حالش به بيمارستان منتقل شد با تشخيص قطعي كرونا امروز صبح با وثيقه آزاد شد.»

او در ادامه آورده است:«از حدود يك ماه پيش حدود ۳۰ نفر ورودي داشتيم كه بعضي از آنها علايم كرونا داشتند؛ حتي يكي از آنها با گواهي ابتلاي كرونا به زندان منتقل شد ولي با وخامت حال‌شان به مرخصي رفتند. ما ۱۲ نفر با علايم خستگي مفرط و درد ناحيه شكم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بويايي بدون دارو و درمان و تغذيه مناسب روي تخت‌ها افتاده‌ايم. عدم امكانات پزشكي، عدم فضاي مناسب براي قرنطينه براي ورودي‌هاي جديد و عدم كنترل سلامتي آنها موجب شيوع ويروس كرونا در بند شد كه جاي تامل دارد.»

اين فعال مدني از سعيد نمكي، وزير بهداشت خواسته تا نماينده‌اي جهت رسيدگي به وضعيت زندان زنان زنجان اعزام كند.

نرگس محمدي نوشته است:«از طريق نامه شكايت قانوني خود را جهت اعمال شرايط سخت زندان زنجان در ۶ ماه گذشته و عدم رسيدگي پزشكي اعلام مي‌دارم. طي اين مدت[...] از ارايه كتاب، تلفن فرزندانم خارج از كشور ممانعت شده و قريب يك سال است كه صداي فرزندانم را نشنيده‌ام. اكنون نيز با ابتلا به كرونا بدون دارو وخدمات پزشكي به سر مي‌برم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
لابد قدرت خیلی دلچسب است که با جان آدمی چنین می کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر