بازدید 9875
۱

کرونا مخوف تر از مرس و سارس

دبیر انجمن ویروس شناسی، با اذعان به قدرت ویروس کووید ۱۹، گفت: این ویروس آمده که نقاط ضعف ویروس های هم خانواده خودش را بپوشاند.
کد خبر: ۹۹۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 14 July 2020

به گزارش «تابناک»، امیر قائمی، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹ بر خلاف ویروس های هم خانواده اش که «مرس» و «سارس» باشند، همچنان وجود خواهد داشت و باید به زندگی با این ویروس عادت کنیم.

دانشیار انستیتو پاستور ایران، ادامه داد: ویروس کووید ۱۹ آمده که نقاط ضعف ویروس های «مرس» و «سارس» را بپوشاند. حتی راه هایی برای گریز از سیستم ایمنی بدن انسان را فرا می گیرد.

قائمی با اشاره به نبود دارو و واکسن مقابله با کرونا، تاکید کرد: به نظر می رسد که تنها راهکار مقابله با این بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

وی با عنوان این مطلب که تاکنون بالغ بر ۳۰۰ گونه مختلف از ویروس کرونا در دنیا تعیین توالی شده است، افزود: قدرت این ویروس به گونه ای است که می بینیم سطح ایمنی افراد بعد از ابتلا به این بیماری، به شدت کاهش می یابد.

دبیر انجمن ویروس شناسی، گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افراد مبتلا که بهبود می یابند، بعد از گذشت سه ماه می بینیم که آنتی بادی در بدن آنها قابل شناسایی نیست.

قائمی با اشاره به تغییرات پی در پی ویروس و ساخت واکسن کووید ۱۹، افزود: این مسئله یکی از چالش های پیش روی بشر و جامعه علمی جهان است که با آن مواجه هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بلای الهی است که نازل شده بر انسان گناهکار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان