بازدید 19502

پسر نوجوان دوسال بعد از اسیدپاشی تسلیم مرگ شد

اواخر فروردین سال ۹۷ خبر اسید پاشی به پسری ۱۲ ساله به پلیس اسلام آباد غرب اعلام شد. ماهان که از ناحیه صورت و بدن دچار سوختگی شده بود به بیمارستان منتقل شد.
کد خبر: ۹۹۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 13 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، پدر وی در حالی که حال خوبی نداشت، گفت: هنگام رفتن به مدرسه ناگهان دو مرد نقابدار سوار بر موتور راهش را سد کرده‌اند و روی او اسید پاشیده‌اند.

پدر ماهان درباره این حادثه گفت: پسرم زمان حادثه فقط دوازده سال داشت دو سال قبل بود یک روز که مثل همیشه از خانه خارج شد تا به مدرسه برود بعد از چند دقیقه زنگ خانه را چندبار پشت هم زدند وقتی در را باز کردم دیدم چند نفر ماهان را در حالی که رنگ صورتش برگشته بود به خانه آوردند؛ ماهان می‌گفت دو نفر نقابدار نفت ریختند تو صورتم.

او را به بیمارستان رساندیم و فهمیدیم با اسید سوخته است. در این دو سال چندین بار جراحی شد. یک طرف صورت، دور چشم، قسمتی از سر و پشت بدنش آسیب دیده بود یکی از چشم‌هایش بر اثر اسید نابینا شد. پسرم درد زیادی تحمل کرد.

پدر ماهان درباره عامل این حادثه گفت: پسری ۲۳ ساله که در محله ما خانه و مغازه دارد و در واقع همسایه ما هستند چند روزقبل از این حادثه با پسرم جر و بحث کرده بود و انگار کینه او را به دل گرفته بود یک روز که پسرم به مدرسه می‌رفته او این کار را انجام داده و به قول خودش انتقام گرفته است. بعد از دستگیری اعتراف کرد و الان هم در زندان است. ما درخواست قصاص داریم. خانواده‌اش هم هیچ تلاشی برای رضایت گرفتن نکرده‌اند. بعد از این حادثه زندگی ما نابود شد. همسرم افسردگی گرفته و خودم شب‌ها تا صبح راه می‌روم و خواب ندارم نمی‌توانستم ببینم پسرم اینقدر زجر می‌کشد.

ما برای درمان پسرمان هر چه داشتیم فروختیم و خرج عمل جراحی و بیمارستان کردیم، اما سرانجام هم پسرم را از دست دادیم.

در حال حاضر با توجه به مرگ این پسر نوجوان پرونده برای ادامه تحقیقات در دادسرای این شهرستان تحت رسیدگی قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۰
قصاص تلخ است اما ضروری است

قران می فرماید ای صاحبان مغز و خرد برای شما در قصاص حیات است.

اگر اسیدپاشها را بی معطلی قصاص می کردیم و با بهانه های عجیب و غریب پرونده شان را طولانی نمی کردیم شاید این چنین نمی شد.

بگذریم که برای اسیدپاش بخصوص اسیدپاش مرد به زن تشدید مجازات لازم داریم زیرا زن با اسیدپاشی زیبایی را از دست می دهد که با قصاص اسیدپاشی برای مرد به هیچ وجع معادل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
عزیز جان این حکم قران در زمانی گفته شده که اگر کسی ضربه به دیگری میزد دو قبیله با هم درکیر میشده و گاهی چندین نفر از دو طرف کشته میشدند که قران گفت تنها حق دارید به همان اندازه قصاص کنید و حیات شما در آن است و در همینجا هم میگوید بهتر است بخشش کنید و به دیه رضایت دهید
چرا برای اسید پاشی تعمدی حکم اعدام نمی گذارند؟
اسیدپاش چه شد؟ مجازات متناسبی شد؟
ماشالله چه قوه قضاییه فعالی داریم دو سال از پرونده میگذره و پسره هنوز تو زندانه
کسی که اسید پاشی می کند باید اعدام شود
خدا به این خانواده مظلوم صبر بدهد. چقدر دردناکه
اعدام براش کمه.
احمق!
اینهمه مهملات در کتب درسی هست اما در مورد کمک های اولیه چیزی نیست.
اگر پدر ماهان می دانست که کمک های اولیه سوختگی اسید چیست امروز ماهان زنده بود. مقصر مرگ ماهان، وزیر آموزش و پرورشی است که به پدر ماهان آموزش کمک های اولیه نداده است و مقصر مرگ ماهان های آینده وزیر فعلی آموزش و پرورش است.
آیا می دانند "مسوولیت" چیست؟ یا فقط از مسوولیت فیش تپل حقوقی اش را می خواهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خداوکیلی اینقدر بی ربط بود نشد منفی ندم ، هیچ وقت سعی میکنم منفی ندم ، آسمان ریسمان بافتن هم حد و مرزی داره خداوکیلی ، دیدی اسید چجوری عمل میکنه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار