بازدید 24943

کرونا تغییر علائم داده است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: آنطور که گفته می شود بحث ضعیف یا قوی شدن ویروس کرونا از لحاظ علمی اثبات شده نیست اما این ویروس تغییر علائم داده و در افراد مختلف، متنوع عمل می کند.
کد خبر: ۹۸۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 12 July 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر "محمد موقری پور" در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت ویروس کرونا اظهار کرد: اینکه ویروس کرونا ضعیف تر شده یا قوی تر از لحاظ علمی به طور قطعی بررسی نشده و در این مورد چیزی اعلام نشده است اما علائم کووید۱۹ علاوه بر تغییر به سمت علائم گوارشی، سردرد و بدن درد، در افراد مختلف با علائم متنوعی ظهور می کند. مواردی داشتیم در اعضای یک خانواده که همزمان مبتلا شده اند، گاها علائم مختلف بوده است.

وی ادامه داد: در سیرجان پیرمرد ۹۴ ساله مبتلا داشته ایم که با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اما در عین حال جوان ورزشکاری هم داشته ایم که تاب نیاورده و فوت کرده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: استان کرمان و شهرستان سیرجان زمانی آمار افزایشی پیدا کرد و دچار وضعیت قرمز شد که محدودیت ها و سخت گیری های ابتدایی وجود نداشت و این خود در مدیریت کرونا در استان سختی ایجاد کرد اما خوشبختانه بهتر از پیش بینی ها عمل شد و به بحران بر نخوردیم.

موقری پور افزود: نیاز است باز برخی محدودیت ها برگردد و اتفاقا ستاد مقابله با کرونای سیرجان روز گذشته محدودیت هایی را اعمال کرد اما با این حال همکاری مردم را می طلبد در همان ابتدای شیوع علاوه بر محدودیت های اعمال شده، مردم همراهی و حساسیت بیشتری داشتند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سیرجان ادامه داد: در کنار همه این تمهیدات، اصل همراهی و همکاری مردم است که بیشتر از این جدی بگیرند. چرا که هر محدودیتی بالاخره ممکن است برای کسانی که بی تفاوتند، راه فرار داشته باشد برای همین از مردم می خواهیم وجدان را قاضی کرده و مشارکت کنند.

وی گفت: گزارش داشته ایم ارباب رجوعان درب اداره‌ای با جا به جا کردن ماسک های خود و قرض گرفتن ماسک استفاده شده از همدیگر، محدودیت ورود بدون ماسک به اداره مربوطه را دور زده اند؛ این برای خیلی ها شبیه شوخی است اما متعدد اتفاق افتاده است!

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان تاکید کرد: دوری از برگزاری مراسم و دورهمی ها بسیار مهم است. در سیرجان مواردی داشته ایم که مبتلایان خانوادگی و یا تعداد زیادی در بازه‌ی زمانی کوتاه از یک خانواده یا طایفه به خاطر برگزاری مهمانی مبتلا شده اند.

وی افزود: تالارها تعطیل می شوند اما مراسم متاسفانه با اصرار خانواده ها در باغ‌های خارج از شهر و خانه باغ ها برگزار می کنند. عده ای حتی جمعیت زیادی را در یک خانه کوچک دعوت می کنند که حتما مراسم را برگزار کنند؛ اینها دیگر به خود مردم بر می گردد. باید بدانند مبتلا شدن افراد در این مهمانی ها، حق الناسی است که برگردن صاحبان مراسم می ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان