بازدید 16612

عذرخواهی شرکت هواپیمایی وارش از یک پزشک

اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبر اخراج خانم دکتر غزاله خائف، پزشک متخصص بیهوشی از پرواز شرکت هواپیمایی وارش توسط خلبان با ایجاد موج خبری وسیعی تیتر اول رسانه ها شد، این خبر واکنش های زیادی را در حمایت از این پزشک با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع بیماری کرونا در پی داشت.
کد خبر: ۹۸۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 07 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظر به اهمیت موضوع، این برخورد سریعاً واکنش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اظهار نظر سخنگوی آن وزارتخانه، سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فعالین رسانه ای و بسیاری مجامع پزشکی، سازمان های نظام پزشکی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، و برخی نمایندگان مجلس را در حمایت از این پزشک متخصص بیهوشی را در پی داشت و از طریق مجاری رسمی مانند وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری نیز پیگیری شد و تا حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولین شرکت هواپیمایی وارش در مجلس شورای اسلامی و تشکیل جلسه در مجلس پیش رفت.

پس از قریب به گذشت دوماه از حادثه و فروکش کردن تب رسانه ای موضوع، ساختمان شهید دادمان وزارت راه در خیابان نلسون ماندلا، میزبان جلسه ای از جنس دلجویی و عذرخواهی بود. در این جلسه که دکتر خائف در آن حاضر بود، مهندس بیانی معاون هوانوردی اداره کل ارزیابی های اقتصادی وزارت راه و شهرسازی، آقای دکتر سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس انجمن بیهوشی ایران، دکتر حبیبی معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی، مسئولین شرکت هواپیمایی وارش از جمله خلبان محمدتقی جدیدی معاون عملیات و محمد خداکرمی معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی وارش نیز حضور داشتند.

در این نشست که به منظور دلجویی از این پزشک متخصص بیهوشی تشکیل شده بود، نمایندگان شرکت هواپیمایی وارش ضمن اظهار تأسف، زمان اندک کادر پروازی برای بررسی بهتر شرایط در هفته های اول شیوع ویروس کرونا و نبود دستورالعمل مشخص در این زمینه را در بروز این حادثه دخیل دانستند و اعلام داشتند همکاران شان همواره قدردان زحمات جامعه پزشکیبه ویژه در شرایط حساس فعلی میباشند واز حادث شدن این اتفاق اظهار تأسف و ناخشنودی کردند.

خانم دکتر خائف نیز ضمن اظهار ناراحتی از اتفاقات پیش آمده و نحوه برخورد کادر پرواز با وی، اظهار کرد: صحبت ها و گلایه های من به عنوان یک شخص حقیقی و از منظر جایگاه و مقوله شخصی نیست، برخورد با من به عنوان یک پزشک که عازم خدمت به هموطنانم و در شرایط بحران بوده، برخورد با چند ارگان بوده که من نمایندگی آنها را بر عهده داشته ام که این امر موضوع را از دایره حقوق خصوصی خارج می کند، لذا این وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستند که حق اظهارنظر و تصمیم گیری دارند و من عضو کوچکی از مجموعه های یاد شده می باشم.

وی ادامه داد: در نظر بگیرید با این برخوردی که صورت گرفت و خلبان پرواز به عنوان فرمانده هواپیما حتی از شنیدن حرف های من و مواجهه با بنده امتناع نمودند و در نهایت از پرواز اخراج شدم، در حالیکه تنها متخصص بیهوشی بودم که باید شیفت کشیک را تحویل می گرفتم و عدم حضورم در تنها بیمارستان سوختگی استان بوشهر و تنها بیمارستان شهرستان گناوه می توانست منجر به فاجعه انسانی گردد،که قطعا اگر مدیریت هوشمندانه و مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رییس شبکه بهداشت و درمان بندر گناوه و سرپرست بیمارستان نبود در این وضعیت بحرانی می بایست منتظر چنین فاجعه ای می بودیم، آیا در صورت وقوع حادثه که از نظر من فاجعه بود، فرصت جبران وجود داشت؟ لذا خواستار همکاری و همدلی بیشتر بین تمام دستگاههای خدمتگزار به مردم و پیشگیری از برخوردهای سلیقه ای شدند، برخوردهایی که موجب می گردند زیان دیده اصلی مردم باشند.

در پایان این نشست مسئولین شرکت هواپیمایی وارش ضمن دلجویی و عذرخواهی از خانم دکتر خائف از ایشان و خانواده برای انجام پرواز به صورت مهمان ویژه آن شرکت هواپیمایی دعوت نمودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
نمیشد اصل داستان رو هم بگید که دلیل این کار خلبان چی بوده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بوشهر خودش متخصص بیهوشی نداردیکی از سایر شهرها برود. هر استانی باید متخصص و بومی محل داشته باشد. کسی دیگر بعنوان مهمان برود.
مسئولین شرکت هواپیمایی خیلی زحمت کشیدن بعد از دو ماه خانم دکتر و خانواده شون رو مهمان کردن ! یعنی اگر زمان کشیک خانم دکتر در بیمارستان اتفاقی می افتاد اون خلبان ... و سایر مسئولین شرکت وارش چگونه پاسخگو بودند؟ واقعا جای شرمساری ست.
خدا شاهده اگر یک مسافر عادی بود و پزشک نبود که سازمان نظام پزشکی پیگیری کنه آب از آب تکون نمی خورد.
حالا اگه یه کارگر نانوایی بود ، می رفتید ازش دلجویی کنید؟
با سلام
از تمام مسوليني كه پيگير شدند تا اين مشكل به بهترين شكل ممكن حل شود ممنونم
سلام. در این عکس حتی یک نفر نیست که یا استانداردهای بهداشتی یا آداب عکس را رعایت کرده باشد. برای مثال برخی ماسک را درست استفاده نکرده اند. دکمه کت بیشتر آنها باز است، یکی بدون کت و دو صندلی بلا استفاده در زمینه جلو
این چیزا عذر بدتر از گناه هست!!! نبود دستورالعمل باعث نمیشه که به فردی که به عدم فاصله اجتماعی در هواپیما معترض هست بگن که تو کرونا داری و از هواپیما بیرونش کنن. شنیدن حرف منطقی دستور العمل لازم نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دوست عزیز در شرایظی که دولت و مجلس قول مساعد جهت کمک به ایرلاینها بابت ضرر و زیان انها در دوران کرونا را داده بودند و حتی یک ریال به هیچ ایرلاینی کمک نکردند شما انتظار دارید یک هواپیما مثلا با ظرفیت 150 مسافر چطوری فاصله اجتماعی را رعایت کنند ؟ مسافر کمتر سوار کنند؟ زیان حاصله را چه شخص یا مقامی جبران میکند؟ شرکتهای هواپیمایی در ایران بسیار بسیار شرایط وخیمی دارند مثل اکثر صنایع دیگر و هیچ کسی پاسخگو نیست . همیشه نباید صورت مسیله را پاک کرد
آخه وارش دیگه چه شرکتی هستش؟ هر کسی میره دو تا هواپیمای اسقاط با عمر بالای 30 سال میخره، میره شرکت هواپیمایی تاسیس می کنه. بعد هم بودجه نداره پروتکل های ایمنی کرونایی را رعایت کنه و نتیجه میشه درگیری خلبان با پزشک مسئولی که میگه چرا پروتکل های امنیت بهداشت را رعایت نمی کنید.
مثل این که هواپیما خالی هم بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر