بازدید 87024

سرگیجه کرونایی در وزارت بهداشت؛ واکسن کشف شد؟!

وزیر بهداشت گفته: «خبر خوش را به مردم عزیز کشور بدهم که در زمینه ساخت واکسن کرونا گام‌های مؤثری برداشته ایم و امروز در ساخت واکسن اکثراً مدل‌های حیوانی را پاس کرده ایم و ان شاءالله در آینده بسیار نزدیک برای کارآزمایی بالینی این واکسن وارد عمل خواهیم شد.»
کد خبر: ۹۸۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 06 July 2020
تابناک اجتماعیواکسن کرونا کشف شد؛ این خبری است که از روز نخست شیوع این ویروس در جهان بار‌ها و بار‌ها و بار‌ها مخابره و به تعداد انتشار، تکذیب شده است، اما هنوز جذابیتش را برای بسیاری از جمله مسئولان کشورمان از دست نداده!

به گزارش «تابناک»؛ این را می‌شود از خبری دریافت که کمتر از یک هفته پیش از زبان وزیر بهداشت کشورمان مخابره شد و نه تنها حکایت از کشف واکسن در کشورمان داشت، که در آن تاکید شده بود که این واکسن مراحلی از آزمایش را هم با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نمکی که آن روز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فارمکس در هتل المپیک تهران سخن می‌گفت، در بخشی از سخنانش مژده خبری خوش برای ایرانیان را داد و در تشریحش گفت: «خبر خوش را به مردم عزیز کشور بدهم که در زمینه ساخت واکسن کرونا گام‌های مؤثری برداشته ایم و امروز با استفاده از تجربیات جهانی دانشمندان کشور ما به‌سرعت گام برمی دارند؛ امروز در ساخت واکسن اکثراً مدل‌های حیوانی را پاس کرده ایم و ان شاءالله در آینده بسیار نزدیک برای کارآزمایی بالینی این واکسن وارد عمل خواهیم شد.»

معنای این سخنان این است که واکسن ویروس کرونای جدید ـ که به تعبیری پنجمین و به روایتی ششمین ویروس کرونای شناخته شده است و موجب بیماری کووید-۱۹ می‌شود ـ در کشورمان ساخته شده و در حیوانات مورد کارآزمایی بالینی قرار گرفته و نتیجه این آزمایش، موفقیت آن بوده است.

البته وزیر بهداشت توضیح نداد که این واکسن کی و توسط کدام مجموعه‌ها تهیه شده و مورد آزمون قرار گرفته و حتی اعلام نکرد که کارآزمایی بالینی آن بروی انسان‌ها چه زمانی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا در نهایت این خبر خوش تفاوت چندانی با انبوه خبرهای گذشته که همه تکذیب شده بودند، نداشته باشد.

البته این پایان راه نبود و برخلاف آنچه وزیر تصور می‌کرد، خبر خوشش چندان مورد توجه قرار نگرفت و بازتاب چندانی در شبکه‌های اجتماعی نیافت. بی توجهی مثال زدنی‌ که برای خبر مشابهی که چند روز بعد منتشر شد، رخ داد تا ادعای مطرح توسط یکی از اعضای کمیته کشوری کرونا درباره کشف واکسن نگاه‌ها را به خود خیره کند.

آن گونه که دکتر مسعود مردانی، پزشکی که در ایام کرونا بار‌ها و بار‌ها میهمان رسانه ملی بوده و درباره کرونا سخن گفته و مواضع وزارت بهداشت را تبیین کرده، واکسن کرونا توسط دانشگاه آکسفورد با موفقیت همه مراحل آزمون را پشت سر گذاشته و به زودی در دسترس عموم جهانیان، حتی ما ایرانیان قرار خواهد گرفت.

بر اساس ویدئوی منتشر شده از این پزشک، او مدعی است که تحریم و امثال آن هم تاثیری در رسیدن این واکسن تا پاییز به کشورمان ندارد، چون قرار است به میزان انبوه تولید شود و این مدعا را مستند به گزارشی از سازمان بهداشت جهانی مطرح می‌کند که تاکید دارد ۲.۵ میلیارد دوز از این واکسن به سرعت تولید و روانه بازار خواهد شد!

ادعایی به شدت بزرگ که موجب شده بسیاری از هموطنان مان به سایت سازمان بهداشت جهانی بروند و بکوشند نشانه‌ای از این ادعا بیابند، اما موفق نشوند، در حالی که دکتر مردانی به این حد بسنده نکرده و حالا مدعی است که ۲۰ دی ماه سال جاری موعد دقیق ورود این واکسن به بازار است و عرضه کنندگان آن چند کشور هستند که روی هم ۲.۵ میلیارد دوز تولید و عرضه خواهند کرد که با توجه به ابتلای بسیاری از جهانیان به این ویروس، برای پوشش جمعیت بزرگ افراد باقیمانده تا حد زیادی کافی است.
 
سرگیجه کرونایی در وزارت بهداشت؛ واکسن کشف شد؟!

اما موضع وزارت بهداشت کشورمان در این باره چیست؟ موضع وزارت خانه‌ای که وزیرش پیش از طرح این موضوع از آزمایش موفق واکسن ایرانی در کارآزمایی آن روی حیوانات خبر داده و پیش از آن همه ادعا‌ها درباره کشف واکسن را قویا تکذیب کرده است؟ پاسخ تامل برانگیز وزارت بهداشت به این ادعا‌ها که ساعتی پیش توسط سخنگوی وزارت بهداشت بیان شده را بخوانید؛
 
«ایران در زمینه ساخت واکسن از دیگر کشور‌ها عقب‌تر نیست. بر طبق اعلام وزیر بهداشت، چندین پروژه ساخت واکسن را در دستورکار خود قرار دادیم که تعدادی از آن‌ها از مرحله حیوانی عبور کرده اند. وزیر بهداشت شخصا و مستقیم بر این پروژه‌ها نظارت می‌کند و با آن‌ها همکاری و اصرار دارند، جزئیات ساخت واکسن را در هر مرحله خود اعلام کند.

ساخت واکسن کرونا یک پروسه دراز مدت است و بعد از آنکه واکسن آزمایشگاهی تولید شود، رویه طولانی مدتی برای تولید صنعتی و انبوه در پیش دارد و بعید به نظر می‌رسد که واکسن کرونا حتی تا سال آینده بتواند به دست مردم برسد. از آنجایی که ما در یکی از مراحل تولید واکسن قرار داریم و هنوزبه نتیجه نرسیده ایم، نمی‌توانیم در خصوص زمان تولید انبوه آن اظهار نظر کنیم، اما به توجه به روند طولانی ساخت می‌توان گفت تولید انبوه آن قطعا تا سال آینده محقق نمی‌شود.»

جالب نیست؟ برای آنکه بدانید موضع وزارت بهداشت درباره اظهار نظر اخیر عضو کمیته کشوری که سر و صدای زیادی برپا کرده را بدانید، مطالعه این بخش از سخنان لاری خالی از لطف نیست: «با وجود اینکه تعدادی از کشور‌ها مدعی ساخت واکسن کووید ۱۹ هستند، هنوز مطلبی مبنی بر ساخت این واکسن از سوی سازمان بهداشت جهانی تایید نشده است و اگرهم واکسن کرونا توسط کشوری تولید و تایید شود، ما قطعا برای دریافت آن اقدام می‌کنیم. هر واکسنی درصدی از اثر بخشی را دارد و از آنجایی که هنوز تولید نشده است، نمی‌توان در مورد میزان اثربخشی آن صحبت کرد.»

اظهار نظر‌هایی که نشان از سرگیجه‌ای شدید دارد که مدتی است در سطوح مختلف مبارزه با کرونا در کشورمان به چشم می‌خورد. سرگیجه‌ای که موجب شده وزیر خبر کشف واکسن بدهد، در حالی که تا همین اواخر همه اخبار در این حوزه را رد می‌کرد و خودش و معاونانش تاکید داشتند پروسه تهیه و تولید و عرضه واکسن زودتر از یک سال آتی نهایی نخواهد شد و هر ادعایی درباره تولید واکسن، ادعایی تایید نشده و غیر علمی است.

سرگیجه‌ای که موجب شده کشف واکسن به خبری بیان شود که نه سلبریتی‌ها که مسئولان سردمدار انتشارش شده اند در حالی که خودشان بهتر از هرکسی می‌دانند این ادعا چقدر دور از واقعیت است و چه راه طولانی مدتی تا رونمایی از واکسن باقی مانده و هر آنچه تا کنون واکسن نامیده شده، صرفا چیزی بیش از نمونه‌های آزمایشی نیست که هیچ یک را نمی‌توان واکسن نامید، چون تاییدیه کامل ندارند؛ نمونه‌هایی که حتی وزیر هم واکسن خطابشان کند، واکسن نمی‌شوند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۲
يه مستعان ديگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مملکت پر از مستعانه
حالا که هرکی به هرکیه مملکت یه ادعای دیگه هم روی ادعا های قبلی. ما که هنوز منتظریم حباب دلار بترکه بیاد رو 4.200 تومان به قول آقایان دولتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بابا چرا نمیفهمی،
در آینده ای نزدیک، شاید ده سال
اینم مثل دستگاه کرونا یاب هستش. فقط بوق و کورنا
دکتر مردانی کاملا درست میفزمایند.
اگر نگاهی به وبسایت CORONA VACCINE TRACKER بیاندازید خواهید دید که واکسن آکسفورد جولای روی 30 هزار نفر تست شده و تا آخر سال دو و نیم میلیارد دوز آن تولید میشود. یک شرکت چینی هم در حال تست واکسن ها در برزیل است و تا پایان 2020 واکسن را تولید انبوه میکند .مابقی در فازهای 1 و 2 هستند.
مسئولین جهانی و مدیران شرکتهای خارجی در این زمینه دروغ نمی گویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اتفاقا در بعضی موارد درست نمی فرمایند
واکنس مگه کاری داره؟ ویروس رو ضعیف کنید، بزنید به بدن، ایمن میشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
به همین راحتی! چرا دست به کار نمیشی داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
تو با این عقلت حیفی!!!
به سلامتی
بذاریدش کنار مستعان و داروی کرونا
اولم رو کسایی ازمایش کنید که به ما میگن غربگرا
خدا میدونه آمار واقعی مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از کرونا چقدر هست
منظور وزیر محترم، کشف واکسن توسط کشور دوست چین می باشد. چه بسا آزمایش بالینی واکسن چین در ایران می خواد انجام بشه، در واقع ما موش آزمایشگاهی چینی های عزیز هستیم.
در ضمن همه کشورهایی که جون مردمشون براشون اهمیت داره در این زمینه با شرکتهای معتبر همکاری کردند و سرمایه گذاری انجام دادند. ولی متاسفانه ما مثل همیشه از قافله عقبیم. حالا روزی صد و شصت نفر می میرند از نظر دولت خیلی مهم نیست.
شما رسانه ها وظیفه اخلاقی و اجتماعی دارید که در مورد تولید واکسن کرونا در جاهای مختلف دنیا گزارش کار کنید تا مردم آگاه باشند و مسئولان کشورمان برای تهیه واکسن پیشگام باشند. و به بهانه های واهی مثل غرب و آمریکا و انگلیس و فلان و بهمان جان عزیزان مان در خطر قرار نگیرد.
تاناك انشاالله اين خبر خوش وواقعيت ان را شما منعكس كنيد
اونم حوصلش سر رفته دیگه
خبر واکسن کرونای وزیر بهداشت بی شباهت به بشقاب کرونا یاب نبود.
تو آشپزخانه یک بچه 12 ساله هم هسته اتم رو شکافته و هم واکسن کرونا رو کشف کرده - گفتم یادی کرده باشیم از محمود جان .
ما قبلا سامانه فوق پیشرفته ویروس یاب کرونا به نام مستعان را داشتیم!!!
راستی اون دستگاه کرونایاب چی شد؟ به تولید انبوه رسید!؟
ازکرونا یاب یک میلیارد دلاری چه خبر؟
دانشمندان بومی ما که در زیر زمین اورانیوم و دستگاه موجی یافت ویروس می سازند،توانایی واکسن ضد ویروس کرونا را مطمعنا دارند!
این ویروس آنقدر سرسخت و پیچیده عمل می کند که ساخت واکسن بشکل نرمال قدیمی ظاهرا امکان پذیر نیست!
اول اینکه تولید واکسن حداقل شانزده ماه زمان لازم داره و این حداقل ترین حالت ممکنه.
دوم اینکه حتما بعد از تولید واکسن توسط ایران یا چین میخوان مردم ایران رو به عنوان موش آزمایشگاهی قرار بدن اول روی ایرانی ها تست بشه اگر مردم را نکشت و اوکی بود صادرات کنن. من به هیچ وجه به واکسن ایرانی یا چینی اطمینان ندارم و در صورت تولید هرگز چنین واکسنی را که هیچ پروتکل جهانی درش رعایت نشده را تزریق نخواهم کرد
کی نفر اوله؟
دروغ محض جناب وزیر!
تو عید هم میگفت یه کشفی کردیم که ایران رو بزودی جزو یکی از اولین کشور های موفق کرونا میکنه. بعد فکر کنم منظورش همون داروی ترامپ بود
قابل توجه نویسنده مقاله: واکسن کشف نمی شود ساخته می شود. معنی این دو کلمه خیلی با هم متفاوت است
کرونا که چیز تازه ای هست و زمان لازم داره. اما من هنوز منتظر هستم آن دانشمندی که در زمان جناب احمدی نژاد داروی درمان ایدز رو کشف کردن جایزه نوبل پزشکی رو بگیره! الان ۱۲ سال هست که منتظریم و خبری نشده! واقعا که حقش رو خوردن!
تابناک ، تو صفحه پیجت فقط به اندازه یه بند انگشت فضا مونده که توش تبلیغ نیست . اونم اگه با یه چیزی پر کنی ممنون می شیم
حرف هم میزنن ادعاشون ......
داروهايي هم که ادعاي داخلي سازي دارين مواد اوليه اش از خارج مياد چرا اينهمه تحريف واقعيات همانند ساختن دستگاه تشخيص کرونا از فاصله 100 متري ه است واقعا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اول برو ببین چند درصد ان از خارج می اید
خطرات فضای مجازی از کرونا بیشتر شده است.
ما مردم از این مجلس فهیم و انقلابی انتظار داریم، اینستاگرام را فیلتر کنند که خطرات آن برای جوانان بیشتر از کرونا شده است.
ابتدا از خودشان شروع کنند و به جای توییت کردن که درشبکه هایی که فیلتراست و قانون شکنی از سمت قانون گزاران، در سروش پیغام بگذارند. و پس از آن این شبکه ی شیطانی اینستا را فیلتر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
خخخخخخخ
به ولله اگر من اطمينان كنم به اين واكسن وطني؟؟؟ عمرا اجازه بدهم اهالي منزل دست به اين ريسك بزرگ بزنند!!!!!
فقط باید تاسف خورد که مسئولین به راحتی اب خوردن جلوی دوربین صدا و سیما و در برابر مردم دروغ می گویند. یه روز خبر کشف و اختراع دستگاه کرونایاب با اب و تاب فراوان در رسانه به اصطلاح ملی منتشر می شدف فارغ از اینکه انتشار این دست اخبار دروغ و یا تحریف شده چقدر به دستگاه های مربوطه ضربه می زنه. متاسفانه این امر (دروغگویی در روز روشن) به یه امر عادی نبدیل شده و مسئولان بدون اینکه به عواقب اون فکر کنن، اخبار نادرست رو تحویل مردم می دن. چقدر مورد تمسخر دیگران قرار گرفتیم وقتی که به صورت زسمی اعلام کردیم که دستگاه گرونا یاب رو اختراع کردیم!!!!! متاسفانه از این دست اخبار نادرست به شدت فراوان یافت می شه و کسی هم نیست که جلوی این دست اقدامات مسئولان رو بگیره.
امیدوارم انتشار اینجور خبرها باعث نشه مردم پیشگیری را جدی نگیرند.
همچنان استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی تنها راهکار پیشگیری هست.
اروپاییهاهمزمان باتست انسانی، تولیدانبوه راآغازکردند، تا مان ازدست نرود، البته ریسک مالی دارد، اگربه جواب دلخواه نرسدولی چون مربوط به جان انسانهاست، ارزشش رادارد، ایران همینکار ازانجام دهدوتولیدانبوه راشروع کند
البته هکر ها هم بیکار ننشسته اند و در اوقات بیکاری مشغول هک کردن نتیجه تحقیقات خارج از ایران در مورد واکسن کرونا هستند.
.واکسن توسط شرکت دفرا ساخته شده است
جناب نمکی از همان اول که وزیرشدی خودتم تلویحا فرمودی هدفت تامین منافع کارخانه های داروسازی است.با توجه به اینکه همون ابتدای وزارتت دردستوری فوق عجیب دستورممنوعیت اکید داروهای دارای مثلامشابه داخلی راصادر کردی واسمش گذاشتی حمایت ازتولیداخلی کانه دارو تنقلات است.الانم بیم این میره اگرهم شرکتهای کشورهای پیشرفته دارو یا واکسن موثری برای کرونا درست کنن شرکای جنابعالی فورا یه چیزی بسازن وبه اسم حمایت ازتولیدداخل حضرتعالی ورود داروهی کشف شده را ممنوع کنی....
خدا به داد مردمی که میخواهند از این واکسن استفاده کنند
رحم کند
مسخره کردین مردم و با این حرفای مفت
بهتر است بگویی ان اقایی که هر روز در رسانه ملی می امد و راهکار و توضیحات می داد جو گیر شده و هم خود تحقیری می کند در قبال ایران خودمان وهم مانند افراد مشهور دنبال خودنمایی است چون وقتی اگر خودش را گم کند وقتی رسانه ای شده بود می شود حال و روز این روزهای این اقای متخصص عفونی و ریه!
واکسن ایران ممکنه زمان طولانی برای تولیدبخواد ولی واکسن آکسفورد وچندواکسن دیگه مراحل بالینی رو بزودی تا اواسط شهریور به پایان میرسونن وبه تمام کشورهای درگیر عرضه میشن اگه بااینا باشه ۲ سال دیگه هم بایدکشته بدیم ،با رد داروی فاویپیراویراینوثابت کردن
بیصبرانه منتظر واکسن فوق پیشرفته (( نمکی 110 )) که از100 متری درمقابل کرونا ایمنی ایجاد میکند هستیم.
خلاقیت دانشمندان ما در خصوص ساخت واکسن کرونا و دیگر خدمات عمومی برای رفاه جامعه، نه، لذا باید چشممان به دستاورد همان کفار غربی باشد تا انشاالله بزودی واکسن کرونا را کشف کنند و برای تزریق به ملت ایران بدهند
از انجائيكه واكسن كرونا اين روزها خيلى براى مردم اهميت دارد و هر خبرى در اين رابطه جلب توجه ميكند برخى از افراد حتى در سطح وزير هم براى تبليغ و جلب توجه مردم به خودشان از اين موضوع استفاده ميكنند مثل همان صحنه كه گفتند دستگاهى اختراع شده كه از فاصله چند مترى ويروس كرونا را تشخيص ميدهد جالب است در دنيا براى كشف و ساختن واكسن كرونا ميلياردها دلار سرمايه گذارى شده ولى هنوز خبر موثقى را رسانهاى نكردن ولى در ايران بدون هيچ پيش زمينه اى خبر از كشف واكسن ميدهند
تاكنون كه وزارت بهداشت از تخصص خود به تهيه امار وصدور توصيه هاى بهداشتى اكتفا كرده واقدامى كه بازتاب دهنده تخصص انها باشد ازخود بروز نداده اند
هردارویی بخواین توناصرخسرو وسایردلالا هستش ولی صرفنظر ازقیمتش چون به اصالتش اطمینانی نیست واقعا خرید ازینها بشدت نگرانمان میکند.بخصوص که برخی ازداروهای خاص یخچالی هستند وماچطور اطمینان کنیم که قاچاقچیها به خاطر ما داروهارو با یخچال اورده. واقعا نمکی با دستور ممنوعیت واردات داروهای خاص ظلم عظیمی درحق ما بیماران خاص مرتکب شد.. آیا فریادرسی هست...مدعی العموم پس کجایی...
واکسنتون هم مثل دستگاه کرونا یابتونه !!
هدفشون نابودیه مردم ایران حالا با فشار اقتصادی نشد فشار روحی با کویید اولش میگفتن ماسک چندان مهم نیست اصلا آدم سالم نیاز نداره بزنه حالا میگن # ماسک بزنیم اولش میگفتن اصلا نیاین بیرون چقدر رو سیزده بدر مانور دادن بعد یهو همه چی آزاد شد کرونا رفت آمار اومد پایین دوباره تو یروز رفت باااالا الان شیراز میگه تو بیست و چهار ساعت هزار نفر گرفتن آمار کل ایران میگه دوهزارو پونصد آخه مگه مردم نفهمن آره خب ما نفهمیم
این هم مانند کرو نا یاب است؟
کی جرات داره واکسن شماها را بزنه؟ شما یک‌ ماسک زدن را نتونستین مدیریت کنید. اینقدر ضدو‌نقیض حرف زدین که اعتماد مردم را از دست دادین!
ما تو همون خبر و تصویر ویروس یاب از فاصله ی 100 متری به کما رفتیم الان دیگه با این حرفای ضدو نقیض سرگیجه نداریم
سلا م هیچ واکسنی بر ای کرونا نیست همش دروغ هن
همه‎اش قمپز در کردنه. واکسن ما شاید بعد از رفتن کرونا بیرون بیاد شاید هم مهندسی معکوس نوع چینیش باشه.
همش دروغه.از لحاظ روحی دیگه هیچی برامون نماند
کلا سیاسته حالا من نمگم اروپای ها که مگن درس کردن راسته یا اشتباه . خود ایرانو مگم خیلی به زور مخواد خودش رو ثابت کنه . اگه اروپایی ها دروغم بگن اینا مخواد حداقل کاری که کرده باشن این باشه که تو گمپوز در کردن هم از اروپایی ها عقب نمونن . من موندم زوره مگه
ان شاالله در معنی فرق دارع با ان شاءالله و دومی صحیحه
راستي سامانه تشخيص لحظه اي افراد مبتلا به كرونا جناب سلامي چي شد ؟ از فروردين ماه منتظر رونمايي اين سامانه هستيم .
کرونا یاب به تولید انبوه نرسید!!!؟؟؟
بهر حال خدا کنه واکسنش بیاد واقعا مردم دارند از دست این ویروس عصبی وافسرده میشند
حالاهرچی بجای اینکه شکر گزار باشید ک واکسنش کشف شده هی بزنید توسرهم ولا..نمیدونم دنبال چی هستید واقعا..خدا یه عقلی ب شمابده یه پولی هم بمابده بریم واکسن بزنیم
راستی!
از داروی ایدز چه خبر؟
از درِ قابلمه ویروس یاب چه خبر؟
از واکسن کرونا چه خبر؟
محاله دولت بی تدبیر اصلاح طلب..........
حالاهرچی جاییکه شکرگزارباشید واکسن پیداشده ازحالا بزنید توسرهمدیگه .واقعا نمیدونم دنبال چی هستید ولاا...خدا یه عقلی ب شما بده یه پولیم ب ما بتونیم بریم باهاش واکسن بزنیم...
یکم خاص باشین اصلا کرونا نکیرین که به واکسنش نیاز داشته باشه
رفقا عجله نکنید قرارداد 25ساله با چین یکی از بندهاش آزمایش واکسن روی ملت عزیز ایران است
من از دانشمندان ایرانی یه خاطره میگم:
سالها قبل که آقای جلیلی پشت میز مذاکره با 5+1 گفت؛اشکال نداره ما خودمون 20%غنی میکنیم،همه طرفها خندیده بودن؛ولی ظرف مدت کوتاهی موفق شدیم.
حالا امیدواریم دانشمندان حوزه پزشکی هم دوباره بتونند کار چندین ساله رو ظرف کمتر از یکسال بسازن.
انشاءالله
خدا ب داد مردم بیچاره برسد که با این وضعیت جامعه....به کجا میرسیم گرونی...بدبختی...وحالا کووید زهرمار
همه یه جوری حرف میزنیین که انگار ایرانی نیستین همش تمسخر این همه ما پیشرفت کردیم در طی این چند دهه همش تلاش وزحمات دانشمندان ایرانی بود مخصوصادر زمینه انرژی هسته ای چه زود یادتون رفت بهترین هارو هم کشتن امیدوارم باز هم دانشمندان توانمند ایرانی این واکسنو درست کنن مثل خیلی از افتخارات دیگه ما
قبل ار اینکه مردم از دست کرونا بمیرن از دست گرانی میمیرن اینهمه همه مردن گرانی دیدن راه تنفسی بسته شد مردن اینها کرونای گرانی گرفتن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار