بازدید 49722
۹

طرح جدید مجلس برای تعویق در برگزاری کنکور ۹۹

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تدوین طرحی برای تعویق در زمان برگزاری کنکور ۹۹ هستند.
کد خبر: ۹۸۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 04 July 2020

به گزارش تابناک، احمد حسین‌فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم با اشاره به تمهیدات این کمیسیون برای برگزاری کنکور 99 در شرایط بحران کرونا، گفت: گزارش‌ها و پیام‌های متعددی از مردم، والدین داوطلبان و داوطلبان کنکور امسال مبنی بر نگرانی‌ها از شرایط بحران کرونا دریافت کرده‌ایم که مستلزم تمهیداتی است.

وی افزود: برای پاسخ به نگرانی داوطلبان کنکور سال 99 و رفع دغدغه‌ها از بابت شیوع بیماری کرونا، پیشنهاد طرحی از سوی تعدادی از اعضای کمیسیون برای تعویق در برگزاری کنکور سال 99 مطرح شده و در حال تدوین آن هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: براساس این طرح، نمایندگان مجلس خواستار تعویق در برگزاری کنکور 99 از سوی سازمان سنجش شده‌اند.

حسین‌فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: طرح نمایندگان برای تعویق در برگزاری کنکور سال 99، در یکی از جلسات این هفته کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳۹
انتشار یافته: ۹
نمیدونم چه سریه که هیچ کار دیگه ای از بابت کرونا مشکل نداره الا کنکور سراسری. امتحانات نهایی چطور برگزار شد؟؟؟!!!یه جوری جو میدین انگاه شرکت کننده ها همه پیر و بیماری زمینه ای دارن!! بابا همه داوطلبا جوان هستند. کرونا هم اگه بگیرن که نمیمیرن!! ثانیا تو کنکور هم فاصله ها زیاده هم هیچ احدی با شما کار نداره کسی باهات حرف هم نمیزنه! مگه کشکه هی کنکور تعویق بشه .دربه در شدیم از بس دوره کردیم کتابارو!!
من فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه‌های تهران هستم و از دی ‌ماه به شکل مداوم و مستمر برای کنکور دکتری دارم خودم رو آماده می‌کنم. با این حال از هر مسئولین مربوطه استدعا دارم که برگزاری آزمون رو به زمانی موکول کنند که آمار روزانه بیماری کرونا حداقل مشابه روز سوم اسفند بشه که قرار بود کنکور دکتری برگزار بشه.
مشابه با هر داوطلب دیگه‌ای هدفم این هست که با شرکت در کنکور بتونم در مقطع بعدی تحصیل کنم نه اینکه سلامتی خودم رو از دست بدم. مسئولین وزارت علوم مدام عنوان می‌کنند که تاریخ کنکور قابل تغییر نیست چون مورد تایید ستاد ملی کرونا هست و اینکه نمی‌تونند پاسخگوی دانشجوهایی باشند که حق تحصیل در نیمسال آینده رو از دست می‌دن. خوب آیا می‌تونند جوابگوی از دست رفتن حق زندگی داوطلبانی باشند که به خاطر حضور در جلسه بیمار خواهند شد؟ مسئولین وزارت بهداشت با این تصور که در تیر و مرداد از پیک بیماری عبور خواهیم کرد، این زمانها رو تایید کردند.
همه جا را سر و سامان دادید و حالا فقط نوبت دانش آموزان هست که همه برنامه ریزی آنها را مختل کنید.
همون طور که می‌دونید، الان عمدتاً شهرهای مرزی و مناطق محروم در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند. قابل پیش‌بینی هست که همون پروتکل‌های بهداشتی حداقلی هم توی این مناطق رعایت نخواهد شد و عده زیادی از داوطلب‌ها توی آزمونی که سرنوشت زندگی‌شون رو تعیین می‌کنه، چهار پنج ساعت ماسک و دستکش نخواهند پوشید.
وضعیت در مورد کنکور کارشناسی که هم تعداد داوطلب‌ها بیشتر هست و هم اینکه داوطلب‌ها معمولاً همراه با والدین‌شون به حوزه‌های امتحانی می‌رن، وخیم‌تر هست.
این چه منطقی هست که امتحانات اکثر دانشگاه‌ها به خاطر شرایط کرونا بصورت غیر حضوری برگزار می‌شه و وزارت علوم می‌گه احتمالاً سال تحصیلی آینده هم وضع به همین منوال هست، ولی اصرار وجود داره که کنکور حتماً باید توی این شرایط برگزار بشه؟ یه جور رفع تکلیف هست به نظرم یا اینکه احیاناً می‌خوان چرخ اقتصادی آموزشگاه‌های کنکور بچرخه.
جالب اینجاست که وزیر علوم در مصاحبه اخیرش دلیل این پافشاری رو جلوگیری از ضایع شدن حق تحصیل دانشجوها در ترم آینده بیان کرده و گفته وزارت علوم نمی‌تونه پاسخگوی ضایع شدن حق تحصیل این افراد بشه ولی نگفته اگر در این شرایط کنکور برگزار بشه و عده زیادی بیمار بشن، وزارت علوم چه مسئولیتی قبول می‌کنه.
سلام. به نظر من باید حتما به تعویق بیفته. حداقل یک ماه. و توی این یک ماه دولت مثل ماههای اسفند و فروردین با سختگیریهای بیشتر جلوی ابتلای بیشتر افراد رو بگیره. من بعضی از دوستام رو میشناسم ک آزمایششون مثبت شده و کنکور هم دارن. و الان توی قرنطینه خونگی دارن درس میخونن و البته حالشون خوبه و پزشک گفته فعلن فقط ناقل هستین. هر کدوم ازینها توانایی بیمار کردن حداقل چند نفر اطرافیانشون رو در کنکور دارن. و مراقبین یا کسایی ک کنترل میکنن افراد رو.
یک عده دنبال هرج و مرج هستند و قصد دراند بی جهت زمان کنکور را تغییر دهند و با سرنوشت بچه های مردم که این همه هزینه و زحمت کشیده اند بازی می کنند. بچه های مردم مشکل نظام وظیفه پیدا میکنند و هزاران مشکل دیگر..
یک عده فقط منافع شخصی خود را از این گونه پیشنهادات مزخرف پیگیر هستند.
برگزاری یک جلسه کنکو ر خطر ناک تر است یا تشکیل همه روزه جلسات مجلس شورای اسلامی ؟
خودتان مجلس را تعطیل کنید بیشتر به نفع مردم کار شده تا تعطیلی آزمون سراسری کنکور.
وااي، نه!!!!!!!!!!!!
بچه ها افسرده شدن، فشار كنكور زياده و فرسايشي شده.
تورو خدا بگذاريد اين امتحان لعنتي رو بدن.
چرا با روح و روان بچه هاي ما داريد بازي مي كنيد. به خدا خسته شدن. چرا هيچ كس به فكرشون نيست. بلاتكليفي بد ترين چيزه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر