بازدید 8634
رییس سازمان صمت کرمانشاه:

علت حادثه معدن گیلانغرب مشخص شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به بررسی کارشناسی که از حادثه معدن گیلانغرب صورت گرفته، گفت: علت اصلی این حادثه تراکم گاز در تونل معدن بوده است.
کد خبر: ۹۸۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 04 July 2020

به گزارش تابناک، محسن دارابی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: براساس نتایج بررسی کارشناسی حادثه روز گذشته (۱۳ تیر) معدن بیتومین گیلانغرب، مشخص شد دلیل اصلی این حادثه تراکم گاز در تونل معدن و احتمالا به دلیل نقص در جت فن تونل بوده است.

به گفته این مسئول، نقص جت فن و ایجاد اختلال در تولید اکسیژن در تونل معدن یک رویداد غیرقابل پیش‌بینی بوده و ناشی از عدم نظارت نیست.

وی تاکید کرد:هیچ ریزشی در این معدن رخ نداده است.

وی ادامه داد: این حادثه ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه روز گذشته و در معدن قیرطبیعی «هواربزه» در گیلانغرب رخ داد.

به گفته رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه، از هفت مصدوم این حادثه یک نفر فوت شد، پنج نفر ترخیص شدند و یک نفر در بیمارستان بستری و تحت مداوا است.

دارابی از ورود دستگاه‌های مختلف برای امدادرسانی در این حادثه قدردانی کرد و افزود: با دستور مستقیم استاندار استفاده از دو بالگرد برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه داشتیم که کم سابقه بود و اگر این همکاری‌ها نبود امکان داشت امروز هفت نفر فوتی در این حادثه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف که برای امدادرسانی این حادثه ورود کردند، تا ساعت ۲۳ شب گذشته پای کار بودند.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اشاره ای هم به وضعیت ایمنی سایر معادن استان داشت و با بیان اینکه عمده این معادن از نظر رعایت موازین ایمنی مشکلی ندارند، اضافه کرد: تمام معادن مسئول فنی دارند که گزارش‌های مربوطه را به صورت ماهیانه برای سازمان صمت ارسال می‌کنند و ما نیز نظارت جدی بر شیوه کار در معادن داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان