بازدید 22562
پشت پرده‌ تعابیر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

بستر آنلاین به صورت کامل به کنترل صداوسیما درمی‌آید؟

این اظهارات از سوی نوباوه که از قضا کارمند بازنشسته صداوسیماست، ظاهراً یک کوشش برای حمایت سازمانی از مجموعه‌ای است که به آن دلبستگی دارد؛ اما در واقع مواضع جریانی را نمایندگی می‌کند که تاکید دارند باید هرآنچه در اینترنت پخش می‌شود، به هر ترتیب ممکن در اختیار صداوسیما باشد...
کد خبر: ۹۸۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 29 June 2020

بستر آنلاین به صورت کامل به کنترل صداوسیما درمی‌آید؟نطق چندی پیش نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره لزوم اعمال کنترل صداوسیما بر تمامی برنامه‌های آنلاینی که در هر زیرساختی تهیه می‌شود، در حالی چندی پیش مطرح شد که اکنون این تعابیر با اتفاقاتی به موازات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه شده و در نخستین گام، خبر «تابناک» تایید و مشخص گشت کنترل صدور مجوز برای پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی در بسترهای آنلاین به صداوسیما واگذار شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بیژن نوباوه وطن نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در بخشی از نطق میان دستور جلسه علنی گفت: «۲۰ سال است که شاهد ورود اینترنت به کشوریم. آیا وزارت ارشاد در این باره حتی یک خط قانون نوشته است؟ بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی هر نوع بستری برای پخش برنامه‌های آنلاین در هر زیرساختی ۱۰۰ درصد زیر نظر صداوسیماست. وزارت ارشاد در این باره بگوید، چرا که شبکه خانگی در آینده مشکلی اساسی است و باید در آینده به صدا و سیما برگردد و صدا و سیما موظف است این را مدیریت کند.»

بستر آنلاین به صورت کامل به کنترل صداوسیما درمی‌آید؟

اظهارات بیژن نوباوه که اکنون بار دیگر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شده، انعکاس وسیعی داشته، اما با نقد‌های گسترده‌ای همراه نشد. این اظهارات از سوی نوباوه که از قضا کارمند بازنشسته صداوسیما است، ظاهراً یک کوشش برای حمایت سازمانی از مجموعه‌ای است که به آن دلبستگی دارد، اما در واقع مواضع جریانی را نمایندگی می‌کند که تاکید دارند باید هر آنچه در اینترنت پخش می‌شود، در اختیار صداوسیما باشد و از قضا به مفاد قانونی استناد می‌کنند که وجود خارجی ندارد!

به عنوان نمونه، نوباوه به اصل ۱۷۵ قانون اساسی اشاره کرده، حال آنکه اساساً در این اصل به انتصاب رئیس صداوسیما و آزادی بیان و نظارت بر آن اشاره شده و نه آنچه نوباوه بیان کرده است. در اصل‏ یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی آمده است: «در صدا و سیمای‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏، آزادی‏ بیان‏ و نشر افکار با رعایت‏ موازین‏ اسلامی‏ و مصالح‏ کشور باید تأمین‏ گردد. نصب‏ و عزل‏ رئیس‏ سازمان‏ صدا و سیمای‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ با مقام‏ رهبری‏ است‏ و شورایی‏ مرکب‏ از نمایندگان‏ رئیس‏ جمهور و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ (هر کدام‏ دو نفر) نظارت‏ بر این‏ سازمان‏ خواهند داشت‏. خط مشی‏ و ترتیب‏ اداره‏ سازمان‏ و نظارت‏ بر آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.»

از قضا متن بازنگری شده قانون اساسی، در سال ۱۳۶۸ تصویب و اولین وب سایت در عالم، سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱) فعال شده؛ بنابراین طبیعی است نمی‌توانسته قانون اساسی با در نظر گرفتن اینترنت و نوع توزیع اختیارات نهاد‌ها در اعمال حاکمیت بر آن به نگارش درآمده باشد. سوای مباحث حقوقی، باید در نظر داشت که رسانه ملی یک «نهاد عامل» است و نه یک «نهاد ناظر» و قاعدتاً یک نهاد عامل نمی‌تواند همزمان بر رقبایش نظارت کند و البته اینچنین روشی تبعات گسترده‌ای در پی دارد.

به عنوان نمونه در انگلیس این وظایف نظارتی به بی بی سی به عنوان رسانه مادر واگذار نشده، چرا که بی‌بی‌سی خود رقیب شبکه‌های خصوصی نظیر اسکای و رسانه‌های آنلاین محسوب می‌شود. در همین راستا در آن کشور نهادسازی شده و «آفکام»، نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا که نهادی مستقل نیز محسوب می‌شود و اعضایش منافعی در رسانه‌ها ندارند، بر عملکرد رسانه‌ها نظارت و مجوز فعالیت و عدم فعالیت رسانه‌ها را صادر می‌کند. در ایران نیز باید شورای عالی فضای مجازی به عنوان متولی یا خود راساً در این حوزه اقدام نماید و یا یک مصوبه‌ای برای ایجاد نهاد ناظر داشته باشد؛ چرا که مسیر کنونی دورنمایی روشنی را متصور نمی‌سازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
بیژن نوباوه، نماینده مجلس در ادوار هشتم و نهم: آقای شجریان یک ربنا دارد. آن وقت به آقای ضرغامی گفت آن را پخش نکنید. شاید به خاطر همان ربنا خدا دست تو را می‌گرفت
چقدررر فرهنگمون بدون شما عقب افتاده بود اقای نوباوه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
نتیجش از همین حالا مشخصه.
مرذم هدایت میشن به سمت سریال های ترکی یا شبکه های بیگانه.
مخاطب اندک همین سریال های خانگی داخلی هم از دست می رود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
یه زمانی این نوباوه تو امریکا ، مثل نجف زاده خبرنگار بود و اونجا زندگی میکرد
الان اومده ایران میخاد برا صدا سیما انحصار ایجاد کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
این گونه طرحها تیشه به ریشه اعتمادمردم زدنه وباعث میشه همین مخاطبان اندگ تولیدات محتوایی اینترنتی هم ریزش کرده وبقول دوستمون مخاطبین شبکه ها واینترنت های خارجی افزایش پیدا کنه.دقت کردین طرحهایی که امثال این آقایان می دن در پایان به نفع دشمنان میشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
یه مهمانی رفتم بعد از احوال پرسی و خوش و بش اولیه متوجه شدم خانم ها 50 سال به بالا درباره 5 فیلمی که از مجموعه چم پخش میشه صحبت میکنند باورتان نمیشه اگر بگم از هر کمسیونی بهتر فیلم را تجزیه و تحلیل میکردن بعید میدانم در کمسیون امنیتی این چنین تفسیر شود
مقصر کیست چرا باید در کشور اسلامی بقول مسئولان 70 در ملت از ماهواره استفاده میکنند اون هم چه فیلمهایی که خود دانید که به چه منظوری ساخته میشود
نوباوه، زیباکلام، و امثالهم جز حرف و ارتزاق از بیت المال چه کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
من به هیچ وجه طرفدار آقای زیبا کلام نیستم اما مقایسه این دو نفر اصلا درست نیست زیبا کلام هر چه که باشد سواد دارد
جرات
| United States of America |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اقلا چهار تا کتاب خونده و جرات داره انتقاد کنه
مبارک رای دهندگانش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
وای بحال فرهنگی که این آقا ی نوباوه با این طرز فکرش، بشود نایب رییس کمسیون فرهنگیش!!! وا اسفا
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
مبارک آنهایی باشد که خیلی ها را رد صلاحیت کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
هر دم از این باغ ....
سلام شنیده ها حاکی از اینست که شما برنامه دعوت تاجگردون دارید.دیروز ایشون به مدرک تقلبیش اعتراف کرده. خواهشا شما صدای مردم تاجگردون باشید نه خود تاجگردون. ایشون به اندازه مافی سرمایه دار اطرافشون هست. ترس مخالفان ایشان در شهر اجازه صدای بلند مخالفان را نمی دهد.
صدا و سیما خودش را مدیریت کنه بقیه اش پیش کش نوبی جون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
والا
تمام شبکه هاش به خاطر بدهی به کشورهای خارجی داره قطع میشه، اونوقت به دنبال انحصار و منفعت طلبی هستند
زمانیکه قانون اساسی رو نوشتن کلمه بستر آنلاین وجود داشته جناب نوباوه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
مهم نیست که وجود داشته با نه. الان اینها این کنترل رو میخوان و اعمالش هم می‌کنند. قانون کی باشه؟
تفسیر جناب نوباوه از اصل 175 قانون اساسی، که در زمان تصویب آن خدمات شبکه اینترنت وجود نداشته، مصادره به مطلوب و یکی از گونه‌های انحراف در استدلال و یکی از انواع مغالطه است.
به تعبیر ایشان کلیه خدمات فعلی اینترنت از جمله خدمات بانکی، فروشگاههای آنلاین و... چون آنلاین هستند پس باید به انحصار صدا و سیما در بیایند.
حالا از انحصار رادیو و تلویزیون تاکنون چه خیری به مردم و مملکت رسیده که ایشان پیشنهاد به انحصار درآوردن خدمات اینترنت را نموده اند؟!
فقط به دغدغه های نمایندگان مجلس از آغاز به کار مجلس جدید دقت کنید تا فاصله آنها با مردم را ببینید.
بیژن نوباوه بخوانید نماینده صدا و سیما
دنیا برخلاف انحصار حرکت میکند ، هرگونه انحصاری حتی با هزینه های گزاف مانند سروش محکوم به شکست است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
ایول علی جان، خیلی خوشم اومد از نظرت
این مجلس کم کم اینترنت بین الملل رو قطع خواهد کرد و همه باید جهان رو از دریچه صدا و سیما ببینند. اگر اینطور بشه من یکی به جزایر کومور پناهنده میشم!!!!
پاسخ ها
عباسعلی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اخبار صداوسیمارو که نگاه کنی دیگه متوجه میشی که ما چقدر خوشبختیم وهمه دنیا بد بخت وارام مبشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
این مجلس ، یک مجلس بی کفایته خیالت تخت
نماینده مجلسی که ده درصد رای آوذده و قانون بلد نیست چه انتظاری میشه داشت که مشکلات مردم رو حل کنه . از همین نماینده سووال شود چرا شفافیت در خصوص اموال نمایندگان اجرا نمیشود و دارایی ایشان قبل و بعد از نمایندگی چرا اعلام نمیگردد به جای حل مسایل بغرنج کشور این مباحث فضای مجازی فقط جهت حاشیه راندن مشکلات مردم رنج کشیده است . واقعا که نایب رییس کمیسیون فرهنگی تمام دغدغه شان صداو سیمایی است که مردم هیچ دل خوشی از عملکرد آن ندارند
سانسور کردن مگر شاخ و دم داره
آقای نوباوه هنوز بازنشسته نشده؟ من فکر میکردم بعد از خدمت به صدا و سیما در نیویورک امریکا که کار بسیار دشواری است و باید گزارشات تلخ از فقرای امریکا و بدبخت بیچاره ها و مستاجران امریکایی پخش میکرد، دیگه خسته شده و دوران بازنشستگی و آرامش رو سپری میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
بازنشستگی ؟ درشرایطی که میلیون ها جوون بیکاراند اشتغال مادام العمر عزیزانی مثل نوباوه تضمین شده
این آقا درسته جانبازه ولی چه سودی برای مردم در مجلس داشته؟
خداوندا! ما رو از دست این افراد نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
این عزیزان رو ما خودمون انتخاب کردیم
ایشان کی هستند؟
مشکلی نیست بگذارین همه چیز را کنترل کنند و ببندند. بی خیال!! بموقعش همه چیز درست میشه و در مسیر صحیح حود که خواست عمومی است قرار خواهد گرفت (بی خیال از این بابت که سلیقه این دلواپسان با سلیقه مردم و مخصوصاً سلیقه نسل جوانان نو و دگر اندیش که آینده انقلاب و کشور را رفم خواهند زد هم خوانی نخواهد داشت و نتیجه اش را هم که همه میدونیم و نیازی به گفتنش نیست)
اقای دادو فریاد
آقای نوباوه که چنین سخنانی را میفرمایند باید به چند نکته توجه نمایند: اولاً ایشان و سایر نمایندگان منتخب تهران منتخب حداقل حداقل رأی دهندگان در حوزه خود هستند. یعنی اگر مطلبی را که خود میپسندند را به خواسته و افکار عمومی مردم ارتقا ندهند. ثانیاً ایشان که به وزارت ارشاد ایراد میگیرند که در زمینه استفاده از اینترنت و غیره یک خط قانون هم ارائه نکرده اند یک تفحصی در حال خود که سالها کارمند سازمان صدا و سیما بوده و همچنین تفحصی در حال خود سازمان صدا و سیما که چهل و چند سال است متولی بلا منازع رسانه های گفتاری و سیمایی در کشور بوده بکنند نا دریابند که در این زمینه با داشتن همه امکانات قانونی و مالی و غیره چه گلی به سر همه جنبه هایی که مسئولیتش را دارد زده است که دیگران از اجرای آنها عاجز هستند. برای مقایسه کافیست فقط به این قیاس توجه کرد : هر چقدر که حمایت همه جانبه از صنعت خودروی ما طی چهار دهه گذشته جواب داده و رضایت مردم را داشته است ، همانقدر هم این سیاست حمایت برای یکه تازی صدا ‌سیما جواب داده است. در زمینه فیلم و سریال و سرگرمی اگر نگوییم اکثریت مردم ولی بهش بزرگ و قابل توجهی از آن بیننده سایر شبکه ها و ماهواره ای هستند. در زمینه اخبار و اطلاع رسانی وغیره نیز اوضاع به همین منوال است. در زمینه فرهنگی و اعتقادی و اجتماعی نیز صدا و سیما منتشر کننده نظرات همه صاحب نظران نیست بلکه همواره فقط نظرات رسمی ابلاغی را پخش و منتشر میکند که نتیجه آن عدم استقبال و بی توجهی و کم شدن مخاطبانش در این بخش شده است. اگر روزی انحصار و حمایت انحصاری از صدا د سیما برداشته شود ، آن وقت میتوان قضاوت صحیح تر و دقیق تری از کارنامه عملکرد آن داشت که به نظر بسیار بی خاصیت تر از انجه عیان است خواهد بود.
این آقا حدودا سه ماه پیش هم فرموده بودند هر چه سریعتر باید اینترنت بین المل قطع و شبکه ملی داخلی جایگزین آن شود یعنی هم نظر رییس صدا سیما هستند که ایشون هم همین مطلب رو فرموده بودند.الان هم دارند یک جور دیگه میگن باید اینترنت محدود بشه.فقط فقط دارین خودتون رو بیشتر از قبل پیش قشر جوان و اکثریت جامعه خراب میکنید دست از سر این اینترنت بردارید
متاسفانه مجلس در این دوره پر شده از نماینده های دو آتیشه ای که اصلا با قوانین هم آشنایی چندانی ندارند
صدا و سیما با این دستگاه عریض و طویل و این همه نیروی انسانی (اعم از استخدامی و پیمانکار) تا حالا چه خروجی داشته ؟ این سازمان با این همه بودجه و امکانات از رقبای داخلی و خارجی که یک صدم اون هم نیستند در رقابت عقب مونده
ما که منتظر بازگشت پر قدرت سایت های دانلود فیلم هستیم ...
یه عده هم کوچ همیشگی به ماهواره

اقایان تو صداو سیما ملت از این تولیدات مزخرف و تصمیمات برای پخش خوشش نمیاد
اين خيلي خوبه كه ميبينيم مجلسي كه اصولگراست و توسط جمعيت حزب اللهي انتخاب شده تمام هم و غمش محدود كردن دسترسي به جريان آزاد اطلاعاته در صورتي كه مشكل جامعه ما امروز وضع اقتصادي وحشتناكه . اين ذات اصولگرايي رو نشون ميده كه نه دغدغه دين كه فقط دغدغه منافعي براي گروه خاص
وقتی بی در و پیکر هستند قطعا باید نهادی مراقبت کند و هیچ نهادی در حال حاضر مثل صدا وسیما نمی تواند نظارت کند
چون نه سازمان سینمایی و نه وزارت ارشاد کارکردی درستی ندارن
بستر آنلاین به صورت کامل به کنترل صداوسیما درمی‌آید؟
مبارک باشه مشکلات کشور هم حل شد
حرفای اقای نوباوه صددرصد درست و به جا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
خوب هستید جناب نوباوه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
نه این عسکریه
تابنک عزیز این چه تیتر اولیه کرونا رکورد زد چرا اونو نمیزاری
به نظرم همه چیز را باید بدهن به نهادهای غیر انتخابی و بعد همه مسئولیت را هم از مردم بخواهند و همه هم انتقاد کنند از مردم اگر نه مسئولان که عالی هستند
بازنشسته صدا و سیما هست . ولی کاملا معلومه رسانه و دیجیتال و وب و اینتر نت و .... را نمی شناسه . که اگر می شناخت اینطوری حرف نمی زد . مشخصه اصلی این هایی که گفتم این هست که تمرکز پذیر نیست و لذا حرفش کلا باد هواست !!!!
اینکه قانون گذاشتند بازنشسته ها کار نکنند چرا شامل حال ایشان نمیشود، اتفاقا بنده هم از بازنشستگان صدا وسیما هستم و دارای تخصص میباشم ، اگر قانونه برای همه باید باشد .
هرگاه ملت با صندوق رای قهر می کنند(البته شرایطی در انتخابات بوجود می اورند که انگیزه شرکت را از مردم می گیرند ومردم هم حق دارند که. قهر کنند) عده ای افراطی وارد مجلس می شوند ودست به تصویب قوانینی می زنند که دیگر اصلاح انها به امری محال تبدیل می شوند واصلا این قوانین مشکل مردم نیست.نمونه بارز ان تصویب نضارت استصوابی در مجلس چهارم چهارم بود
بنظر بنده که قانون بایستی امکان اجرا داشته باشه اگر حرفهای ایشان در مجلس هم رای بیاره ممکن است به سرنوشت قانون ماهواره دچار بشود که البته اسیب اجرا نکردنش بدلیل اینکه امکان اجرا نداره بسیار بدتر از عدم تصویب این قانون است چون به مردم یاد میدهد میشود قانون شکنی کرد لطفا قوانینی تصویب کنید که امکان اجرا باشه و گرنه دوباره فیلمها زیر زمینی و فیلتر شکن سرقفلی پیدا میکنه و چیزی هم نصیب صدا و سیما نمیشود
اقای نوباوه هر شروعی پایانی دارد
الان من منتظر اینترنت ماهواره ای هستم که خیالم از دست مخابرات و صدا سیما و بقیه راحت بشود. و آقایون هر چی دلشون می خواد داد بزنند و سانسور کنند .
صدا و سیما کارش دروغ گفتن است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
مثل بی بی سی شما، نه؟
بستر آنلاین به صورت کامل به کنترل صداوسیما درمی‌آید؟_______اگر بشود بستر آنلاین هم به قبرستان مبرزی مثل صدا وسیما تبدیل میشود
می خواهی یه سایت فیلم قانونی ثبت کنی باید 50 جا مجوز بگیری ، بیچاره فارق التحصیلان بدبخت بدبخت کامپیوتر که زیر این اسمون خدا هیچ شانسی ندارند بانک میری یارو مدرک ادبیات داره پشت سیستمی نشسته
صدا وسیما رانتی و فامیلی آخرش میشه همین ...
جناب نوباوه شما نماینده ملت هستید یا کارمند صدا وسیما,ظاهرا مصادره به مطلوب قانون اساسی به نفع اربابان خود هم شده از وظایف نماینده شما, خواهشمندم به مشکلات مردن بپردازید نه اینکه قانون را به نفع عده ای تغییر داده یا مصادره کنید
آقای نوباوه, شما طبق قانون اصلا نباید جایی مشغول بکار باشید! لطفا بیشتر از این از قانون حرف نزنید!!!
اینترنت چه ربطی به اصل 175 داره ؟
یه مشت بیسواد شدن نماینده مجلس . اخه اصل 175 قانون اساسی که قانونش سال 1358 نوشته اند و سال 68 هم مورد بازنگری قرار گرفته است چه ربطی به اینترنت دارد ؟ مگر آن زمان اینترنت بود ؟
آقا بستر آنلاین که سهله ، بستر خودمون رو هم بهتون میدیم ! خوبه ؟! راضی شدی عزیزم ؟
من نمیدونم بیست سال پیش، کجای این خاک پهناور، نت وجود داشته که واسش قانون اساسی در بیارن، علم غیب هم که نداشتن!
همش قانون‌های الکی درمیارن!
تا بحال اگر از انحصاری کردن ها ، نتیجهء خوب گرفته اند باشد اینهم روش . اما جناب نو باوه لطفا" و بخاطر خدا کمی منطقی باشید و ارزش آزادگی را حفظ کنید . چقدر همرنگی و همنوایی با دلواپسان ؟ !!!
اتفاقا بزارین قطع کنند ،لا اقل سر مردم میاد بالا و متوجه بلاهایی که دارن سرمون میارن میشیم،این شبکه های اجتماعی و اینترنت باعث گرم شدن سر ما مردم شده و مردم رو به یک رخوت وبیخیالی نسبت به اطرافشون برده،بگذارید این عامل اعتیاد ذهنی ملت رو قطع کنند شاید ما مردم به خودمون بیایم و جلوی نابودی آن چیزهایی که برامون باقی مونده رو بگیریم،تابی می‌دونم نه جرآت و نه جسارت انتشار این نوشته منو داری و نه اعتقادی به این حرف و نوشته من !،اما من مینویسم لااقل درونم آرامش میگیره که این حرف منو یکی از رسانه های مرتبط با نظام(آقای محسن رضایی) یا کارمندانش خوندن...!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار