بازدید 11905

ضرر صنعت نفت شیل آمریکا از کرونا

شرکت حسابداری دلوییت اعلام کرد که پاندمی کووید۱۹ شرایط پرچالشی را برای بازارهای انرژی جهانی ایجاد کرده است و صنعت نفت شیل آمریکا با رکود بزرگی روبرو شده است.
کد خبر: ۹۸۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 24 June 2020

شرکت حسابداری دلوییت اعلام کرد که پاندمی کووید۱۹ شرایط پرچالشی را برای بازارهای انرژی جهانی ایجاد کرده است و صنعت نفت شیل آمریکا با رکود بزرگی روبرو شده است.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، شرکت حسابداری دلوییت اعلام کرد که پاندمی کووید ۱۹ شرایط پرچالشی را برای بازارهای انرژی جهانی ایجاد کرده است و صنعت نفت شیل آمریکا با رکود بزرگی روبرو شده است که می‌تواند در نیمه اول امسال به ضرر هنگفتی بیانجامد.

دلوییت در گزارش جدید خود اعلام کرد: هرچند تولید نفت شیل در ۵ سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، اما در کل نتوانسته است پول زیادی برای این صنعت به ارمغان بیاورد.

در این گزارش آمده است: در طول دهه اخیر، این صنعت که زمانی در حال شکوفایی بود با حدود ۲۰۰ درخواست حمایت از ورشکستگی روبرو شد، ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی به بار آورد و بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را از بین برد.

تحلیل‌گران این مؤسسه هشدار دادند: با وجود شرایط بی‌سابقه کنونی، اوضاع این صنعت از این هم بدتر خواهد شد. امسال کاهش شدید قیمت‌های نفت، کاهش تقاضا، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری، انباشت بدهی و تأثیر پاندمی کرونا بر سلامت نیروی کار، بازارهای نفت را تحت فشار قرار داده است.

از آنجایی که همه این عوامل به صورت همزمان اتفاق افتاده‌اند، تعداد شرکت‌هایی که از لحاظ فنی قادر به نیستند بدهی‌های خود را پس بدهند به شدت افزایش یافته است.

در این گزارش نتیجه‌گیری شد: بازارهای پرچالش نفت در شرایط فعلی می‌توانند منجر به سقوط ۳۰۰ میلیارد دلاری ارزش شرکت‌های فعال در صنعت نفت شیل شده و نرخ ورشکستگی را در بین آنها افزایش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار