بازدید 30497

واکنش پناهیان به قتل‌های ناموسی اخیر

حجت الاسلام علیرضا پناهیان درباره اتفاقات تلخ اخیر درباره قتل زنان و دختران گفت: در کشور‌های غربی از این‌گونه جنایت‌ها بسیار رخ می‌دهد، اما شکل آن فرق می‌کند اینکه حقوق زنان در جامعه مورد احترام قرار نگیرد و به آن تعدی شود و امنیت زنان از بین برود، محصول تفکر هواپرستانه و بی‌بندوباری است که در غرب اوجش را می‌بینیم.
کد خبر: ۹۸۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 21 June 2020

به گزارش  تابناک به نقل از ایلنا، علیرضا پناهیان می‌گوید: چه اینکه کسی همسر خود را با گلوله بکشد یا فردی مادر خود را با چاقو بکشد یا کسی که دختر خودش را با داس بکشد، هر سه بد است و هیچ کدام برای جامعه اسلامی و دینی نیست.

 حجت الاسلام علیرضا پناهیان در پاسخ به سوالی پیرامون اتفاقات تلخ اخیر درباره قتل زنان و دختران گفت: رخ دادن چنین جنایت‌هایی باعث تاسف است، اما این جنایت‌ها محصول بی‌بندوباری در خانواده است و بی‌بندوباری را آن گروهی از سیاسیون در کشور رواج دادند که هر بار به خاطر انتخابات بر این بی‌بندوباری دمیدند. آن‌ها باید امروز پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در کشور‌های غربی از این‌گونه جنایت‌ها بسیار رخ می‌دهد، اما شکل آن فرق می‌کند اینکه حقوق زنان در جامعه مورد احترام قرار نگیرد و به آن تعدی شود و امنیت زنان از بین برود، محصول تفکر هواپرستانه و بی‌بندوباری است که در غرب اوجش را می‌بینیم.

وی ادامه داد: چنین اتفاقاتی برای جامعه اسلامی نیست و یک نیروی متدین و مذهبی هرگز دست به قتل و جنایت نمی‌زند و راه‌های مختلفی برای حل مشکلات در خانواده‌های مذهبی وجود دارد که اصلا به سمت چنین جنایت‌هایی نمی‌رود لذا این‌گونه آسیب‌ها برای جامعه دینی نیست و ناشی از بی‌بندوباری است که در جامعه رواج پیدا کرده.

وی ادامه داد: بی‌بندوباری در جوامع مذهبی نیز می‌تواند رواج پیدا کند آن هم زمانی که دین قوی نباشد وقتی که فرهنگ منحط غرب در جامعه بیشتر رواج پیدا کند. این جور اختلال‌ها و مشکلات به وجود می‌آید امروز اگر در غرب بگوییم یک چنین جنایتی رخ داده و دائم رسانه‌ها درباره آ‌ن گفتگو می‌کنند همه تعجب می‌کنند، زیرا در آن کشور‌ها هر روز از این گونه اتفاقات می‌افتد.

پناهیان افزود: بی‌بندوباری و فرهنگ منحط غرب نتیجه‌اش تعدی به حقوق زنان است به انحاء و اقسام مختلف، ممکن است طرف به اسم غیرت دست به قتل بزند و به دلایل دیگری این جنایت‌ها را انجام بدهد فرقی نمی‌کند چه کسی همسر خود را با گلوله بکشد، چه کسی مادر خود را با چاقو بکشد و چه کسی دختر خودش را با داس بکشد. هر سه بد است و هیچ کدام برای جامعه اسلامی و دینی نیست و نتیجه سبوعیت و وحشی‌گری است که از اختصاصات فرهنگ غرب است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای از بین بردن چنین مشکلاتی باید به قانون اتکا کرد یا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد؟ گفت: قطعا فرهنگ‌سازی موثرتر از قانون است، ولی قانون نیز لازم است ما هم به قانون نیاز داریم و هم به ارتقای فرهنگی، زیرا ارتقای فرهنگی یعنی پیشگیری از جرم و آن اولویت بالاتری دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳۲
همش تقصیر بقیه اس!!!! ما که چهل ساله با بودجه حکومتی داریم سازمانهای فرهنگی و تبلیغاتی رو اداره میکنیم بی گناهیم!!!! منی که چند ساله توی دانشگاه هنر مسئولیت نظارتی دارم بی گناهم!!!!! منی که بودجه میگیرم که سایت های مخالف، معاند و متجاهر رو فیلتر کنم اما دار و دسته راه بندازم اسید پاشی کنم بیگناهم!!! همش تقصیر غربه!!! حتی چین و روسیه هم بی گناهن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
تو خيلي خوبي! عينكت هم خيلي خوبه! فقط تك رنگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
چرا از 25 سال پیش که زن ها امدن بیرون از خانه همانند تفکر غربی خیانت ها و قتل های ناموسی زیادتر شد؟
چرا وقتی اینترنت و ماهواره امد این خیانت ها باز بیشتر شد والان هم فیلم های ایرانی یاد گرفتند اموزش خیانت بدهند؟
چرا وقتی دخترها را مانند قبل مراقبت نمی کنید و هر کجا می خواهند می روند کاری با انها ندارید این مسائل به وجود امد؟
ان وقت می گویی در این 40 سال چی کار کردیم؟
نه عزیز با این جور حرف زدن ها و بگوییم بودجه را میبرند این سازمان ها ولی کارایی ندارند به جایی نمی رسید چون از اساس بیراهه رفتید و با فرهنگ سازی هم تموم نمی شود این چیزها
چون بر اساس خلاف خلقت خدا خواستید راه را طی کنید و با فرهنگ سازی هم درست نمی شود
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
حاجی داره نعل وارونه می زنه تمام کسانی که قتل ناموسی می کنن دقیقا بدلیل تعصبات کور مذهبی این کاررو می کنن نه تفکر غربی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اصلا دختر بی بند و بار! مقصر هم فرهنگ غربی
ولی چرا ولی او باید اورا بکشد؟ این آیا تحت تاثیر غربه که طرف رو می کشن؟یا تحت فرهنگ رایج شده و تقویت شده با فرهنگ مذهبی همراه بوده؟
آهان!!!! پدر رومینا غرب زده بوده و بعد اون خانواده آبادانی هم غربزده بودن و از غربیها یاد گرفتن دخترشون رو دم رودخونه سر ببرن!!!!! بعد اون مردی که با میله آهنی زد تو سر دخترش هم غربزده بوده!!!!!! چه جالب!! !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اگر بدون حب و بغض متن را میخوندید به این اشتباه نمی افتادید. پدر رومینا غرب زده نبود. روابط خارج از عرف دختر و پسر، روابط زناشویی خارج از چارچوب صحیحش مربوط به غرب میشه نه پدر رومینا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
متاسفانه مطلب را نگرفتي!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
آیا هر پسر و دختر فلک زده غرب زده خطاکار را خانواده باید بکشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
آهان!!!!! گرفتم چی شد. رومینا و دختر آبادانی و دختر کرمانی غرب زده شدن و بعد هم پدرهاشون چاره ای نداشتن جز اینکه با داس و قمه و میله اونها رو بکشند!!!!!! چه جالب!!!!!!!!
این عده بجز ماست مالی حوادث وحشتناکی که اتفاق میفته هنری ندارن.کجای دنیا سر یک بچه رو پدرش در خواب با داس میبره که تو میگی بخاطر غربه؟؟؟ کجای غرب به دختر ۱۴ ساله اجازه ازدواج میدن که این دختر به امید واهی ازدواج یک مرد شیطان صفت بد سابقه گول بخوره و از خونه فراری بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اجازه ازدواج نمی دهند؟!!!
ولی روابط ازاد جنسی ازاد است و افتخار هم می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
عزیز دلم، اجازه ازدواج ندی اون هم میذاره فرار میکنه بعدش اون اتفاق میوفته. اگر اجازه ازدواج داشت که دیوانه نبود بذار فرار کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اجازه ازدواج ندارن. ولي دختر 7 سالشون رو به مرد 50 ساله با قيمت ناچيز واگذار ميكنن تا جلو چشمشون بهش تجاوز بشه.
تروخدا اين كثافت كاريها رو به كل جامعه تعميم نديد. اروپا و آمريكا هم گل و بلبل نيست.
محمد یوسفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
با قسمت اول حرفتان در مورد ماست مالی موافقم. سربریدن فرزند نه مربوط به فرهنگ اسلام است و نه غرب بلکه مربوط به فرهنگ جهل و نادانی و وحشی گری است که در هر جامعه ای متاسفانه کم و یا زیاد یافت می شود. در مورد قسمت سوم حرفتان کاملا مخالفم چرا که درست است که در اکثر کشورهای غربی ازدواج رسمی قبل از 18 سال ممنوع است اما متاسفانه داشتن رابطه جنسی با جنس مخالف حتی در سنین کمتر از آن منعی ندارد. حال شما خود قضاوت کن دستورات اسلام که ازدواج با مسئولیت پذیری را مجاز می داند بهتر است یا غرب که رابطه با هر کسی را و بدون مسئولیت پذیری مجاز می داند؟ لطفا منصف باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
الان تو سن پایین بچه ها روابط جنسی دارند ولی زیرزمینی!
فقط رسمی نشده
چندتایی رو خانواده ها کشف میکنن و داغ میکنن
بدبخت پدر دهه 50 و 60 که تو کف روابط بوده نمیتونه پیشرفت روابط فرزندش رو درک کنه ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
در کشور کانادا مرد بالای ۱۸ سال حق داشتن رابطه با دختر زیر ۱۸ سال رو نداره و جریمه بسیار سنگینی داره، حتی اگر ثابت بشه خود دختر رضایت کامل داشته
سلام و صلوات خداوند بر حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب استاد علیرضا پناهیان
جناب آقای پناهیان ! چرا سیاسیون با دمیدن بی بند و باری رای می آورند ؟ مردم به چه چیزی رای می دهند ؟ خواسته مردم چیست ؟ آیا می دانید که کم کاری از مسولین فرهنگی است و حوزویان است و یا بهتر بگم تعارضات و تناقضات در سیاست گزاری های فرهنگی باعث آشفتگی و سر درگمی مردم شده است به عنوان مثال مردم هنوز نمی دانند که تکلیفشان راجع به موسیقی و یا حجاب و یا شادی کردن و آمثال آن چیست ؟ و از هر جهت که حساب کنید مردم لاتکلیفند و لذا مشکلات روحی و روانی آنها زیاد شده است و نتیجه اش این قتلها و سرقتها و سایر مفاسد است
جناب پناهيان عزيز

عيب کسان منگر و احسان خويش ديده فرو بر به گريبان خويش
شما اصلا چکار به کشورهای غربی دارید؟ اونا که مدعی الگوی اسلام ناب محمدی نیستن
الناس على دين ملوكهم. اين حديث را شماها به خورد مردم داديد. به ايشان بفرمائيد دین مردم قوی نباشد يعني چه؟ فرهنگ را چه كسي بايد مي ساخت؟ نقش تبليغات هزينه بر شما چيست؟ آيا اينها گوشه هايي از نتيجه و ميوه كار شما نيست؟ نمي دانم كي مقصر است ولي خانواده ها يك ظرفيت و توانايي دارند از يك حد بشتر كاري از دستشان بر نمي آيد و ...
شما کجا از غرب خبر دارید ؟ در کشورهای غربی یک زن راحت در هر موقع شب تردد می کند ولی ایا یک زن در ایران می تواند ؟ در خود اسلام تا چهار نفر شاهد عادل همانند سرمه در سرمه داد نبینند نمیتوان حکم به زنا داد ولی امثال شما راحت تهمت میزنید و اصول اسلام را هم زیر سوال می برید . فقر مالی و بیکاری مسئول همه جنایتها است نه بی بند و باری . چرا مثل کبک سرتان را زیر برف کردید
تفکر همین جور آدمهاست که مارو به اینجا رسونده...

هیچکدوم از مشکلات سیاسی و اقتصادی و دینی و فرهنگی و ... رو به گردن نمیگیرن.

همش تقصیر غربه، تقصیر آمریکاست...

آره، شما خوبید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
دقیقا
این همه تحلیلگر داریم چرا این آقا باید مصاحبه کنه؟ ایشان سابقه خوبی در بیطرفی سیاسی و اجتماعی ندارند.بخصوص در دوران خاتمی
با سلام جناب آقای پناهیان
لطفا واقع بین و منصف باشید. این موارد نه مربوط به فرهنگ اسلام است نه فرهنگ غرب. فرهنگ غرب ایرادات زیادی دارد درست، اما فرافکنی کردن و مشکلات را به گردن غرب انداختن، مشکلی را حل نمی کند.
بسیاری از این موارد ناشی از فرهنگ جهل و نادانی و وحشی گری است.
باید اقرار کنیم که تلاشهای زیادی انجام داده ایم که این فرهنگ غلط را از بین ببریم اما نتوانسته ایم. البته مسئولیت جنابعالی و امثال شما در این ناتوانی کم نیست پس گناه را به گردن دیگران نیاندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
من فقط با نظر شما موافقم. بقیه از روی بغض و کینه موضع گرفتند و خودشون هم تند روی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
دقیقا این فرهنگ جهل و تعصب مربوط به قوانین و سنت های اعراب بدوی است.
چرا هر پدیده زشتی که در جامعه بروز پیدا میکند اول میگوییم غربی ها هم...... اگر قرار باشد خود را با انها مقایسه کنیم چرا همه شاخص های اجتماعی واقتصادی وسیاسی را با هم در نظر نمیگیریم ومقایسه نمیکنیم.میدانید در انجا حتی اگر پدر قصد تنبیه جسمی کودکی را دارد کودک با گرفتن یک شماره اورزانسی از پلیس کمک میخواهد وتحت حفاظت پلیس قرار میگیرد تا مثل رومینا نشود؟وانگهی انقلاب اسلامی برای همین صورت گرفت که از پدیده های زشت وبد غرب فاصله بگیرد بنا براین مقایسه معنی ندارد
موضوع چه ربطی به غرب دارد؟ما که از دموکراسی غربی برخوردار نیستیم که این حوادث جاهلانه که ناشی از تفکر متحجرانه برخواسته از آموز ش های امثال شماست را به غرب نسبت دهیم.

تمام این قتل ها به دست افراد کم سوادی رخ میدهد که دارای تفکر جاهلانه هستند.
چقدر تحلیل عالی و جالبی بود ، کسی که با واقعیت غرب رو به رو شده و اونجا زندگی کرده تصدیق میکنه که این حرفها درسته ، و غرب رو از روی رسانه های دروغین نشناخته باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان