بازدید 16524

طلای سرخ ارزان شد

میری گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۸ میلیون تومان است.
کد خبر: ۹۸۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 14 June 2020

به گزارش تابناک، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۵ تا ۶ درصدی صادرات طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون و حداکثر ۸ میلیون تومان است.

او با اشاره به اینکه ۸۵ درصد زعفران تولیدی به بازارهای هدف صادر می‌شود، افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا و کاهش مراودات تجاری، صادرات افت محسوسی داشته که این امر در کنار رکود بازار داخل منجر به کاهش قیمت زعفران شده است.

میری با بیان اینکه آمار دقیقی از صادرات زعفران طی ماه‌های اخیر در دسترس نیست، گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان صادرات طی ماه‌های اخیر چندان چشمگیر نیست که با استمرار روند فعلی، قیمت زعفران کاهشی خواهد بود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده بازار طلای سرخ بیان کرد: با توجه به بسته بودن راه‌ها و نبود پرواز، کشورهای واردکننده زعفران از ایران نمی‌توانند محصولی خریداری کنند که با این وجود آینده بازار صادرات غیرقابل پیش‌بینی است.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی و بارندگی‌های مناسب در ماه‌های فروردین و اردیبهشت پیش‌بینی می‌شود که تولید زعفران به سبب افزایش سطح زیر کشت رشد قابل توجهی، داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر