بازدید 15778
۱

ماسک زدن در قشم اجباری شد

فرماندار قشم گفت: با توجه به شرایط نامناسب شیوع کرونا در قشم، مردم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و نهادهای دولتی از ارائه خدمت به کسانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.
کد خبر: ۹۸۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 06 June 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا نصری شنبه ۱۷ خرداد در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان قشم افزود: باید روشی ارائه شود که خدمات خصوصی ازجمله سوپرمارکت‌ها، اغذیه، آرایشگاه‌ها و مانند آن نیز به افراد بدون ماسک خدمت ارائه نکنند.

وی ادامه داد: هرگونه تجمعی با هر عنوانی ازجمله عروسی، عزا، اجتماعات مذهبی مختلف، امتحانات و غیر آن ممنوع است و متخلفان پیگرد قانونی می‌شوند.

فرماندار قشم، استان هرمزگان با تشکر از امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم در همراهی با تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در این شهرستان تصریح کرد: دستگاه قضایی با افرادی که به بهانه‌های مختلف و با ایجاد اجتماعات سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند با شدت برخورد کند.

وی افزود: بنا بر آمار ارائه‌شده، بخش بزرگی از مبتلایان به کرونا در شهرستان قشم، اتباع بیگانه غیرمجاز بوده‌اند و ازاین‌رو جمع‌آوری و طرد این افراد در دستور کار نیروی انتظامی، دریابانی و دیگر مسئولان مرتبط قرار گیرد.

فرماندار قشم با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ نفر از افراد مبتلا به کرونا در جزیره قشم را اتباع بیگانه تشکیل داده‌اند، ادامه داد: سپاه یک سالن ورزشی را برای استقرار موقت افراد دستگیرشده اختصاص دهد تا هرروز پس از جمع‌آوری آن‌ها، با هماهنگی شیلات و دریابانی، افراد دستگیرشده از جزیره طرد شوند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون هفت پایگاه از نیروهای بسیج در امر تولید ماسک فعال هستند و شوراهای شهر و شهردارهای شهرستان برای تهیه مواد اولیه به این گروه‌ها کمک کنند.

نصری افزود: همچنین در کنترل ورود و خروج شهرها و روستاها نیز می‌توان از نیروهای بسیج استفاده کرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ماسکشو شما بده چشم میزنیم. 10 تا داروخانه رفتم نبود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر