بازدید 13345

علی دایی رییس فدراسیون فوتبال ایران با اساسنامه جدید؟

کد خبر: ۹۸۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 06 June 2020

در پیش نویس اساسنامه اصلاح شده فدراسیون فوتبال جدا از بحث حذف وزیر ورزش و جوانان از ترکیب اعضای مجمع، یک مورد جالب هم اضافه شده که می‌تواند خبر خوبی برای اهالی فوتبال ایران باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، در این اساسنامه سابقه ۱۰ ساله مدیریتی برای افرادی که قصد ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون هم دارند حذف شده و بازیکنانی که بیش از ۱۰۰ بازی در کارنامه آن‌ها دیده می‌شود، می‌توانند برای تصدی این پست ثبت نام کنند.

در حال حاضر جواد نکونام، علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، آندرانیک تیموریان، احسان حاج صفی و سید جلال حسینی افرادی هستند که در کارنامه آن‌ها بیشتر از ۱۰۰ بازی ملی به چشم می‌خورد.

با این وجود طبق اعلام یک منبع آگاه این نفرات برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال باید دست کم مدرک کارشناسی خود را هم ارائه کنند و همین مدرک می‌تواند سد راه بسیاری از این بزرگان برای حضور در انتخابات شود.

البته در کنار آن، فردی که می‌خواهد برای کسب صندلی ریاست فدراسیون تلاش کند، باید از فوتبال هم خداحافظی کرده باشد که با این شرط احسان حاج صفی، کاپیتان فعلی تیم ملی و بازیکن تراکتور و البته سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند.

از بین سایر نفرات هم تنها علی دایی دارای حداقل مدرک تحصیلی برای حضور در انتخابات فدراسیون است. او مدرک دکتری رشته علوم اجتماعی را در اختیار دارد. نکونام، تیموریان، کریمی و مهدوی کیا چنین مدرکی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند شرایط عمومی حضور در انتخابات فدراسیون را به دست آورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان