بازدید 24028

تبادل زندانیان ایران و آمریکا به معنای آغاز مذاکرات مستقیم است؟!

تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا ظاهرا موجب ذوق زدگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده است، به گونه ای که در توییتی از ایران خواست با او مذاکره کند. ترامپ در توییتی درباره تمایلش به مذاکره با ایران صریح‌تر سخن گفت و نوشت: خیلی خوب و هیجان‌انگیز است که ما مایکل را در خانه‌مان داریم. از ایران تشکر می‌کنم. برای توافق جدید تا انتخابات آمریکا صبر نکنید! من برنده خواهم شد. اکنون می‌توانید توافق بهتری داشته باشید!
کد خبر: ۹۸۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 05 June 2020

تبادل زندانیان ایران و آمریکا به معنای آغاز مذاکرات مستقیم است!؟

بین الملل تابناک: تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا ظاهرا موجب ذوق زدگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده است، به گونه ای که در توییتی از ایران خواست با او مذاکره کند.

پس از تبادل زندانیان اخیر بین ایران و آمریکا، ترامپ بار دیگر پس از ماه ها سکوت، بر طبل مذاکره با ایران می‌کوبد و در دو توییت مجزا، اشتیاق و تمایل خود را برای مذاکره با ایران آشکار کرد.

دونالد ترامپ در واکنش به آزادی مایکل وایت، زندانی آمریکایی در ایران که در برابر آزادی مجید طاهری رخ داد، در  توییتی نوشت: از زمانی که من سر کار آمده‌ام، بیش از ۴۰ گروگان و زندانی آمریکایی را به خانه آورده‌ایم. از ایران ممنونم؛ این نشان داد که توافق ممکن است!

ترامپ چند ساعت بعد در توییتی دیگر درباره تمایلش به مذاکره با ایران صریح‌تر سخن گفت و نوشت: خیلی خوب و هیجان‌انگیز است که ما مایکل را در خانه‌مان داریم. از ایران تشکر می‌کنم. برای توافق جدید تا انتخابات آمریکا صبر نکنید! من برنده خواهم شد. اکنون می‌توانید توافق بهتری داشته باشید!

تبادل زندانیان ایران و آمریکا به معنای آغاز مذاکرات مستقیم است!؟

در دو سال گذشته، ترامپ بارها به رغم کمپین فشار حداکثری و اقدامات خصمانه متعدد علیه ایران و از جمله ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، خواستار مذاکره با ایران شده است، حال آنکه از توافق هسته ای با ایران نیز خارج شده و می توان گفت دیپلماسی را با بن بست مواجه کرده است.

از طرف دیگر، آمریکای ترامپ آنچنان که بسیاری از ناظران و مقامات بین المللی معتقدند، قابل اعتماد نیست، به ویژه آنکه بسیاری از توافقات و معاهدات بین المللی را در سالیان گذشته زیر پای گذاشته است.

او از سوی دیگر طی ماه های گذشته بارها در اظهاراتی گفته، مذاکره با ایران اهمیتی برایش ندارد و حتی بهمن ماه پارسال در واکنش به مصاحبه "محمد جواد ظریف" با نشریه آلمانی اشپیگل درباره مذاکره احتمالی ایران و آمریکا در صورتی که آمریکا تحریم های یکجانبه علیه ایران را تعلیق کند، به فارسی در توییتی نوشت: نه ممنون

پاسخ ظریف

 محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پس از پیشنهاد تلویحی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تهران برای مذاکره، اعلام کرد که ایران و دیگر طرف‌های برجام هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکردند.

ظریف با اشاره به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و بدعهدی  آمریکا در خروج از این توافق، در صفحه رسمی توئیتر خود خطاب به ترامپ نوشت: زمانی که شما وارد دفتر (کاخ سفید) شدید، ما صاحب یک توافق بودیم. ایران و دیگر طرف‌های برجام هیچ گاه میز (مذاکره) را ترک نکردند.

تبادل زندانیان ایران و آمریکا به معنای آغاز مذاکرات مستقیم است!؟
وزیر امور خارجه ایران در خصوص مشاوران ترامپ ـ که از زمان ریاست جمهوری وی تا به حال اغلب آنها کنار گذاشته شدند ـ اضافه کرد: مشاوران شما ـ که اغلب تاکنون اخراج شدند ـ قمار احمقانه‌ای انجام دادند. این به شما بستگی دارد که چه زمانی بخواهید آن را اصلاح کنید.

ترامپ در حالی تبادل زندانیان را به مذاکره تعبیر کرده است که باید گفت این مساله، نه نشانه ای از آغاز مذاکره است و نه اینکه تبادل زندانیان نتیجه مذاکره بوده است.

ترامپ در حالی تبادیل زندانیان را به مذاکره تعبیر کرده است که باید گفت، این مساله نه نشانه ای از آغاز مذاکره است و نه اینکه تبادل زندانیان نتیجه مذاکره بوده است.

در همین رابطه، دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به پیشنهاد ترامپ درباره مذاکره و موضوع تبادل زندانیان با هشتگ‌های ترامپ، تبادل زندانیان و مذاکره نوشت: «اوضاع ترامپ چه در تقابل‌های بین المللی، چه در افتضاح مدیریت کرونا و چه در آتش افروزی نژادپرستانه در داخل آمریکا به قدری خراب است که تیمش چاره‌ای جز تولید و نمایش موفقیت‌های ساختگی برای او ندارند. تبادل زندانیان، نتیجه مذاکره نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.» 

 ترامپ با بحران های داخلی زیادی در آمریکا مواجه است و به نظر می رسد به دنبال آغاز مذاکراتی جدید با ایران برای کسب یک دستاورد در سیاست خارجی خود است که با توجه به بی اعتمادی گسترده جهانی به او تصور نمی شود این خواسته ترامپ محقق شود. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۹
ترامپ فقط مذاکره می خواهد ممکن است امتیازاتی بیشتر از برجام به ایران بدهد میشود مذاکره کرد ولی مذاکراتی شرافتمندانه .شرط شروع مذاکرات هم بازگشت ترامپ به برجام باشد.
این مذاکرات پیدا و پنهان از همان ابتدای انقلاب بوده ، هست و خواهد بود
ظاهرا آقایون فهمیده اند باید با همین ترامپ دیوانه کنار بیان
یه روزی هم میرسه خبرهای مذاکرات با اسراییل را میشنویم

خواهشا حداقل تا آنموقع نگید مرگ بر اسراییل .
بزارید مردم خودشان تصمیم بگیرند
دیدیم با این مرگ گفتن ها چه گلی به سر مملکت زدید !!!!!
کاری که ۴۰ سال پیش باید انجام میدادید را الان انجام دادید

فقط فرقش اینه که حنای مسئولان دیگه رنگی نداره
دوباره فرصت بزرگ و ناخواسته ای که کرونا پدید اورده بود را استفاده نکردیم و مسایل را با ترامپ در ضعف او مطرح نکردیم. امروز امار جدید بیکاری امریکا در اردیبهشت منتشر شد که اعجاب همه رسانه ها و کارشناسان را همراه داشت. فقط در اریبهشت میزان افرادی که مشغول به کار شدند با رکورد 2.5 میلیون شغل رکورد تاریخی گذاشت و همین باعث شد که بورس امریکا یکهزار واحد رشد کند که باز تاریخی است. حالا ترامپ پشت سر هم تا انتخابات امار خوبی از اقتصاد را به خورد رای دهنده های امریکا خواهد داد و شانس برنده شدن خود را پیش از بیش افزایش خواهد داد.
به این میگن فرق ترامپ تاجر با اوباما. اوباما زندانی امریکایی را ازاد می کرد و چند میلیارد دلار پول نقد می داد. ولی ترامپ گفته چند تا ایرانی در ارتباط با دولت ایران در امریکا را به جرم دور زدن تحریم بگیرید و اگر ایرانی های بخواهند انها ازاد شوند باید امریکایی ها را ازاد کنند. تازه خیلی از این ازاد شده های ایرانی که خیلی به اقایان نزدیک هستند اصلا حاضر نیستند به ایران برگردند و در فلوریدا می مانند! خلاصه دیگه برگ ازاد کردن زندانی امریکایی هم سوخت و دلار نقد نمی رسد.
الان دقیقا موسوی خوئینی ها کجاست ؟
جناب خاکستری چه توضیح و توجیحی برای این مذاکرات دارند ؟
آیا سفارتی را جهت اشغال مجدد در نظر گرفته اند ؟؟
اگر ابنطور است اجازه دهید اینبار دانشجویان دانشگاه آزاد از دیوار بالا بروند شاید موفقیتهای بزرگی نصیبشان شود .
هنوز برخی از دوستان متوجه نشدند که ترامپ در مورد ایران تصمیم گیر نهایی نیست. طرف اصلی ایران در مورد تحریمها و مذاکره با امریکا در واقع پمپئو است که او هم نماینده نتانیاهو و ادلسون است. شرایط انها هم خیلی مشخص است. برخلاف نظر غالب برای انها خیلی هم موشک ها و امکانات تسلیحاتی ایران مهم نیست. حتی تکنولوژی اتمی که تحت بازرسی باشد مهم نیست. بلکه مسئله اصلی برای انها این است که ایران باید در سیاست خود رد سوریه و لبنان و فلسطین و بخصوص حزب الله لبنان و قدرت اتشباری ان باز نگری اساسی و قابل راستی ازمایی داشته باشد. تا این اتفاق نیافتد امکان ندارد که تخفیفی در تحریمها و مسایل صادرات نفت بدهند. به خصوص که برای شخص ترامپ هم از نظر اقتصادی مهم است که نفت ایران و ونزویلا از بازار دور بماند و روسیه و عربستان هم به دلیل اینکه بزرگترین صادر کننده نفت و گاز دنیا است از این جهت با ترامپ منافع مشترک دارند.
مگر اولین تبادل بود که این گونه تیتر می زنید؟
در دوره ترامپ این چندمین مبادله بوده؟؟
تیترهای فیک نزنید که اگر قرار بود مذاکره مستقیم شود که با تبادلهای قبلی انجام میشد.
نه،هیچ نرمش قهرمانانه ای در کار نبوده،این کار بصورت خودبخودی وخلق الساعه انجام شده!!!!
وقتی مسئولین به دلیل نا کارآمدی اوضاع اقتصادی کشور را به این روزگار انداختن که اگر اوضاع همینگونه پیش برود مردم یکدیگر را تکه پاره خواهند کرد چاره ای جز مذاکره ، که عاقلانه ترین راه است نیست مردم از اوضاع نا امید کننده خسته شده اند مسئولین شکم سیر لطفا صدا مردم فقیر را بشنوید
چقدر شبیه کارتر شده این مردک. اون هم نتونست گروگان ها رو آزاد کنه و شد یک دوره ای. این هم مذاکره رو به گور می بره و میشه یک دوره ای
ترامپ پولیتیکش را از احمدی نژاد یاد گرفته!!!!!
ایشان میخواد مذاکره را قبل از انتخابات بیندازد و ایران میخواد بعد از انتخابات آمریکا مذاکره کند!
عجب صنعت پیشرفته ایه این زندانی کردن تبعه دیگر کشورها
با یک لات چاقوکش دم دمی مزاج که هر لحظه نظرش عوض می شود هرگز نمی شود مذاکره کرد. مذاکره با دشمن وحشی و خونخوار باعث جری تر شدن او می شود و قطعا هیچ دستاوردی برای ایران ندارد. دشمن قدم به قدم جلو می آید و ما باید قدم به قدم عقب نشینی کنیم. این یک واقعیت است. چه بخواهیم باور کنیم، چه نخواهیم.
مذاکره با آمریکا شاید ولی با آمریکای ترامپ هرگز.
(الآن همه پادوهای آمریکا و آلبانی نشین ها شروع می کنن با تمام توان به منفی دادن. باید بهشون بگم نمیدونین از این که حرصتونو درمیارم چه لذتی می برم)
با ترامپ مذاکره کنید توافق هم کنید تحریم ها رو به روش های مختلف حفظ میکنند، کاری که اوباما کرد، به جای اتلاف وقت و دور باطل مذاکره، برید اقتصاد از دست مافیای قدرت و ثروت خارج کنید و سالم سازی انجام بدید، برنامه ریزی پایه ای و تکیه و نگاه به داخل، خدا این سرزمین از همه نعمت ها برخوردار کرده، خودکار این ملت رشد میکنه، جلوگیری از پیشرفت این تمدن هنر می خواد، ما ظرفیت تبدیل شدن به یک الگوی جهانی برای بقیه کشور ها رو داریم
چرا انقدر دنبال مذاکره این؟ چی گیرتون میاد؟
ایران و آمریکا هیچگاه مذاکره مستقیم و رسمی نداشته اند اما تا دلتان بخواهد دیدار و توافق محرمانه داشته اند، باور کنید همین الان هم دارند مذاکره میکنند وگرنه چطور نفتکش های ایران بدون هیچ مزاحمتی وارد آبهای ونزوئلا شدند؟
مرگ بر آمریکا
چطور مذاکره این نیست ؟ تبادل زندانیا، مذاکره برای نفت کش ها، مطمئناً پشت صحنه مذاکره دارین میکنید ، یا بریم بجنگیم یا تمومش کنید تا دیر نشده ...
شمخانی میگه مذاکره نخواهیم کرد ظریف میگه مذاکره کردیم نتیجه:زیربارزور هرگز نخواهیم رفت .مگر زورش زیاد باشه ه
مذاکره با قاتلین شهیدسلیمانی مصداق خیانت است
مذاکره با قاتلین شهیدسلیمانی مصداق خیانت است
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
چند بار میگی؟؟؟؟ ضمنا" خیلی ها مثل شما از قبل تحریم ها نان می خورند
شنبه ۱۷ خرداد ساعت ۱۱:۱۰
دلار(اسکناس)۱۷۷۰۰
دلار(حواله) ۱۸۲۰۰
سکه ۷۴۰۰۰۰۰
حتی برای یک لحظه هم این فکر به ذهنتون خطور نکنه که ایران بخواد با آمریکای خونخوار مذاکره کنه .
هیهات من الذله
بابا به پي به پيغمبر مذاكره ترس ندارد ما اگر به خودمان اطمينان داريم چرا ميترسيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها