بازدید 13948
۲

جریمه نخست وزیر رومانی به دلیل نداشتن ماسک

رومانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون مصرف دخانیات در اماکن بسته را ممنوع کرده است.
کد خبر: ۹۸۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 31 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، خبرگزاری رسمی رومانی اعلام کرد نخست وزیر این کشور (لودوویک اوربان) جریمه‌ای به مبلغ ۳ هزار لیو (معادل ۶۹۰ دلار) را پرداخت کرد. این اتفاق بعد از آن افتاد که او با نزدن ماسک و سیگارکشیدن در یک مکان بسته، مقررات کرونا را نقض کرد

در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از نخست وزیر رومانی در حالی که در دفترش با تعدادی از اعضای کابینه نشسته اند و سیگار می‌کشد منتشر شده است. در این عکس مشخص است که او از ماسک استفاده نمی‌کند بلکه ماسک را بر روی میز گذاشته است.

جریمه نخست وزیر رومانی به دلیل نداشتن ماسک

اوربان در بیانیه‌ای به نقض مقررات کرونا اعتراف کرد و گفت که برخی اعضای کابینه بعد از یک روز کاری طولانی مدت در روز ۲۵ ماه می‌در دفترش جمع شدند. این روز، روز تولد ۷۵ سالگی نخست وزیر بود.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر می‌داند همه شهروندان بدون در نظر گرفتن سِمت، باید از مقررات پیروی کنند و اگر قانون را نقض کنند باید مجازات اجرا شود.

دولت رومانی در ابتدا با اعلام حالت فوق العاده، به مدت ۶۰ روز قرنطینه سختگیرانه‌ای را اجرا کرد و سپس، مقررات جدیدی را اعلام کرد. براساس این مقررات، داشتن ماسک در وسایل حمل ونقل عمومی (اتوبوس و مترو) و اماکن عمومی بسته، الزامی است.

همچنین رومانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون مصرف دخانیات در اماکن بسته را ممنوع کرده است.

قرار است رستوران‌های دارای فضای باز در رومانی از روز دوشنبه در میان مقررات سختگیرانه بازگشایی شوند.

تا دیروز شنبه، تعداد افراد دارای ویروس کرونا در رومانی ۱۹ هزار و ۱۳۳ نفر اعلام شد. این کشور همچنین ۱۲۵۳ مورد مرگ بیماران کرونایی را ثبت کرده است.

رومانی به پایتختی بخارست از اعضای اتحادیه اروپاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مردم متمدن یعنی این
اگر ایران بود یک سیلی تو گوش مامور می خوابوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی