بازدید 13987

تلاش‌ترامپ برای‌توجیه‌سخنانش‌درباره شلیک‌به‌معترضان

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آنکه سخنانش درباره شلیک به معترضان آمریکایی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت سعی کرد آن را توجیه کند.
کد خبر: ۹۸۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲ 30 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه (به وقت تهران) تلاش کرد سخنان قبلی‌اش درباره شلیک به معترضان که با واکنش‌های گسترده همراه شده را توجیه کند.

ترامپ در توئیتر نوشت: «غارت به شلیک منجر می‌شود و به همین خاطر بود که چهارشنبه شب به یک مرد در میناپولیس شلیک شد و کشته شد-یا اینکه نگاه کنید ببینید در لوییویل با شلیک به ۷ نفر چه اتفاقی افتاده. من نمی‌خواهم این اتفاق بیفتد و منظورم از حرفی که دیشب زدم این است.»

او در ادامه نوشت: «این حرف به عنوان یک واقعیت زده شد نه به عنوان یک بیانیه. خیلی ساده است. هیچ‌کس نباید مشکلی با این جمله داشته باشد، غیر از نفرت‌پراکن‌ها و کسانی که دنبال ایجاد مشکل در شبکه‌های اجتماعی هستند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته ترامپ در واقع تلاش کرده با ارتباط دادن سخنانش به فردی که چهارشنبه شب بر اثر تیراندازی کشته شده درباره پیام قبلی‌اش در توئیتر توضیح دهد.

دونالد ترامپ جمعه تهدید کرده بود چنانچه تظاهرات معترضان به خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان ادامه یابد، نیرو‌های امنیتی به سمت آن‌ها شلیک خواهند کرد.

ترامپ در واکنش به هجوم معترضان به مرکز پلیس شهر «مینیاپولیس» و آتش زدن آن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «نمی‌توانم بایستم و تماشا کنم که چنین اتفاقی برای شهر بزرگ مینیاپولیس می‌افتد. [مشکل]فقدان رهبری است».

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد شهردار مینیاپولیس در مقابله با این اعتراضات، افزود: «یا جاکوب فرِی، شهردار چپ‌گرای افراطی بسیار ضعیف این شهر، خودش را جمع‌وجور می‌کند و شهر را تحت کنترل درمی‌آورد، یا من گارد ملی را اعزام می‌کنم تا این کار را به درستی انجام دهند».

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت دیگری ضمن توهین کردن به معترضان آمریکایی و نمک‌پاشیدن به روی زخم کسانی که علیه خشونت پلیس با رنگین‌پوستان این کشور تظاهرات کردند، نوشت: «این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر