بازدید 15130
۱

افغانستان گزارش پنتاگون درباره کرونا را رد کرد

گزارش نشریه آمریکایی به نقل از وزارت دفاع آمریکا مبنی بر این که نیمی از نظامیان افغان به کرونا مبتلا هستند توسط نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان رد شد.
کد خبر: ۹۸۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 27 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در بیانیه‌ای مشترک همه‌گیری ویروس کرونا بین این نیروها را رد کرد.

در این بیانیه آمده که گزارش‌های مبنی بر ابتلای 50 درصد نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به ویروس کرونا صحت ندارد.

بیانیه می‌افزاید که رهبری بخش امنیتی و دفاعی افغانستان پیش از شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه و عملی را برای جلوگیری از این ویروس انجام داد و در پی اقدامات صورت گرفته آسیب‌پذیری نیروهای افغان در کمترین حد نگه داشته شده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده که نیروهای افغان بطور مداوم با ماموریت «حمایت قاطع» در ارتباط است و همکاری‌ها در سطوح مختلف بویژه در بخش‌های آموزشی و مشاوره ادامه دارد.

«نیویورک تایمز» در گزارشی نوشته بود که پنتاگون بر این باور است که دستکم 50 درصد از نیروهای امنیتی افغان به احتمال زیاد به ویروس کرونا مبتلا هستند و هرگونه آموزش و عملیات مشترک بین نیروهای آمریکایی و افغان متوقف شده است.

پیش از این نیز سربازرس ویژه مأموریت نگهبان آزادی در گزارشی به کنگره آمریکا اعلام کرده بود که نیروهای خارجی مستقر در افغانستان از اواسط ماه مارس مشاوره حضوری به نیروهای افغان را متوقف کرده‌اند.

«استارز اند استرایپس» گزارش داده بود که مشاورین مأموریت «حمایت قاطع» به دلیل جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا از ملاقات با نیروهای افغان منع هستند و از طریق تماس‌های تلفنی، رایانامه و پیامرسان‌هایی مانند واتس‌اپ به این نیروها آموزش می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تکذیب کردن در کشورهای خاورمیانه و اسیای مرکزی چیزی طبیعی هست بعدن خودبخود گندش در میاد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی