بازدید 14944

وقوع طوفان سهمگین در هند

طوفان سهمگین در هند، زندگی مردم در صد‌ها روستا را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۹۸۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 26 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، طوفان سهمگین در هند، زندگی مردم در صد‌ها روستا را تهدید می‌کند.

در بحبوحه شیوع بیماری کووید-۱۹، ساکنان مناطقی از هند با معضل دیگری مواجه شده اند. وزش طوفان سهمگین دریایی-حاره‌ای موسوم به آمپان Amphan که در خلیج بنگال شکل گرفته است مشکلات بسیاری را برای مردم هند و بخش‌هایی از بنگلادش بوجود آورده است. دولت هند برای کمک به عملیات امداد و نجات، به نظامیان ارتش این کشور دستور داده است در مناطق طوفان زده وارد عمل شوند.

سرعت این طوفان دریایی به بیش از دویست و هفتاد کیلومتر در ساعت رسید. این طوفان سهمگین سبب شد درختان از ریشه دربیایند، خانه‌ها ویران شوند و همچنین جاری شدن سیل را در مناطقی از غرب هند سبب شد. صد‌ها نفر به علت این طوفان و سیل بی خانمان شده اند. بیش از بیست رودخانه در بنگال غربی طغیان کردند. سیلاب سبب زیر آب رفتن شدید مزارع و شالیزار‌ها شده است. رسیدن آب شور خلیج بنگال به این زمین‌های کشاورزی و شالیزارها، زندگی کشاورزان این منطقه را با تهدید جدی مواجه کرده است.

منطقه ساندنربانز در بنگال غربی که یک اثر تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو در آن واقع است نیز آماج سیلاب قرار گرفته است. مردم مناطق سیل زده و طوفان زده که به شدت فقیر هستند، ​ کمک‌های فوری دولت را خواستارند. ساکنان صد‌ها روستا در این مناطق با مشکلات ناشی از این طوفان و سیل دست به گریبان هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر