بازدید 11711

پشت پرده نبود داروخانه هلال احمر در ملایر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان و مطالب درج شده در فضای مجازی در زمینه احداث و راه اندازی داروخانه هلال احمر در ملایر گفت: علاوه بر نیاز به صدور مجوز‌های مورد نیاز از مراجع ذیربط، وجود ساختمان و مکان برای آن فعالیت از مهمترین موضوعاتی است که باید تأمین شود.
کد خبر: ۹۷۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 20 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسن آبخو چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، افزود: هلال احمر در شهر ملایر دارای یک قطعه زمین به مساحت ۱۴۰۰ متر در ابتدای خیابان شهداست (زمین شیر و خورشید سابق) که ارزش این زمین به طور قطع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این زمین در بهترین نقطه شهر قرار دارد، اظهار کرد: در چند سال گذشته از طرف هلال احمر تلاش زیادی شد تا نسبت به احداث یک مجموعه بزرگ درمانی و آموزشی در این زمین که مالکیت و سند آن به نام هلال احمر باشد، اقدام شود.

آبخو ادامه داد: در طرح این مجموعه بزرگ که می‌توان گفت: در غرب کشور بی نظیر است، ساختمان‌های مورد نیاز برای استقرار واحد‌های توانبخشی، داروخانه، فیزیوتراپی، ساخت و عرضه وسایل مصنوعی مرتبط با درمان و توانبخشی، دندانپزشکی، درمانگاه، کلاس‌های آموزشی، مرکز تزریق واکسن حجاج در طبقه دوم و سوم در نظر گرفته شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر یادآور شد: در طبقه اول پروژه با توجه موقعیت بسیار خوب و ارزشمند آن یک مجموعه «بازارچه خیریه» برای ایجاد درآمد پایدار در راستای هرینه این درآمد برای پشتیبانی از مجموعه درمانی و ارائه خدمات درمانی ارزان قیمت به مردم و نیز خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند شهرستان ملایر، درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت تجاری این ملک، با احداث این مجموعه سالیانه میلیارد‌ها تومان درآمد پایدار این مجموعه می‌تواند صرف خرید تجهیزات پیشرفته تشخیصی، درمانی و حمایتی برای استفاده ارزان قیمت خدمات درمانی شهروندان ملایری شود.

آبخو افزود: طی دو سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده توسط مدیرعامل وقت جمعیت هلال احمر استان همدان و نماینده مردم ملایر و تشکیل جلسات متعدد در جمعیت هلال احمر کشور و حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در محل ملک مورد نظر در ملایر، مقدمات اجرای پروژه فوق فراهم شد و حتی برخی از خیرین و نیکوکاران حاضر به مشارکت در ساخت این مجموعه هستند به شرط اینکه بخش‌هایی از درآمد‌های حاصله برای درمان بیماران نیازمند شهرستان هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر انجام این پروژه توسط خیرین و یا کمک‌های دولتی شهرستانی و استانی و نیز از اعتبارات جمعیت هلال احمر با توجه به ماهیت و ساختار فعالیت‌های هلال احمر به راحتی امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: با توجه به ارزش چند صد میلیارد تومانی این ملک به علت قرار گرفتن آن در بهترین نقطه تجاری شهر ملایر، احداث این مجموعه با حفظ مالکیت تمام آن برای هلال احمر می‌تواند علاوه بر داشتن توجیه اقتصادی و تولید ثروت و ایجاد درآمد بسیار بالا برای کار‌های عام المنفعه، حمایت از محرومان و کمک به درمان بیماران نیازمند و ارزان سازی برخی از خدمات درمانی نظیر فیزیوتراپی و دندانپزشکی با استفاده از درآمد حاصل از واحد‌های تجاری بازارچه خیریه این مجموعه، از تردد صد‌ها نفر از بیماران سخت درمان و بستگان این بیماران به شهر‌های دیگر و صرف هزینه‌های سنگین درمان‌های تکمیلی بیماری‌هایی نظیر سرطان، ام اس و ... جلوگیری شود.

آبخو با اشاره به اینکه در مواقع وقوع بحران‌ها و بلایا می‌تواند مرکز مهمی برای تمرکز فعالیت‌های داوطلبانه و انسان دوستانه در مرکز شهر ملایر باشد، گفت: ورودی بسیار باشکوه و معماری زیبای سنتی بازارچه خیریه این مجموعه در طبقه همکف می‌تواند سازگاری بالایی با بافت سنتی بازار ملایر داشته باشد که این ورودی و معماری سنتی این بازارچه، همانند نگین درخشانی، به عنوان یکی از نماد‌های شهر ملایر و برازنده شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل و منبت است.

وی در ادامه بیان کرد: اگرچه برخی از آقایان در زمینه پیگیری و اجرای این طرح با اینجانب اختلاف نظر دارند و در جلساتی این اختلاف نظر به تنش لفظی کشیده شده است، اما در اینجا به صورت شفاف اعلام می‌دارم تا زمانی که در هلال احمر حضور داشته باشم اجرای این طرح و پروژه را پیگیری می‌کنم.

آبخو تأکید کرد: هیچ طرحی را که در آن مالکیت جمعیت هلال احمر بر ملک مورد نظر سلب شود را امضاء نمی‌کنم، حتی اگر مجبور به استعفا و جابجایی اینجانب از ریاست هلال احمر شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر با تأکید بر لزوم احداث مجموعه بزرگ درمانی، آموزشی و تجاری در این زمین، اضافه کرد: منافع این زمین متعلق به تمام مردم شهرستان است.

وی افزود: تحقق این پروژه، سرمایه گذاری عظیمی برای مردم ملایر است و سالانه بین دو تا سه میلیارد تومان از درآمد واحد‌های تجاری مجموعه می‌توان کار‌های عام المنفعه زیادی کرد و درمان و تهیه داروی بیماران خاص و نیازمند را محقق ساخت، از طرفی هرساله به ارزش این دارائی برای آیندگان ملایر افزوده می‌شود.

آبخو در بخش دیگری با اشاره به قرار گرفتن در صلیب سرخ و هلال احمر، گفت: فرشتگان نجات سرخ پوش این جمعیت شامل داوطلبان، نجاتگران و جوانان بی طرف، بی غرض و مستقل عضو این نهضت بین المللی هستند.

وی ادامه داد: این اعضا بر مبنای هفت اصل بنیادین انسانیت، بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه و جهان شمولی خدمات بشردوستانه خود را در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهند و موجب تسکین و کاهش دردها، آلام و رنج‌های مردم آسیب دیده از حوادث و بلایا می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر بیان کرد: داوطلبان، نجاتگران، جوانان و پرسنل خدوم این جمعیت در شهر ملایر و استان همدان و سراسر کشور توانسته اند با فعالیت‌های خود، زیباترین جلوه‌های ایثار و فداکاری و خدمت داوطلبانه را به عنوان لذت بخش‌ترین کار‌های دنیا به همگان معرفی کنند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه امسال هفته هلال احمر به نام تقدیر از "حافظان سلامت" نامگذاری شد تا از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی تقدیر و تشکر به عمل آید، اظهارکرد: این بار نیز همانند سایر حوادث و بلایا، هلال احمری‌ها برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ مهربانانه در کنار مردم بودند.

آبخو خاطرنشان کرد: در راستای آموزش و کنترل این بیماری در دو ایستگاه تب سنجی و کنترل تب به صورت شبانه روزی در ورودی‌های شهر ملایر با تعداد نفراتی افزون بر ۱۹۱ نفر روز، اقدام به کنترل تب و تب سنجی از ۱۰۹ هزار نفر از افراد کردیم.

وی افزود: همچنین با توزیع ماسک و لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در بین بیماران سرطانی، دیالیزی، پیوند اعضا و سایر بیماران صعب العلاج و کودکان بیمار از طریق مجمع خیرین و سایر انجمن‌ها و خیریه‌های شهرستان و توزیع کمک‌های مالی و سبد‌های غذایی به بیماران آسیب دیده، تلاش شد وظایف انسان دوستانه خود را در روز‌های سخت شیوع این بیماری انجام دهیم.

ارسال ۴۵ کانکس به مناطق زلزله زده کرمانشاه

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر اظهارکرد: پیوند ناگسستنی بین مردم و هلال احمر صفحات زرینی را در تاریخ این شهرستان در موضوع جمع آوری کمک و ارسال این کمک‌ها به هموطنان مناطق آسیب دیده از زلزله کرمانشاه، سیل گلستان، سیل لرستان، سیل سیستان و مبارزه با بیماری کووید ۱۹ ایجاد کرد که نشان دهنده فرهنگ بالای نوع دوستی، سخاوت و ایثار و از خودگذشتگی همشهریان بوده است.

آبخود افزود: ارسال ۱۰‌ها کامیون کمک‌های مردمی شامل اقلام غذایی، بهداشتی، پوشاک و. به ارزش میلیارد‌ها ریال به مناطق آسیب دیده از زلزله و سیل و واریز میلیارد‌ها ریال کمک‌های نقدی به حساب‌های اعلام شده از طرف هلال احمر و ارسال تعداد ۴۵ کانکس از این شهرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه، حضور تعداد زیادی از نجاتگران و داوطلبان هلال احمر و سایر اقشار مردم از شهرستان ملایر در مناطق آسیب دیده از زلزله و سیل اقدامات داوطلبانه‌ای بوده است که مردم ملایر در روز‌های سخت هموطنان خود انجام داده اند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر در طول سه سال گذشته تلاش کرده است در بخش‌های آموزش، امداد و نجات، جوانان و داوطلبان اقداماتی مختلفی انجام دهد، یادآور شد: در حوزه آموزش با تلاش فراوان مربیان داوطلب این جمعیت تعداد ۲۹ هزار نفر از قشر‌های مختلف جامعه در کلاس‌های مختلف آموزشی در سطوح مختلف از آموزش‌های مبتدی تا آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای شرکت کرده اند.

وی توضیح داد: این کلاس‌های آموزشی شامل دوره‌های کمک‌های اولیه، مهارت داوطلبی، آمادگی دربرابر مخاطرات، دوره‌های تخصصی امداد جاده ای، پیش بیمارستانی، امداد و نجات در کوهستان، عمومی امداد، عمومی نجات و آموزش پناهگیری در برابر زلزله و آمادگی در برابر مخاطرات در مدارس، دانشگاه ها، مهدکودک ها، ادارات و حوزه‌های علمیه، آموزش کمک‌های اولیه در طرح محرم و صفر در برخی از مساجد، آموزش طرح خادم در درب منازل و آموزش شنا برای نجاتگران و امدادگران داوطلب بوده است.

امدادرسانی به ۵۱۳ مورد سوانح جاده‌ای

آبخو در ادامه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ملایر در طول سه سال گذشته در راستای کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث رانندگی و در راه ماندگان ناشی از برف و کولاک و بارندگی‌ها و سیلاب فروردین ۹۸ اقدامات فراوانی داشته که شامل امدادرسانی به ۵۱۳ مورد حوادث و سوانح جاده‌ای توسط نجاتگران مستقر در سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای زاغه، پیروز و آورزمان و انتقال ۵۶۵ مصدوم به مراکز درمانی بوده است.

وی افزود: انجام تعداد ۲۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در برف و کولاک در فصل زمستان، امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه با اعزام تیم‌های امدادی و عملیاتی به منطقه سرپل ذهاب به مدت ۱۰ روز، ساماندهی و بکارگیری نیرو‌های داوطلب مردمی، اعضای جوانان و امدادگران و نجاتگران در جمع آوری و بسته بندی و ارسال کمک‌های مردمی شهرستان ملایر به میزان ۷۷۰ نفرروز از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر بیان کرد: تهیه طرح جامع اسکان اظطراری برای شهر ملایر و شهر‌های تابعه شهرستان ملایر یکی از مهمترین اقداماتی بوده که جمعیت هلال احمر ملایر انجام داده است.

آبخو یادآورشد: یکی از سخت‌ترین و پرحادثه‌ترین روز‌های فعالیت داوطلبان و نجاتگران هلال احمر ملایر در فروردین سال ۹۸ بوده است که بارش فراوان باران موجب آبگرفتگی بسیاری از منازل و معابر و طغیان رودخانه‌ها شد.

اسکان ۱۰۰۰ نفر از مسافران در راه مانده

وی به بکارگیری ۳۱۶ نفر روز از نجاتگران زحمت کش در بازدید و ارزیابی و در نتیجه تخلیه آب از واحد‌های مسکونی، صنعتی، کشاورزی، زیرگذر‌های روستایی، ابنیه میراث فرهنگی و... با بگارگیری چندین دستگاه موتور آب و کف کش، برپایی ۱۳۰ دستگاه چادر در سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان و توزیع ۳۰ دستگاه چادر در بین حادثه دیدگان که منازل آن‌ها تخریب شده بود، اشاره کرد.

وی افزود: تخلیه آب از منازل و قنوات شهر سامن به مدت یک هفته بعد از بارندگی ها، آماده کردن مکان‌های اسکان اضطراری در شهر‌های ملایر، جوکار، زنگنه، سامن و ازندریان و اسکان حدود ۱۰۰۰ نفر از مسافران در راه مانده در اماکن اسکان اضطراری در برخی از این شهر‌ها که به علت سیل لرستان امکان ادامه سفر را نداشتند، توسط این جمعیت صورت پذیرفت.

آبخو بیان کرد: یکی از عملیات‌های نجاتگران هلال احمر در حادثه بارندگی سال ۹۸ عملیات جستجوی کودک غرق شده در رودخانه و دو غرق شده دیگر در رودخانه‌های فصلی این شهر بود که غواصان هلال احمر در شرایط بسیار بد آب و هوایی و سرمای زیاد در نیمه‌های شب در رودخانه حرم آباد عملیات جستجوی کودک را آغاز کرده و به علت طغیان رودخانه و حجم بسیارزیاد آب پس از دو روز پیکر بی جان کودک را به آغوش خانواده منتظرش باز گرداندند.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر به شرکت در مانور‌های امداد نجات با موضوعات مانور خروج قطار از ریل در ایستگاه راه آهن، مانور‌های نیروی انتظامی، مانور زلزله مدارس، مانور زلزله در پادگان گروه ۴۳ مهندسی امام علی (ع)، مانور شرکت نفت، مانور روز آتش نشانی و مانور شروع طرح زمستانی توسط این جمعیت اشاره کرد.

آبخو خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های فراوان انجام شده توسط نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل وقت هلال احمر استان و جلسات متعدد با رئیس و دبیرکل جمعیت هلال احمر در زمینه احداث پایگاه امدادی در محور ملایر به نهاوند، انبار امدادی در مجموعه اداری هلال احمر ملایر و مجموعه آموزشی، تجاری و درمانی در زمین ابتدای خیابان شهدا (زمین شیر و خورشید سابق) و مقدمات لازم برای احداث پایگاه بین جاده‌ای آورزمان فراهم و کلنگ زنی آن توسط رئیس جمعیت هلال احمر وقت زده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر صدور پروانه ساخت برای شروع پروژه هستیم، گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط وی اقدامات لازم در زمینه احداث انبار امدادی به عمل آمده است که منتظر صدور پروانه ساخت توسط شهرداری ملایر هستیم.

آبخو ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده تجهیزات مورد نیاز در زمینه امدادرسانی در مواقع حوادث تهیه و تامین و در اختیار این جمعیت قرار داده شد که شامل یک دستگاه خودور نجات پیشرفته تویوتا هایلوکس با تمام تجهیزات امداد و اختصاص دو ست تجهیزات کوهستان، موتور برق، موتور آب، بتن بر، تجهیزات انفرادی مورد نیاز برای نجاتگران، تعمیرات ساختمانی ساختمان اداری و تعمیرات ساختمانی پایگاه زاغه بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر با تأکید بر اینکه مهمترین برنامه‌های انجام شده در امور جوانان اجرای طرح‌های مختلف با حضور اعضای جوانان است، افزود: اجرای طرح ایمنی و سلامت در ورودی‌های شهر ملایر و ارائه خدمات به بیش از ۱۴ هزار نفر از مسافران در سال‌های ۹۶ و ۹۷، آموزش طرح دادرس به بیش از ۳۵۰۰ دانش آموز، آموزش "پای درس ماه" به مدیران مدارس طرح دادرس، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای بیش از ۱۰۰۰ نفر از اعضا کانون غنچه‌ها و تزریق واکسن زایران به تعداد ۱۲۰۰ نفر توسط این واحد رقم خورد.

وی اظهار کرد: بهره گیری از برنامه‌های اوقات فراغت، برگزاری جشنواره بشردوستی، بازدید اعضای جوانان از مراکز مختلف فرهنگی و علمی، کسب رتبه برتر در استان و شرکت اعضا در مسابقات کشوری رفاقت مهر و مسابقات دادرس کشوری، همکاری در طرح ملی کنترل فشارخون، اجرای برنامه یلدانه در مراکز نگهداری سالمندان، ثبت اعضا در سامانه عضویت و توزیع کارت‌های عضویت اعضا، برپایی ایستگاه سلامت و کنترل فشارخون نمازگزاران در نماز جمعه، حضور اعضای کانون طلاب در منطقه سیل زده لرستان، برپایی نمایشگاه‌ها توسط کانون‌های دانشجویی و برگزاری کارگا‌های آموزشی با موضوعات مبارزه با اعتیاد، پیشگیری از بیماری ایدز، کار آفرینی و ازدواج بخشی از عملکرد ما به شمار می‌رود.

جمع آوری یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی

آبخو در بخش دیگری خاطرنشان کرد: آمار سه ساله در بخش فعالیت‌های داوطلبانه شامل جمع آوری کمک‌های نقدی برای کمک به افراد آسیب دیده در سیل لرستان به میزان یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان، در حادثه زلزله کرمانشاه به میزان ۷۰ میلیون تومان و در حادثه سیل سیستان به مبلغ ۱۱ میلیون تومان بود همچنین ارزش کمک‌های غیرنقدی ارسال شده به صورت تقریبی بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: اجرای ۱۲ پروژه محرومیت زدایی، اعزام هشت کاروان سلامت به مناطق محروم شهرستان، برگزاری ۱۵ طرح نیابت به مناسبت شب یلدا و نوروز در مراکز سالمندان ملایر و سامن و مرکز نگهداری معلولان، توزیع سالانه ۲۰۰ بسته غذایی در راستای طرح فرشتگان رحمت نوروز و همای رحمت ماه رمضان در بین نیازمندان، برپایی ۱۶ ایستگاه سلامت به مناسبت‌های مختلف در محل‌های نمازجمعه، راهپیمایی ها، پیاده روی‌ها و ایام از جمله عملکرد یک ساله ما محسوب می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر به توزیع بیش از ۱۰ هزار عدد بستنی، آبمیوه، آب معدنی، کیک و کلوچه در راهپیمایی بازماندگان اربعین در محل بهشت هاجر توسط داوطلبان هلال احمر و حمایت مالی در زمینه تهیه دارو از ۱۰۰۰ نفر از بیماران نیازمند توسط داوطلبان نیکوکار و خیرین، اشاره کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار