بازدید 8127
مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛

قیمت مصوب ماسک‌ درب کارخانه

قیمت مصوب این نوع ماسک‌ها درب کارخانه ۷۰۰ تومان است که این ماسک‌ها با حواله اداره‌کل تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی توزیع می‌شوند و بخشی از این ماسک‌ها هم برای آینده دپو می‌شود.
کد خبر: ۹۷۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 16 May 2020

قیمت مصوب ماسک‌ درب کارخانه

مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره قیمت‌گذاری ماسک‌های مختلفی که در بازار عرضه می‌شود، اظهار داشت: به طور کلی دو نوع ماسک داریم؛ یکی ماسک‌های سه‌ لایه و دیگری ماسک‌های N۹۵ که ظرفیت تولیدشان در کشور طی دو الی سه ماه اخیر بیش از پنج برابر شده است و به میزان تولید خوبی رسیده‌ایم. باید توجه کرد که ماسک‌های سه لایه نیز به دو دسته تقسیم می‌شود؛ یکی ماسک‌هایی که به صورت صنعتی تولید می‌شود که توسعه قابل توجهی داشته‌اند و دیگری ماسک‌های نیمه‌صنعتی. ماسک‌های نیمه‌صنعتی بر اساس دستورالعمل‌های اداره‌کل تجهیزات پزشکی به عنوان ماسک‌های کارگاهی و نیمه‌صنعتی توسط کارگاه‌ها و گروه‌های جهادی تولید، ضدعفونی، بسته‌بندی و آماده عرضه به بازار شده است.

مهندس سید حسین صفوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قیمت ماسک گفت: ماسک‌هایی که به صورت نیمه‌صنعتی تولید می‌شوند، عملا برای تزریق به بازار و در سطح داروخانه‌ها آماده شده و با توجه به اینکه کارگاهی هستند و با چرخ خیاطی تهیه می‌شود، قیمت تمام شده آن‌ها بالاتر است. بنابراین بر اساس مصوبه‌ای که در ستاد کرونای وزارت صمت تصویب شد، سقف قیمت ۱۶۰۰ تومان برای آن‌ها تعیین شد.

وی افزود: ماسک‌هایی که به صورت صنعتی در کشور تولید می‌شود، در حال حاضر حجم تولیدشان از حدود ۳۰۰ هزار به بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک رسیده است. توزیع این ماسک‌ها در مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و... و. انجام می‌شود. قیمت مصوب این نوع ماسک‌ها درب کارخانه ۷۰۰ تومان است که این ماسک‌ها با حواله اداره‌کل تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی توزیع می‌شوند و بخشی از این ماسک‌ها هم برای آینده دپو می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل