افشای اطلاعات بااهمیت 4 نماد در روز بد بورس:

کِشتی حکشتی به گل نشست/ بانک دی سهام دو شرکت را فروخت

در روز بسیار بد بورس که شاخص کل با ریزش بیش از 32 هزار واحدی کانال یک میلیون واحدی را از دست داد و خود را به کانال 984 هزار واحدی رساند، 4 شرکت دست به افشای اطلاعات بااهمیت زدند.
کد خبر: ۹۷۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 16 May 2020

امروز مورخه 27 اردیبهشت ماه سال جاری شاخص کل تا لحظه نگارش این متن شاخص کل با ریزش 32 هزار و 857 واحدی کانال یک میلیون واحد را از دست داد و بر روی 984 هزار و 806 واحد قرار گرفت. بیشتر نمادها با صف فروش مواجه شدند و سهامداران خود را شوکه کردند.

به گزارش بورس تابناک، در اوضاع نامساعد بازار امروز و روز بد بورس اما 4 نماد دست به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف و ب زدند.

وتوکا و افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب

 در ابتدا سرمایه گذاری توکا فولاد با نماد وتوکا دست به افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب زد. موضوع این افشا برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت فولاد تاراز بود. در شرخ رویداد این افشای اطلاعات آمده بود: درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکت فولاد تاراز برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 98 مبلف 429765 میلیون ریال اعلام می گردد.

کشتی حکشتی به گل نشست

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد حکشتی دیگر نماد امروز بود که اطلاعات بااهمیتی را افشا کرد. در شرح رویداد این اطلاعات که از نوع گروه ب بود، آمده بود: در راستای رعایت مفاد ماده 13 (گروه ب: سایر موارد) دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین اطلاع سهامداران و سرمایه گذاران محترم به استحضار می رساند یکی از کشتی های متعلق به شرکت های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به هنگام عبور از تنگه سنگاپور به گل نشست. خوشبختانه این موضوع هیچ گونه خسارت جانی و زیست محیطی تا این زمان نداشته است. شایان ذکر است که کشتی حادثه دیده تحت پوشش حمایتی کلیه بیمه نامه های معتبر بین المللی است.

کدما نتیجه ای از مناقصه نگرفت

شرکت معدنی دماوند با نماد کدما نیز طی اطلاعیه ای که بر روی سایت کدال قرار داد از عدم حصول نتیجه از شرکت در یک مناقصه خبر داد. این شرکت اعلام کرده است که در مناقصه خرید یک دستگاه خط استحصال فلوتاسیون سرب در مورخه 20 اردیبهشت ماه سال جاری شرکت کرده اما نتیجه ای از این مناقصه حاصل نگردیده است. دلیل عدم حصول نتیجه نیز عدم دریافت پیشنهاد قیمت اعلام گردیده است.

بانک دی سهام فروخت و 175 میلیارد سود کرد

بانک دی با نماد دی نیز طی دو اطلاعیه، دست به افشای اطلاعات بااهمیت از گروه الف زد. در اطلاعیه اول این شرکت اعلام کرد که 6.5 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری بوعلی (سهامی عام) را به قیمت هر سهم 10480 ریال واگذار نموده و از این واگذاری سودی در حدود 96 میلیون و 487 هزار و 200 هزار تومان کسب کرده است. تاریخ این واگذاری 23 اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده است. درصد مالکیت بانک دی در شرکت سرمایه گذاری بوعلی با  این واگذاری به 37.86 درصد رسید. بانک دی اعلام کرده است که این واگذاری در راستای اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بوده است.

همچنین در اطلاعیه دیگری بانک دی اعلام کرد که 4.66 درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را به قیمت 74193 ریال در مورخه 23 اردیبهشت ماه سال جاری فروخته است و از بابت این فروش سهام سودی در حدود 78 میلیارد و 609 میلیون و 700 هزار تومان سود به دست آورده است. بعد از این واگذاری درصد مالکیت بانک دی در شرکت تولید نیروی برق دماوند به 86.28 درصد رسیده است. بانک دی اعلام کرده است که این واگذاری نیز در راستای اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بوده است.

بانک دی از محل واگذاری بخش کوچکی از سهام دو شرکت سرمایه گذاری بوعلی و شرکت تولید نیروی برق دماوند در مجموع در حدود 175 میلیارد تومان سود کسب کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان