بازدید 5624

گوترش: فرصتی برای دستیابی به صلح در یمن بوجود آمده

دبیر کل سازمان ملل روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که فرصتی برای مذاکرات میان طرف‌های درگیر در یمن وجود دارد تا آتش‌بس در این کشور را به وضعیت دائمی تبدیل کند.
کد خبر: ۹۷۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷ 16 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گفت که تمام امید من این بود که طرف‌های درگیر در خاورمیانه به درخواستم برای توقف درگیری‌ها پاسخ دهند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «پیشینه‌هایی وجود دارد که اجرای تصمیماتمان درباره اجرای آتش‌بس در لیبی و یمن را غیرممکن می‌کند.»

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «من از این موضوع که شورای امنیت نمی‌تواند کسانی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کنند، مجازات کند نگران هستم.»

گوترش گفت: فرصتی برای مذاکرات میان طرف‌های درگیر در یمن وجود دارد تا آتش‌بس در این کشور را به وضعیت دائمی تبدیل کند.

وی به تنش میان آمریکا و چین درباره شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: «درگیری و تفرقه عمیق میان آمریکا و چین، تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با ویروس کرونا را با چالش مواجه کرده است.»

گوترش گفت که باید با کرونا مقابله کنیم و خطر بزرگ دیگری به دلیل کاهش همبستگی بین‌المللی ما را تهدید می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که بسیار مهم است که از بحران با قدرت خارج شده و باید تقویت سازمان‌های بین‌المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت که ما نیازمند سازمان‌های بین‌المللی قدرتمند‌تری بوده و باید با همبستگی و کار مشترک جهانی به مقابله با چالش‌های مشترک بپردازیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر