بازدید 23103

زلزله تهران چه تاثیری بر بازار مسکن گذاشت؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش معاملات مسکن در تهران به دلیل وقوع زلزله،گفت: این احتمال وجود دارد بسیاری از سرمایه‌گذاران از خرید مسکن منصرف شوند.
کد خبر: ۹۷۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 15 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سیدهادی بهادری اظهار کرد: بررسی سیر معاملات بازار مسکن حاکی از آن است که میزان خرید و فروش ملک همواره تحت تأثیر عوامل درونی یا بیرونی بوده و این مسئله موجب شده تا در برخی از برهه های زمانی حوزه معاملات در وضعیت رکودی قرار گرفته و در برخی از برهه ها رونق بگیرد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال با شیوع بیماری کرونا، بازار مسکن تحت تأثیر قرار گرفت و بر اساس آمارها، میزان خرید و فروش طی اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به صورت میانگین حدود ۷۰ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به تأثیر وقوع بلایای طبیعی در بازار مسکن، یادآور شد: هفته گذشته شاهد وقوع زلزله در تهران و مناطق حومه بودیم، به طور حتم این مسئله تأثیری به سزایی در کاهش معاملات مسکن خواهد داشت.

زلزله تهران، معاملات مسکن را کم می‌کند/کاهش قیمت مسکن در راه است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:بازار مسکن همواره یکی از نقاط ایمن برای سرمایه‌گذاری افراد بوده، یعنی مردم برای حفظ ارزش سرمایه و سودآوری بیشتر اقدام به خرید مسکن مازاد نیاز می کنند، حال مولفه امنیت یکی از مهم‌ترین مسائل در رونق خرید مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای است.

بهادری اضافه کرد: وقتی سرمایه‌گذار برای ورود در بازاری مانند مسکن احساس امنیت نکند، میزان خرید مسکن کاهش خواهد یافت، از این رو با زلزله اخیر تهران این احتمال وجود دارد که بسیاری از سرمایه گذاران از خرید مسکن منصرف شوند.

وی با اشاره به تأثیر خرید و فروش مسکن در کاهش قیمت ها، بیان کرد: در شرایط کنونی تمام عوامل دست به دست هم داده تا قیمت مسکن کاهش یابد، پیش بینی این است که در بازار مسکن، قیمت ها کاهش نسبی خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۵
کشک.
مطمئنا یه زلزله سنگین خواهد امد و این بساط مسخره بازی تهرانیها را برخواهد کند. دلال پوست مردم و میکنه و مالک هم راضیه. دو ساله پیش خانه خریده 700 میلیون الان گذاشته 4 میلیارد بعدش هم میگه همه چیز گران شده. شک نکنید که این بی مروتی روی زمین نخواهد ماند
و صد البته سرمایه گذاری در بورس به عنوان یک بازار جذاب و پرسود نیز بی تاثیر نخواهد بود
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش معاملات مسکن در تهران به دلیل وقوع زلزله،گفت: این احتمال وجود دارد بسیاری از سرمایه‌گذاران از خرید مسکن منصرف شوند.
به زلزله هم برای القای کاهش قیمت مسکن متوسل شده اند !!!!
بايد به فكر رفتن از تهران بود مسئله زلزله واقعا جديه
فقط کافی چندمرتبه بلرزه دیگه کسی این همه پول جای خرید ملک تو تهران هزینه نخواهد کرد
سقوط و سکته ی دلالها نزدیک است...! رهبری صدای مردم را شنید
پروپاگاندای ضدمسکن به زلزله متوسل شده !
مسخره و کاملا عامیانه و غیر کارشناسی بود. قیمت خانه متناسب با ارز و طلا بالا می رود. منتظر باشید که تابستان قیمت خانه 30 تا 40 درصد دیگر افزایش یابد. فاجعه ای بزرگ در راه است . . .
تهران به هیچ وجه برای سرمایه گذاری در مسکن مناسب نیست. باید فکر جای دیگری بود... آنها که در پردیس سرمایه گذاری کرده اند هم باید سریع بیرون بکشند.
تو ایران هیچوقت هیچ چیزی ارزان نمی شود. ما همیشه تورم داریم.
چه استدلالاتی.آفرین به سواد شما.اگر مسکن راکد شده و کاهش خواهد داشت چرا از ترس جلوی درج قیمت ملک رو در سایتهای فروش مسکن گرفتید؟کالای سرمایه ای؟ کدام سرمایه بهتر از مسکن؟مگه مسکن کالای مصرفیه؟مدرک تحصیلی شما از کجاست؟تخصص شما چیه؟میخوای آدرس بورس رو بدی ولی اون کار رو هم چون عاقبتش رو میدونید غیر مستقیم توصیه کردی که بعدا راه فرار برای خودت بزاری
از کجا بفهمم خونه ام روی گسله-املاکی محلمون میگه برای ملک ما شهرداری جواز ساحت نمیده چون روی گسله
این وزرات خانه ها با هم ترکیب شده اند نتیجه اش این شد که تمرکز بر مسایل کلیدی وجود ندارد .... و نتیچه اش فشار بیشتر بر مردم شد
متاسفانه روز به روز قیمت خونه بالا میرود کسی فروشنده واقعی نیست و پای قرارداد اذیت میکنند و آدم رو سر کار می‌گذارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار