بازدید 7705

جهاد‌اسلامی و حماس در نشست رام‌الله شرکت نمی‌کنند

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی تصمیم گرفتند در نشست رهبری که قرار است به زودی به ریاست محمود عباس برای تصویب استراتژی پاسخ به طرح‌های اسرائیلی درخصوص الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری برگزار شود، شرکت نکنند.
کد خبر: ۹۷۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷ 14 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، هرگز در دیدار رهبری که روز شنبه در رام الله برگزار خواهد شد شرکت نمی‌کند، اما آماده مشارکت در هر نشست جدی و قادر به تغییر مطلوب است.

حماس خاطرنشان کرد، عدم مشارکت به چند دلیل برمی‌گردد که مهمترین آن مقابله با طرح‌های صهیونیستی از طریق دیدار رام الله است. حماس و دیگر گروه‌های مقاومت نمی‌توانند مشارکت حقیقی در آن داشته باشند آن انحراف از واقعیت و تلف کردن وقت ارزشمندی است که در آن توطئه‌ای علیه ملت ما انجام می‌گیرد. تجربیات این چنین شکست‌شان ثابت شده است.

حماس از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست در چارچوب رهبری در سطح دبیرکل‌های گروه‌های مقاومت و گروه‌های فلسطینی فراخونی برای دیدار فوری جهت تدوین سازوکاری مناسب برای شرایط جدید بدهد تا بر سر استراتژی ملی کارآمد برای مقابله با طرح الحاق و طرح صهیونیستی - آمریکایی در سایه حالت ضعف و عقب‌گرد منطقه‌ای و بین‌المللی توافقی شود.

این گروه افزود: تکرار مقابله با این طرح نابودکننده مساله فلسطین با سازوکار‌ها و ابزار‌های ناکارآمد هدر دادن انرژی ملت ما و تحریک بیشتر اشغالگران است.

حماس اشاره کرد، واکنش‌های فلسطینی، عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی رسمی در سطح مقابله با الحاق قدس، معامله قرن نبود و متاسفانه موضع رسمی فلسطین در عمل ضعیف است و این اشغالگران را به اجرای سیاست‌هایشان ترغیب می‌کند.

این گروه افزود: ما اظهارات درباره دعوت از حماس را دنبال کردیم، اما رهبری حماس دعوت رسمی برای این نشست دریافت نکرده حماس به قدرت ملت و مقاومت فلسطین در شکست این طرح‌ها اطمینان دارد.

جنبش جهاد اسلامی نیز دیگر گروه مقاومت است که در این نشست حاضر نخواهد شد.

این گروه در بیانیه خود آورده است: حمایت خود را از هر تلاش سازنده و خالصانه برای احیای وحدت به منظور مقابله با اشغالگران در هر مکانی اعلام می‌کنیم، اما راه تجلی آن برگزاری نشستی در چارچوب رهبری سازمان آزادی‌بخش با حضور عباس و دبیرکل‌های گروه‌های مقاومت برای بررسی خطرات پرونده فلسطین و مقابله با معامله قرن ترامپ و آغاز بازسازی سازمان آزادیبخش براساس اصول جدید شراکت و پایان اختلاف است.

جهاد اسلامی ابراز امیدواری کرد در این نشست تصمیمات جدی گرفته شود که وحدت را بازگرداند و تصمیمات الحاق، شهرک‌سازی در کرانه باختری و اغوار و تمامی مناطق اشغالی اسرائیل را از بین ببرد.

دو جنبش مذکور که تحت لوای سازمان آزادیبخش فلسطین نیستند در نشست رهبری فلسطین که در پی اعلام طرح معامله قرن برگزار شد، شرکت کردند.

از طرفی دیگر محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، محمود عباس پیام‌هایی را به کمیته چهارجانبه صلح و اروپایی‌ها و روسیه فرستاده و خواستار برگزاری نشستی بین‌المللی با استناد به قوانین بین‌المللی شده است.

اشتیه تاکید کرد، فلسطینی‌ها در صورت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل در مرحله‌ای بسیار دشوار قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد، رهبری فلسطین روز شنبه نشست مهمی برای مقابله با طرح الحاق و تحمیل حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری برگزار می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل