بازدید 10842
ریسپانسیبل استیت گزارش داد؛

خروج آمریکا از عربستان پیشرفت خوبی است

ریسپانسیبل استیت در مقاله‌ای به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.
کد خبر: ۹۷۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 13 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ریسپانسیبل استیت کرافت، آمریکا در حال خارج کردن سیستم‌های ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی است.

این اقدام به عنوان بخشی از برنامه کاهش توان نظامی واشنگتن برای مقابله با ایران تعبیر می‌شود؛ چرا که ایران اکنون تهدید کمتری نسبت به گذشته دارد، با این وجود تصمیم اخیر باعث بحث پیرامون علت این تصمیم‌گیری در مقطع کنونی شده است.

این در حالی است که دولت ترامپ و به ویژه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه بارها تهدیدات منطقه‌ای ناشی از ایران را مورد تأکید قرار داده‌اند.

تندروها تا چندی پیش مدام تاکید می‌کردند که آمریکا باید برای مقابله با خطر ایران تمامی اقدامات لازم را انجام دهد، اما حالا همین افراد تاکید می‌کنند که خطر تهدیدات ایران کاهش یافته است.

تنش بین ایران و آمریکا همچنان زیاد است و به نظر می‌رسد که تصمیم اخیر ابعاد بیشتری از یک عقب‌نشینی ساده برای حفظ سیستم‌های موشکی داشته باشد.

عقب‌نشینی حضور نظامی آمریکا در عربستان سعودی ممکن است پیامی برای اعضای کنگره داشته باشد، اینکه نیازی نیست آنها از حمله به ایران نگران باشند.

شاید جنگ‌طلبان آمریکا امیدوار هستند که کاهش نیروهای آمریکایی تهران را در انجام حرکات تهاجمی‌ مصمم کند و این اتفاق واکنش شدید آمریکا را توجیه کند.

اما به صورت کلی کاهش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه و به ویژه در عربستان سعودی، پیشرفت خوبی در میان روابط ایران و آمریکا است.

منبع: ایلنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار