بازدید 4917

واکنش هاشمی به طرح توسعه مجلس

کد خبر: ۹۷۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 12 May 2020

رئیس شورای شهر تهران نسبت به تصویب طرح توسعه مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به تصویب طرح توسعه مجلس شورای اسلامی در کمیسیون معماری و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: از سوی مقام امنیت کشور (شاک) برخی از مکان‌ها و موقعیت‌ها امنیتی شناخته می‌شوند که باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موقعیت خیابان پاستور افزود: منطقه پاستور یکی از مناطقی است که به دلیل زندگی کردن برخی از مقامات و قرارگیری نهاد ریاست‌ جمهوری در آنجا موقعیت امنیتی شناخته می‌شود و مجلس شورای اسلامی نیز جایی است که از سال‌ها پیش منطقه ویژه امنیتی شناخته شد، اما شکل و ساز و کار افزایش امنیت آن مشخص نشد.

هاشمی ادامه داد: موضوع امنیت ساختمان مجلس شورای اسلامی در شورای عالی شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت، اما نکته قابل تأمل این بود که در اطراف ساختمان مجلس خیابانی وجود دارد به نام مردم که در کنار مسدودسازی معبر که برخلاف مصوبات است در آنجا بلند مرتبه سازی با نمای شیشه‌ای نیز انجام شده است.

او بیان کرد: در گذشته ساختمان‌های غیر اداری در محدوده ساختمان مجلس وجود داشت که امروزه بسیاری از آن‌ها تبدیل به اداری شده‌اند و در ادامه نیز برخی معابر با حصارکشی مسدود شدند و اجازه تردد مردم در خیابان را نمی‌دهند و این در حالی است که معبر برای شهرداری و مردم است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در طرح توسعه مجلس مشورتی با شهرداری و شورای شهر تهران نشده و اعتقاد ما این است که کار به شکل غیر اصولی انجام گرفته و نکته دیگر این است که در جلسه شورای عالی شهرسازی در زمان بررسی طرح توسعه مجلس، شهردار تهران شرکت نداشت و متاسفانه شهردار منطقه که در جلسه حاضر بود هیچ مخالفتی با طرح پیشنهادی نکرد و طرح در شورای شهرسازی تصویب شد.

هاشمی ادامه داد: به دلیل مشخص نبودن وضعیت معابر پیرامون مجلس در طرح توسعه در جلسه شورا خواستم که موضوع از دستور خارج شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حمله منافقین با خمپاره به موقعیت پاستور گفت: اگر قرار بر افزایش امنیت باشد، با بستن خیابان امنیت ایجاد نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست