بازدید 97311
با حکم رئیس جمهور

وزیر صمت برکنار شد / انتصاب «مدرس خیابانی» به‌ سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت / دلایل احتمالی برکناری وزیر صمت توسط رئیس‌جمهور

رئیس جمهور با صدور حکمی، مهندس حسین مدرس خیابانی را به سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. پیش از این «رضا رحمانی» کرسی وزارت صمت را بر عهده داشت که صدور حکم سرپرستی برای فرد دیگری از سوی رئیس جمهور، معنایی جز برکناری او ندارد. گفته می‌شود، حتی معاونان وزیر از «برکناری او و تعیین سرپرست برای این وزارتخانه» توسط رئیس جمهور اطلاع نداشته اند.
کد خبر: ۹۷۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 11 May 2020

وزیر صمت برکنار شد/ مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت شد

رئیس جمهور با صدور حکمی، مهندس حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. پیش از این «رضا رحمانی» کرسی وزارت صمت را بر عهده داشت که صدور حکم سرپرستی برای فرد دیگری از سوی رئیس جمهور، معنایی جز برکناری او ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ این تصمیم رئیس جمهور زمانی مهم تر جلوه می کند که بر اساس شنیده ها و پیگیری ها مشخص شده است که حتی معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت از «برکناری او و تعیین سرپرست برای این وزارتخانه» توسط رئیس جمهور اطلاع نداشته اند.

متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است؛
 
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس حسین مدرس خیابانی

براساس اصل 135 قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و سوابق مدیریتی ارزشمندتان در حوزه صنعت و بازرگانی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم.

انتظار دارد نظر به ضرورت توجه ویژه به جهش تولید که در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب ارتقاء اقتدار و عزت ملی خواهد بود، ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه‌های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب‌نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام نمایید.

توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت دارم.

حسن روحانی        
رئیس جمهوری اسلامی ایران

مدرس خیابانی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت است. او حدود ۱۷ سال در وزارت بازرگانی در مسئولیت‌هایی، چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیر کل تامین و توزیع کالا، مدیر کل دفتر تنظیم بازار، هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران و همچنین نزدیک به ۱۰ سال بعنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتور سازان (تراکتورسازی ایران)، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات حضور داشته است.

علت‌های احتمالی برکناری وزیر صمت توسط رئیس‌جمهور

یکی از دلایل برکناری «رضا رحمانی» از وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که گفته می شود، رئیس جمهور مدت هاست به دنبال کنار گذاشتن او بوده است، اما با فشار یکی از فراکسیون های قومیتی مجلس نتوانسته به چنین اقدامی دست بزند. حالا به هم ریختگی وضعیت بازارهای مختلف از جمله سر به فلک کشیدن قیمت خودرو که منجر به ایجاد مشکلات در دیگر بازارها شده و حتی مجلسی ها هم سخن از استیضاح وزیر صمت کرده بودند، باعث شد که «حسن روحانی» دست به اقدام نهایی و برکناری رحمانی بزند.

برخی هم عدم تصویب تشکیل وزارت بازرگانی توسط مجلس و رد چند باره آن را دلیل تصمیم رئیس جمهور مبنی بر برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت می دانند و معتقدند که این موضوع باعث شده است تا روحانی نسبت به انجام این تغییر در وزارت صمت اقدام کند.

عده ای هم گزارش اخیر وزیر برکنار شده صنعت، معدن و تجارت به یکی از سران قوا را دلیل ناراحتی رئیس جمهور از گزارشی که باید ابتدا به استماع و تایید وی می رسید و سپس به قوه دیگری ارجاع داده می شد، می دانند و تاکید دارد که این اقدام یک کار غیر حرفه ای خوانده و منجر به صدور دستور برکناری رحمانی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۱۱۷
یعنی مدرس خیابانی می خواهد واردات خودرو را ازاد و انحصار را از بین ببرد؟ یا خیر. فقط بازی با افکار عمومی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
وقتی هشدار می دادیم که اجازه ندهید با دو تا تحلیلگر سفارشی فلان روزنامه روابط خارجی کشور بیشتر از این به هم بخوره و درامد نفتی کشور کاهش پیدا نکنه به خاطر همین روزها بود. حالا ذخایر ارزی کاهش یافته و کرونا هم سر بار شده و هیچ انظباط و کاهش رانت و سود و حقوق نجومی و کاهش اختلاس و شفاف سازی در بودجه و کسری بودجه کشور دیده نمی شود. حالا فصلی است که ترامپ به راحتی می تواند تخمی که سال گذشته با ندانم کاری و غرور ما یعنی تحریم دارمد نفتی دولت کاشت را امسال به صورت عجیبی درو کند. به هر حال عدم استفاده از خرد جمعی و غرور نتیجه ای بهتر از این ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
تو چقدر خوش خیالی

دقیقا یک روز بعد از اینکه اعلام کرد قیمت پراید باید 42 میلیون باشه برکنار شد واقعا این برای شما ها معنی نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
بازی با افکار عمومی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
بسلامتی ومیمنت
دلار واردکانال ۱۷۰۰۰ تومان شد
علی برکت الله !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
وقتی قیمت تمام شده را کنار می گذاریم و واردات را کلا پایان می دهیم نتیجه اش عطش مردم بی گناه برای خرید خودرو می شود
عجیبه یکی را برکنار کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
تا حالا هم که کشور کمی ظاهرا اداره می شد نتیجه باقیمانده های کادرهای کارشناسی و بدنه مدیریتی دانش اموخته قبل از انقلاب فرهنگی بود. الان با بازنشسته شدن ان کادرها هر چه مدیر و کارشناس داریم نتیجه سیاست مشعشع نخست وزیر ده شصت در خودی کردن و سهمیه ای کردن اموزش عالی کشور است که به بار نشسته و اول از همه خود ان نخست وزیر قربانی این ناشایسته پروری و ظلم اشکار به افراد درس خوان کشور شده. ایا در صنعت و مدیریت و سیاست و بهداشت و سیاست خارجی و ... کشور انتظار بیشتری دارید
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خیلی ها باید بر. کنار شوند تا دولت مستقل شود و جاسوسی بین دولت ها داخلی برداشته شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
"ادرهای کارشناسی و بدنه مدیریتی دانش اموخته قبل از انقلاب فرهنگی"

لطفا دست از سر این مملکت بردارید کارشناسان مدیر دانش آموخته قبل از انقلاب فرهنگی

منظورت افراد متولد 1340 به قبل است؟
برو ببین مدیرای کشورهای پیشرفته در چه بازه سنی هستند. بگذارید جوونا یه نفسی بکشن به خدا
تاز زمانی که واردات خودرو ازاد نشود اتفاقی نمی افتد. برای واردت خودرو هم باید نرخ ارز حقیقی شود. برای نرخ ارز هم باید خیلی ها عوض شوند. امسال علاوه بر کرونا که درامد صادرت پتروشیمی و فراورده های نفتی و صادرات غیر نفتی را نصف بهار سال گذشته کرده درامد ارزی حاصل از سفر ایرانیان خارج از کشور برای نوروز و بهار هم چند ماه هست صفر شده و درامد توریستهای خارجی و به خصوص زوار کشورهای عرب خلیج فارس و عراقی هم قطع شده و جتی درامد صادرات بنزین هم قطع شده و حتی درامد دولت از فروش بنزین داخلی هم کاهش یافته و کاهش مالیات و.... سال بسیار دشواری را پیش رو قرار داده. با تغییر افراد اتفاق خاصی نمی افته . سیاستهای را باید بازنگری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
"امسال علاوه بر کرونا که درامد صادرت پتروشیمی و فراورده های نفتی و صادرات غیر نفتی را نصف بهار سال گذشته کرده
"
چهل روز تا پایان بهار 99 . چگونه آمار صادرات بهار 99 و بهار 98 مقایسه شد؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
دوست عزیز. تمام تلاشت برای ایراد همین بود؟ بسیاری از درامدهای توریستی از دیماه و با سقوط هواپیمای اکراینی قطع شده بود. قروردین امسال صادرات گالای غیر نفتی نصف فرودرین سال گذشته بود. الان در نیمه دوم اردیبهشت هستیم و هیچ کدام از مرزهای صادرات کالای کشور عادی نشده و تازه قیمت نفت از نیمه دوم فروردین شدیداکاهش یافته که اثرش را در قیمت جهانی محصولات پتروشیمی و فراورده های نفتی تازه شروع کرده ضمن اینکه دولتهای عراق و امارات مرزهای خودرا هنوز بستند و تازه وقتی هم باز کنند به خاطر کاهش شدید قیمت نفت دیگر مانند گذشته قدرت خرید کالاهای ایرانی را ندارند. از الان قطعی بدونید که ارزش صادرات غیر نفتی کشور در تابستان هم نصف تابستان سال گذشته خواهد بود. این مسایل برای کارشناس واقعی دو دو تا چهار تاست.
قدرت پراید ببین چه قدر زیاده که باعث برکناری وزیر صمت میشود!!!!!!
پراید تو خیلی ترسناکی چه برای وزرا و چه برای مردم عادی!!!!!!!!!!

**************پرااااااااااااااااید*************
********
***
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
در دوسال گذتشه نقدینگی ریالی ناشی از کسری بودجه یعین خرج کردن بیشتر از دخل و سودهای موهوم بانکی دو برابر شده. ایا تولید نفت دو برابر شده؟ ایا تولید خودرو و تولیدات کشاورزی و صنعتی دو برابر شده؟ ایا درامد ارزی کشور دو برابر شده؟ ایا درامد جهانگردی و توریست کشور دو برابر شده. تازه این همه داستان نیست. وقتی نقدینگی ریالی دو برابر می شود بدلیل ثابت بودن نیازهای غذایی و اولیه کشور قیمت سایر کالاها که کمتر حیاتی است مانند خودرو و لوازم خانگی و.... به دلیل کمبود فیزیکی خیلی بیشتر از دو برابر افزایش می یابد. دارید در ماشین و طلا و در اینده ارز می بینید. تمام تدبیر دولت و اقای همتی در رونق دادن کاذب بورس هست که بلکه این نقدینگی برای این چند ماه باقیمانده دولت تدبیر بره تو بورس. حالا بعدش و مردم و دولت در اینده باید چه چور با این فاجعه بورس پفکی کنار بیایند دیگر به این دولت و مسئولان اقتصادی ان مربوط نیست چون دیگر قطعا وزیر و رئیس نخواهند بود و با سکه های 12 میلیونی ناشی از مدال خدمت در انور اب دارند بورس تجصیلی و سفارت خود را می گذرانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
مزه نریزمفسد
اینها برکنار نمیشن بلکه از مقامی به مقام دیگری منصوب میشوند تا خرابکاری ها و عدم توانایی های مدیریتی خود را در جاهای دیگر دنبال کرده تا بیشتر منشا صدمات و خسارات بیشتر گردند
تحصیلات ایشان؟
سابقه ایشان؟
رزومه کاری؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
رزومه: خودی و دارای سهمیه و بورسیه کد فلان هستم. کافیست!
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
کارشناس حقوق از دانشگاه آزاد تبریز،کارشناس ارشد
مدیریت دولتی از سازمان مدیریت صنعتی،دکترای مدیریت از دانشگاه صنایع و معادن

این دانشگاه آزاد شده دروازه ورود هر کس و تاکسی به پستهای مدیریتی رده بالا.

تمام سوابقش هم نمایندگی مجلس تبریز بوده تقریبا
تو ۵۳ سالگی ۴ دوره نمایندگی
چرا هر موقع شایعه استیضاح هر وزیری قوت میگیره ، بلافاصله جناب روحانی ، اون وزیر رو از کار برکنار میکنه ؟ ! مگر وزیر محترم نباید پاسخگوی عملکرد خودش طی مدت وزارت باشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اگر کسی پاسخ گوی کار خود میشد
خیلی از مشکلات کنونی اینک نبووووود
تا وزیر از زالوهای صنعت خودرو یه خورده جزی فاصله گرفت سریع مافیای خودرو برکنارش کرد.
فقط اسامی جابجا میشه
چه فایده ای برای مردم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
مردم کجا؟؟
دلیلش چیست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
یعنی وزیر گزارش را به قوه دیگری می داده است!؟
حال این قوه دیگر نام هم دارد!؟
خدا ازش نگذره که قیمت همه چی چند برابر شد
چه عجب بالاخره این اقای روحانی یک حرکتی زد
نوشدارو بعد از مرگ سهراب به چکار آید جناب روحانی ریاست جمهور وزارت خانه ایی که از ادغام چند وزرات خانه بوجود آمده نیازمند وزیری تواناست که نه در دولت شما و نه در دولتهای قبلی چنین کسی نبوده
چه غجب یه بخارایی دیده شد ولی چه فایده که خلیییییییییی دیییییییرررررررره
روسای جمهور مملکت ما همیشه موقع برکناری یکی از وزراشون یه جوری رفتار میکنن انگاری سالی یه بار همدیگرو روی پل صراط میبینن همونجا هم ازشون کارنامه اعمال میخواد
با تشکر از رییس محترم جمهور
تا صد سال دیگه از این عوض بدل ها کنید فایده ندارد . مشکل جای دیگست.
بخدا اگر بتونن حتی یه مورد از مشکلات صنعت مملکت رو حل کنن
ما می گیم مشکل خود تصمیمات عجیب و غریب دولت در حل مشکلات کشور است و شخص رییس جمهور, لکن وزیر عوض میشه.
چرا؟
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۸
دلار ۱۶۹۵۰
سکه ۷۲۰۰۰۰۰
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
بسلامتی ومیمنت
دلار واردکانال ۱۷۰۰۰ تومان شد
علی برکت الله !!!
کم مگه تعویض وزیر و مدیر داشتیم اومدن و رفتن و یا برکنار و استیضاح ، از پدر صنعت !!! گرفته تا دوروبری ها ، مهم سیاست درست و مدیریت والا در جهت کسب منافع حداکثری برای صنعت و مردمه و نه بازی با اسامی
رییس جمهور جمعه متوجه برکناری وزیر صمت می شود، و بیانیه تشکر ارسال خواهند کرد، نگران نباشید، ۳ روز صبر کنید!
فکر نمیکنید همین وزیر قبلی هم معاون نعمت زاده بوده و حالا دوباره معاون ایشان رو میزارن وزیر !!!اگه اینا میتونستن کاری بکنن در زمان سمت قبلی خودشون که نفر دوم وزارت خونه بوده هم میتونستن .وزارت صمت باید یه خانه تکانی حسابی انجام بده که فساد از در و دیوارش میباره.
الحمدلله/این فرد خیلی شل و ول بود وسهمیه نعمت زاده ولی چه فایده که قیمت ارابه های مرگ را همین امروز اضافه کردند ویک قربانی گرفتند
آخ جون. این آقا در حد رئیس یک اداره نبود چه برسه به وزارت. امیدوارم عوامل ایشان در سازمانهای تابعه بالاخص آقای تابش (سازمان حمایت) که واقعا نوبر مدیران هست نیز از کار برکنار شود.
به خاطر قیمت پراید بوده؟
بهتر بابا...ادم قحط بود....طرف پاش به سرش پنالتی میزد...هیچ ربطی به صنعت نداشت...
خب که چی؟ چه فرقی به حال ما داره؟ این بازیها دیگه قدیمی شده. مشکل این مملکت وزیر نیست که هی عوضش میکنین.
آقای وزیر اسبق!
زمین به شدت گرده
یادته رییس سازمان زمین شناسی را در اوج موفقیت و فعالیت، روز جمعه یهووویی برکنار کردی؟؟؟ اونم به خاطر چی! به خاطر کی؟
فکر کردی داماد روحانی رو بزاری سر کار نور چشمی میشی؟؟؟
خیلی خوشحالم الان سر خودت اومد.
برکنار که نشده. فقط از مقامی به مقام دیگه منتقل میشه. مثل وزیر قبلی صنعت که برکنار شد و بعد شد وزیر کار !
در همه تصمیمات همیشه توزین چند عامل در نظر گرفته می شود.
آیا یکی از دلایل می تواند انتصاب جدید در وزارتخانه باشد؟
هیچ ربطی به بازار خودرو ندارد.
در تمام مقالات سایتهای ایرانی فقط دنبال مقصر و شخص فیزیکی که باعث مشکلات شده میگردیم همیشه بدون توجه به دلایل ناکامی ان شخص یا علت عدم توفیق فرد.
از تحلیل شخص بیایید بیرون .
مسایل تحریمی
کمبود قطعه
تقاضای مصرفی بازارها را لحاظ نمی کنید.
پراید مساله فرعی بازار خودرو بود که شد مساله اصلی.
الان با رفتن وزیر مساله پراید حل میشود؟
باید برای صنعت متاسف بود که پراید ارجح به هزاران نیاز صنعت میشود.
چه تضمینی است با رفتن وزیر وضعیت خودرو پراید حل شود(بدون فشار بر بازار و امنیتی کردن ان و حذف قیمتها از سایتها و ...)
دغدغه همه ۳ روز اخیر پراید بود!!!!!
پراید خودرو ۲۵ سال پیش کره جنوبی !!!!!
خودرو جایگزین و هم قیمت این ماشین خودروسازان نتوانستند تولید کنند؟؟؟
مشکلات صنعت و خودرو با رفتن وزرا حل نمیشود و فقط مسکن موقت یک ماهه خواهد بود
اقای شریعتمداری سر ثبت نام شبانه خودروهای لوکس منتقل به وزارت کار و هیچ گاه روشن نشد داستان واقعی ان خودروها و الان وزیر بعد ایشان باز با ادعای اشفتگی بازار خودرو
والسلام
خیلی عالی شد،رحمانی آدم بی تفاوتی بود و در مقابل قیمت های روز افزون خودرو رو هیچ کاری نکرد
در زمان باقیمانده دولت فرق آنچنانی رخ نخواهد داد
نوشدارو بعد مرگ سهراب
پس پاسخگویی به مردم چه می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قوه قضائیه باید این فرد را محاکمه کند ؟؟؟؟؟؟؟؟
رییس جمهور محترم بعد از سالها یک کار مثبت انجام دادن خدارو شکر این وزیر نالایق ترین وزیر کابینه بود
کاش از این حرکتها بکنن باز هم من که بعضی وقتها تصورم اینه که رییس جمهور نداریم ایشون نه با مردم حرف میزنن و نه هیچ و هیچ انگار فقط اسم رییس جمهور رو یدک میکشن.نمیتونین برید کنار خب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
مثکه یادت رفته خودش همین آدمو وزیر کرد... پس همچین کار شاقی نکرده!
همین فراکسیون های قومیتی مجلس پدر مدیریت کشور را درآوردند آیا مردم ایشان را برای قانگذاری به مجلس فرستاده اند یا برای لابی برای عزل و نصب سمتها ،آیا بهتر نبود بافشارهای قومیتی مبارزه میشود تا کار به اینجا نکشد وگرانی سر به فلک کشیده وفساد اداری ورشوه و اختلاس و مفسد اقتصادی ، تمام مشکلات مردم از ندانم کاری این قشر به اصطلاح نماینده میباشدآقای رئیس جمهور محترم دیر اعلام کرده اید چون مردم تما م سوء مدیریت کشور را از مجلس میبینند.وتمام طرحهای عمرانی نیز که بلاتکلیف مانده تمام از فشار این قشر میباشد که هزینه گزافی را برکشور و مردم تحمیل نموده اند.
دولت روحانی و کارگزاران چنان زخمی بر پیکرد مردم زدند که تا سالها جایش باقی خواهد ماند و با این خرابکاری که کارگزاران کردند محال است که اصلاح طلبها دیگه رایی داشته باشند و اصلاح طلبها دیگه باید برای خود هر روز یک فاتحه بخوانند عملکرد ژن های خوب را هم به این مسائل اضافه کنید همچنین حرفهایی چون خودتان رای دادید و برو بمالش و..
خدا رحمتتون کنه
دیگه حتی مرکز مطالعات استراتژیک ومجمع هم راتون نمیدن اونجا را هم از دست دادید در 1400 هم شوراهابی شهر و ریاست جمهوری را هم از دست می دهید و تمام میشوید تا یاد بگیرید که ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خوبیش اینجاست که اصولگراها رو هم چندین ساله که مردم دفن کردن... با تموم شدن اصلاح طلبا
برکنار شد که شد میره تو شرکت نفت کار می کنه....................
بالاخره وزیر ناکارآمد رفت
اقدامی دیر هنگام اما کاملاً بجا و ضروری بود...مملکت داری با تعارف و ترس از این و آن نمی شه...
با این دلایل یا بدون این دلایل نامبرده از ابتدا به هیچ وجه مناسب تصدی وزارت مورد بحث نبود.
رحمانی ذره ای تعصب قومیتی نداشت که هیچ بلکه مثل اکثر وزیرهای قومیتی ثابت کرده بود که علیه قوم خودش بیشتر از دیگران فشار می آورد
مافیا برکنارش کرد
دیدار با رییسی دلیلش بوده . . .
آخرش مشخص نشد پراید کیلویی چند
وزیر سه وزارت خانه سابق باید اقتصاددان ،فنی تحصیلات کاملا مرتبط نخبه و،،،،،،،باشد که هیچکدام ازاین صفت‌ها دروی موجود نبود و بازهم این سرپرست کاری نمی تواند بکند بهتر بود یک دکترای اقتصاد خبره ویا یک دکترای نخبه مهندسی صنایع این پست را برعهده می گرفت
دیگه تمومه ماجرا خیلی جوش نزنین
تازمانی که صنایع سنگین ونیمه سنگین وتولیدات واسطه ای درانحصار دولت است هیچ جهشی درتولید نداریم لازمه کار فروش تمام صنایع سنگین ونیمه سنگین به مردم وسهیم کردن اقشار ضعیف وکم بهره اززندگی درسهام صنایع واگذار شونده است
تا زمانی که دودولت کامل دریک کشور حکومت میکنند اوضاع برهمین منوال است اینجا حق با رئیس جمهوره وزیر بایستی تحت نظر رئیس جمهور باشد نه اینکه بدون ارائه گزارش به رئیس دولت به رئیس قوه ای دیگر گزارش دهد منظورم شخص خاصی نیست ولی بعضیها شیپورچی یزید وطبال امام حسین ع اند
پاسخ ها
کفعمی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
شیپورچی یزید وطبال امام حسین ع یعنی همون منافقی که درقرآن آمده
چرا نوبخت را با اینهمه فجایع مدیریتی عوض نمی کند .
ولی خداسس این رحمانی باید جوابگو این وضعیت وزیر قبل وبعد از خودش باشه
در انتخاب برخی وزرا اگر به سوابق و عملکرد آنان دقیق شوند هرگز آنان را برای نه تنها وزارت بلکه پایین ترین رده مدبریتی پیشنهاد نمی دهند.با توجه به مافیاگونه بودن فساد در کشور اینک باید به جای نوچه های وزیر مخلوع در استانها افراد اصلح گمارده شوند.
ایشان هم که از اول همه اش مدیر و رییس بوده و مراخل لازم برای کسب تحربه را طی نکرده است. به عناوین ایشان نگاه کنید به نظر می رسد به طور متوسط سالی بیشتر از یک پست داشته است و یک جا یند نبوده است . این طور ادمها معمولا پشتیبان قوی دارند و مدام حابحا میشوند تا معلوم نشود توانشان چقدر است و یک دفعه یک پست مثل وزارت بگیرند. بعید است چیزی تغییر کند. دولت روحانی باید عوض شود و یک سال کمتر خرابکاریهایش ادامه یابد.
تا واردات باز نشود و خود تحریمی شکسته نشود همین بدبختی را داریم . واردات هم باد تعویض رئیس بانک مرکزی میسر است که باید کنار رود و دیگر برویم بسمت اقتصاد ازاد و دولت پولهای که از مردم گرفته یک بخش کوچکیش را به مستظعفین کمک کنک و بخش عظم انرا برای بچه ها خود و ارز را برای خارجیهای خود هزینه کند و ما راضی هستیم
این رحمانی باید بازداشت وجوابگو چندین ساله فساد در وزرات صمت باشه یکی از افرادی است که بیشترین فسادهادراین وزرات خانه در حضور ایشان صورت گرفته چه در دوران وزیر سابق که معاون بوده چه اکنون که وزیر بوده
واقعا در حد فاجعه شده وضعیت کشور
شماها فازتون چیه ؟!! بعضی ها تا دیروز میگفتن وزیر صنعت فلانه بهمانه حالا میگید چرا برکنار شد ؟!! شماها حالتون خوبه ؟!! فقط بلدید غر بزنید
این فقط سیاه بازی دولتی هست که یک بی کفایت رو سرکار اورد و راحت هم فربانی کرد.
ايكاش حالا كه جناب روحاني دست به كار سازنده شدند،لطقا وزير بيلياقت كار،شريعتمداري هم فورا بركنار كنند،تا شايد اوضاع كارگران و بازنشستگان تامين اجتماعي هم سر وسامان بگيرد،
دلیل این بیشتر بنظر درگیری جناحی سیاسی است.
چه کشکی چه دوغی؟
مگه وزیر قبل چه کرد؟
قطره چکانی خودرو گران تولید میکنن برای چه؟
اخی بمیرمم چقدر قشنگ مردمو میذارن سر کار
بدانید دلیل عزل وزیر فشار رییس جمهور برای وزارت بازرگانی همون وزارت بدبخت کننده و خدایا روحانا رو خودت مدیریت کن
تابناک خط قرمز بیچارت کرده 2ضرب در2 توتمام دنیا مساوی باعدد4 میباشد ولی ازنظر شما غیرقابل انتشار است
ایشان بیظر میرسید که خیلی ضعیف هستند و این کار باید خیلی زودتر انجام میشد . هرچند بنظر نمیاد که آن شخص دیگر بتواند کاری انجام دهد ولی از نظر روانی رو مردم اثر مثبت داره .
یکی از عزیزان نظر گذاشته نوشدارو بعد از... میخوام به این عزیز بگم من که تو صنعت خودرو سازی هستم بیش از دو دهه فقط توی این صنعت فساد مدیریتی و مالی وجود داره و شایسته سالاری و تولید و قیمت گذاری منطقی وجود نداره. فروش خودرو اون داستان. تولید خودرو یه داستان حقوقهای مدیران این صنعت و انتصاب های متعدد و بی منطق.و... خلاصه بنده که فکر نمی‌کنم با این سیاهی بزرگ اتفاقی در این صنعت بیوفته
متخصص سیمان وزیر صنهعت شد
حسین مدرس خیابانی کارشناس ارشد مهندسی صنایع و دکترای مدیریت استراتژیک است که تا پیش از این به عنوان قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی مشغول به فعالیت بوده است.

از دیگر مسئولیت‌های وی به قائم مقامی معاونت بازرگانی داخلی و‌ مدیر کلی دفتر برنامه ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل دفاتر تنظیم بازار و تامین و‌ توزیع کالا، مدیر کل دفتر کالاهای صنعتی، مدیر کل گروه فلزات و‌همچنین مدیرکل تولیدات و طرحها اشاره کرد.

مدرس خیابانی سابقه مدیرعاملی سیمان زنجان و سیمان فیروزکوه، سیمان مازندران، سیمان غرب و عضویت در هیات مدیره سیمان شمال،سیمان ساروج بوشهر ، سیمان فراز و سیمان شاهرود و همچنین ریاست هیات مدیره تراکتورسازی ایران را در کارنامه خود دارد.
امیدواریم وزیر ناکارآمد دیگر یعنی زنگنه هم بزودی برکناشود
خدا داند که چرا برکنار شد . پروردگارا به داد ما مستضعفان برس که پراید ارزوی ما و خانواده ما شده.از همه چیز و همه کس بیزارم
عجیبه. تمام سوابق مدرس خیابانی در سمتهایی بوده که الاندباید بدلیلدبی کفایتی پاسخگو باشد
به‌وزیرصمت است مردم را نتوانست فقط قانع کند واگرنه در50سال اخیر همیشه 30ماه حقوق یک کارمند متوسط یک خودرو در حدپیکان سابق وپژو405وو....بوده وخواهد بود!!
دوستان دلیل برکناری ایشون به خاطر این بود آقای رحمان از قوه قضاییه درخواست کرد که به ماجرای خودرو ورود کنه ،آقایان دولت مردمی و محترم بهشون بر خورد
واقعا الان در مجلس فراکسیون قومیتی وجود داره؟اگر اینطوره چرا در مجلس فراکسیون قومیتی وجود داره؟اگر هر قومیتی در کشور برای خودش فراکسیون قومیتی تشکیل بده و هر کدومشون هم اگر سعی کنند با نام حمایت از قومیتشون لابی کنند و شایسته سالاری را در مجموع در بخش هایی فدا کنند این به ضرر کشوره.اگر واقعا اون فراکسیون قومیتی در مجلس شورای اسلامی وجود داره چرا جلوی تشکلیش گرفته نشد؟و متاسفانه در بین یکی از قومیت های کشور و در یکی از نواحی کشور که به نسبت از نظر اقتصادی هم سطح ضعیفی هم در کشور نداره،تفکرات قومیتی بسیار شدید و بیش از حد هم،بین عده ایشون به شدت موج میزنه و شاید به نسبت بقیه جا و یا اکثر جاهای کشور اون تفکر قومیتی در مجموع پررنگ تر باشه.کشور باید بر اساس خرد و شایسته سالاری باید اداره کرد یا بر اساس قوم و قوم گرایی؟
این گزارش باید مربوط به گزارش وزیر به مجلس در جهت عدم تفکیک وزارتخانه های صنعت و بازرگانی باشد. چون دقیقا بعد از عدم تصویب تفکیک وزارت خانه ها توسط مجلس این اتفاق افتاده. این تجار و وارد کننده های بزرگ چند وقته نتوانستند وزارتخانه را تصاحب کنند لذا به دنبال تفکیک وزارت بازرگانی بودند و حالا که مجلس هم با کمک وزیر قبلی به این لایحه رای منفی داده، تنها کاری که دولت می تواند بکند، تعویض وزیر و جابجایی آن با یک نفر از مدیران بازرگانی است. و....
البته قیمت ماشین نباید پایین بیاید چون مخارج در خارج از کشور زیاد است.
ایا روحانی به مرحله رای اعتماد مجدد رسیده؟
کاش رسیده باشه
بدرد نخورید. ما ملت نجیبی هستیم.
حیف شد رفت یک کم دیگه اگه می بود پراید به پورش می رسید . این یعنی راندن نخبگان
تمام کابینه ناتوان دولت روحانی باید برکنارشوندزیرا مردم را بیچاره کردند
یکی دونفر از معاونین ایشون احتمالا خبر داشتند چرا که دیروز پست بهتری برای اونها پیدا و قرار بود ظرف چند روز آینده جلسه معارفه باشد
دقیقا یک روز بعد از دادن اولیتیماتوم، وزیر برکنار شد نگید که بخاطر حفظ منافع ملت بوده که خیلی بهم بر می خوره
فراکسیون های قومیتی مجلس
اگر مجلس یازدهم اولویت اولش دغدغهٔ‌معیشت و رفاه نسبی مردم باشد شاید تا انتخاب ریس جمهوری بعدی مردم ایران زنده بمانند ؟،،،
مسولی که برکنار میشود شایستگی خود را از دست داده و حتی یکروز حتی یه ساعت هم تصدی بدون شایستگی غصب در حقوق امت است و مستوجب محاکمه و تادیب می‌باشد
قوه قضاییه سریعا وارد شود و پرونده رسیدگی به گرانی خودرو و تولیدات بنجل بر اساس قطعات بی کیفیت چینی و داخلی را بررسی و علل مرگ هزاران نفر در این خودروها را از وزیر برکناری و افراد ذینفع مطالبه کند
یک کار درست اگه آقای روحانی انجام داده باشه همینه البته باید مدنها پیش این اتفاق می افتاد .
دولت ناتوان و ضعیف اقای روحانی مجبور به اخراج وزیر از کابینه شد ، چون ازش خواستند که استعفا بده ، رحمانی استعفا نداد !!!
بجز کشور ما هیچ کشوری واردات خودرو را به کشورخودمنع نکرده چرا وبه چه علتی چنین چیزی در کشور ما وجود دارد؟لطفاً کسی پاسخگو باشد .
ادم یاد تعویضهای احمدی نژاد می افته.
ظاهر سازی
دیروز سی میلیون طلای زن و بچه رو فروختم که امروز تو سایت ایران خودرو ثبت نام کنم.ثبت نام که نشد هیچ کلی هم ضرر کردم.خدا از تون نگذزره
ببین آقای روحانی و واعظی چه منافعی رو از دست دادند که پس از رای مجلس وزیر رو برکنار کردند. بالاخره مجلس یه بار هم آلت دست دولت نشد،
یعنی الآن همه چی ارزون میشه در حد مفت ، بسه دیگه ، جمع کنید این سیاه بازیارو ...
روحانی متشکرم بهترین کارروکردید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان