بازدید 11624

قاضی پور؛ مراقب «هنر پیشه‌های بورس» باشید

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس با بیان اینکه تازه‌واردهای بورس مراقب هنر پیشه‌های این حوزه باشند، گفت: این افراد با شیوه‌های خود کاری می‌کنند که ممکن است پایین دستی‌های بورس به یک آن ورشکسته شوند.
کد خبر: ۹۷۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 09 May 2020

به گزارش تابناک، قاضی‌پور در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به روند صعودی سرمایه‌گذاری مردم در بورس گفت: بهترین مکان برای جلوگیری از پول‌های شناور، بازار بورس است اما پیش از این‌ها باید برای تبلیغ تولیداتمان در بورس پیش قدم می‌شدیم.

وی تاکید کرد: اگر پول‌های شناور مردم به جای اینکه در مؤسساتی همچون کاسپین سرمایه گذاری شد، در بورس سرمایه گذاری می‌شد، قطعا تولید و اشتغالزایی رونق می گرفت.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس اظهار داشت: اندوخته‌های مردم بهتر است در بورس سرمایه گذاری شود و نه در رشته‌هایی همچون طلا، ارز ، سکه و مسکن .

این نماینده مجلس اظهار داشت: اما در شرایط فعلی حضور هیجانی مردم در بورس به مانند تیغ دو سر است لذا مسؤلان اگر جلوی حباب موجود در بورس را نگیرد و مردم در این شرایط سهامی را خریداری کنند که ارزش واقعی اش مشخص نیست، قطعا ضربه خواهند خورد و این به مراتب نگران کننده‌تر و بدتر از مؤسسات مالی و اعتباری ورشکسته است.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس با بیان اینکه در حال حاضر افرادی در بورس هستند که از محل بورس سود به جیب زده‌اند، گفت: برخی روز اول با ۶۰ میلیون تومان سرمایه وارد بورس شده‌اند اما در حال حاضر سود میلیاردی به جیب زده‌اند که به این افراد «هنرپیشه بورس» گفته می‌شود. این افراد با شیوه‌های خود کاری می‌کنند که ممکن است پایین دستی‌های بورس به یک آن ورشکسته شوند.

وی تاکید کرد: بنابراین نیاز است مسؤلین سازمان بورس اجازه ندهند سهام برخی شرکت‌ها حباب شود تا از این طریق مردم ضرر و زیان جبران ناپذیری داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بورس باید از سرمایه مردم صیانت کند، گفت: بنابراین اگر بورس به خوبی مدیریت نشود به واقع خسارات آن از مؤسسات مالی و اعتباری ورشکسته بیشتر خواهد بود و هزار برابر آن ضرر به مردم وارد خواهد شد.

قاضی پور ادامه داد: انتظار داریم مردم سهام شرکت‌هایی را خریداری کنند که حداقل قیمت را دارند و یا اینکه با کارشناسان مشورت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها