بازدید 18127

وعده وزارت صنعت پس از ۹۰ میلیونی شدن پراید

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: «اطمینان می‌دهم که به زودی قیمت خودرو در بازار اصلاح می‌شود و دیگر مردم با قیمت‌های بالا مواجه نخواهند شد.»
کد خبر: ۹۷۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 08 May 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از همشهری آنلاین، امیر جعفرپور درباره روند قیمتی که خودروهای داخلی و به خصوص پراید در این روزها در بازار دارند، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار با همکاری سایر مجموعه‌ها و سازمان حمایت در حال نهایی کردن قیمت خودرو متناسب با استانداردها ۸۵ گانه، آلایندگی‌ها و رعایت استانداردهای الزامی است.

وی با بیان اینکه به زودی قیمت خودرو در کارخانه‌های خودروسازی تجدیدنظر می‌شود، تصریح کرد: با بررسی‌های دقیقی که صورت گرفته قیمت خودرو به نحوی تعیین خواهد شد که با بازار تفاوت زیادی نخواهد داشت، این امر ضمن حذف دلالان باعث خواهد شد که قیمتها دیگر هیجانی افزایش پیدا نکند و مردم با شوک قیمتی روبرو نشوند.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت گفت: توصیه ما به مردم این است که تا اعلام قیمت خودروها به هیچ عنوان از بازار خودرو خریداری نکنند و مطمئنا باشند که بعد از تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار ضمن ترکیدن حباب قیمت، قیمت انواع خودروها در بازار متعادل خواهد شد و در پی آن شاهد هماهنگی عرضه و تقاضا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: خرید هر گونه خودرو در این روزهای بازار به ضرر مصرف کننده است.

جعفرپور گفت: در حال حاضر تفاوت قیمت خودروهای کارخانه و بازار بسیار زیاد است و این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، به همین دلیل در تصمیمهای جدید دیگر چنین فاصله قیمتی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: طی چند وقت اخیر دلالان بازار خودرو را بهم ریختند و اجازه ندادند قیمت‌ها مسیر طبیعی خود را طی کند، از این‌رو با تصمیم‌های جدیدی که به زودی اعلام می‌شود، مشکل بازار خودرو حل خواهد شد.

جعفرپور گفت: دلالان بازار خودرو، قیمت پراید را بالا بردند و قیمت فعلی آن که بیش از ۸۰ میلیون تومان است، پذیرفتنی نیست، اگر مردم صبر کنند تکلیف قیمت‌ها مشخص خواهد شد و دیگر بواسطه فعالیت دلالان بازار خودرو با التهاب روبرو نمی‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۳۱
دزدی ها که تموم شد و سیر شدید اعلام کنید ما هم یک فرغون وطنی بخریم.
خب پس حله
قیمت پراید بالای ۱۰۰ میلیون تثبیت شد
یک کلمه ار ننه عروس:وی با بیان اینکه به زودی قیمت خودرو در کارخانه‌های خودروسازی تجدیدنظر می‌شود، تصریح کرد: با بررسی‌های دقیقی که صورت گرفته قیمت خودرو به نحوی تعیین خواهد شد که با بازار تفاوت زیادی نخواهد داشت،..
ملت خود را برای قیمتهای نجومی کارخانه اماده کنند تمام این قیمت ساریها هم زیر سر خود این به اصطلاح کارخانه های خودرو سازی است خود را برای پراید 65 میلیونی کارخانه اماده کنید .باز یک عده نادان هی بروند صف ببندند حلبی اشغال سازان را بخرند خلایق هر چه لایق .رحمانی:قیمتها طوری اصلاح خواهد شد که بازار با کارخانه تفاوتی نخواهد داشت.
دلالان رو اخراج کنید خوب.
خوب شما اگه راهتون راسته و واقعا به فکر مردمید یکبار برای همیشه بیاید بگید مثلا پراید 10000 قطعه داره که این لیست قیمتیه که ما تهیه میکنیم و جمعش مشخصا قیمت قطعات رو مشخص میکنه بعد بیاید بگید مثلا 1000 کارگر و کارمند داریم که داریم به اینا تو ماه اینقدر حقوق میدیم. بعد بگید اینقدر پول آب و برق میدیم پول غذا و سرویس های نیروهاتون رو هم بذارید روشون. بعد بگید مثلا اینقدر ماشین تولید میکنیم. هرچند این حرف من یعنی محاسبه حقوق چند بار در ماشین های مختلف، ولی بازم اشکال نداره، بعد اون هزینه رو تقسیم به تعداد ماشین کنید به اضافه اون هزینه تامین قطعات (البته همه تو ی لیست مشخص) به اضافه سود 5 درصد بگید این قیمت.
بابا بخوای وسایل پراید رو جمع بکنی به 30 میلیون نمیرسه، اصلا35 میلیون، رو هر ماشین هم 10 میلیون هزینه که این عدد با توجه به تیراژ تولیدتون یک عدد وحشتناک میشه، پس قیمت هر پراید باید تو بازار 45 میلیون باشه. در بیشترین حالت، در حالی که اون ده میلیون بنده در حقیقت 1 میلیونه.
اول قیمتها را در بازار به صورت صوری توسط دلالهای خودشان بالا میبرند و زمینه را برای افزایش قیمت چشمگیر کارخانه اماده میکنند پراید را در بازار مثلا میگویند 100 و بعد میگویند ملت بیایید 60 میلیون کارخانه .دست هر چه مافیا است را از پشت بسته اند و اسمش را گذاشته اند تولید ملی برای پر کردن جیب یک عده اقازاده از خدا بیخبر.
حلبی + پلاستیک ضایعاتی = کیلویی 95 هزار تومن
خجالت کشیدن بابت دروغ گفتن واژه عجیب برای مدیران این صنعت و البته بقیه صنایع میباشد.خجالت بکشید....
از فردا همه فروشنده میشن از روز اول هم معلوم بود این قیمتها واقعی نیست هیچکس حاظر نشد پراید 131 را به این قیمت بخرد توی این هفته کاهش قیمت شدیدی تو خودرو داریم
برو باباااااااا....
منظورت از 90 تا میشه 89.500 ( با حذف یه تعداد صفر برای زیبا شدن )
سلام
وزارت صنعت عزمی برای حل مشکل ندارد گویا عزیزانی در این وزارتخانه در رانت مافیای خودرو سهیم هستند وگرنه این معضل یک راه کار ساده دارد .اگر میخواهند مشکل حل شود:
- جلوی پیش فروش خودرو گرفته شود و فقط اجازه فروش فوری خودرو داده شود. رانت و حاشیه بازار جمع میشود.
وقتی خودرو ساز همه تولیدات خود را تا 2 سال پیش فروش کرده و شما امیدی به خرید از کارخانه نداری مجبور میشوی چند برابر قیمت واقعی را برای خودرو بپردازی.
اگر هرماه فروش فوری برقرار شود و شما احتمال ضعیفی حتی برای خرید بدهی حاضر نمیشوی مبلغ نجومی برای خودروهای بی کیفیت پرداخت کنی.بازار هم انحصاری است.
وزیر صنعت اگر میخواهد واقعا کاری کند همین یک دستور العمل ساده را اجرایی کند. هرچند امیدی نداریم.
بله انشالا با اصلاح قیمت حباب خواهد ترکید و پراید در نمایندگی ها به قیمت 75 میلیون به متقاضیان عرضه خواهد شد !!!!
سلام کنید به پراید 150 میلیونی
اون موقع که پراید 40 میلیون هم شد هم از این ژشت های الکی گرفتند نتیجه اش را امروز شاهد هستیم. یا درمقابل مافیای خودرو اختیاری ندارند یا شریک دزد و رفیق قافله اند
شما چهل ساله میگید قیمت و اصلاح می کنیم و اطمینان می دهید !!!!
فقط فقط ناتواني و ناتواني و انداختن ان به گردن دلالها و دلال
اخه كجا دلال نيست
ولي هيج جا قيمت شركت و بازار ٢ برابر نيست
اصلا اين جور چيزي امكان ندارد
مثلا توي كشورهاي اطراف نماينده رسمي حتي ممكن است قيمتش از دلال ها بالاتر باشد
آقای وزیر شما ازروی عمدبازار را رها کردیدتااختلاف قیمت کارخانه وبازار زیاد بشه تا بهانه لازم جهت گران کردن خودروبانیت کاهش فاصله قیمت بین کارخانه وبازارفراهم بشه.ازفردا خودروسازان بابهانه کاهش فاصله قیمت 30درصدقیمت محصولات را افزایش میدند.این وسط مردم له میشندوشما فقط نظاره گرباش.
زکی! زهی خیال باطل، هیچ کاری نمیتوانید بکنید جز حرف و ادعا
الان 2 سال میشود که میگویید حباب است و کم خواهد شد.. تا همین چند روز پیش میگفتید مبلغ 70 میلیون حباب است.. خب الان که 90 میلیون هست
بله حالا زحمت می‌کشند و قیمت پراید رو میکنن 70 میلیون مردم هم شاد و خوشحال و دعا گو
ما که دیگه سِر شدیم. ولی آیندگان خواهند نوشت که مدیرانی بودند که با یک ترفند ثابت، هزار بار مردمانشون رو چپاول کردند و مردمانی بودند که از یک سوراخ، هزار بار گزیده شدند.
‌انشاا همه چی حل میشه البته زمانیکه دنیا به پایان رسید و آخر زمان شد
واقعا جای تاسف دارد هنگامی که نمی توانند نیاز بازار را تامین کنند قطعا قیمت خودرو بالا می رود. حالا تنها راه کم شدن فاصله قیمتی را چگونه می خواهند حل کنند؟؟حتما با افزایش قیمت خودرو!!! عجب مدیریت شاهکاری!! مگر این اتفاق نتیجه تصمیم 5 درصد حاشیه بازار نیست. مه لقا خانم هم میدونه برای کاهش قیمت باید تولید افزایش پیدا کندو عرضه زیاد شود. با این وضعیت چه باید کرد؟ چرا این همه بی کفایتی؟؟؟
پراید بیست میلیونی شده نود میلیون تومان منظورشان از ارزان شدن یک میلیون هست یا میخوا حداقل پنجاه میلیون ارزان بشه . دیگه این نوع ارزان شدن ها دیگه نخ نما شده است خودرو سازان محترم اگه بخوان گران کنند و یا کیفیفیت رو بیارن پایین که کسی نمی تونه جلودارشان باشد چرا تو این مقطع حساس کشور با روح روان مردم بازی میکنند یک دفعه بگن ما قیمتمون اینه و میخواهییم فلان اپشن ها را حذف کنیم مگر تا بحال هر چی خواستند نرسیدند مگر کسی تونست جلوشان را بگیرند چرا برای ماهی گرفتن آب را گل آلود میکنید
قشنگ معلوم كسي نظر نداده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آره پراید کارخانه ای رو بکنید 70 میلیون تا برسه به بازار. نخ نما شدس این بازی ها
وزیر صنعت فردی بی تخصص است و دانش کافی برای تصدی این وزارتخانه را ندارد
باشه منم باور کردم. به قولی گفتنی: " 2 قرون بده آش به همین خیال باش ".
عامل اصلی بی کفایتی در نظارت بر سازمان حمایت است
طی چند وقت اخیر دلالان بازار خودرو را بهم ریختند و اجازه ندادند قیمت‌ها مسیر طبیعی خود را طی کند

یزرگترین دلالان همین سهامداران اصلی خودروسازی است
اگه میخاین دست دلال ها کوتاه بشه باید قانونی تصویب بشه که خریدار خودرو صفر تا 2 تا 3 سال حق فروش خودرو را نداشته باشه تا فقط مصرف کننده واقعی برای خرید خودرو صفر ثبت نام کنه ولی از اونجایی که اصولا دلال ها ، اجیر شده ی خود خودروسازها برای دور زدن قیمت مصوب هستند ، چنین اتفاقی نخواهد افتاد
احتمالا بعد چند ماه شنیدن افاضات کارشناسانه با ده بیست هزار تومان از قیمتش کم میشه و بعدش خبرگزاری های داخلی تیتر میزنند ریزش قیمتها در بازار خودرو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار