بازدید 100273
۱

شرایط پرداخت حق اولاد به کارگران متاهل

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: حق اولاد به تمام کارگرانی که فرزند دارند پرداخت نمی‌شود و دارای شرایط و ضوابط خاصی است.
کد خبر: ۹۷۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 07 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از میزان، ناصر چمنی در خصوص شرایط پرداخت حق اولاد به کارگران اظهار کرد: حق اولاد برای خانوارهای با یک فرزند ۱۰ درصد حداقل دستمزد کارگران است و به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

وی افزود: این حق هر سال با افزایش حداقل دستمزد بیشتر می‌شود همچنین میزان حق اولاد معادل ۳ برابر حداقل مزد روزانه کارگر ساده برای هر فرزند در هر ماه است.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بیان کرد: حق اولاد برای کارگران که دو فرزند دارند، برابر با ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران است که این حق در سال جاری برابر با ۳۶۷ هزار تومان است.

چمنی ادامه داد: البته حق اولاد برای تمام کارگرانی که فرزند دارند واریز نمی‌شود، و کارگر باید حداقل ۷۲۰ روز (دوسال) سابقه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: حق اولاد طبق قانون تا سن ۱۸ سال پرداخت می‌شود و درصورتی که فرزند از ۱۸ سال به بعد قصد ادامه تحصیل داشته باشد، سرپرست خانوار با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزند خود می‌تواند حق اولاد را تا مادامی که تحصیل وی ادامه داشته باشد، دریافت کند.

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران خاطر نشان کرد: در صورتی که فرزند در حال تحصیل، اقدام به ازدواج کند و پس از ازدواج نیز به تحصیل خود ادامه دهد، حق اولاد قطع نخواهد شد و به کارگر پرداخت می‌شود.

به گفته وی؛ در قانون کار محدودیت زمانی برای تحصیل اولاد مشخص نشده است و تا زمانی که گواهی اشتغال به تحصیل فرزند اعتبار داشته باشد، حق اولاد پرداخت می‌شود.

چمنی افزود: در اجرای مواد ۸۶ و ۸۷ قانون تامین اجتماعی، زن و شوهری که در یک کارگاه و یا در کارگاه‌های جداگانه اشتغال بکار داشته باشند در صورت داشتن شرایط مذکور (پرداخت ۲ سال حق بیمه) حق اولاد به هر دو والدین پرداخت می‌شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: پرداخت حق اولاد به جنسیت فرزند بستگی ندارد و برای تمام فرزندها یکسان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
این قوانین باعث شده تا کارفرمایان از مجردها استخدام کنند و متاهلین دارای دو فرزند بیکار بشوند لطفاً مسایل خانوادگی کارگران رو بعهده خودشون بگذارید تا باعث بیکاریشان نشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان