بازدید 47278

آینده تیره دانش آموزان ایرانی با اسم رمز «شاد»!

شاد، یک شبکه خودگردان است؛ به این معنی که معلم با توجه به میزان دانشش در عرصه فضای مجازی، برای دانش آموزان تکلیف مشخص کرده و یا فیلم‌های کوتاه آموزشی تهیه می‌کند و در گروه درسی در شبکه شاد قرار می‌دهد و دانش آموزان می‌بینند و لابد یاد می‌گیرند و تکالیف را انجام می‌دهند!
کد خبر: ۹۷۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 06 May 2020
تابناک اجتماعیدانش آموزانی که اجازه نداشتند تلفن همراه داشته باشند و در صورت همراه داشتن این وسیله در مدرسه، با مشکلات بزرگی مواجه می‌شدند، حالا تنها گذاشته شده اند تا آینده شان را در این وسیله جست‌وجو کنند!

به گزارش «تابناک»؛ با شیوع ویروس کرونا در کشورمان و همه گیری آن در سراسر نقاط جهان، فرصتی کم نظیر برای قیاس زیرساخت‌های کشور‌ها در امور مختلف فراهم آمد؛ مجالی برای آنکه دریابند نتیجه سال‌ها توجه شان به بخش‌های مختلف چه بوده و در چه اموری کوتاهی داشته اند.

ناگفته پیداست این قیاس در عرصه بهداشت و درمان به نتایج واضح تری می‌رسد؛ جایی که کشورمان به مدد هوشمندی و مراعات مردم و زیرساخت‌های بهداشت و درمان توانسته با آسیب کمتری به نسبت کشور‌های غنی و بهره‌مند از امکانات بیمارستانی پرتعداد، این بحران را مدیریت کند.

موفقیتی که یکی از عواملش می‌تواند برنامه‌های منسجم و پرتعداد ریشه کنی برخی بیماری‌ها در کشورمان به روش واکسیناسیون باشد که تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز به اجرا در می‌آید و به تاکید برخی مراجع علمی جهان، می‌تواند سهمی بسزا در مهار کووید ۱۹ و کاهش مرگبار بودن آن داشته باشد.

دستاوردی که می‌توان کم و زیاد در برخی عرصه‌های دیگر در کشورمان نیز دید؛ مثل زیرساخت گسترده اینترنت که هرچند ایراداتی در آن مشهود است، در این ایام کرونایی ثابت کرد که نکته‌ای قابل اتکا در کشورمان محسوب می‌شود و می‌توان برای دایر کردن کسب و کار‌های جدید بر بستر آن، رویش حاسب ویژه باز کرد.

یا حتی زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک در میهنمان که موجب شد به سرعت گردش پول نقد جایش را به استفاده از کارت‌های بانکی بدهد و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خرید و فروش‌های روزمره در بالاترین سطح ممکن به اجرا درآید. مجموعه اتفاقات مثبتی که در برخی عرصه‌های کلیدی جای خالی شان به شدت توی ذوق می‌زند.

آینده تیره دانش آموزان ایرانی با اسم رمز «شاد»!

به طور ویژه درباره نظام آموزشی در کشورمان سخن می‌گوییم که تقریبا اتفاق مثبت قابل عرضه‌ای در این بحران نداشت؛ درباره مجموعه فعل و انفعالات دو وزارت خانه بزرگ "آموزش و پرورش" و "علوم، تحقیقات و فناوری" که اولی پرجمعیت‌ترین وزارت خانه کشور است و دومی به رغم داشتن پسوند «فناوری»، یکی از دورترین مجموعه‌ها به فناوری نشان داده است!

وضعیتی که موجب شده نخستین جا‌های تعطیل شده با بروز بحران کرونا یعنی مدارس و دانشگاه ها، به روز نشده‌ترین جا‌ها در کشورمان در دو ماه و نیم اخیر باشند. چه وزارت آموزش و پرورش که هر ساله در این ایام روز‌های انتهایی تدریس در مدارس را پشت سر می‌گذاشت و مهیای برگزاری آزمون‌های پایان سال می‌شد و حالا در راه اندازی یک کلاس درس هم عاجز مانده و چه وزارت خانه‌ای که بسیاری از نقد‌ها در امور مختلف در بطن آن شکل می‌گیرد، اما در این ایام به خواب زمستانی فرو رفته است.

صرف نظر از وزارت علوم و وضعیت عجیب و غریبش در این روزها، از آنجایی که جمعیت بالغ بر ۱۴ میلیون نفری دانش آموزان و نقش ایشان در آینده کشور در زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش قرار دارند و این وزارت خانه با جمعیت بیش از یک میلیون نفری معلمان و اولیای مدرسه، یکی از بزرگترین مجموعه‌ها در کشور است، اوضاع این مجموعه در این روز‌های کرونایی بیشتر جلب نظر می‌کند و تاسف بار به نظر می‌رسد.

وضعیتی که مدتی است به یک نام گره خورده است. «شاد»؛ نامی که قرار بوده شبکه ارتباطی ویژه دانش آموزان در ایران باشد، اما به یک «چت روم» که بسیاری از دانش آموزان در آن حضور ندارند تقلیل یافته و معلوم نیست چگونه قرار است به آموزش و پرورش ختم شود، چون بسیاری گوشی هوشمند ندارند و اگر داشته باشند، دسترسی به اینترنت ندارند و اگر داشته باشند هم، محتوایی پیش رویشان نیست!

 
آینده تیره دانش آموزان ایرانی با اسم رمز «شاد»!

برای توصیف بهتر ماجرا کافی است به این نکته اشاره کنیم که شاد، یک شبکه خودگردان است، به این معنی که معلم با توجه به میزان دانشش در عرصه فضای مجازی، برای دانش آموزان تکلیف مشخص کرده و یا فیلم‌های کوتاه آموزشی تهیه می‌کند و در گروه درسی در شبکه شاد (که همه دانش آموزان در آن حضور ندارند) قرار می‌دهد و دانش آموزان می‌بینند و لابد یاد می‌گیرند و تکالیف را انجام می‌دهند!

دنیایی که می‌شد به تدریس آنلاین و حضور و غیاب دانش آموزان در آن، مثل بسیاری از کشور‌ها و حتی برخی مدارس غیرانتفاعی در کشورمان، ارتقا پیدا کند، اما نه زمانی که متولی امر وزارت آموزش و پرورش در کشورمان است که جز تغییر و تحول مدام در محتوا‌های درسی و حتی نظام آموزشی، قصدی برای تحول‌های دیگر ندارد و تقریبا در همه این سال‌ها در تامین معلم برای همه مدارس در سطح کشور هم ناتوانی مشهودی نشان داده است.

وضعیتی که می‌توان انبوه معوقات معلمان، تعداد پرشمار مدارس فرسوده و فاقد تجهیزات گرمایشی ایمن و مشکلات ریز و درشت دیگر را به آن‌ها افزود تا دریافت چگونه همه این ایرادات و نقص بسیار بزرگ این وزارت خانه در روش‌های تدریس جایگزین در این روز‌های کرونایی و آینده تیره و تار مدارس با وجود ویروس کرونا، هنوز هم نادیده مانده و پشت «شاد» پنهان شده است.

مخفی شدن اشکالات پشت نامی که به نظر می‌رسد آینده دانش آموزان ایرانی بهره کمتری از آن خواهد داشت، چون آموزششان به کل متوقف شده و تنها گروهی از دانش آموزان آموزش نصفه و نیمه‌ای دریافت می‌کنند که یا وضع مالی بهتری دارند و در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیلند و یا در زمره دانش آموزانی قرار دارند که امکان خرید گوشی تلفن همراه هوشمند و اتصال آن به اینترنت پرسرعت برای خانواده شان فراهم بوده و افزون بر آن، شانس بهره مندی از معلمانی با دانش کافی در حوزه فضای مجازی را داشته اند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۱
مگه آموزش در این سیستم مهم است؟؟؟
پاسخ ها
سلیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
شاد اصلا برنامه بدی نیست. اگر مناطق کم برخوردار را صرف نظر کنیم. 90 درصد دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند حتی شاید بهتر از کلاس باشد. دانش آموز می تواند تدریس معلمش را بدون از دست دادن زمان ذخیره کند و بارها نگاه کند. به عنوان یک معلم می گویم اگر معلمان نقش خود را در این برنامه خوب ایفا کنند شاد می تواند یک بستر باشد که در آینده هم بشود از آن استفاده کرد. اخیرا نسخه تحت وب آن هم آمده که بسیار خوب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
من خودم یک دانش اموزم و از این برنامه راضی نیستم
چونکه درسته روزانه سه ساعت برنامه درسی ثبت شده ولی اخرین پیام مربوط میشه به یک هفته قبل یعنی تو این یک هفته هیچ آموزشی به دانش آموزان داده نشده تازه خیر سرم عضو یکی از بهترین مدارس شهر هستم با تشکر
لطفا دانش آموزان و معلمان را دریابید. یه جامعه شناس، روانشناس، تحلیل گر مسائل آموزشی تو این مملکت نیست که به داد اینها برسه. عوارض شاد سالها گربیانگیر جامعه خواهدشد.‌نه به خاطر فقط برنامه شاد. بلکه وجود گوشی هوشمند در دست دانش آموز ابتدایی آنهم بدون نظارت..
خیلی به توانایی و خلاقیت معلم مربوط میشهو اما درست میشهو نباید خیلی انتظار داشت از یک روش جدید.
خودم بالشخصه با این شاد ناشاد مشکل دارم و میدونم مشکل خیلیای دیگه هم هست
اما نویسنده محترم اینا رو منم میتونم بگم، پیشنهاد مشخص شما چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
دقیقا همه ایراد میگیرند ولی هیچکی نمیگه خوب چکار میشه کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
حرف حق رو زدی بابا شاد هی میپره ما چیکار کنیم معلمم مونم هزار تا فیلم ميده شاد میپره مانمیتونیم دنبال کنیم تدریس رو
وانتظار سواد اجتماعي وعلمي هم از اين دانش اموزان داريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
مثلا سر کلاس برن خوبه!؟
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
نه دوست عزيز سركلاس نروند همين كشور تركيه براي هر مقطع تحصيلي يك كانال تلويزيوني فول اچ دي گذاشته است
با این تصمیم ما مجبور شدیم برای بچه ی کلاس چهارم تلفن بخریم!!! صبح تا شب با دوستاش توی واتساپ چت میکنه و گروه دارن , برنامه تیک تاک رو نصب کرده و کلا ابزاری که میتونه شخصیت بچه هامون رو کنترل کنه دادیم دستشون!!!خب یه بچه میتونه روی اطلاعاتی که به سمتش میاد کنترل داشته باشه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
شما مدیریت بچه تون رو بلد نیستین چه ربطی به این موضوع داره.؟ بالاخره اگه بخواد مجازی پیگیری بشه باید از یه منبع اینترنت استفاده کنه دیگه!
ایرانی
| Poland |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اقای ناشناس ۱۳:۵۶ ظاهرا خودت بچه نداری.
وقتی گوشی رو بدی دیت بچه تمومه. چطور میخوای کنترلش کنی؟ حتما میخوای بگی قبلش به فرزندت فرهنگ حضور در فضای مجازی رو آموزش دادی. زهی خیال باطل
212
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
ناشناس 13:56 ؛ اگه یه وسیله ای باشه که فقط شاد روش نصب بشه، دیگه دانش آموزان در موقع تدریس، امکان چت (با پیام رسانهای دیگر) را نخواهند داشت.
این برنامه شاد فقط دکان ودستگاه یک عده است. من دبیر آموزش وپرورش. نصف دانش آموزان دراین برنامه نیستند. یا وشی ندارند، یااینکه آنقدراندرویدش پایین است که برنامه اجرامی شود. بعدش هم حجم اینترنت نگذارند. خیلی مواقع سرعت اینترنت افتضاح است ونمی توان فیلم بارگذاری کرد. اما، اما، امامسولین فقط نادرست می گویند. آماردروغ، آماردروغ.....
آقای محترم چه را بدون سند و مدرک اذهان مردم را مشوش می کنید و کار و زحمت میلیونی دانش آموزان و فرهنگیان را با نتیجه گیری های غلط و نادرست به هیچ می انگارید . به عنوان یک معلم و مدیر آموزشی باید اذهان کنم بزرگ ترین تحول در طول تاریخ آموزش و پرورش رغم خورده است اگر نظرات شما مقداری دقیق و علمی و حساب شده به موضوع و مدت زمان آن نگاه کند نتیجه ی دیگری خواهد داشت . اگر منتقد هستید دقیق و با سند نقد کنید حرف های کوچه و بازای در این گونه موضوعات نباید طرح شود اگر چنانچه انصاف داری یک روز به یکی از مراکز و ادارات فناوری ادارکل ها یا ادارات آموزش و پرورش مراجعه کن قطعا نظرت تغییر خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
منم یک معلم هستم.
نویسنده خیلی یکطرفه به قاضی رفته!
درسته که شبکه شاد واقعا امکانات خاصی برای معلم نداره و بدتر از اون این که تو سک ساعاتی اینقدر سرعت پایین ه که حتی یک متن دوخطی هم نمیره. ولی خدا وکیلی کاریه که تونستن بکنن. چه کار دیگه ای می تونستن بکنن. این که یک عده گوشی هوشمند ندارند دست آموزش پرورشه؟
من به شخصه با این روش مجازی بهتر تونستم روش اکتشافی کتاب ها رو اجرا کنم.سر کلاس به این خوبی نمیشد اجرا کرد.
کتاب های ما کتابهای خیلی خوبی ه که مبتنی بر توجه و دقت و اکتشاف خود دانش آموز ه. اصلا قرار نیست معلم درس بده . فقط باید در حد راهنمای یک مطالبی رو بگه.
متاسفانه الان هم با والدینی رو به رو میشیم که میگن چرا این مبحث رو درس ندادین ولی تمرین دادین. در حالی که تمرین ها آموزشیه و قراره بچه از حل کردن اونها یه چیزهایی یادبگیره.
نویسنده از هیچی خبر نداره و فقط از روی هوچیگری های فضای مجازی یه چیزی نوشته.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
بنده هم یک معلم هستم. نویسنده متن به خوبی حق مطلب رو ادا کرده. این برنامه اونقدر پر از ایراده که یه مثنوی میشه در نقدش نوشت. ضعف این برنامه هم ربطی به قشر زحمت کش فرهنگیان نداره. نوک پیکان انتقادات مستقیم به سمت وزارت خونه است
اگر متن رو به درستی خونده باشید نویسنده گفته که ما هم باید مثل خیلی کشورهای دیگه تدریس آنلاین می داشتیم. نه اینطوری
بعلاوه با فراهم کردن زیرساخت ها
من تو مدارسی که هستم هرروز تدریس آنلاین مجازی دارم. و بسیار هم خوب داریم پیش میریم. لنگ نرم افزار مسخره شاد و برنامه های آموزش پرورش هم نموندیم
آموزش پرورشی که هنوز نمی دونه قراره امتحانای پایان ترمو چجوری برگزار کنه باید درشو تخته کنن. اگه همت معلما نبود در این خراب شده رو باید گل می گرفتن از بس که بی هنره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ناشناس 14:01
منم یک دانش آموز بودم و متاسفانه امثال معلمانی مثل شما به شدت به من آسیب زد. شما پول میگیرید و وظیفه دارید مباحث رو کامل برای دانش اموز توضیح بدید و باز کنید نه اینکه روخوانی کنید برای دانش اموز و بعد موقع امتحان از اکتشافات خود سوال امتحانی طرح کنید
کرونا ثابت کرد مدیریت بحران و پداقند غیر عامل و اینترانت ملی(که تنها توجیه درستش شاید همین نظام آموزشی باشد) که این همه سرمایه و بودجه خرجشان شد و کلی تبلیغات کردند و کلی پست و مقام و منصب و تریبون در اختیارشان گذاشتند یک ریال هم برای کشور قایده ای نداشت و فقط منافع شخصی عده ای با این موضوعات تامین کردند این همه گفتند اینترانت ملی اما در عمل فقط برنامه ریزی برای قطع دسترسی مردم به شبکه جهانی اینرتنت بود(که در آبان ماه دیدیم) نه تامین زیرساخت های آموزشی از طریق بستر شبکه داخلی هر شبکه ای که مطرح می کنند باز به دنبال تامین منافع عده دیگری هستند از جمله شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اتفاقا نشون داد که خوبه!
فقط برای بخش آموزش چنین مشکلی پیش اومد.
مملکت هر جاش که دست میزنی گندش میریزه بیرون این دفعه نوبت بهداشت و آموزش بود دفعه بعد چه خواهد بود معلوم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
چه حرف بی خودی میزنی. بهداشت که نشون داد از خیلی کشورها جلوتریم. آمار مرگ و میر بقیه کشورهارو یه مقایسه ای با ایران بکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
یعنی واقعا دلتون رو خوش کردین به این امار؟
وارد کننده ی انحصاری گوشی هوشمند تو ایران کیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
چه ربطی داره؟! الان شما بگو معلم پیام هاش رو با کبوتر برای بچه ها بفرسته؟ یا دونه دونه زنگ بزنه درس بده؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
یعنی چی واقعا. شما حتما انتظار داری با کبوتر نامه رسان یا تلگراف به بچه ها درس یاد بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
نکتۀ میلیون دلاری بود که امثال 1404 بدلیل آنتن ضعیف نمیتونن بگیرن
دختر من دچار اضطراب و تپش قلب شده از بس برای وارد شدن به کلاسهایآنلاین شاد حرص خورده
یا نت ضعیفه یا پسورد را قبول نمی کنه
فقط هم روی گوشی پدرش نصب شد که این هم خودش گرفتاریه
این سیستم کلا مشکل داره
معلم ها روی واتس اپ داشتند به بچه ها آموزش می دادند و غیر ضعیف بودن نت مشکلی نبود
من متوجه نمی شم چرا اجبارا بچه ها را به این سیستم داغون فرستادند
غیر آزار دادن مردم کاری بلد نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اسمش روشه: شاد ( شبکه استرس دانش آموزان
ما گوشي هوشمند و اينترنت داشتيم ولي مشكل وجود داشت:
- مشكل نصب برنامه و اهراز هويت و اينكه حتما بايد از شماره همراه پدر و مادر در هنگام ثبت نام باشد و مدير مدرسه اي كه نمي دانست چطور دانش آموزان را بايد ادد كند و ...
- راهنماي مناسبي براي برنامه شاد تدوين نشده بود اوليا و مربيان هر دو سر در گم بودند. مربيان فكر ميكردند با نصب شاد دانش آموز خودكار به كلاسهاي درس و محتواي آموزشي متصل خواهد شد و اوليا دانش آموزان كه با برنامه خالي شاد مواجه مي شدند فكر ميكردند كه اشتباهي در احراز هويتشان رخ داده ولي بعدا كاشف بعمل آمد كه هر دبيري بايد محتواي آموزشي براي كلاس خود دست و پا كند.
- خيلي از دبيران گرامي راحتترين كار را انتخاب كردند يا از شبكه آموزش فيلم فرستادند يا اينكه فيلم دبيران ساير مدارس كشور را ارجاع دادند. كه سرعت و حجم اينترنت دانش آموزان كفاف دانلود را نمي داد.
- برخي دبيران بي خيال شبكه شاد شدند و در واتس آپ شروع به تكاپو كردند كه خيلي راحت با هجويات ناخواسته كه از كاربران نامعلوم گسيل ميشد مجبور شدند به تلگرام و شرايط فيلترينگش پناه ببرند ولي با تداخل امور آموزشي با ساير دبيران و مشكلات فيلترشكن ها و عدم امكان تجميع همه دانش آموزان و قطعي اينترنت يا برق در هنگام گرفتن امتحان و ... نمي توانند كاري از پيش ببرند.
خوب حرفتان تا حدودی درسته اما راه حلی که در این شرایط قابل اجرا باشد را ارائه ندادید !! شما توقع دارید یک وضعیت اظطراری غیرقابل پیش بینی و غافلگیرکننده با ابعادی ناشناخته (همه گیری بیماری) چه راه حل هایی ارائه کرد که درصد ضررهایش صفر باشد. درنظر بگیرید که هر کدام از راه حل ها چقدر زمانبر و چقدر تحقیق چه از نظر علمی چه امکانات موجود و اقتصادی و چه فرهنگی لازم دارد.مردم باید خودشان با کنترل و اجبار بچه ها به مقید شدن به حضور در کلاسهای مجازی و کنترل انها نقاط ضعف از این نوع را پوشش دهند این حداقل کاری است که می توانند انجام دهند
روستاها اینترنت دارن باید ابتدا اساس را درست کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
بله داریم. خوبش هم داریم.
حرف مف ت یعنی این!! دو ماهه شاد راه اندازی شده قرار بود دانشمند بده بیرون!؟ سروش و ... بعد سه سال بکجا رسید که شاد برسه
شوربختانە در این مملکت هر مشکل یا اتفاقی روی می دهد سریعا بە فکر درآمدزایی یا کنترل و دسترسی بیشتر بە اطلاعات شخصی و اجرای دستوری و بدون توجە بە زیرساخت و ... می افتند و شاد هم از این قاعدە مستثنی نیست،
بە قولی ما بیشتر بحران مدیریت داریم تا مدیریت بحران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
الان درامدزایی شاد کجاشه دقیقا؟
دسترسی به اطلاعات شخصی کجاشه دقیقا؟
تلگرام همچنان بی رقیب است

فیلترینگ تلگرام را بردارید

اینستا خیلی بدتر از تلگرامه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
هر دوتاشون بد هستن. تا وقتی به خلافکارها اجازه فعالیت میدن و دست دولتها بسته ست برای متوقف کردن . کلاهبرداری ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
مشاغل زیادی در اینستا گرام فعال هستند
چرا اصلا باید چیزی فیلتر شود ؟
انسان هم در هر مکان امکان اقدام به گناه کبیره را دارد چون اندام جنسی همه جا همراهشه
پس انسان را فیلتر کنیم ؟؟
می شه از هر وسیله و امکاناتی هم استفاده ی بد و زیانبار کرد و هم خوب و مفید
اینستا و تلگرام هم همینطور !
212
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
علاوه بر نرم افزار، سخت افزار هم باید طراحی شود. سخت افزاری مانند فضای مدرسه. دانش آموز نباید در موقع درس، به فضاهای دیگر سخت افزار دسترسی داشته باشد. این سخت افزار نباید قابلیت نصب برنامه های دیگر مثل گیم، فضاهای دیگر اجتماعی و ... را داشته باشد.
این برنامه و کلا این شیوه تدریس ،خانواده ها را به ستوه آورده است.مادران می بایست کل روزشان را موبایل یا تبلت به دست منتظر ارسال مطالب و سئوال معلم بمانند و عملا" از کار و زندگیشان افتاده اند.لازم است در این خصوص فکر دیگری کرد.با تشکر
اون عکس کاریکاتور غم انگیز است...
شاد مزخرف ترین چیزی است تا حالا دیده شده.
هیچ ارزش آموزشی ندارد و موجب افت شدید تحصیلی دانش آموزان شده و با این کندی اینترنت و.... هیچ کارایی ندارد .
با سلام
متاسفانه این اپلکیشن نا شاد را از هر طرف ببینی فاجعه است...
این از مسائل نداشتن گوشی هوشمند خانواده....
و اون هم از درسرهاش برای معلم و دانش اموز برای کلاس انلاین هایش!!!
این پیام رسان که به قول وزیر " هبه" شده!!؛ پوسته دورانداخته تلگرام است...
خود تلگرام هم که پیام رسان خوبی است؛ طراحان ان ادعایی ندارند که برای اموزش انلاین است و هرگز در مخیله انها نمی گنجید در جایی برای اموزش انلاین استفاده شود!!!!

ولی مسئله ای به این مهمی را مدیران ارشد تا این مدیران پایین دست متاسفانه متوجه نیستند و با زور و اصرار از معلم و دانش اموز می خواهند تشکیل کلاس انلاین بدهند و در کلاس حاضر شوند....
از دانش اموز هفت ساله می خواهند سه ساعت پشت سر هم در کلاس کذایی انلاین شرکت کند؛ و متوجه نیستند نه تنها کلاس انلاین از طریق این پیام رسان انجام شدنی نیست و خروجی نخواهد داشت بلکه حضور روزانه و چند ساعته یک کودک پای گوشی فاجعه برای سلامتی جسمی و روحی کودک به بار خواهد اورد..

خود بنده اولیا هم هستم هرچه تلاش کردم همین موضوع را به معلم و مدیر کودک هفت ساله ام تفهیم کنم نشد که نشد!...
خب معلم هم هستم؛ تلاش زیادی کردم تا مدیر مربوطه را تفهیم کنم که
مدیر عزیز
تلگرام (یا پسته دور ریزش شاد) جایی برای اموزش انلاین ریاضی نیست!!!
فقط یک پیام رسان هستند نه اپ برای اموزش انلاین!!!
به خدا
توجیه نمی شوند و می گویند بدوش!!!
من یکی که واقعا درمانده شده ام!!
ممنونم
بایدددرموردسامانه شاداطلاع رسانی شودکه نسخه های آن روتبلت ولب تاب هم نصب شود. تادسترسی خانواده هابرای مدیریت بچه هاراحت ترشود.
دوم اینکه سرعت اینترنت واین برنامه شادبایدخیلی زیادشود.
در روزهای کرونایی آموزش آنلاین ویدئو کنفرانس، واتساپ و در نهایت شاد علی رغم مشکلاتش، آموزش و پروش و دانش آموزان را تا حدی نجات داد. البته هیچ روشی، هیچ وقت، جای آموزش حضوری و کلاسی معلم را نخواهد گرفت.
سایر مشکلات از جمله اینکه اینترنت سرعت کافی ندارد، مردم قدرت خرید گوشی موبایل یا تبلت یا کامپیوتر ندارند و .... خارج از کنترل نظام آموزش و پرورش است. البته باید رویش کار کرد زیرا مشکلات زیاد است.
دانشگاه ها از جمله دانشگاه های علوم پزشکی آموزش های تئوری خود را در بستر نرم افزاری مدیریت یادگیری الکترونیکی اختصاصی ( LMS) انجام می دهند.
بجای این کار فایلهای با کیفیت از تدریس معلمان ماهر تهیه شود تا همه به تمام مباحث براحتی دسترسی داشته باشیم بعد از دیدن این فایلها معلم هم به شکل انلاین جهت رفع اشکال با دانش اموز ارتباط داشته باشد.
شاید بعضیها فکر کنند فایل با کیفیت یعنی فایل حجیم و ناگفته مشخص است که نیاز به اینترنت بسیار قوی دارد ولی چند روز پیش فایل بسیار با کیفیتی از تدریس یک معلم دیدم که به جای تمرکز بر چهره معلم و تخته ییشتر به متن درس متمرکز بود و معلم بر روی متن توضیح میداد البته صورت معلم هم در گوشه تصویر دیده می شد به این شکل فایل تصویری بسیار باکیفیت و کم حجم تولید شده بود
متاسفانه یک فیلم یک گیگابایتی را می توان با نرم افزارهای کم حجم کننده با حفظ کیفیت به ۱۰۰ مگابابیت ( یک دهم ) تبدیل کرد
یا مثلا یک فیلم ۵ گیگا بایتی می شود ۵۰۰ مگابایت
یک فیلم ۱۰۰ مگابایتی می شود ۱۰ مگا بایت
ایرانسل و همراه اول و رایتل متاسفانه به دلیل نا آگاهی مردم و سود سرشار اینترنت این جور خبرها را نمیان بگن به مردم
چون باعث می شود مردم و مسئول سایت ها خبر شوند
از کم شدن سودشان ناراحت می شوند
مثلا می شود کاری کرد که ۲ گیگ برابر ۲۰ گیگ و بیشتر بهره وری داشته باشد
متاسفانه اکثر مسئولان سایت ها از کم حجم سازی بی خبرند یا نفع بردن مردم برایشان بی اهمیت است
مثلا لود سایتی حدود ۱۲ مگابایت است که می توان کاری کرد که بشود ۱ مگابایت
مردم عزیز حتما از اینترنت متر استفاده کنید چون به طور لحظه ای با دیدن حجم مصرفی می دانید چه حجمی در حال کسر شدن است
که محاسن بی شماری دارد
معلمان عزیز حتما از نرم افزارهای کم حجم سازی فیلم و صدا استفاده کنید برای تدریس
و بعد فایل کم حجم را ارسال کنید
مردم عزیز
متاسفانه شایسته سالاری در کشورمان حاکم نیست
ما در کشورمان از نابغه های it و کامپیوتر که بی شمارند بی بهره ایم
استفاده از این افراد حتی باعث ریشه کن کردن مشکلات اقتصادی می شود
چه برسد به مشکلات دیگر
در تاریکی ماندن و با شمع زندگی کردن تمام عمر خطا است
گر لامپ را عوض کردی و تاریکی محو نشد
تاریکی ابدی نیست
فقط کار را به کاردان بسپار
کاردان
آری کاردان و بلد کار
مشکل را حل خواهد کرد و به شما خواهد گفت
اما کاش اگر بلد کار ژن خوب بود و به شما گفت که
برق برای همیشه قطع شده و شما تا ابد باید در تاریکی بمانید باور نکنید
کاش حرف های
ژن خوب ها و ژن های همه چیز بلد و نخبه !!!
را نادیده می گرفتیم !!!!
و فکر تاریکی ابدی را از ذهنمان خارج می کردیم
کاربلد های واقعی (واقعی) را جدی بگیرید در کنار شما در بین شما در سرما و گرما در کنارتان هستند
آنها از جنس خودتان هستند
آنها می دانند
آنها کار بلدی خود را از درخت تواضع و خدمت و ساده زیستی چیده اند چرا بی کارند ؟؟؟؟
درخت حسادت و غرور و تزویر و ریا و... میوه ی کاربلدی ندارد
اصرار نکنید درخت گلابی پسته به شما نمی دهد
کودکان آینده این مملکت را می سازند
هیچ خطایی قابل بخشش نیست
آیا می دانیدفضای مجازی واقعی تر از فضای واقعی است
آیا می دانید فضای مجازی انچه که در فضای واقعی مخفی است را نشان می دهد
فضای مجازی یعنی فضای واقعی به توان ۱۰۰
از آقای حداد عادل رییس فرهنگستان می خواهیم
اسم فضای مجازی را به فضای فاب ۱۰۰ یا فضای واقعی خالص تغییر دهند
و پدر و مادرها و معلمان عزیز از خطرات و مشکلات این فضا با خبر شوند
مردم عزیز از اپلیکشن های کنترل کودکان و کنترل دسترسی استفاده کنید
و تبلت و گوشی را اسباب بازی ندانید
با کودکان خود با ادب و احترام برخورد کنید

از کوزه همان برآید که از آن تراوش کند
یک اپلیکیشن بسیار ضعیف. با ایرادهای مختلف.
من به اشتباه گروهی را اضافه نمودم هرچه کردم نتوانستم خود را از آن حذف کنم
حقیقت اینه که زیر ساختهامون اماده نیست. ما علی رغم اینکه باید از این مسایل درس بگیریم هنوز هم سیاست نادرستی رو داریم ادامه میدیم. من فکر میکنم به جای اینکه یک اپلیکیشن بسازیم و بگیم همه از این استفاده کنند باید اجازه بدیم رقابت به وجود بیاد و شرکتها و مهندسین داخلی فضایی برای حرکت داشته باشند. وقتی یک اپلیکیشن مثل شاد میاد بیرون و به سبک و شیوه دولتی (که نوعی انحصار طلبی هم میشه به حساب اورد) به همه دستور داده میشه که اینو استفاده کنید دیگه انگیزه ای برای ساخت و تولید زیرساخت بهتری نمیمونه در صورتی که اگر فضای نفس کشیدن به مهندسین و شرکتهای داخلی داده بشه قطعا نتیجه بهتر و مطلوب تر از این خواهد بود. ممکنه اوایل یه سردرگمی به وجود بیاد (که حالا چیکار کنیم) ولی نهایتا حداقل یه چند تا شرکت پا پیش میزارند و یه رقابتی به وجود میاد و محصولاتی ارائه میشه که به این نیاز پاسخگو باشه و نهایتا هم نتیجه این سیاست کلی هم حمایت معنوی از شرکتهای داخلی هست و هم رشد علم و تکنولوژی در جامعه در یک بستر مناسبتر.
****دانش آموزان آموزش نصفه و نیمه‌ای دریافت می‌کنند****
کدام آموزش. معلم می گوید از فلان صفحه تا فلان صفحه درس امروز مان است.
اگر اولیا توانایی داشته باشند، تدریس را برعهده می گیرند و گرنه دانش آموزان از روی گام به گام رو نویسی کرده، عکسش را به معلم بیچاره می فرستد. و مثلا تدریس تکمیل می شود. .......
این مدرسه و دانشگاه رفته هاش چی بودن،که دیگه این نسل آموزش دیده با شاد چی بشن!همین تحصیل کرده های عادی برای هفت پشتمون با سوادشون بس هست برامون.
به عنوان یک معلم میگم، شاد، اگر درست استفاده بشه، بسیاااار خوب ومؤثرة، نویسنده ی مقاله، سیاه نمایی کرده، فقط
سلام کسانی که اهل فن باسند و منصفانه نظر بدهند مد دانند بهترین کار ممکن را وزارت آ پ انجام داد .برای اولین بار وبدون تجربه قبلی.البته از امکانات دیگر که در اختیار آ پ نبود می شد استفاده کزد ولی ان هم مسایل امنیتی واخلاقی خود را داشت برای فعلا بهترین کا رانجام شد .بعضا اپلیکیشن های دیگه که می خواستند از این وضع حد اکثر استفاده راببرند نا راحت اند ولی در مجموع کار آ پ مورد قبوله .ولی جا دادرد برای آینده از خرد جمعی استفاده و مشکلات بر طرف شود. در تاریکی شمعی روشن کن .
به عنوان یک مدیر آموزشی اعلام می کنم که در خانه های خود به یک استیصال آموزشی رسیده ایم . آموزش امری اینتراکتیو هست . نه زیر ساخت و‌ نرم افزار مناسب داریم و نه التزام عملی برای دانش آموز و معلم . امروز بیش از هر وقت با آمدن کرونا به ضعف آموزش و پرورش و‌ غفلتی که در سالهای قبل در وزارت عریض و طویل آموزش و‌ پرورش برای ایجاد رابطه تعاملی دانش آموز و معلم و مدرسه شده پی می‌بریم . مدیریت به معنی اجرای روتین برنامه ها‌ در شرایط عادی نیست .‌مدیریت یعنی هدایت سکان یک مجموعه ابزار و انسان متخصص در بازه ای از شرایط که دامنه های آن بر خلاف میل ما به افراط و تفریط می رود . قبول کنیم که آموزش‌ و پرورش نتوانسته است موفق باشد . حتی با کپی کردن یک الگوی موفق آموزشی در دنیا مبتنی بر وب ، وزارت می‌توانست ظرف ده روزه از این آزمون موفق بیرون آید و‌ از نیروی عظیم آموزشی ‌خود که شوربختانه دارد هرز می رود استفاده کند . همه کشورها زیر ساخت های آموزشی مبتنی بر وب با سرورهای قوی و نرم افزار های ارتباطی تعاملی دارند که امکان برگزاری کلاس با برنامه و زمانبندی را به معلم و دانش اموزان میدهد . اما ما آن را نداشتیم و وقتی هم خواستیم ایجاد کنیم به جای طراحی اصولی در دام یک مسنجر موبایلی افتادیم.
تو ایران همش پوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول مهمه .شادی دانش اموز فقیر مهم نیست .پول هایی پشت شاد هست که از خود برنامه ارزشش بیشتره .از معلم و دانش اموز بیشتره .پووووول شاد مهمه اقا نه اموزش با برنامه شاد
اینکه عده ای نمی توانند گوشی یا تبلت هوشمند تهیه کنند یا در مناطقی اینترنت وجود ندارد درد بزرگی است اما کسانیکه گوشی و اینترنت دارند نیز مشکلاتی دارند اول اینکه چرا نصب این اپلیکیشن در iosمانند مثلاً نصب اپلیکیشن همراه اول یا بانکها و .... امکان پذیر نیست ولی شبکه های داخلی با دریافت روزانه 500اومان برای شما اپلیکیشن و کد فعال سازی ارسال می کنند یعنی دکان و دستگاه برای عده ای از خواص شده است.دوم سرعت پایین اینترنت است که حتی با خرید td lteپرسرعت مثلاً مبین نت یا ...باز هم بارها قطع می شود و عنوان می کنند فرکانس توسط صدا و سیما اشغال است و حجم زیادی حدود چند میلیون به کاربرها اضافه شده است. تنها یافته مثبت زحمتی است که معلمان با مشکلات اینترنت و به صورت آماتور مجبور به تهیه آن هستند سوم اینکه فیلترها را بردارند و اجازه آموزش از طریق شبکه های تلگرام.اینستاگرام و.. موارد مشابه داده شود تا هم کیفیت افزایش و هزینه ها کاهش یا بد. در نهایت هر حرکتی ولو با مشکلات از حضور دانش آموزان در مدرسه بهتر است. ضمنا من معلم نیستم و دو دانش آموز ابتدایی دارم
قابل توجه وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات
آقای آذری جهرمی

تبلت های بزرگ و ارزان همراه با نصب اپلیکشن پیش فرض
و بازی های پیش فرض مخصوص دانش آموزان باید ساخته شوند و در سال تحصیلی جدید در کنار کتب به
دانش آموزان داده شود
با دسترسی نامحدود به اینترانت ملی آموزشی
اصلا هیچ معلم و دانش آموزی نباید از اینترنت استفاده کند
اینترانت ملی آموزشی با سرعت بالا و رایگان با تبلت ملی و رایگان یا قسطی باید جایگزین اینترنت و تبلت های فعلی شوند
و تغییر و تبدیل سیستم عامل گوشی ها و تبلت های
فعلی بچه ها با سیستم عامل های اندروید کاستوم ملی و امن (برای بچه ها ) برای بچه هایی که تمایل به خرید تبلت ملی ندارند
همچنین متاسفانه اطلاعات معلمان در مورد روش های الکترونیکی و کار با ابزار های الکترونیک و فضای مجازی کم است که باید توسط کارشناسان و اهل فن دلسوز آینده کشور آموزش ماهرانه و خلاقانه ببینند
همچنین به ارگونومی دانش آموزان در خانه باید دقت شود و...
پاسخ ها
212
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
یک نظر عالی. فقط بهتره که این برنامه به صورت آزمایشی در مناطق محروم که کلاس های حضوری با مشکلات فراوان تشکیل می شود و کلاس های چند پایه دارند؛ اجرا گردد و مشکلات و مسایل آن بروز نماید.
بعد از احرای روش آزمایشی، در مراکز با امکانات بیشتر و در نهایت در مراکز شهری و بزرگ اجرا گردد تا به مفهوم عدالت آموزشی نیز نزدیک شویم.
هم مردم شاد و هم برنامه شاد دیگه چی میخواهید؟
به عنوان یک معلم نقد شمابه برنامه شاد را غیرمنصفانه و نتیجه عدم آشنایی با کارکرد این سامانه می دانم. جای تاسف است که بیان می شود این پیام رسان صرفا محیطی برای انجام چت ببن دانش آموزان شده است.
من معلم ایرادی که می توانم به این سامانه وارد کنم این است که چرا آموزش و پرورش در ارایه آن با تاخیر عمل کرد.
شاد یک محیط بسیار عالی برای برقراری ارتباط و تدریس و پاسخگویی بین فراگیر و معلم ایجاد کزده است البته از نظر فنی ایراداتی دارد که قطعا باید رفع شود.
با استفاده همزمان از شاد و روش های موازی و مکمل آن کارایی آموزش در شرایط کنونی بسیار مطلوب است و نقدهای وارد شده غیر کارشناسی و از سر نا آگاهی است
جالبه ديروز برادر زاده مون كه دانشجوى دانشكاه ازاده امتحان انلاين داد
و با اينكه pdf درسها رو داشت نتونست سئوالات تستى رو جواب بده
اما بجه درسخون كلاسشون ،جواب امتحان رو براشون فرستاد
و بدون اينكه در كلاس شركت كنند يا حتى كتابى خوانده باشند با نمره ى بالا قبول خواهند شد
و فردا دكتر و مهندسهاى قلابى اين كشور خواهند شد كه اوضاع ان بر كسى بوشيده نيست.شاد باشيد
سلام من خودم دانش آموز دهم تجربی هستم،اموزش ها بخوبی توی واتساپ انجام میشد پرسش پاسخ امتحان همه،اما یهویی مارو مجبور کردن بیایم شاد،سرعت افتضاح امکانات افتضاح به دوستات نمیتونی پیام بدی درسامون نصفش تو شده نصفش واتساپ،مثالش دفعه قبل دبیرمون ازمون پرسید انقدر استرس داشتم و پیاملم یه ربع بعد رسید خلاصه بگم خیلی بد شده،،،و همچنین از هزینه اینترنت نگم،ک از خجالت نمیتونم تو چشمان مادرم نگاه کنم،حالا چی میشه به ماهم اینترنت رایگان بدن من تو این سه ماه نزدیک سی صد هزار تومان دادم اینترنت،شرمنده مادرمم
با سلام، چرا فکر میکنید که تدریس آنلاین بهتر از تدریس ضبطی هست. تدریس ضبطی رو چند بار میشه دید ولی تدریس آنلاین رو با اینترنت کم سرعت شاید یک بار هم نشه دید.
چرا مشکل عدم حضور دانش آموزان رو به آموزش و پرورش و دبیر ربط میدید. دانش آموزی که سر کلاس حضوری درس نمیخونه خب معلومه توی تدریس مجازی هم حاضر نخواهد شد. دانش آموز درسخون و منضبط هم که فعاله فعاله. والا من که ۱۰۰ درصد دانش آموزام توی شاد عضون و دارن فهالیت میکنن.
شاد خیلی اشکال داری دیر باز میشه و دیر دانلود میشه
واقعا که الان با قیمت گوشی کی می تونه گوشی بخره من یک ماه پیش گوشی A10s خریدم ۱.۷۰۰ الان برید قیمتشو ببینید
والا اینا به جای شاد و غیر شاد باید پایان تحصیلات رو اعلام میکردن ‌بعد درس و مدرسه از تیر ماه شروع میشد .دوماه کلاس قبل بعد کلاس بعد .تامام
من در اداره آموزش پرورش هستم ، درگیر شاد ، بخدا ، اینقدر که این شاد انرژی ما و مدیران رو گرفته ، عایدات و فایده نداشته ، کارایی و استفاده زیر 50 درصد داشته تا حالا که بیش از یکماه از افتتاحش در 10 فروردین توسط وزارت میگذره،

اگر خود مدارس رو مختار میکذاشتند در حد 300 هزار تومن هزینه میکردند و از سامانه های آنلاین استفاده کنند ، خیلی کارایی بیشتر و نزدیک به کلاس واقعی برا دانش آموزان داشت ... اما چه کنیم که به هرحال باید روبیکا رو در قالب شاد به ملت قالب میگردند !!!
سلام. به نظرم تو این وضعیت شاد توانست مقداری از کمبودهای آموزشی را جبران کند. الان بیشتر از همه سرعت نت مشکل ساز هست. که اگر صدا وسیما دو پهنای باند رو آزاد کنه، خیلی از مشکلات نت برطرف می شه البته این مورد جدای از مشکلاتی است که دوستان بیان کردند که قابل احترام هستند.
سلام به نظر من نویسنده محترم یک مقدارفکر کن بعد بنویس در دورانی که جهان در فرنطینه بسر می برد وتنها راه کار آموزش اینترنتی هست .اون موقع به چه وسیله ای قراره این مطالب به دست دانش آموز برسه .فکر کنم شما دود رو پیشنهاد میکنید .حیف که برجهای بلند اجازه رساندن پیام با دود رو نمی ده .شاد مشکل داره اما نیازی به دلسوزانی چون شما نداره .
من خودم دانش آموزم و به نظرم این روش خوبیه برای آموزش چون میتونیم هر وقت و هر جا که باشیم آموزش ها رو ببینیم فقط لازمه که یه کم قوی تر بشه و بهش عادت کنیم.
پسر من کلاس دوم دبستانه. معلمش هر روز چند تا فایل کوتاه از روخوانی درسها میفرستد و تمام.
آیا این تدریس است؟
روخوانی صرف برای یک کودک دبستانی؟
نتیجه اش این شده که بنده که خانمی شاغل هم هستم وقت سر خاراندن ندارم. در تمام مدتی که در خانه هستم باید پیش بچه بنشینم و خودم دوباره به او درس بدهم. مرخصی هایم هم رو به اتمام است.
اگر قرار باشد پاییز هم با همین سیستم ساده و الکی "شاد" تدریس کنند ما مادران کلا باید خانه نشین شویم.
از پدرها هم که توقعی نیست. همان دقایق اولیه یک داد سر بچه میزنند و خلاص.
شاید خیلی محسنات داره البته از نظر آدمهای همیشه مخالف دیده نمیشه
ما توی واتساپ کلاس میزاریم ولی مدرسه گفته آموزش و... الزام کرده شاد نصب کنید درحالیکه ما یه پیامم تو شاد ندادیم بعد میگن 90 درصد مفید
به نظر من استفاده از شاد بهتر از رفتن بچه ها به مدارسه من الان تازه سرفه و عطسه میکنم اونقدر استرس دارم که دخترم بده مدرسه‌. حالا یکسال دیرتر مهندس بشن مگه چی میشه
من خودم معلمم و هر روز با شاد به دانش آموزانم آموزش می دهم. اگر شاد نبود بچه ها کلا از مدرسه دور می شدند. شاد یک کار بزرگ است و خیلی بی انصافی است که بگید شاد یک چتروم است!!!
وقتی اطلاعات ندارید اینقدر مغرضانه حرف نزنید. شاد یک بستر خیلی خوبه واقعا عالیه و من مطمئنم بهتر هم می شه. بله چند تا از دانش آموزان منم گوشی ندارند. اما چاره چیه؟ بخاطر چند نفر که گوشی ندارند بقیه را رها کنیم ؟؟ این منطق شماست؟ ضمن اینکه الان می شه با 700-800 هزار تومن یک گوشی که فقط بشه برای این کار ازش استفاده کرد می شه خرید. کمی لطفا اطلاعات داشته باشید بعد مقاله بنویسید
شاد یک کپی فوری و فوتی از اپلیکیشن روبیکا ست
کار خوبی است اگر زیر ساختها هم تقویت شوند به عنوان یک مسنجر جایگزین شبکه های اجتماعی خارجی برای ارتباط دانش آموزان، اولیا، معلمان و آموزش و پرورش خوب است
اما برای آموز ش جایگزین مدرسه فعلا بهترین مورد شبکه های آموزشی تلویزیون می باشد که بالاترین دسترسی را دارد وبدون هزینه برای خانواده هاست
من یه دانش آموز هستم و هیچ چیز از شبکه آموزش یاد نگرفتم . مدیر مدرسه در شاد یه گروه تشکیل داد و گروه خود به خود حذف شد . آقای وزیر همی چیز که نباید ایرانی باشه . مشکل واتساپ چی بود مگه ؟
سلام
متن مقاله غیر علمی و ناشی از بدبینی شدید است.
به عنوان یک معلم و یک پدر که فرزندم در فضای مجازی حضور فعال دارد به آینده آموزش مجازی در کشورمان خوشبین هستم.
پیشنهاد:
1-آموزش و پرورش فراخوان تولید محتوای مجازی دهد تا معلمان و دانش آموزان در این عرصه رقابت کنند و آثار فاخر محتوایی تولید شود
2-ترجمه آثار تولید شده در زبانهای دیگر و در دسترس قرار دادن آن
3-در برنامه شاد برای هر کتاب درسی کانالی کشوری طراحی شود و آثار فاخر در آن بارگزاری شود
سلام آموزش وپرورش چه فکری کرده این شبکه را راه اندازی کرده بچه ها همین طوری مدرسه میرفتند چیزی یاد نمیگرفتند الان که بدتر شده بعضی والدین هم سواد درستی برای آموزش ندارند امتحان ها هم که همه کتب باز است واقعا درآینده بامهندسین ودکترهای بی سواد روبرو هستیم
چرا هیچ کس از خوبیش چیزی نمیگه؟
من از اول با آموزش مجازي مشكل داشتم چون كشوري كه مردمش گريبان فقر و سفره هاي خالي هستن نمي تونن اداي كشورهاي توسعه يافته رو دربيارن با همه ي آمارها و مخالفتهاي والدين باز هم اين برنامه ناشادي به اجرا در اومد و الان شاهد زجر مادران و فرزندان در خانه هستيم برخي معلمها بدون كوچكترين زحمت ٤ تا ويدئو و تكليف سرچ ميكنن و مي فرستن و والسلام من مادر بايد يه دور ويدئو ببينم يه دور توضيح بدم يه دور بدوم دنبال پرينت گرفتن و بعد ساعتها درگير تكليف ...
من خودم دانش آموزم ! دبیرام هر روز فیلم میفرستن توی یک جلسه سه درسو میدن در صورتی که حضوری توی سه جلسه یه درسو میدادن ! اون روز امتحان ریاضی داشتم چون وقتم تموم شد بود فقط ۵ دقیقه بود ! برگمو قبول نکرد نشستم کلی گریه کردم چراااا چون وقت دیدن فیلمامو نداشتم من خودم شاگرد اول مدرسمم و اکثر مسابقات و رشته های قرانی مقام اوردم! کلی لوح تقدیر و جایزه دارم °^° ولی امسال از درسا افتادم ! چراچون درسا سریع جلو میرن و حتی ما ورزشمون هم امتحان کتبی شده من ورزشمو صفر شدم چرا چون دبیرم فیلم فرستاده که رکورد ثبت کنیم حالا من با کی رکورد ثبت کنم خونوادم که سر کارن و داداشم کوچیکه خونم فضا نداره چرا باید صفر بشم
بد ترین پیلم رسانی که میتوانم توصیف کنم شاد است
چون همش میگه درحال بروز رسانی و خیلی کند کار میکنه
من امروز دبیرم نظرسنجی برای حضور و غیاب گذاشت نیم ساعت بعدش برای من اومد
و مشکل دیگه ای که داره اینه که همش میگه باید بروز رسانی شود
آهای معلمینی که هنوز امتحان نوبت اول نرسیده نصف بیشتر کتاب رو درس دادید
لطفا دانش آموزان را درک کنید
چرا آموزش رو آنلاین میکنید، اگه دارید مارو با خارجی ها مقایسه میکنید باید بگم اونها ۱۰۰ سال از ما جلوترند.
ما باید به همون اوضاع رقت انگیز گذشته برگردیم و حضوری درس بخونیم. الکی خودتون رو خسته نکنید.
و این رو هم بگم که ما هیچیمون نیست، اینقدر نگین : همه چی تقصیر مردمه ....
شاد مزخرف
نظام آموزشی مزخرفتر
آموزش پرورشی ک ۸ تا امتحان پایان ترم رو تو ی هفته میخاد از دانش آموزا بگیره
زندگی مردم به تباه کشیدین با این برنامه مزخرف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی